Beantwoord

Decoder tijd indicatie voorzijde uitschakelen


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
De decoder die ik in gebruik heb, heeft een felblauwe tijd indicatie aan de voorzijden.
Is dit uit te schakelen? Het is behoorlijk irritant namelijk.

Bvd Lars
icon

Beste antwoord door Glassertje 30 June 2019, 01:19

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
@kenobi Welkom op het forum.

Als je een normale ontvanger hebt. met alleen een blauw lichtje, dan is dat niet uit te schakelen. Als je een ontvanger hebt waarmee je kunt opnemen, kun je alleen de tijd uitschakelen. De overige blauwe lampjes blijven branden.
Hallo, “De decoder is met opneem functie ja” . In het menu heb alleen de optie dimmen kunnen vinden, volledig uit zetten van de tijd indicatie niet.

Inmiddels heb ik er zwarte isolatietape opgeplakt.

Bedankt voor je reactie..
Reputatie 6
@kenobi aals je kijk onder instellingen > video en audio > helemaal onderaan helderheid box display kun je op uit zetten. Zie mijn foto

bedankt, ga ik morgen is proberen.
Bedankt Glassertje, heb de optie gevonden.
Reputatie 6
@kenobi Mooi zo, Je kan daar ook instellen dat een opname eerder moet beginnen of later moet eindigen.
Reputatie 1

Na de update vandaag (17-05-23) kan ik deze functie niet meer vinden, iemand enig hoe ik de blauwe led tijd kan uitschakelen? Zonde dat deze blijft branden nu.

Reputatie 1

Hier het zelfde probleem. Tijd is ineens veel feller als de box aan staat. En als de box in stand-by modus staat, is er ineens geen tijd meer te zien in het display. Hopelijk veranderd dit nog door een update oid. 
 

Gr Leon 

Reputatie 7
Badge +8

@voorhammr @Deneman Als het goed is, is dit niet mogelijk om uit te schakelen. Het blauwe led lampje geeft aan dat de TV Box aan staat, in stand-by is deze rood. Wat betreft de tijdsindicatie is deze inderdaad weg met de nieuwe update in stand-by modus, dit staat wel weer op het wensenlijstje bij ons tv-team om dit weer terug te krijgen. Ik kan je voor nu alleen geen indicatie geven hoelang dit precies gaat duren.

Reputatie 7
Badge +6

Sinds de update naar het nieuwe TV-platform voor de Entone Amulet TV-boxen is de instelling voor het display verdwenen. Dit is bekend en T-Mobile werkt er hard aan om dit weer terug te krijgen. Voor wie daar niet op wil wachten en in het bezit is van het oude model afstandsbediening (de linker op onderstaand plaatje) is er een tijdelijke workaround.

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een menu om een andere HDMI-ingang te kiezen, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar Front Panel Brightness, druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Je kunt kiezen uit Low, Middle, High en Off. Eventueel kun je zelfs kiezen voor een andere helderheid tussen bepaalde tijden. Bevestig met OK, druk daarna helemaal onderaan op SUBMIT. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Een workaround om de tijd zichtbaar te maken als de TV-box in standby staat, heb ik helaas niet. Daarvoor is het echt wachten op een fix.

Succes! 

Reageer