De update van de tvbox blijft hangen

  • 17 April 2023
  • 38 reacties
  • 1480 Bekeken

Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.

Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.

Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.

Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.

Wat nu??

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!

Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.

 

@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.

 

@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo: 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!

Bekijk origineel

38 reacties

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Superfritsje Heb je de TV-box van de laatste foto's van TM gekregen? Dan gaat er iets grondig mis. Deze is van Caiway. Zij hebben vroeger dezelfde TV-boxen gebruikt.

Dit is een 'nieuwere' tvbox als die we al hadden... een geresette versie. 

Tijdens de installatie kwamen de updates goed binnen en werd ie ook steeds goed gereboot.

Heb geen idee wat er aan de hand is.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Superfritsje Ik heb het serienummer even gecheckt en hij staat echt aangemeld bij Caiway. Misschien heeft ooit iemand de verkeerde TV-box naar de verkeerde provider gestuurd. Ik meen me ook te herinneren dat deze boxen ooit op waren en niet meer gemaakt werden. Het zou dus ook kunnen dat TM er een aantal van Caiway overgenomen heeft of dat Entone (nu Amino) ze opnieuw uitgegeven heeft en dat ze daarbij vergeten zijn om de registratie aan te passen. Hoe dan ook zal een moderator zit moeten doorgeven aan de technische dienst. Hopelijk kunnen zij een en ander administratief rechtzetten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Superfritsje, slim dat je alles doorgeeft en sorry dat het nog niet werkt op de Amulet. Als ik heel eerlijk ben, heb ik het vermoeden dat de Amulet de update niet goed opgepakt heeft omdat de firmware verouderd is. Eigenlijk zijn we bezig om alle nog werkende harddiskrecorders om te ruilen voor de modernere variant, de Aria 610x. Deze TV Box heeft geen harddiskrecorder maar kan gebruikmaken van Cloud Opnemen in combinatie met T-Mobile TV. Omdat jij al gebruikmaakt van T-Mobile TV, is de vervanging zo gebeurd. Cloud Opnemen zelf kost € 5 per maand, dat zal de abonnementsprijs daarom ietwat verhogen. Omdat jij echter nu € 10 per maand (min € 2,50 korting op de eerste box) betaalt voor de Amulet, ga je er financieel gezien niet op achteruit. Kan ik de vervanging voor je in orde maken of blijf je liever nog bij de Amulet?

Dank voor je reactie.

Dan ga ik liever voor de vervanging. Stuur die nieuwe variant maar op.

Hoe ga je dit in mijn abonnement wijzigen en compenseren?

Betaal al een tijdje voor de extra box die niet blijkt te werken…

 

Ik zie dat het nieuwe modem ook is opgestuurd,dus ik ga ervan uit dat straks alles werkt.

Nogmaals bedankt en ik zie je reactie graag tegemoet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, ik heb zojuist de swap naar de Amino 610x in gang gezet. Zodra je deze ontvangen en geïnstalleerd hebt, wil je dan een berichtje achterlaten? Dan kan ik meteen een vergoeding in gang zetten voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van T-Mobile TV! Talk soon.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Superfritsje, de omruiling is in gang gebracht. De Aria 610x wordt binnen vier werkdagen geleverd - meestal binnen twee - en zal straks voorzien worden van een track&trace-code zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij de verzendpartner wordt aangeboden voor bezorging. 

Zodra de 610x aangesloten is, mag de Amulet 515 naar een milieustraat gebracht worden. 

Laat nog een berichtje achter zodra alles aangesloten is, dan doe ik graag een uitgebreide analyse voor je om na te gaan of alle fouten uit de verbinding zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Ik was iets te rap met mijn terugkoppeling en zie dat Tommie het al keurig afgerond heeft - hij heeft overigens ook de swap gedaan dus dat is uitstekend! 

Hoi, hier helaas ook een zwart beeld na de update bij de entone.  Volgens de collega van de klantenservice zal de technische dienst hier naar kijken.  Maar dit kan tot 5 ! Werkdagen duren.. Vanwege het soort entone kunnen we zelf geen reset uitvoeren.  Graag hulp.

@Tommie @Jason , zie mijn eerder bericht van gisteren. Wij hebben exact hetzelfde probleem ( en melding/box) als Superfritsje. Graag jullie hulp, zodat het bij ons ook opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @muissie74, inmiddels is de Amulet omgeruild voor een Aria TV Box door de techneuten, als ik het goed zie. Hiermee zal dit probleem niet langer optreden. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je bij Cloud Opnemen een aantal nieuwe opties hebt en een aantal zenders niet kunt opnemen. Zie hiervoor het zenderoverzicht: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis

Reageer