Entone Settopbox bevriest


Reputatie 2

Goedemorgen T-Mobile,

Afgelopen week heb ik 5x problemen gehad met de Entone settopbox. 3x begon het TV beeld spontaan te bevriezen en de settopbox reageerde totaal niet op de afstandsbediening, zelfs op de aan/uit knop reageerde de box niet niet. Dus de settopbox opnieuw opgestart en de TV deed het weer. Dit heb ik afgelopen week 3x gehad. Ook heb ik gehad dat deze week het beeld 2x spontaan op zwart viel en de settopbox startte uit zichzelf opnieuw op, daarna kon ik weer TV kijken. Maar 5x in een week terwijl ik voorheen nooit geen problemen heb gehad met de settopbox geeft bij mij het vermoeden dat deze Entone settopbox zijn beste tijd heeft gehad of kan het wat anders zijn. Graag wat hulp van T-Mobile voordat de settopbox voorgoed de geest geeft.

Met vriendelijke groet,

Huib van Hoorn

klantnummer: *mod edit: plaats graag géén persoonlijke gegevens in een openbaar topic.*

Jason van Odido 11 maanden geleden

Hoi @huibvanhoorn, de problemen die jij beschrijft, ontstaan doordat de Kamais verouderd zijn. Ik wissel ze om voor twee modernere varianten en daarmee zal je deze issues niet langer tegenkomen. Binnen vier werkdagen ontvang je de nieuwere TV Boxen en kun je ze op dezelfde wijze aansluiten op het modem. Zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn, kun je de Kamais naar een milieupunt brengen - deze hoeven niet meer teruggestuurd te worden. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @huibvanhoorn, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik schiet je graag te hulp! Als ik het goed begrijp ervaar je dit probleem op enkel één van de twee TV Boxen? Heb je al een fabrieks reset op de TV Box uitgevoerd: hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? Is de TV Box direct aangesloten op het modem of via een omweg, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapter? Graag raad ik je aan om de TV Box direct op het modem aan te sluiten.

Ik verwacht dat je hiermee weer snel zorgeloos kan genieten! 😃

Reputatie 2

Goedemorgen T-Mobile,

Afgelopen week heb ik 5x problemen gehad met de Entone settopbox. 3x begon het TV beeld spontaan te bevriezen en de settopbox reageerde totaal niet op de afstandsbediening, zelfs op de aan/uit knop reageerde de box niet niet. Dus de settopbox opnieuw opgestart en de TV deed het weer. Dit heb ik afgelopen week 3x gehad. Ook heb ik gehad dat deze week het beeld 2x spontaan op zwart viel en de settopbox startte uit zichzelf opnieuw op, daarna kon ik weer TV kijken. Maar 5x in een week terwijl ik voorheen nooit geen problemen heb gehad met de settopbox geeft bij mij het vermoeden dat deze Entone settopbox zijn beste tijd heeft gehad of kan het wat anders zijn. Graag wat hulp van T-Mobile voordat de settopbox voorgoed de geest geeft.

Met vriendelijke groet,

Huib van Hoorn

klantnummer: *mod edit: plaats graag géén persoonlijke gegevens in een openbaar topic.*

Hoi @huibvanhoorn, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik schiet je graag te hulp! Als ik het goed begrijp ervaar je dit probleem op enkel één van de twee TV Boxen? Heb je al een fabrieks reset op de TV Box uitgevoerd: hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? Is de TV Box direct aangesloten op het modem of via een omweg, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapter? Graag raad ik je aan om de TV Box direct op het modem aan te sluiten.

Ik verwacht dat je hiermee weer snel zorgeloos kan genieten! 😃

Hoi cal, Sorry voor mijn late reactie, ik was gisterenmiddag niet thuis dus ik kan nu pas reageren. Mijn settopbox is direct aangesloten op het modem dus dat is niet het probleem, en ja ik heb dit probleem enkel op één box, de box in mijn slaapkamer doet het goed en ik ga jouw tip ook even uitproberen en een fabrieksreset proberen, misschien helpt het. Mocht het toch weer gebeuren dan post het weer in dit topic. Tot zover bedankt en ik zal géén persoonlijke gegevens meer posten in een openbaar topic haha.

Groetjes,

Huib van Hoorn

Reputatie 2

@Cal

Hoi @Cal  Ik heb gedaan wat jij voorstelde afgelopen dinsdag, een fabrieksreset en 3 dagen geen probleem gehad dus ik dacht probleem opgelost. Helaas te vroeg gejuicht. Afgelopen vrijdag had ik wel bewegend beeld, dus deze keer niet bevroren maar de de settopbox reageerde totaal niet op de afstandsbediening toen ik naar een andere zender wou, hij reageerde op geen enkel knopje en plotseling wat al eerder gebeurde viel alles uit en startte de settopbox weer helemaal uit zichzelf opnieuw op en daarna was alles weer oké. Nu is het zondag en tot nu toe nog geen probleem maar dat zal ongetwijfeld niet zo blijven vrees ik. Heel vervelend en ik ben bang dat de settopbox straks helemaal niet meer wil opstarten. Vreemde zaak. Zou dit aan de settopbox kunnen liggen? Wat stel je voor. Wel genieten maar met dicht geknepen billen hahaha.

