Beantwoord

connection error tvbox

• 23 May 2021
  • 11 reacties
  • 219 Bekeken

Ik heb bovenstaande storing sinds eergisteren op mijn beide tv's.

Als ik op settings klik dan vindt hij mijn internetverbinding maar vervolgens wordt het beeld zwart. Met retry kom ik ook niet verder.

Ik heb 4 maanden geen problemen gehad met tv kijken en nu  opeens deze storing.

Internet zelf doet het gelukkig wel. 

2x klantenservice gebeld maar zij kwamen er niet uitm

Ze gaven aan dat ze vandaag voor 6en update zouden uitvoeren en terug gingen bellen maar niks meer gehoord en de storing staat nog steeds in beeld..

Wij hebben 2 tvkastjes die dezelfde storing weergeven. Meerdere malen alle instructies gevolgd (kabels erin en eruit, stekkers eruit, even wachten, gehele modem opnieuw opstarten) maar zonder succes. 

Onze kastjes zitten niet via een internetkabel aan de modem maar de klantenservice geeft aan dat de kastjes nu wel opeens zo zijn ingesteld.

Morgen wordt dag 3 zonder tv wordt nu wel een beetje vervelend dat het niet kan worden opgelost. 

Ik kom niet verder met hulp van de klantenservice dus ik hoop dat iemand via deze weg kan helpen.

icon

Beste antwoord door Demi 23 June 2021, 15:33

Hi @Silly2021 Ik zie dat de technische dienst er nog mee bezig was en dat de laatste update op 31 mei was. Ik zie hierin terug dat ze de huidige TV Boxen wilden omruilen voor nieuwe TV Boxen, maar dat dit niet meer mogelijk was omdat de opzegging van het TV abonnement al in gang was gezet op 22 mei. Mocht je toch nog van gedachten veranderen en een TV abonnement willen, dan moet het met de nieuwe TV Boxen zeker weten goedkomen!

Bekijk origineel

11 reacties

Ik had het zelfde. Ik heb de stekker van het modum er uit getrokken en van het tv modum kastje. Alles er weer in gedaan en nu weer tv. Hoopt dat het werkt voor je. 

Bedankt voor je reactie ik ga alles er weer eens in en uit halen en de gehele modem ook resetten hoop dat het werkt.

Helaas alles geprobeerd nu: alles uit aan, stekkers er in eruit (ook even gewacht voor weer terugstromen), zelfs hele internet modem gereset, zelfs internet kabel van modem direct aangesloten op kastje maar de error blijft in beeld :(

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Silly2021 ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de telefonische klantenservice en zij hebben onze technische dienst ingelicht over het probleem. Ook zie ik dat er gisteren een fix heeft plaatsgevonden, wat ervoor heeft gezorgd dat de problemen zijn verholpen. Ervaar je dat ook aan jouw kant? Ik hoor het graag!

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben hierbij update van verdere verloop:

Net weer contact opgenomen met klantenservice. Boxjes zijn beide  extern gereset door de klantenservice maar nog steeds wordt de foutmelding. Er is nu een ticket aangemaakt naar technische dienst. Deze gaan als het goed is binnen 48 uur contact opnemen.

De problemen zijn niet verholpen. Technische dienst zou inderdaad contact opnemen maar daar hoorde ik niks meer van. Na meerdere keer achterna bellen moesten de kastjes worden opgestuurd. Aangezien we de diensten op wilde zeggen had dit niet zoveel zin..

Ik heb sinds donderdag het zelfde probleem. Ik ben verhuisd en overgestapt naar glasvezel, woensdag werkte de tv nog in mijn oude huis en donderdag kreeg ik deze melding. 2 x gebeld, donderdag en vrijdag, maar geen oplossing. Het euvel wordt nu doorgespeeld naar de back office, duurt ongeveer 6 dagen voor ik een mail krijg van ze, probleem is denk ik dan niet opgelost. Er ligt hier een vaste kabel, die is doorgemeten en goed, met de kabel uit mijn oude huis doet de tv het ook niet. De tv werkt wel gewoon, Netflix, internet en weet ik wat er allemaal op zit kan ik gewoon kijken als ik dat zou willen. Ik heb 2 tv boxen, beide geven de zelfde fout melding. Mijn vrouw kijkt nu tv via tv anywhere, maar ideaal is het niet, Nederlandse zenders zijn goed te ontvangen, commerciële zenders laden niet. Tv viel op mijn oude adres ook regelmatig weg, moest dan de box meestal 3x opstarten voor hij het weer deed. Mij interesseert het geen fluit, ik kijk toch niet, maar voor mijn vrouw is het een ramp en ik krijg alle shit over me heen.

Ik ben niet zo heel lang geleden overgestapt van Telfort naar T-mobilethuis omdat Telfort me geen hogere snelheid kon bieden op mijn oude adres, maar eigenlijk heb ik er spijt van. Het is omdat het qua mail een hoop gedoe is om over te stappen, anders deed ik het direct. Misschien toch maar een Gmail overwegen, hoef je niets aan te passen als je gaat veranderen van provider.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Silly2021 ,

Je geeft in je eerste post aan : “ Onze kastjes zitten niet via een internetkabel aan de modem “ Heb je de mogelijkheid om één van de kastjes wel rechtstreeks met een internet kabel op de modem aan te sluiten en dan te testen. Want T-Mobile adviseert namelijk om de tv box rechtstreeks met een internetkabel rechtstreeks op de modem aan te sluiten.

Ook wil ik je vragen om het bij één topic te houden je stelt namelijk dezelfde vraag ook al in dit topic: TV Werkt niet . Dit staat ook in de huisregels en het maakt het voor de moderatoren niet gemakkelijker en het helpt niet aan een snellere afhandeling.

Hi soepkip,

Bedankt voor reactie. Ook dat hebben we geprobeerd.

We hebben de kabel rechtstreeks aangesloten op 1 kastje (de ander staat te ver weg) heeft niet mogen baten.

Daarbij heb ik altijd tv gekeken zonder een rechtstreekse aansluiting op het internetmodem.

Gr Silly 

Reputatie 5
Badge +3

Hi @Silly2021 Ik zie dat de technische dienst er nog mee bezig was en dat de laatste update op 31 mei was. Ik zie hierin terug dat ze de huidige TV Boxen wilden omruilen voor nieuwe TV Boxen, maar dat dit niet meer mogelijk was omdat de opzegging van het TV abonnement al in gang was gezet op 22 mei. Mocht je toch nog van gedachten veranderen en een TV abonnement willen, dan moet het met de nieuwe TV Boxen zeker weten goedkomen!

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Silly2021 ,

Goed om te horen dat je dat ook al geprobeerd hebt. Dit is meestal de eerste vraag die krijgt bij problemen. Ik zeg ook niet dat het niet werkt als je niet rechtstreeks op het modem aangesloten zit met je tv. Wat ik aangeef is dat T-Mobile dit adviseert, en dat het met kabel aangesloten op het modem gegarandeerd moet werken en anders er een oplossing voor gezocht wordt.

Reageer