Beantwoord

Duitse zenders tv anywhere


Hallo allemaal,

Ik krijg geen duitse zenders te zien als ik tv anywhere gebruik.

Zou dit een instelling kunnen zijn?

Hoor graag van jullie en alvast bedankt!!

Groet,

Michel
icon

Beste antwoord door stefan.1997 21 July 2019, 19:55

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge
Hallo @Michel5150,

Tv Anywhere is een gratis extra service die T-Mobile aanbiedt i.c.m. Interactieve TV. Op dit moment zijn er al 35 zenders via Tv Anywhere te bekijken. Echter zijn er nog een aantal zenders uit het basispakket die je alleen via de interactieve Tv ontvanger kunt bekijken (waaronder ook ARD en ZDF). Weet dat T-Mobile steeds bezig is om nieuwe zenders toe te voegen en deze zenders wellicht ook binnenkort via de app te bekijken zijn!

kijk hier voor het volledige Anywhere zender overzicht .

Waarom doet tv-anywhere zo mogelijk over het uitzenden van de Duitse programma's. Gaan naar afloop van ons abonnement zeker weer naar de konkurrent die hiermee geen moeite heeft.

 

Reputatie 7

Hi @Gabi 54, ik had heel graag wat anders gelezen! Of het is toegestaan om dit via TV Anywhere te kijken is jammer genoeg afhankelijk van de licentie die de zender afgeeft. Dit is waarom het niet mogelijk is om de Duitse zenders te bekijken in TV Anywhere. In de zenderlijst die op onze website staat, kun jij eenvoudig checken welke zenders jij wel en niet kunt bekijken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan zeker weten. Ik help je namelijk heel erg graag! 

Hoop dat tmobile hier dan een beetje haast mee maakt..want ARD en ZDF horen er toch wel een beetje bij

Reputatie 7

Hi @ervd2002, leuk om te zien dat je graag naar deze zenders kijkt! Ik kan je gelukkig laten weten dat de wens bekend is bij ons, dus zodra hier meer bekend over is dan delen we dat meteen met jullie. 

Het is toch jammer dat sinds de eerste klacht hierover, er minimaal 3 jaar verstreken is en T-mobile hier nog steeds NIETS aan gedaan heeft. Dit zet me als klant wel aan het denken en ik kan eigenlijk niet anders concluderen, dat het T-mobile geen ruk boeit wat de bestaande klanten willen. Het gaat alleen om geld verdienen en nieuwe klanten aantrekken. 

Ziggo en KPN hebben geen problemen met het weergeven van de duitse kanalen via hun web-interface, dus het zou geen probleem mogen zijn. 

Reden te meer om te vertrekken en dat raad ik anderen ook aan.

Reputatie 7

Hi @marona2020, ik had graag een andere ervaring gelezen! We nemen alle feedback altijd ten harte. Zo is het sinds kort ook bijvoorbeeld mogelijk geworden om enkele Belgische zenders op te nemen. Ik weet dat sommige aanpassingen/verbeteringen niet over één nacht ijs gaan, dus niet alles kan even snel worden doorgevoerd. Hopelijk kunnen we jullie binnenkort dan ook verblijden met een nieuwe aanpassing op dit vlak. Excuses dat dit nog even op zich laat wachten. 

Hoi @Lisa, hoewel ik niet klacht geplaatst heb, had ik graag een andere reactie gelezen. Wanneer een klant een klacht heeft, is het not done om de klant, en daarmee ook andere klanten die klachten hebben, te laten weten dat je liever een andere ervaring had gelezen. Vooral omdat deze klant, en met hem meerderen, graag een andere ervaring had geplaats.

De mededeling over de Belgische zenders is een absoluut zwaktebod. Deze zijn namelijk geen vervanging voor de Duitse publieke zenders die vele klanten graag willen zien. 

Dat T-Mobile niet over één nacht ijs gaat is begrijpelijk, maar wel een erg slecht excuus voor al die klanten die al meer dan meer dan 1000 nachten zitten te wachten op Duitse publieke zenders.

