Lees dat er wel erg veel storingen zijn met de Amino. Powerflip, reset, enz. zou het probleem verhelpen en dat is ook zo. Maar de volgende dag hebben we weer hetzelfde probleem. Het is inmiddels duidelijk dat er een fout zit in het kastje zelf, hardware en/of software. Natuurlijk is dit ook bij de de provider bekend maar leggen ze de oplossing bij de goedwillende community want dat is beter voor de jaarcijfers.
Goedemiddag ♂️
Het probleem met de Aria 7x is inderdaad al langere tijd uitvoerig in onderzoek bij de leverancier, dat kan een reden zijn waardoor het proces vertraagd wordt. We zijn nu in afwachting op een workaround of definitieve oplossing om dit probleem te verhelpen.
Graag bied ik onze specialisten een extra voorbeeld aan namens jou, als dat mag natuurlijk. Kun je de onderstaande vragen zo uitgebreid mogelijk beantwoorden, alsjeblieft? Dan speel ik het meteen door zodat het sneller hersteld kan worden.
-Wat ervaar je precies qua problemen?
-Op welke zender stond de TV toen de box vastliep?
-Welk programma was je aan het kijken?
-Weet je hoe laat ongeveer de box vastliep? Noteer datum/tijdstip;
-Kijk je: LiveTV, Terug Kijken of gaat het om een opname?
-Serienummer & MAC-adres van de TV Box
Alvast enorm bedankt voor je hulp!
Hier het zelfde probleem.
Het is alleen niet tijdens het gebruik van de Animo box of tijdens het tv kijken.
Het probleem doet zich alleen voor als we de tv en de box uitgezet hebben en dan de volgende dag of een paar uur later weer aanzetten.
Dan krijgen we 9 van 10 keer een melding dat er geen verbinding is. Terwijl je door die melding heen wel de tv gewoon ziet.
Alleen je kan niks met de afstandsbediening dus niet van zender veranderen of uitzetten.
Na powerflip altijd (tijdelijk) het probleem verholpen.
Hi
Hi
Sorry voor de late reactie.
Ben pas weer even bezig geweest. Ben er inmiddels achter dat het niet door de TV boxen zelf komt.
Het modem start regelmatig opnieuw op met het gevolg dat er op dat moment geen internet via kabel of wifi is. De boxen hebben dan natuurlijk ook geen verbinding. 1 box herstelt zich zelf nadat er weer verbinding is. De andere box alleen niet. Daar moeten we even de stekker uittrekken en terug doen, dan is het probleem weg.
De TV boxen zijn trouwens via een powerline verbinding aangesloten.
Maar het werkelijke probleem is dus het modem de Zyxel T-50. Die zich zelf op random tijden herstart.
Heb alle dingen geprobeerd. Van stroom halen kabels los en weer aansluiten. De mediaconverter opnieuw opstarten.
Ook het modem ook al een factory reset gegeven.
Niks heeft geholpen om het opnieuw opstarten probleem te verhelpen.
10/1 tussen 11:00 en 11:30 is hij opnieuw opgestart.
Afgelopen nacht 11/1 rond 2:00
En 11/1 rond 14:00
Dat zijn in ieder geval tijden wanneer het modem uit zich zelf opnieuw opstart.
Hi
Maar ik zal pas eind van de middag of begin avond thuis zijn. Is er dan nog iemand die de reprovisie kan doen? Of word dat op z'n vroegst dan morgen ochtend?
Ik hoor graag wanneer de reprovisie gedaan kan worden.
Hi Zojuist heb ik de reprovisie uitgevoerd en ik hoor heel graag of je hierna een verbetering opmerkt. Houd je ons op de hoogte? Fingers crossed!
Ok top ik hoop dat het geholpen heeft. Zal vanavond weer de boel verder aansluiten en dan gaan we het zien.
Ik hou jullie op de hoogte.
Zal vanavond kijken naar de uptime.
Heb dr ook gevraagd om tijden te noteren mocht het weer gebeuren.
Inmiddels nog minimaal 2 keer opnieuw opgestart. 2e keer net na de erste keer van 13/1 13:30. En vanavond 13/1 rond 21:40
De reprovisie heeft niet veel uitgehaald lijkt het op.
Hij bleef vandaag (14/1) verder zich goed houden na de herstart van 5:00 s'morgens
Tot nu net (14/1) 23:25 in een keer wifi weg. Kon op dat moment ook niet inloggen op de router. En 5 min later weer wel en inderdaad uptime van een paar minuten.
Afgelopen nacht ook weer een keer opnieuw opgestart uit zichzel. Vanmorgen ook weet even geen tijden meer vergetenop te schrijven.
En vanmiddag rond 13:50 ook opnieuw opgestart.
Hi
Om tot het nieuwe modem zo min mogelijk hinder te ervaren, heb ik je ook voor de zekerheid in een privébericht voorzien van een 7-daagse Unlimited Data voucher. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en krijg je het herstarten van het modem minder mee.
Ik wacht het nieuwe modem af en als hij aangesloten is zal ik laten weten hoe het gaat.
Nogmaals dank je wel zover.
Hi
Vanavond het nieuwe modem aangesloten. Ben benieuwd hoe deze zich gaat houden. Tot nu toe ziet het er goed uit. We wachten af.
Hoi
Hoi
Goedenavond
Het enigste wat ik wat jammer vind is dat de 5Ghz zeer beperkt bereik heeft. Op de 1e verdieping is het al niet meer te onvangen helaas. Want daar staat de pc via een wifi verbinding.
Maar het belangrijkste is dat de modem niet meer elke dag meerdere keren opnieuw opstart.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen (T-Mobile Klant 06- en 097-nummer) Inloggen (T-Mobile Klant, 06- en 097- nummer)
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.