Beantwoord

connection error tvbox


 

 

Ik heb bovenstaande storing sinds eergisteren op mijn beide tv's.

Als ik op settings klik dan vindt hij mijn internetverbinding maar vervolgens wordt het beeld zwart. Met retry kom ik ook niet verder.

Ik heb 4 maanden geen problemen gehad met tv kijken en nu  opeens deze storing.

Internet zelf doet het gelukkig wel. 

2x klantenservice gebeld maar zij kwamen er niet uitm

Ze gaven aan dat ze vandaag voor 6en update zouden uitvoeren en terug gingen bellen maar niks meer gehoord en de storing staat nog steeds in beeld..

Wij hebben 2 tvkastjes die dezelfde storing weergeven. Meerdere malen alle instructies gevolgd (kabels erin en eruit, stekkers eruit, even wachten, gehele modem opnieuw opstarten) maar zonder succes. 

Onze kastjes zitten niet via een internetkabel aan de modem maar de klantenservice geeft aan dat de kastjes nu wel opeens zo zijn ingesteld.

Morgen wordt dag 3 zonder tv wordt nu wel een beetje vervelend dat het niet kan worden opgelost. 

Ik kom niet verder met hulp van de klantenservice dus ik hoop dat iemand via deze weg kan helpen.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 23 June 2021, 15:33

Bekijk origineel

31 reacties

Ik had gehoopt dat ik na mijn verhuizing en glasvezel een stabieler en sneller internet zou hebben. Mijn vorige huis was nogal onlogisch ingedeeld met een hoge trap en een lange gang, maar hier is alles open, dus het signaal zou goed door moeten komen. Ik met nu super snel internet in huis, 43 mbps, eerder was het extreem snel, met meer dan 80 mbps. Dit is mijn modem, de eerste 2 lampjes branden, de rest knippert. De modem zit in de meterkast, met een dunne deur, die niet goed sluit. de trap naar boven is open en bijna bovenaan staat een wifipunt. De trap naar de 2 verdieping is ook open en op de 2e staat ook een wifipunt, daar zijn mijn zonnepanelen op aangesloten met een utp kabel. Het wifipunt is zelf niet op de kabel aangesloten. De beide punten geven aan dat ze goed staan. Behalve dat de tv het weer naar behoren doet heb ik niets veranderd.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HansB070, goed dat je het aankaart wat betreft de wifi-snelheid! Op welk punt in je huis en hoeveel meter vanaf het modem gezien, meet je deze snelheden? Begrijp ik goed dat je beide wifipunten draadloos verbonden hebt met het modem? Zo ja: op zich kan dit geen kwaad en werkt dat prima met het Zyxel modem, houd er echter wel rekening mee dat wanneer je een wifipunt draadloos verbindt, je daarmee het signaal dat binnenkomt op dezelfde manier doorgeeft. Dat betekent dat wanneer het punt op een strategisch onlogische plek staat, het signaal op die manier door je huis heen beweegt, dat kan zorgen voor een instabiel bereik. Wanneer je het wifipunt bekabeld aansluit, zorg je ervoor dat het signaal nagenoeg even sterk doorgegeven wordt als dat het binnenkomt. 

Check altijd voor de zekerheid de lampjes, die geven indicaties met betrekking tot de dekking (vanaf de bron gezien):

 

De modem staat in de gang kast, het eerste wifi punt staat er een meter of 4 hier vandaan en met dekking geven aan de werkkamer van mijn vrouw (ongeveer 3 meter bij het wifi punt) en de slaapkamer van mijn zoon (ongeveer 4 meter bij het wifi punt vandaan) Het middelste lampje brand afwisselend groen en oranje. De beide kamers hebben geen drempel, er zit een kier van ongeveer 1 cm onder de deur. Het 2e wifi punt staat op de 2 etage, die staat al gauw 6 a 7 meter bij het eerste wifi punt vandaan en daar brand het lampje constant groen. De snelheden zijn wisselend, gisteren was het eerst supersnel, daarvoor extreem snel en heel in het begin super snel, niet zo snel, het wisselt gewoon heel sterk.

Reputatie 7

Hi @HansB070, merci voor je heldere terugkoppeling! Goed om te weten dat de lampjes op de wifi-punten in orde zijn, want dan is dit dus niet de boosdoener wanneer je een mindere snelheid ervaart. Weet dat de snelheid van wifi inderdaad kan fluctueren van moment tot moment. Ik wil je dan ook graag laten weten dat als je echt meermaals weer een mindere snelheid ervaart, ik graag een monteur jouw kant op stuur om hier naar te kijken. Die keuze leg ik dus bij jou, aangezien jij zo te lezen overall een snelle wifi hebt. Als je tot die tijd nog andere vragen hebt, stel die dan gerust! 😊

Ik vind het goed zo, het internet en de tv doen het. Misschien dan niet extreem snel zoals in het begin en mogelijk van glasvezel kan/mag verwachten, maar ik hoor verder geen klachten hier in huis. Ik heb ook geen zin om iedere keer de snelheid te meten en me te ergeren. Mocht er wat zijn of het wordt dramatisch, dan meldt ik me wel weer. Bedankt alvast voor je hulp en meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

@HansB070 Mocht je toch nog van Lisa’s voorstel gebruik willen maken, laat het alsjeblieft weten, dan pakken wij het zo snel mogelijk verder op voor je. Veel plezier met jouw abonnement en als we ergens anders bij kunnen assisteren, dan doen we dat heel graag!

Reageer