Beantwoord

commerciële TV zenders geven geen beeld (25009)

  • 19 September 2022
  • 44 reacties
  • 1106 Bekeken

Reputatie 1

Zodra ik op een commerciële TV zender klik krijg ik deze melding:

Er is iets mis gegaan (25009)

De storing is nu al meer dan 30 minuten.

Op de zenders NPO1 2 en 3 krijg ik wel beeld.

icon

Beste antwoord door TMTV 22 February 2023, 22:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

44 reacties

Reputatie 1

Hallo,

Sinds 1-2 weken heb ik een nieuwe tv-box gekregen van jullie, maar nu heb ik geen commerciële zenders. Er wordt wel getoond welke zender het is, maar zonder enig beeld of geluid. Ook geen storingsmelding. Dit duurt al enige dagen. Ik heb geen apple tv of iets dergelijks. Gewoon het tv kastje aangesloten op mijn tv.

Willen jullie dit svp zsm oplossen?

Bedankt.

Overigens heb ik op TV anywhere (laptop) wel alle zenders.

zie ook de mailwisseling onderaan op: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Reputatie 7
Badge +5

Dit los ik graag op @Peter9691! Je hebt het vast al eens gedaan, maar ik wil toch de powerflip zonder UTP uitsluiten. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Als ik je verbinding bekijk, kan ik de TV Box niet uitlezen en zie ik geen connectie met het modem. Weet je zeker dat de box momenteel rechtstreeks is aangesloten op het modem? Zo nee, sluit de TV Box dan rechtstreeks aan op een beschikbaar poort. Op deze manier moet je alle zenders zorgeloos kunnen bekijken!

Reputatie 1

Hallo Cheyenne,

Helaas heeft geen van de voorgestelde oplossingen geholpen.

Omdat ik in een flat woon en mijn meterkast zich in de gemeenschappelijke hal bevindt, verbind ik de tv box via het stopcontact met het modem. Dit is 8 ½ jaar goed gegaan, dus ik ga er vanuit dat dit met de nieuwe tv box ook geen probleem mag zijn (ik heb ivm jouw voorgestelde oplossing met de meegestuurde kabel een directe connectie tussen modem en tv box gemaakt, maar dat werkt dus ook niet).

Graag alsnog zsm oplossen. Inmiddels zijn er nu al een week of 4 problemen, terwijl ik daarvoor nog nooit één probleem heb gehad.

Alvast bedankt.

 

Reputatie 7

Hi @Peter9691, heel erg bedankt voor de aanvulling - helemaal helder zo! Het kan zijn dat je alleen zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Je kunt als volgt controleren of dit het geval is: 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
    • Ziet je de knop: "Activeer alle zenders"? Dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier uitschakelen zodat je weer alle zenders kunt zien. 
    • Ziet je de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit en is dit niet de boosdoener.

Kun je aangeven of dit het probleem heeft opgelost? Zo niet, dan ga ik aankloppen bij onze technische dienst en gaan we er alles aan doen om alle zenders heel rap weer tevoorschijn te toveren. 

Reputatie 1

Hi @Peter9691, heel erg bedankt voor de aanvulling - helemaal helder zo! Het kan zijn dat je alleen zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Je kunt als volgt controleren of dit het geval is: 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
    • Ziet je de knop: "Activeer alle zenders"? Dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier uitschakelen zodat je weer alle zenders kunt zien. 
    • Ziet je de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit en is dit niet de boosdoener.

Kun je aangeven of dit het probleem heeft opgelost? Zo niet, dan ga ik aankloppen bij onze technische dienst en gaan we er alles aan doen om alle zenders heel rap weer tevoorschijn te toveren. 

Goedemorgen Lisa,

Dit was niet het probleem. Ik heb ook nooit favorieten ingesteld, dus het zou heel vreemd zijn als dat nu ineens wel het geval zou zijn.

Het zou fijn zijn als het nu (eindelijk) aan jullie kant wordt opgepakt en opgelost, en niet weer de bal aan mijn kant wordt gelegd. Al met al is dit nu al een wekendurende kwestie aan het worden. Hoewel ik voor de rest altijd een prima abonnement bij Vodafone en later T-mobile heb gehad, begin ik nu ernstig te twijfelen of het niet tijd wordt om eens verder rond te kijken.