Op 20 juli 2020 publiceert Tweakers dat T-Mobile het TV-Anywhere aanbod uitbreidt naar 115 zenders. Op 1 september 2020, ongeveer een jaar na de klacht van @Michel5150, laat T-Mobile op haar blog weten dat het pakket wordt uitgebreid van 35 naar 56 zenders en met het premium zenderpakket naar 125 zenders. 

Wie de Duitse publieke zenders wil bekijken, zal voor € 3,75 het internationale pakket moeten aanschaffen. Hiervoor krijg je echter, aan Duitse publieke zenders, alleen NDR en Tagesschau 24 , waarbij die laatste gratis online te bekijken is.

Ik heb twee vragen:

  1. Wat is de reden dat T-Mobile de Duitse publieke zenders niet of slechts gedeeltelijk beschikbaar stelt?
  2. Binnen welke termijn denkt T-Mobile de Duitse publieke zenders (ARD en ZDF) in het basispakket van TV-Anywhere op te nemen.

Het zal geen verdere toelichting behoeven dat antwoorden als “niet over één nacht ijs” en dat het “even op zich laat wachten” hier niet voldoen, omdat deze ervan getuigen dat T-Mobile op dit gebied geen beleid voert, hetgeen ik mij niet kan voorstellen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rolbo, ik denk dat je per ongeluk de intentie van Lisa’s bericht verkeerd interpreteert. Ze bedoelt met “ik had graag een andere ervaring gelezen” dat ze graag had gewild dat we het wel hadden aangeboden waardoor klanten niet dit gevoel krijgen, niet dat jullie geen berichten hierover mogen plaatsen. 

Er wordt nergens vermeld dat het ondersteunen van de Belgische zenders een vervanging is voor het nog niet ondersteunen van de Duitse zenders. Eerder wordt hieraan gerefereerd zodat evident is dat er zo nu en dan toch echt buitenlandse zenders aan TV Anywhere toegevoegd worden. Dit heeft absoluut geen enkele invloed op hoe het met de Duitse zenders vergaat, maar is een vergelijking om aan te geven dat we zeker wel naar jullie luisteren.

De antwoorden op jouw vragen:

  1. Zoals meermaals eerder en elders vermeld is: dit heeft alles met uitzendrechten te maken. Het verlenen van uitzendrechten ligt bij de omroep in kwestie en gebeurt altijd in samenspraak met een provider. Wanneer hier om wat voor reden dan ook nog geen overeenstemming in is gekomen, kan er ook nog niets uitgezonden worden. Exacte beweegredenen achter de specifieke keuze van de desbetreffende omroep moet ik je schuldig blijven; daar heb ik geen inzage in;
  2. (Nog) geen realistisch idee sorry. Daar is momenteel niets zinnigs over te zeggen. We doen ons best om dit bij het tv-team aan te kaarten en eventueel om uitzendrechten te verwerven maar hierin zijn we natuurlijk deels afhankelijk van wat beide partijen samen beslissen.

 

Beste T-mobile team,

 

Vandaag werd ik wederom geconfronteerd dat de twee Duitse zenders ARD en ZDF,  na jaren vragen nog steeds niet zichtbaar zijn op TV anywhere. Ondanks de toelichting die jullie geven, geeft dit geen antwoord op deze specifieke vraag. Ik zit nu in een fase waarin ik wel/niet mijn huidig abonnement wil gaan verlengen. Daar speelt bovenvermelde reden een belangrijke rol in. Hoe moeilijk kan het zijn als grote provider, en dan bedoel ik ook als provider in Duitsland, dat deze twee Duitse zenders niet kunnen worden toegevoegd in TV anywhere? Na jaren van betekenisloze antwoorden te geven, is het nu de tijd om voor de oplossing te gaan. Neem de klant serieus, het is een kleine moeite. 

Reageer