De update van de tvbox blijft hangen

  • 17 April 2023
  • 38 reacties
  • 1482 Bekeken

Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.

Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.

Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.

Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.

Wat nu??

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!

Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.

 

@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.

 

@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo: 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!

Bekijk origineel

38 reacties

Oh ja, het is een Entone Amulet 515.

Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.

Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.

Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.

Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.

Wat nu??

 

Ik heb dat zelfde snap dr niets van zo ineens en nu duurt het uren voordat het klaar is

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!

Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.

 

@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.

 

@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo: 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!

@Tommie ik heb het klaar staan... rechtstreeks aangesloten op het modem.

Ga je gang!

Ik heb er geen scherm aan hangen, dus kan niet zien wat er gebeurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, bedankt voor je snelle reactie.

Het is niet gelukt om de reset uit te voeren. Ik krijg geen informatie van de TV Box na de lezing. Ik heb dit daarom doorgespeeld naar onze techneuten. Je ontvangt een bericht als zij hier meer over weten. To be continued! 

Dank @Tommie, kan ik deze test aansluiting nu weer afbreken en rustig wachten op de TD?

Of gaan zij het ook nog eens proberen?

 

Hier hetzelfde probleem, heel vervelend, roll back met de grootst mogelijke spoed voor dit type entone decoder…

 

En ga je schamen T-Mobile, Update ongetest forceren…

Update:

 

Mijn rant was prematuur, update voltooid alles lijkt te werken. 

@Tommie , helpt het als de box aan staat?

Ik zie nu dat ie uit stond nl. Is het dan logisch dat jij niet in de box kon komen voor een reset…

Het ligt hier allemaal aardig door de kamer... vanwege de testopstelling.

 

@Tommie, heb zojuist een mailtje van de klantenservice / TD ontvangen dat het probleem, welke jij gisteren hebt doorgespeeld aan de TD (kreeg daar een mailtje over) is opgelost.

Dus ik heb de installatie is de slaapkamer weer terug gebracht naar origineel, maar zie nog steeds dezelfde foutmelding.

Kun je aangeven hoe of wat nu verder?

Zijn ze er nog mee bezig? Of moet de update nu wel werken?

Ik hoor het graag. Bellen mag uiteraard ook!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, ik heb je net al gesproken in een privébericht maar ik ga hier verder.

Omdat het na alle stappen nog niet werkt, heb ik toch besloten om de TV Box om te ruilen, hierover ontvang je een bericht. Wil je mij laten weten, na ontvangst en installatie, of de nieuwe TV Box het nu wel doet? Talk soon.

Top, dank je.

Ik laat het je weten, zodra hij is ontvangen en geïnstalleerd.

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.

De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
 

Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
 

Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.

De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
 

Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
 

Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.

Vind ik ook!

Vandaag twee keer aan de telefoon gehangen met de helpdesk. 1e keer melding gedaan dat mijn entone het niet meer doet. Allerlei handelingen uitgevoerd met de vriendelijke dame, daarna geen internet meer, netwerk weg, zucht terugbellen dan maar. 2e keer zegt die jongen aan de lijn: Zal ik alles weer even terugzetten? Nou graag!

Nu wachten op technische dienst? Terwijl de dame van gesprek 1 al aangaf en nieuwe kast op te sturen. Doe dat svp gelijk en laat de TD met rust. Kan ik weer verder en zij ook. Nu 5 dagen wachten op de TD en dan wachten op verzending? Raar

 

Nou, na de zoveelste factory reset gevolgd door een schier eindeloze reeks reboots werkt het na een uur of 6 weer. Heel soepel lijkt het allemaal niet te verlopen.

Reputatie 6
Badge

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.

De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
 

Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
 

Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.

Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…

Bij ons hetzelfde probleem: update blijft hangen. Ook wij hebben de harde reset geprobeerd. Het kost niets op. Wat te doen?

Bij ons hetzelfde probleem: update blijft hangen. Ook wij hebben de harde reset geprobeerd. Het kost niets op. Wat te doen?

Blijf proberen te resetten zou ik zeggen, en doe de router ook even voor de zekerheid.

 
 

 

 

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.

De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
 

Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
 

Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.

Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…

Ik moet eerlijk bekennen, de update is het wel waard. Na de update reageert de TV Box veel sneller. Het lijkt wel of er nieuwe hardware is gedownload. Complimenten voor de samenstellers!

Reputatie 7
Badge +9

@Pauwetjes2023 welkom op onze Community!

De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!

@Pauwetjes2023 welkom op onze Community!

De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!

Wellicht is het dan verstandig om in de melding the term "even" te vervangen door een term die beter past. Als ik weet dat het zo lang duurt dan wacht ik gewoon. "Even" schept verwachtingen (max 30 minuten).

Goedenavond,

Nieuwe tvbox ontvangen en direct geïnstalleerd. 

Allerlei updates werden automatisch uitgevoerd, dus ik had goede hoop... de box werd meerdere keren opnieuw opgestart... so far so good.

Helaas werd het beeld toen zwart.... en dat bleef de uren erna nog steeds. Afstandbediening bedient de tv box niet... box reageert nergens op.

Afstandsbediening werkt wel, want ik kan hem koppelen aan de tv en deze ook bedienen... maar ik heb dus nog steeds geen werkende box.

 

Ook de nieuwe box rechtstreeks getest met de modem met alle nieuw geleverde kabels... geen resultaat…

@Tommie Wat nu???

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, ik heb direct een meting gedaan en daar lijkt alles goed te staan.

Kan je alle bekabeling na lopen? Als het daar niet aan ligt, kan je de TV Box bekabeld verbinden met het modem? Dan kan ik een fabrieksreset uitvoeren.

@Tommie, hij staat nu bekabeld klaar.

Zonder scherm, wel rechtstreeks op het modem.

Op het modem knipperen alleen de LAN 2, 3 en 4... terwijl er 4 inzitten...2x internet 2x TV…

Ondanks wisselen, blijft LAN1 uit...kun je dit ook zien??

Reputatie 7
Badge +9

@Superfritsje bedankt voor je snelle reactie!

Ik krijg geen duidelijke informatie uit de TV Box na mijn lijnmeting. Ook zie ik geen verbinding op Poort 1 verbonden staan. Wel zie ik dat je nog in bezit bent van een wat ouder modem, dit kan ook voor verstoring zorgen. Ik heb besloten om je een nieuw modem op te sturen, je ontvangt hier zometeen een bericht over. Het is ook niet handig om de TV Box alleen aan het modem te koppelen zonder dat je het zelf kan testen, zou je er een tv scherm aan kunnen verbinden en kijken of hij het dan wel doet?

@Tommie, Zojuist de tvbox weer op de slaapkamer aan de tv gekoppeld.

Opstart gaat goed... Entone logo is in beeld en alles tot aan de Server

Configuration Complete gaat goed... en dan wordt het beeld zwart…

 

Reageer