Beantwoord

discovery chanel

  • 7 May 2021
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Discovery channel (kanaal 61) zit niet meer op mijn tv, op tv anywhere kan ik nog wel kijken...zijn er meer mensen met dit probleem.? Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 May 2021, 12:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AndyW, daar gaan we meteen verandering in brengen, geen zorgen! 

Zou je op de onderstaande manier zowel het modem als de TV Box willen herstarten, alsjeblieft? Ik ben er zeker van dat daarna ook Discovery weer tot de zichtbare kanalen behoort:

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box

Mocht dit onverhoopt toch niet de juiste oplossing zijn, controleer dan eens of de internetkabel die de box met het modem verbindt wel goed aangesloten is in de LAN-poort achterop het modem en in de poort op de TV Box.

Als je op Menu of Gids drukt, worden deze dan zichtbaar? Probeer eens langs de verschillende HDMI-kanalen te gaan en dan weer terug naar het ingangskanaal waar de TV Box op aangesloten is (bijvoorbeeld HDMI-2).

Check ook of de Favorieten ingeschakeld zijn, het komt weleens voor dat een bepaalde zender wel of niet als Favoriet geselecteerd is en deze daarom niet zichtbaar is:

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
  • Zie je de knop: "Activeer alle zenders"? Dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier dus ook meteen uitschakelen zodat de je weer alle zenders hebt.
  • Zie je de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit.

Laat me alsjeblieft weten of het gelukt is om Discovery weer zichtbaar te maken. Als het niet gelukt is, dan gooien we het over een andere boeg!

Hallo, het is gelukt!

favorieten stond ingeschakeld, (nooit in het instellingen menu geweest) en het werkt weer! 
bedankt,

 

Andy

 

Reputatie 7
Badge +16

@AndyW Dat is goed nieuws, fijn dat het opgelost is! Heel graag gedaan natuurlijk en geniet van een geweldig weekend! 😄

Reageer