Beantwoord

Entone herstart regelmatig

  • 29 September 2017
  • 8 reacties
  • 427 Bekeken

Onze tv-box herstart regelmatig de laatste tijd ( niet op vaste tijdstippen)
icon

Beste antwoord door Sander 16 October 2017, 13:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Hallo Johan.

Dat is echt wel balen, vooral als je midden in een leuke serie zit, met het weer van de laatste tijd.
Alleen er kunnen zoveel factoren opspelen waardoor je TV-Box er uit klapt.

Gebeurt er voordat ie herstart nog iets raars?
Gaat het beeld een paar keer op zwart? Flikkert er iets?
Maak de box een raar geluid? etc.

Dit helpt om te kijken wat er aan de hand is.

Hopelijk kan je het een beetje meer uitleggen 😉.

Nog een fijne nacht

- Diëgo
Hier ook al geruime tijd hetzelfde probleem ik heb 2 Entone boxen die regelmatig op willekeurige tijd spontaan opnieuw opstarten. Beide boxen zijn door support al eens in de fabrieksinstellingen terug gezet. Maar heeft tot nu toe nog niets geholden. 1 box herstarte weer binnen 24 uur naar het terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Hoi agsl009, johan vdR,

Goed dat je het hier even aankaart! Dit geldt trouwens voor iedereen waarvan de TV Box uit zichzelf tijdens het TV kijken herstart. Om te achterhalen waar dit door komt, wil ik het volgende vragen: haal jij 's avonds de TV Box helemaal van de stroom of zet je de TV Box op standby (rode lampje)? Het vermoeden is dat de TV Box 's nachts uitstaat, waardoor deze kleine updates misloopt. Dit doet hij dan overdag op willekeurige tijden. Graag hoor ik dan ook van iedereen die dit ervaart of de box uit staat of op standby!
Vandaag is Guidion geweest en heeft de modem vervangen, en met T-mobile de afspraak gemaakt dat als het weer gebeurd de stb's worden vervangen. Zelfs na het terug stellen naar de fabrieksinstelling werd er geen update uitgevoerd, ik zet wel wat vraagtekens bij dat terugstellen naar de fabrieksinstellingen want de geplande opname;s blijven gewoon staan, ook wordt er niet gevraagd naar je klantnummer en pincode. Ik heb het idee dat er alleen maar een partitie wordt geformateerd. Maar we wachten wel weer af.
Reputatie 7
Hoi agsl009,

Is het nogmaals voorgekomen? Als ja, heb je de TV Box dan 's nachts uit of op standby?

Als nee, dan ben ik erg blij met het vervangen van het modem! 🙂
Er worden 2 nieuwe stb's op gestuurd. Een stb is in een week 2x opnieuw opgestart en de tweede, ondanks dat het sinds september niet meer zou moeten kunnen, een extreem lange opname gemaakt van 9.46 uur. We wachten wel weer af.
Reputatie 7
Hoi agsl009,

Bedankt voor je update (en geduld!). Ik begrijp dat door het vervangen van de TV Box het spontaan resetten is verholpen. Dat is goed nieuws. Nog even voor de zekerheid: je had de TV Boxen 's nachts gewoon op standby staan toch? Dus met het rode lampje aan. Of haalde je echt de stroom van de boxen?
Eén stb is er inmiddels vervangen, en deze werkt goed, reageert snel geen reboot meer.
Nu de tweede stb nog vervangen, is onderweg heb ik gehoord. Beide stb's staan altijd aan of standby.
Wat ik wel gezien heb is dat de nieuwe stb dezelfde firmware heeft als de stb's die problemen geven. Helaas zit er in de firmware geen build versie of build datum om dit de controleren.Toch een hardware probleem??

Reageer