Beantwoord

commerciële TV zenders geven geen beeld (25009)

  • 19 September 2022
  • 44 reacties
  • 1106 Bekeken

Reputatie 1

Zodra ik op een commerciële TV zender klik krijg ik deze melding:

Er is iets mis gegaan (25009)

De storing is nu al meer dan 30 minuten.

Op de zenders NPO1 2 en 3 krijg ik wel beeld.

icon

Beste antwoord door TMTV 22 February 2023, 22:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

44 reacties

Reputatie 7

Hi allemaal, merci voor alle meldingen! We ontvingen meerdere meldingen gisteren dat er problemen waren om met Apple apparatuur bepaalde tv-zenders te kijken. Gelukkig heeft de leverancier dit gisteravond opgelost. Excuses voor het ongemak. Klopt het dat jullie allemaal weer probleemvrij zijn? 💪

Heel fijn TMTV, bedankt voor de meerdere keren nuttige info, waarin ook directe oplossingen.

bij mij werkt het weer :-) (postcode 2134)

Reputatie 4

Ik heb ondertussen weer beeld.

Reputatie 1

Ik ook heb weer beeld sinds gisteravond laat.

postcode 5922

Hi allemaal, merci voor alle meldingen! We ontvingen meerdere meldingen gisteren dat er problemen waren om met Apple apparatuur bepaalde tv-zenders te kijken. Gelukkig heeft de leverancier dit gisteravond opgelost. Excuses voor het ongemak. Klopt het dat jullie allemaal weer probleemvrij zijn? 💪

 

Klopt, hier (postcode 2983) doen de commerciële zenders het ook weer. 👍

Hi allemaal, merci voor alle meldingen! We ontvingen meerdere meldingen gisteren dat er problemen waren om met Apple apparatuur bepaalde tv-zenders te kijken. Gelukkig heeft de leverancier dit gisteravond opgelost. Excuses voor het ongemak. Klopt het dat jullie allemaal weer probleemvrij zijn? 💪

Ja, in de loop van de avond werkte alles weer als normaal. 

Reputatie 7

Hi @Peter9691, helemaal helder - dankjewel voor het doorgeven! Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te lossen. Je hebt hier net ook een e-mail over ontvangen ter bevestiging van het onderzoek. De aankomende dagen houd ik dit goed in de gaten en deel ik het direct als de uitkomst bekend is. Ik houd je op de hoogte!

Alles werkt weer. Het is interessant hier ook wat details te zien over oorzaak en wijze van oplossing.

Reputatie 7

Hi @Peter9691, ik wil je graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Ze gaan het daar zo snel mogelijk verder voor jou proberen op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +6

Huawei is de leverancier van het nieuwe tv-platform en de daaraan verbonden apps. De zenders die het niet deden zijn de zenders die gecodeerd worden doorgegeven. Ergens bij het decoderen voor Apple-devices zal iets mis zijn gegaan, maar gelukkig werkt het weer.

Reputatie 7

Hi @Peter9691, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Jeetje, ik had ontzettend gehoopt dat de monteur dit kon verhelpen. Excuses voor de late reactie, ik zie dat jouw vorige bericht tussen wal en schip is beland. Omdat ik niets liever wil dan dat je tot de laatste dag van jouw abonnement probleemloos kunt genieten van jouw tv, heb ik zojuist opnieuw het onderzoek ingediend voor de technische dienst. Ik wil namelijk zeker weten of de bevindingen van de monteur juist zijn. Je hebt net ook weer een e-mail gekregen ter bevestiging van een nieuw onderzoek. Zodra er een nieuwe update uitrolt, dan delen we die hier met jou. 

Ik wil je in ieder geval alvast garanderen dat je recht hebt op een vergoeding. Voor nu wil ik nog even de technische dienst afwachten. De vergoeding kan ik namelijk pas maken wanneer het issue is opgelost, maar die ga je krijgen. 

Reputatie 1

Hi @Peter9691, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Jeetje, ik had ontzettend gehoopt dat de monteur dit kon verhelpen. Excuses voor de late reactie, ik zie dat jouw vorige bericht tussen wal en schip is beland. Omdat ik niets liever wil dan dat je tot de laatste dag van jouw abonnement probleemloos kunt genieten van jouw tv, heb ik zojuist opnieuw het onderzoek ingediend voor de technische dienst. Ik wil namelijk zeker weten of de bevindingen van de monteur juist zijn. Je hebt net ook weer een e-mail gekregen ter bevestiging van een nieuw onderzoek. Zodra er een nieuwe update uitrolt, dan delen we die hier met jou. 

Ik wil je in ieder geval alvast garanderen dat je recht hebt op een vergoeding. Voor nu wil ik nog even de technische dienst afwachten. De vergoeding kan ik namelijk pas maken wanneer het issue is opgelost, maar die ga je krijgen. 

