dolby


Reputatie 1
  • is een King Poster
  • 44 reacties

Kan iemand mij vertellen waarom ik geen dolby geluid krijg via de tv app van tmobile op ee Philips tv. Voo de streaming diensten is het geen probleem deze geven afhankelijk van je keuze dolby atmos. Het is toch niet meer van deze tijd om simpel stereo te versturen.

 

peter-keetfm 1 jaar geleden

@rwa15

Je moet deze instelling echt in de T-mobile smart tv app aanzetten.

Als volgt.

Druk op de ok (midden in rondje) knop op de afstandsbediening.

Nu zie je een pauze in beeld.

Dan ga je naar de pijl boven in beeld naar links ok en heb je het menu.

Ga naar instellingen dan naar Audio... 

Zender Audio Codec

Zet dit op Dolby Digital (AC3).

Nu moet het werken.

 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rwa15, goed dat je dit aankaart. Dit zou wel moeten kunnen, mits je geluidsapparatuur dit ondersteund. Maak je gebruik van een extern geluidssysteem of van je tv speakers? Ik hoor graag van je terug.    

Reputatie 1

Goedenmiddag, ik maak gebruik van een extern geluidssysteem. Als ik de Netflix app opstart krijg ik gewoon dolby geluid via het systeem maar bij de mobiele app alleen stereo geluid.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rwa15, bedankt voor je snelle reactie! De TV Anywhere App voor mobiel ondersteunt alleen Stereo. De Smart TV App ondersteunt wel Dolby geluid. 

Reputatie 1

Tommie,

 

helaas moet ik dat ontkennen de smart tv app geeft geen dolby geluid door en daar heb ik al meer over gelezen binnen deze community en ik zo anno 2023 wel mogen verwachten dat dit normaal zou moeten werken. Als elke streaming dienst dit kan moet dat voor tmobile toch niet te lastig zijn. Het in het verleden gebruikte argument van dat oudere tv’s dit signaal niet herkennen gaat niet meer op de de tv’s dit de app gebruiken ipv de vreselijk trage animo dozen welke ook al een probleem hadden met dolby, dit was alleen via de glas aansluiting, welke op de nieuwe boxen trouwens mist.

Reputatie 7
Badge +6

@rwa15 Ik heb zelf geen Philips-tv, dus ik kan het niet checken, maar is er in het menu bij Account > Instellingen geen audio-optie om dit aan te passen? Op de TV-box staat er iets als Audio en Ondertiteling en dan Zender Audio Codec. Heb je die optie en zo ja, kun je die aanpassen naar AC3?

Reputatie 1

Dat is niet nodig want als ik Netflix app gebruik schakelde tv naar dolby. Ik gebruik de tv box niet alleen de tmobile tv app.

Reputatie 7
Badge +6

Standaard staat deze instelling meestal op Stereo. Dan ontvangt de TV geen Dolby-signaal en kan hij ook niet omschakelen. Zou je daarom toch kunnen controleren of de app ook zo'n instelling heeft en 'm indien nodig aanpassen?

Reputatie 1

Geluid is op de app niet in te stellen, gebeurt via tv, en deze kan bij Netflix hier prima mee omgaan indien dolby aangeboden schakelt deze zonder problemen om. Dit gebeurt ook bij andere streaming diensten dus echt moeilijk kan het niet zijn. Nou heeft tmobile altijd al problemen gehad met het doorzetten van dolby, je denkt dat je het aan kan zetten op de animo box maar er gebeurt lekker niets. Op de nieuwe schijnt het wel te kunnen als je deze maar daar is het omgekeerd gezet in de boxen, hoe kan dit.

Heb geen zin om nog een box aan te sluiten, wat als je app wilt promoten zorg dan dat het echt functioneert zeker als je met streaming diensten wil blijven concurreren.

@rwa15

Je moet deze instelling echt in de T-mobile smart tv app aanzetten.

Als volgt.

Druk op de ok (midden in rondje) knop op de afstandsbediening.

Nu zie je een pauze in beeld.

Dan ga je naar de pijl boven in beeld naar links ok en heb je het menu.

Ga naar instellingen dan naar Audio... 

Zender Audio Codec

Zet dit op Dolby Digital (AC3).

Nu moet het werken.

 

Reputatie 1

Bij de smart tv app tmobile zit helaas geen afstandsbediening bovenstaande zijn de instellingen van de setup box. Bij gebruik van de app is deze niet aanwezig.

Bij de smart tv app tmobile zit helaas geen afstandsbediening bovenstaande zijn de instellingen van de setup box. Bij gebruik van de app is deze niet aanwezig.

De afstandsbediening van de tv zelf gebruiken.

Bovenstaande is van mijn Sony bravia tv 

Bij mijn andere tv een Philips Android tv is precies hetzelfde.

Ik gebruik helemaal geen T-Mobile box.

Afstandsbediening van mijn Philips tv.

Ga naar menu door de pijl die links bovenaan staat.

Foto is van mijn Philips Android tv.

Reputatie 1

Bedankt hoe simpel kan het zijn. 

Reageer