Enkel zenders NPO 1, 2 en 3 in TV anwywhere app

  • 29 August 2022
  • 51 reacties
  • 481 Bekeken

Mijn Samsung A71 (android 12) laat alleen de zenders NPO 1, 2 en 3 afspelen in de app. Alle overige (commerciële) zenders doen het niet. Helpdesk kon mij niet verder helpen en geeft aan het hier te proberen.

Overigens op een andere telefoon werkt de app en alle zenders wel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?


51 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RTI1113, top dat je hier gelijk aan de bel trekt! Hartstikke bedankt voor jouw hulp tot nu toe @TMTV. Ik help ook graag mee om dit issue zo rap mogelijk op te lossen. 

Het kan zijn dat je alleen de zenders ziet die als 'favoriet' gemarkeerd zijn. Kun je controleren of dit zo is? Dit check je als volgt: 

  1. Klik op de menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Staan jouw favorieten aan of uit? Als ze uit staan, dan dien ik graag een verzoek voor je in bij onze technische dienst. Kan je hiervoor alvast aangeven wat je precies ziet als je een andere zender dan NPO 1, 2 of 3 wilt bekijken? Staat hier een foutmelding in beeld of kan je hier bijvoorbeeld niet op klikken? Ook hoor ik graag nog sinds wanneer jij deze problemen bent gaan ervaren. Als je dit kan laten weten, dan ga ik verder aan de slag om dit te laten fixen! 💪

Hey @Lisa,

Op andere apparaten werkt het inderdaad wel. Ik krijg ook geen foutmelding. Het scherm laadt heel even en dan komt weer het begin plaatje tevoorschijn. 

Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RTI1113, ik wilde je graag nog doorgeven dat het feit dat jouw telefoon uit Italië komt er niet mee te maken heeft! Maar super dat je dit wel aangaf. Ik duim dat de boosdoener snel aan het licht komt. Na het weekend check ik meteen weer of ik een nieuwe update terugzie. 

Reputatie 2

Ondertussen is Android 13 al meer dan 3 maanden op de markt en verkopen jullie zelf ook telefoons met Android 13. Wanneer kunnen we verwachten dat dit wel gaat werken?

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Amelandbor, ik heb zelf precies dit probleem en heb een verzoek ingediend voor een concrete update. Ik weet wel dat het sowieso bij Android 12 zou moeten spelen en de app opnieuw installeren helpt niet. To be continued… soon (hoop ik)!

Hoi @Lisa,

Bij mij werkt het ook nog niet. Heb de app nog een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...helaas zonder resultaat. Overigens als ik de zender stream naar een tv werkt dit wel. Dus het probleem werkt alleen op mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RTI1113, heel fijn dat je dit laat weten! Ik heb het onderzoek zojuist opnieuw geopend. Top om te lezen dat je hier wel een workaround voor hebt gevonden. Maar het hoort ook in de App te werken, dus de technische dienst gaat hier opnieuw induiken. Ik laat het weer weten als er een update uitrolt. 

Hoi @Lisa,

 

Het screenshot staat in een van de eerste posts van dit topic (29 aug). Bedoel je die?

De versie van tv anywhere A.2.4.6. De andere telefoon waar het wel werkt is een samsung A21.

 

Gr.
Rob

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RTI1113, dankjewel voor de aanvulling! Jeetje, ik snap niet hoe ik die afbeelding eerder gemist heb - mijn excuses daarvoor. Mijn collega laat het mij meteen weten als er meer bekend is. Ik hoop snel meer te kunnen delen. 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal super @RTI1113, dankjewel voor het doorgeven! 💪

Hey @Lisa,

Nergens zie ik de mogelijkheid om alle apparaten te ontkoppelen. Wel heb ik uitgelogd bij de app en vervolgens weer ingelogd. Het probleem is echter nog steeds aanwezig. Mocht ik nog iets anders moeten proberen dan hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Maustar, super dat je hier zo snel naar kon kijken! Helemaal helder. Ik heb dit aangegeven bij mijn collega, zodat hij hier verder mee aan de slag kan. 

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben sinds gisteravond hetzelfde met onze TV app, alleen nog maar NPO 1,2, en 3 te zien.

al geprobeerd TV aan en uit, stekker uit het stopcontact en weer inschakelen. App verwijderd en weer geinstalleerd maar nog geen verschil.

voor de zekerheid ook apparaten uitgelogd van tv anywhere al zou dit geen verschil moeten maken dacht ik….

wat kan ik nog meer proberen?