Ik kan dus wel van kanaal 3 (NPO 3) naar kanaal 4 (RTL4) zappen en zie dan een paar seconden de zenderinformatie, maar daarna is het een zwart beeld en geen geluid. 

Wederom het verzoek om het zo spoedig mogelijk op te lossen!

Reputatie 7

Hi @Peter9691, helemaal helder - dankjewel voor het doorgeven! Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te lossen. Je hebt hier net ook een e-mail over ontvangen ter bevestiging van het onderzoek. De aankomende dagen houd ik dit goed in de gaten en deel ik het direct als de uitkomst bekend is. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hi @Peter9691, ik hoop dat je van een fijne kerst hebt genoten! Er is een update uit het onderzoek gerold die ik graag met je deel. Om het onderzoek verder uit te kunnen voeren, is het voor mijn collega’s van belang dat de TV Box tijdens het onderzoek rechtstreeks aangesloten blijf staan op het modem. Kun je dit uitvoeren en ons hiervan een seintje geven? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. 

Reputatie 1

Hi @Peter9691, ik hoop dat je van een fijne kerst hebt genoten! Er is een update uit het onderzoek gerold die ik graag met je deel. Om het onderzoek verder uit te kunnen voeren, is het voor mijn collega’s van belang dat de TV Box tijdens het onderzoek rechtstreeks aangesloten blijf staan op het modem. Kun je dit uitvoeren en ons hiervan een seintje geven? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. 

Hallo Lisa,

Ik kan dat niet doen, omdat ik dan mijn voordeur moet open laten staan. Op dit moment staat het modem uit, misschien dat ze daarom niets zien. Ik zal hem weer aanzetten, wel via de draadloze verbindingsset 650.

Als dat niet lukt, laat dan maar zitten. Ik heb inmiddels al een overstap naar de KPN aangevraagd, want ik ben zeer ontevreden over de traagheid van de opvolgende acties.

Ook heb ik de creditering voor de gemiste tv-dagen nog steeds niet ontvangen. Het is geen ruime vergoeding, maar ook dit laat weer op zich wachten.

Reputatie 7

Hi @Peter9691, merci voor deze snelle reactie! Heel fijn dat je het modem hebt aangezet. Nu zie ik ook de TV Box terug, dus dat is top. Ik heb het onderzoek dan ook heropend en houd dit graag weer voor je in de gaten. Ik had het liefste gelezen dat je met veel plezier jouw abonnement door zou laten lopen, maar ik respecteer uiteraard jouw beslissing. Ik wil in ieder geval dat je tot het eind van jouw abonnement zonder problemen kunt genieten, dus ik kom er meteen bij je op terug als het onderzoek is voltooid. De vergoeding wordt verrekend met de volgende factuur. Ik zie dat het jammer genoeg net niet mee is gegaan met de factuur van december, maar weet dat dit er nog aan komt. 

Reputatie 7

Hi @Peter9691, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst Guidion heeft aangestuurd om het probleem dat je met tv ervaart te verhelpen! Ik ben blij om te zien dat de afspraak voor morgen op de agenda staat. Laat je het hier weten of je na morgen weer van alle zenders kunt genieten? 

Reputatie 1

Hi @Peter9691, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst Guidion heeft aangestuurd om het probleem dat je met tv ervaart te verhelpen! Ik ben blij om te zien dat de afspraak voor morgen op de agenda staat. Laat je het hier weten of je na morgen weer van alle zenders kunt genieten? 

Hoi Lisa,

Helaas heeft de monteur het ook niet kunnen oplossen. Die wijst weer naar de software en/of de tv box. Helaas verspilde, tijd, moeite, energie en geld voor ons allen.

Ik wacht het weer (on)geduldig af.

mvg

Peter

Reputatie 1

Goedemorgen,

Het is inmiddels alweer anderhalve week verder en NOG STEEDS GEEN oplossing! Ik mis nog steeds een heleboel zenders, waaronder ESPN, oftewel ik moest weer provisorisch mijn laptop aan mijn tv hangen om een voetbalwedstrijd te kunnen zien.

Wat is de status? Wat is de bedoeling?

