Enkel zenders NPO 1, 2 en 3 in TV anwywhere app

  • 29 August 2022
  • 51 reacties
  • 723 Bekeken

Mijn Samsung A71 (android 12) laat alleen de zenders NPO 1, 2 en 3 afspelen in de app. Alle overige (commerciële) zenders doen het niet. Helpdesk kon mij niet verder helpen en geeft aan het hier te proberen.

Overigens op een andere telefoon werkt de app en alle zenders wel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?


51 reacties

Hoi @Lisa ,

Ja, bij mobiele data is hetzelfde probleem. Streamen doe ik via een Chromecast.

Met beginplaatje bedoel ik: ik selecteer de zender, dan gaat de app naar deze zender (boven beeld, onder tv gids. Dan druk ik op play, dan laad het scherm even en dan komt het beginscherm weer op (afbeelding van een programma van de zender). 

 

Gr.

Rob

 

Reputatie 7

Hi @RTI1113, perfect - thanks! 😁 Dankjewel voor de aanvulling, helemaal helder zo. 

Reputatie 7

Hi @RTI1113, hopelijk heb je ook zo'n zin in het weekend! Ik heb op de valreep nog twee extra vragen doorgekregen vanuit onze IT-afdeling. Sorry voor de hoeveelheidvragen, maar we willen je zo goed mogelijk helpen. Hebben zowel de A21 als de A71 Android 12? Merci alvast. 

Hoi @Lisa,

 

Ja beide Android 12.

Reputatie 7

Helemaal super @RTI1113, dankjewel voor het doorgeven! 💪

Reputatie 7

Hi @RTI1113, ik heb nog een aanvullende vraag doorgekregen die ik graag met je wil delen! Zou je het cache-geheugen kunnen wissen? Daarvoor verwijs ik je graag naar één van deze websites: https://www.androidplanet.nl/tips/cachegeheugen-wissen-android/ en https://www.seniorweb.nl/tip/cache-legen-op-pc. Dankjewel! 

Hoi @Lisa ,

 

Alles leeggemaakt maar heeft niet geholpen. Mijn telefoon komt uit Italië. Kan het daar eventueel aan liggen?

Reputatie 7

Hi @RTI1113, hartstikke fijn dat je mij hier weer zo snel van op de hoogte brengt! 😊 Dit heb ik gelijk nagevraagd bij één van mijn collega's, want dit durf ik zelf niet met zekerheid te zeggen. Zodra ik een terugkoppeling heb, dan laat ik dat aan je weten. Mogelijk is dan inderdaad de boosdoener opgespoord. 

Reputatie 7

Hi @RTI1113, ik wilde je graag nog doorgeven dat het feit dat jouw telefoon uit Italië komt er niet mee te maken heeft! Maar super dat je dit wel aangaf. Ik duim dat de boosdoener snel aan het licht komt. Na het weekend check ik meteen weer of ik een nieuwe update terugzie. 

Reputatie 7

Hi @RTI1113, ik heb een nieuwe update doorgekregen die ik graag met je deel! Wil je opnieuw inloggen en dan testen of het weer zonder problemen werkt? Zo niet, dan wil de technische dienst hier het liefste een fillmpje van ontvangen. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 2

Ondertussen is Android 13 al meer dan 3 maanden op de markt en verkopen jullie zelf ook telefoons met Android 13. Wanneer kunnen we verwachten dat dit wel gaat werken?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Amelandbor, ik heb zelf precies dit probleem en heb een verzoek ingediend voor een concrete update. Ik weet wel dat het sowieso bij Android 12 zou moeten spelen en de app opnieuw installeren helpt niet. To be continued… soon (hoop ik)!

Reputatie 7

Hi @Amelandbor, goed nieuws! Sinds kort werkt TV Anywhere ook met Android 13, yay. Heb je dit al geprobeerd en werkt het nog niet bij jou? Als dit het geval is, dan hoor ik het graag en ga ik hier voor je achteraan. 

Reputatie 2

Heb het zonet opnieuw geïnstalleerd, cache geleegd. Maar nog steeds geen RTL zenders bijvoorbeeld, NPO1 werkt wel.

Pixel 6 op Android 13.

Reputatie 7

Dankjewel voor deze mega snelle aanvulling @Amelandbor! Kun je aangeven of je via de wifi van T-Mobile voor thuis kijkt of kijk je TV Anywhere via jouw mobiele netwerk? Wil je eens de volgende handeling uitvoeren?