Dank je wel, Lisa

Dit probleem heb ik ook op mijn Apple TV. Wanneer ik via de TV Anywhere op mijn mobiel wil kijken, krijg ik de code 314999 bij de commerciële zenders. 

Reputatie 1

Hier het zelfde probleem maar sommige commerciële zenders (bijvoorbeeld TLC) werken wel. Error code bij mij is net als bij Nicko444 25009. Dit is sinds ongeveer 18:00 bij ons.
Op onze Android TV werkt ‘t wel gewoon.

Extra informatie: 
Op een Mac met Safari browser krijg ik ook een foutmelding en werkt (bijv.) RTL 4 niet.

Als ik Firefox gebruik, op een Mac, dan werkt het wel (getest met RTL 4).

Hier dezelfde problemen op iPhone en AppleTV. Beide vorige week geüpdatet naar nieuwste iOS/TVOS, maar daarna werkte alles nog prima. Sinds tenminste het middaguur 25009/314999 meldingen bij commerciële zenders. 

ik heb een poosje in de wacht gestaan bij T-mobile, het probleem is bij ze bekend. Ze werken eraan… Staat nu ook gepost bij ze.

Reputatie 4

Na de foutmelding gekregen te hebben en de appleTV herstart te hebben, vindt de app dat ik geen internet verbinding heb. "controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw". De appleTV heeft gewoon een netwerk verbinding en HBO Max werkt gewoon.

Blijkbaar is d'r een server omgevallen ofzo…..

 

Krijg ook fout 314999 op Anywhere. Is er iemand die dit kan en wil ophelderen?

postcode 2552 hetzelfde probleem

 

Reputatie 7

Hi @Peter9691, ik hoop dat je van een fijne kerst hebt genoten! Er is een update uit het onderzoek gerold die ik graag met je deel. Om het onderzoek verder uit te kunnen voeren, is het voor mijn collega’s van belang dat de TV Box tijdens het onderzoek rechtstreeks aangesloten blijf staan op het modem. Kun je dit uitvoeren en ons hiervan een seintje geven? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. 

Reputatie 7
Badge +6

@wana64 Heb je DSL? Er is momenteel nog een storing gaande. Als je op pauze drukt en kort daarna op play heb je als het goed is weer beeld. Dat is dan zo goed als live (ongeveer een halve minuut vertraging). Dit moet je wel herhalen als je zapt. Zo kun je tot het is opgelost toch TV kijken.

UPDATE: De storing zou opgelost moeten zijn. Werkt het inderdaad weer?

Reputatie 1

Hi @Peter9691, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst Guidion heeft aangestuurd om het probleem dat je met tv ervaart te verhelpen! Ik ben blij om te zien dat de afspraak voor morgen op de agenda staat. Laat je het hier weten of je na morgen weer van alle zenders kunt genieten? 

Hoi Lisa,

Helaas heeft de monteur het ook niet kunnen oplossen. Die wijst weer naar de software en/of de tv box. Helaas verspilde, tijd, moeite, energie en geld voor ons allen.

Ik wacht het weer (on)geduldig af.

mvg

Peter

Reputatie 1

Hi @Peter9691, ik hoop dat je van een fijne kerst hebt genoten! Er is een update uit het onderzoek gerold die ik graag met je deel. Om het onderzoek verder uit te kunnen voeren, is het voor mijn collega’s van belang dat de TV Box tijdens het onderzoek rechtstreeks aangesloten blijf staan op het modem. Kun je dit uitvoeren en ons hiervan een seintje geven? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. 

Hallo Lisa,

Ik kan dat niet doen, omdat ik dan mijn voordeur moet open laten staan. Op dit moment staat het modem uit, misschien dat ze daarom niets zien. Ik zal hem weer aanzetten, wel via de draadloze verbindingsset 650.

Als dat niet lukt, laat dan maar zitten. Ik heb inmiddels al een overstap naar de KPN aangevraagd, want ik ben zeer ontevreden over de traagheid van de opvolgende acties.

Ook heb ik de creditering voor de gemiste tv-dagen nog steeds niet ontvangen. Het is geen ruime vergoeding, maar ook dit laat weer op zich wachten.

Reputatie 1

Hallo,

Sinds 1-2 weken heb ik een nieuwe tv-box gekregen van jullie, maar nu heb ik geen commerciële zenders. Er wordt wel getoond welke zender het is, maar zonder enig beeld of geluid. Ook geen storingsmelding. Dit duurt al enige dagen. Ik heb geen apple tv of iets dergelijks. Gewoon het tv kastje aangesloten op mijn tv.

Willen jullie dit svp zsm oplossen?

Bedankt.

Overigens heb ik op TV anywhere (laptop) wel alle zenders.

zie ook de mailwisseling onderaan op: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?