Er was sinds gisteravond een storing bij TV. Dat is inmiddels opgelost. Werkt het nu weer?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RTI1113, ik heb een nieuwe update doorgekregen die ik graag met je deel! Wil je opnieuw inloggen en dan testen of het weer zonder problemen werkt? Zo niet, dan wil de technische dienst hier het liefste een fillmpje van ontvangen. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Amelandbor, goed nieuws! Sinds kort werkt TV Anywhere ook met Android 13, yay. Heb je dit al geprobeerd en werkt het nog niet bij jou? Als dit het geval is, dan hoor ik het graag en ga ik hier voor je achteraan. 

Reputatie 2

Heb het zonet opnieuw geïnstalleerd, cache geleegd. Maar nog steeds geen RTL zenders bijvoorbeeld, NPO1 werkt wel.

Pixel 6 op Android 13.

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor deze mega snelle aanvulling @Amelandbor! Kun je aangeven of je via de wifi van T-Mobile voor thuis kijkt of kijk je TV Anywhere via jouw mobiele netwerk? Wil je eens de volgende handeling uitvoeren?

  1. Open een willekeurig programma.
  2. Klik op de optie links naast het tandwieltje.
  3. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen. Je mag het hier op ‘auto’ zetten.

Lost dit het probleem op? Zo niet, dan wil ik nog aan je vragen of het wel werkt op een andere telefoon op hetzelfde netwerk? Dankjewel alvast! 😊

Reputatie 2

Wifi en 4G maakt niet uit. Beeldkwaliteit staat al op Auto.

  • Pixel 3a - Android 12 - werkt wel - Widevine CDM versie 16.1.0
  • iPad - iPadOS 15.7 - werkt wel
  • Pixel 6 - Android 13 - werkt niet - Widevine CDM versie 17.0.0

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Amelandbor, thanks voor het doorgeven - helemaal helder zo! Ik heb dit voor je nagevraagd bij mijn collega’s van de technische dienst. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik het aan je weten. Ik geef je graag meer duidelijkheid. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Amelandbor, ik wil graag aan je vragen of je kunt checken of de favorieten misschien aan staan. Dit check je als volgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit. Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu.

Stonden de favorieten aan toevallig? Als dit niet de boosdoener is, kun je dan aangeven wat je te zien krijgt op de andere zenders? Is dit een zwart scherm of zie je een foutmelding? Als je tot slot nog kunt aangeven sinds wanneer je dit ervaart, dan kunnen we een onderzoek starten. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen. 

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

Ik waardeer je betrokkenheid. Maar dit gaat het niet oplossen. Heb het nog even gecontroleerd, maar favorieten stonden ook niet aan.

Probleem is dat er iets met de DRM aan de hand is en bij mij is dat vanaf Android 13, dus sinds augustus. Je klikt op de play knop van een zender met DRM, vervolgens krijg je even 1 seconde de animatie dat het aan het laden is met 3 stipjes en dan weer de afbeelding met een play knop.

Hoi @Lisa ,

 

Bij mij op de telefoon werken de commerciële zenders nog steeds niet.

 

Gr.

Rob

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RTI1113, hartstikke goed dat je dit doorgeeft - dankjewel! Ik had heel erg gehoopt dat het wel zou werken, dus ik heb dit meteen teruggekoppeld. Kun je ook een filmpje maken en die hier delen via een WeTransfer-link? Dit heeft de technische dienst mij verzocht. Dankjewel alvast!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Amelandbor, merci voor het checken! Helemaal helder zo. Ik heb zojuist een verzoek ingediend voor onze technische dienst om hier in te duiken. Hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. De komende dagen houd ik dit goed in de gaten en laat ik het weten als er een update uitrolt. Hopelijk kan ik je snel verblijden met de oplossing. Voor nu alvast een heel fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @RTI1113,

Welkom op de Community!

Als je alleen NPO-zenders kunt kijken, duidt dat meestal op een DRM-probleem. Dat wil zeggen dat de commerciële zenders, die gecodeerd worden doorgegeven, niet goed worden gedecodeerd. Zou je deze app eens willen downloaden en screenshots willen plaatsen van de uitkomst?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo&hl=nl&gl=NL

Het gaat dan met name om het stukje ‘Widevine CDM’. Dat is de gebruikte codeertechniek.

Heb je de laatste updates geïnstalleerd, zowel van de app als van Android?

Ik hoop dat je hiermee een stap dichter bij de oplossing komt.

Reageer