Beantwoord

Direct naar een radiokanaal met de afstandsbediening

  • 22 July 2017
  • 3 reacties
  • 1980 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
kan ik met de afstandsbediening ,zonder de tv, het nummer ven de radiozender intypen?
Met t.v. is nogal omslachtig als je alleen radio wil luisteren.
B.v; Brava is 1022, intikken geeft geen reactie. De t.v werkt zo wel!
icon

Beste antwoord door jduy 25 July 2017, 19:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi jduy!

Welkom op het forum. Terechte vraag! Ik heb net even in de handleiding zitten bladeren, maar ik kon hier ook niets over vinden. Je kunt inderdaad alleen via het menu (Live > Radio) switchen tussen de TV zenders en de Radio zenders. Dan pas kun je met de cijferknopjes naar een radiozender zappen.

ps. 1022 is Classic FM volgens de zenderlijst. 🙂
Reputatie 1
Dank voor je reactie.
Inmiddels doe ik het zo; Ik zet de tv een de box aan, schakel radio in via menu, stel af op bv 1022(inderdaad classic fm), en zet de tv uit als ik die verder niet nodig heb.
Ik kan nu TOCH met de cijfertoetsen een andere zender opzoeken, en even geduld, 3sec.?
Wel snel intoetsen, de afstandsbediening reageert snel. Anders klopt je keus niet.
Als ik s,avonds de tv uitschakel zet ik eerst via menu op radio, ik kan dan de volgende dag radio luisteren zonder de tv aan te moeten zetten. Wel zo handig. Volume is alleen via de box te tegelen.
Reputatie 7
Hi jduy!

Dat vind ik een prachtoplossing! Ik begrijp dat je de TV Box hebt aangesloten op je stereo/versterker. dan hoeft de TV natuurlijk niet de hele tijd aan te blijven staan. Dat scheelt ook weer stroom. 😉 Je kunt dan wel 'blind' schakelen tussen de radiozenders.

Mooie vondst!

Reageer