Kan ik nog een compensatie of iets dergelijks verwachten?

Ja, ik heb opgezegd per eind januari, dus veel zin heeft het allemaal niet meer. Maar het loopt nu al 2-3 maanden en ik vind het echt een bedroevend slechte service. De bal wordt steeds bij de klant neergelegd en T-mobile blijft NIET leveren.

Het is geen goede reclame voor jullie bedrijf.

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7

Hi @Peter9691, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Jeetje, ik had ontzettend gehoopt dat de monteur dit kon verhelpen. Excuses voor de late reactie, ik zie dat jouw vorige bericht tussen wal en schip is beland. Omdat ik niets liever wil dan dat je tot de laatste dag van jouw abonnement probleemloos kunt genieten van jouw tv, heb ik zojuist opnieuw het onderzoek ingediend voor de technische dienst. Ik wil namelijk zeker weten of de bevindingen van de monteur juist zijn. Je hebt net ook weer een e-mail gekregen ter bevestiging van een nieuw onderzoek. Zodra er een nieuwe update uitrolt, dan delen we die hier met jou. 

Ik wil je in ieder geval alvast garanderen dat je recht hebt op een vergoeding. Voor nu wil ik nog even de technische dienst afwachten. De vergoeding kan ik namelijk pas maken wanneer het issue is opgelost, maar die ga je krijgen. 

Reputatie 1

Hi @Peter9691, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Jeetje, ik had ontzettend gehoopt dat de monteur dit kon verhelpen. Excuses voor de late reactie, ik zie dat jouw vorige bericht tussen wal en schip is beland. Omdat ik niets liever wil dan dat je tot de laatste dag van jouw abonnement probleemloos kunt genieten van jouw tv, heb ik zojuist opnieuw het onderzoek ingediend voor de technische dienst. Ik wil namelijk zeker weten of de bevindingen van de monteur juist zijn. Je hebt net ook weer een e-mail gekregen ter bevestiging van een nieuw onderzoek. Zodra er een nieuwe update uitrolt, dan delen we die hier met jou. 

Ik wil je in ieder geval alvast garanderen dat je recht hebt op een vergoeding. Voor nu wil ik nog even de technische dienst afwachten. De vergoeding kan ik namelijk pas maken wanneer het issue is opgelost, maar die ga je krijgen. 

Dank je wel, Lisa

Reputatie 7

Hi @Peter9691, ik wil je graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Ze gaan het daar zo snel mogelijk verder voor jou proberen op te lossen. 

Reputatie 1

Goedemorgen,

Zo te zien heb ik uiteindelijk alle zenders nu.

Helaas ben ik (nog) niet geïnformeerd door t-mobile.

Wellicht kom ik als een zeurpiet over, maar ik denk dat t-mobile nog veel progressie kan maken in haar processen en procedures. Dit heeft allemaal veel te lang geduurd en in mijn geval van een zeer tevreden klant naar een zeer ontevreden klant gegaan. En als ik in het forum kijk, geldt dit niet alleen voor mij.

Want hoe kan het dat het nu opeens wel opgelost is? Het ligt dus toch ergens bij t-mobile zelf, wellicht een vinkje oid bij de software. In de afgelopen maanden werd steeds maar weer de bal bij de klant, bij mij dus, neergelegd, en duurde het steeds minimaal een week voordat een volgende stap werd genomen. 

Tot slot hoor ik graag de compensatie waar ik op kan rekenen en wens ik t-mobile een verbetering van de service/oplossingen toe.

Met vriendelijke groet,

Peter

postcode 4611cz werkt helemaal nog niet 

Reputatie 7
Badge +6

@wana64 Heb je DSL? Er is momenteel nog een storing gaande. Als je op pauze drukt en kort daarna op play heb je als het goed is weer beeld. Dat is dan zo goed als live (ongeveer een halve minuut vertraging). Dit moet je wel herhalen als je zapt. Zo kun je tot het is opgelost toch TV kijken.

UPDATE: De storing zou opgelost moeten zijn. Werkt het inderdaad weer?

Reputatie 7
Badge +16

[Opgelost] De eerdere problemen met TV zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem. Zappen naar een andere zender geeft ook beeld.

 

Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community

 

Dit topic gaat nu op slot.