Groet, Huib van Hoorn

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor de update @huibvanhoorn! Jammer, maar we geven niet op. Ik heb meteen met je meegekeken en heb gelijk een aantal vragen:

  • Om welke TV Box gaat dit precies, kan je mij de laatste drie cijfers van het MAC adres doorgeven?
  • Heb je al eens een kruistest gedaan, door de TV Boxen van plaats te verwisselen? Verhuist het probleem dan mee, of blijft het probleem op dezelfde plek en dus bij de andere TV Box?
  • Lukt het om de UTP tussen de TV Box en het modem te vervangen? Ook zou je het aansluiten op een andere LAN poort eens kunnen testen. Helpt dit?
     

Aan deze kant zie ik geen opvallende zaken wanneer ik beide TV Boxen uitlees, dus ik ben benieuwd naar jouw antwoorden en bevindingen. Alvast bedankt!

Reputatie 2

Hoi @Cheyenne bedankt voor je reactie, ik ga je voorstellen uitproberen, ik kan je al wel de laatste 3 cijfers van het MAC adres geven, dit is 548, mijn 4 LAN poorten zijn allemaal bezet maar ik ga de twee LAN poorten van beide TV´s switchen, kijken of dit wat oplevert. Ik kan nu niet meteen een resultaat doorgeven natuurlijk soms duurt het een paar dagen voordat het probleem optreed. Het is 2 weken geleden nog maar begonnen. De box met het probleem is mijn eerste box dus ik denk van 2017, ik weet niet hoe lang die dingen meegaan. Maar goed ik heb de boxen geswitcht van LAN poort en wacht nu even af. Krijg ik het probleem weer dan ga ik weer posten.

Groetjes, Huib

Reputatie 2

Hallo @Cheyenne we zijn nu een paar weken verder en ik denk dat het switchen van de LAN poorten het gewenste effect heeft opgeleverd. Tot nu toe geen uitval meer gehad dus ik ga er maar vanuit dat het probleem opgelost is(fingers crossed) en dat wou ik je even laten weten.

Groetjes Huib van Hoorn

Reputatie 2

@Cheyenne Wel, ik had beter mijn mond kunnen houden gisteren. Gisterenavond om half 9 klaar voor AZ in de Conference League en jawel hoor, het gezicht van Kees Jansma bevroor, de afstandsbediening werkte niet meer en het beeld viel op zwart, de settopbox ging zichzelf opnieuw resetten en enkele minuten later deed alles het weer, behalve dat mijn favorieten wederom vermengd werden met andere zenders dus mijn profiel eerst weer herstellen. Nu ga ik toch vermoeden dat het aan de settopbox lig @Cheyenne, is het misschien mogelijk hem om te ruilen voor een nieuw exemplaar en dat ik mijn settopbox terugstuur, misschien kunnen jullie het probleem achterhalen en hem vervolgens weer verhuren of terugsturen naar mij en dat wij de boxjes weer omruilen. Zomaar een idee. Ik lees je antwoord hier wel.

Groet, Huib van Hoorn

Reputatie 7
Badge +9

Hi @huibvanhoorn, ik had gehoopt dat de oplossing van @Cheyenne zou helpen.

Ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen, ervaar je dit op beide TV Boxen of op één? 

Reputatie 2

Hoi @Tommie er staat 1 box in de huiskamer en de ander in de slaapkamer. Met de box in de slaapkamer heb ik tot nu toe geen probleem, maar die staat meestal maar een half uurtje aan als ik naar bed ga, de box in de huiskamer gaat om 6 uur ´s-avonds aan en om 1 uur ´s-nachts uit, dus dat scheelt wel.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @huibvanhoorn, de problemen die jij beschrijft, ontstaan doordat de Kamais verouderd zijn. Ik wissel ze om voor twee modernere varianten en daarmee zal je deze issues niet langer tegenkomen. Binnen vier werkdagen ontvang je de nieuwere TV Boxen en kun je ze op dezelfde wijze aansluiten op het modem. Zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn, kun je de Kamais naar een milieupunt brengen - deze hoeven niet meer teruggestuurd te worden. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

Reputatie 1

Zie mijn bericht in het verzameltopic, hoop ook spoedig nieuwe boxen te kunnen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +16

Ik sluit dit topic en plaats de laatste reactie van jou @huibvanhoorn in het verzameltopic. Laat voorop staan dat dit zeker niet in alle gevallen dé oplossing hoeft te zijn, maar omdat ook de workaround met OK niet bij jou werkt, is dit de snelste en beste oplossing op dit moment.

@MeKe Voor nu laat ik het nog heel even openstaan bij jou omdat mijn deskundige collega hier al mee bezig is; als zij groen licht geeft, kunnen we dit morgen zeker ook bij jou toepassen!