  1. Open een willekeurig programma.
  2. Klik op de optie links naast het tandwieltje.
  3. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen. Je mag het hier op ‘auto’ zetten.

Lost dit het probleem op? Zo niet, dan wil ik nog aan je vragen of het wel werkt op een andere telefoon op hetzelfde netwerk? Dankjewel alvast! 😊

Reputatie 2

Wifi en 4G maakt niet uit. Beeldkwaliteit staat al op Auto.

  • Pixel 3a - Android 12 - werkt wel - Widevine CDM versie 16.1.0
  • iPad - iPadOS 15.7 - werkt wel
  • Pixel 6 - Android 13 - werkt niet - Widevine CDM versie 17.0.0

 

 

Reputatie 7

Hi @Amelandbor, thanks voor het doorgeven - helemaal helder zo! Ik heb dit voor je nagevraagd bij mijn collega’s van de technische dienst. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik het aan je weten. Ik geef je graag meer duidelijkheid. 

 

 

Reputatie 7

Hi @Amelandbor, ik wil graag aan je vragen of je kunt checken of de favorieten misschien aan staan. Dit check je als volgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit. Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu.

Stonden de favorieten aan toevallig? Als dit niet de boosdoener is, kun je dan aangeven wat je te zien krijgt op de andere zenders? Is dit een zwart scherm of zie je een foutmelding? Als je tot slot nog kunt aangeven sinds wanneer je dit ervaart, dan kunnen we een onderzoek starten. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen. 

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

Ik waardeer je betrokkenheid. Maar dit gaat het niet oplossen. Heb het nog even gecontroleerd, maar favorieten stonden ook niet aan.

Probleem is dat er iets met de DRM aan de hand is en bij mij is dat vanaf Android 13, dus sinds augustus. Je klikt op de play knop van een zender met DRM, vervolgens krijg je even 1 seconde de animatie dat het aan het laden is met 3 stipjes en dan weer de afbeelding met een play knop.

Reputatie 7

Hi @Amelandbor, merci voor het checken! Helemaal helder zo. Ik heb zojuist een verzoek ingediend voor onze technische dienst om hier in te duiken. Hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. De komende dagen houd ik dit goed in de gaten en laat ik het weten als er een update uitrolt. Hopelijk kan ik je snel verblijden met de oplossing. Voor nu alvast een heel fijn weekend!

Hoi @Lisa ,

 

Bij mij op de telefoon werken de commerciële zenders nog steeds niet.

 

Gr.

Rob

Reputatie 7

Hi @RTI1113, hartstikke goed dat je dit doorgeeft - dankjewel! Ik had heel erg gehoopt dat het wel zou werken, dus ik heb dit meteen teruggekoppeld. Kun je ook een filmpje maken en die hier delen via een WeTransfer-link? Dit heeft de technische dienst mij verzocht. Dankjewel alvast!

Reputatie 7

Hi @Amelandbor, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek is afgerond! Mijn collega vermoedt dat het issue aan jouw telefoon zelf ligt. We willen je vragen of je jouw telefoon terug naar fabrieksinstellingen kunt zetten. Zou je kunnen aangeven of je hierna wel zonder problemen alle zenders kunt bekijken? 💪

Wij hebben sinds gisteravond hetzelfde met onze TV app, alleen nog maar NPO 1,2, en 3 te zien.

al geprobeerd TV aan en uit, stekker uit het stopcontact en weer inschakelen. App verwijderd en weer geinstalleerd maar nog geen verschil.

voor de zekerheid ook apparaten uitgelogd van tv anywhere al zou dit geen verschil moeten maken dacht ik….

wat kan ik nog meer proberen?

 

Reputatie 2

Hi @Amelandbor, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek is afgerond! Mijn collega vermoedt dat het issue aan jouw telefoon zelf ligt. We willen je vragen of je jouw telefoon terug naar fabrieksinstellingen kunt zetten. Zou je kunnen aangeven of je hierna wel zonder problemen alle zenders kunt bekijken? 💪

Dat ga ik dus niet doen. Kan ik alles weer opnieuw gaan instellen, dan maar geen TV kijken via deze telefoon.

Vind het ook een erg makkelijke oplossing eerlijk gezegd om maar even te proberen. En zoals te zien is in dit topic ben ik zeker niet de enige, zelfs je collega heeft er last van.

Reageer