Beantwoord

Er gaat steeds meer mis met de TV box

  • 23 June 2022
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

We zijn overgestapt vanuit ziggo en hebben inmiddels enorme spijt. Naast dat (in mijn beleving) de TV box flink wat functionaliteiten mist (zoals zien welke opname je al hebt bekeken) geeft de TV box van T-mobile steeds meer grote problemen:

  • Geluid loopt regelmatig niet synchroon met het beeld. Alle tips van het forum hierover al geprobeerd (o.a. powerflip en overschakelen van stereo naar dolby en vice versa) Soms helpt het, maar het probleem blijft DAGELIJKS terugkomen
  • Terugkijken van een opname resulteert in een vastgelopen beeld en TV box. Programma staat stil, en reageert op geen enkele knop van de afstandsbediening. Het enige wat werkt is de stekker er uit trekken.
  • Het geluid valt regelmatig weg tijdens het kijken naar een opname. Wat helpt is de tv box uitzetten en de opname opnieuw aanzetten. Quick Fix, maar bloedirritant als je dit iedere keer opnieuw moet doen.

Zou een nieuwe box helpen, of is het een cloud probleem?

We hebben een LG televisie dus kunnen helaas nog niet gebruik maken van de app.

icon

Beste antwoord door Lisa 24 June 2022, 16:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @H3rmien, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor het ongemak. Super goed dat je dit hier aangeeft, want ik help je hier met alle liefde bij. Hieronder kom ik dan ook terug op al jouw punten:

  • Allereerst kan ik je al laten weten dat ‘zien welke opname je al hebt bekeken’, onlangs al is doorgezet als feedback. Dit wordt dan ook meegenomen als een verbetering. Dit kan nog wel even duren, maar een fijn idee dat dit eraan gaat komen. 
  • Ik ben heel blij dat ik je kan melden dat er vannacht een fix is uitgevoerd die het probleem van het beeld en geluid dat niet synchroon loopt, heeft verholpen. Kan je aangeven of jij hier ook een verbetering in merkt sinds vandaag?
  • Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je opnames vastlopen tijdens het terugkijken. Zou je eens een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Als dit niet helpt, dan wil ik graag een kijkje nemen achter de schermen. Zojuist wilde ik al in jouw verbinding duiken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan neem ik graag een kijkje. 
  • Ik vind het heel rot dat het geluid daarnaast regelmatig wegvalt tijdens het kijken naar een opname. Het is natuurlijk niet wenselijk om telkens de TV Box uit te zetten en de opname opnieuw aanzetten, dus ik wil dat dit structureel wordt verholpen. Maken jullie ook gebruik van externe audio-apparatuur? 

Ik hoor het graag van je, want ik wil echt dat jij zo snel mogelijk probleemvrij bent! 

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Helaas is, ook na de beschreven powerflip (zoals gezegd hebben we dit al eens geprobeerd) de issue met het vastlopen nog niet verholpen. Ik stuur je een prive bericht.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @H3rmien, heel graag gedaan en super dat je gelijk de gegevens hebt doorgezet! Merci dat je de powerflip nog eens hebt uitgevoerd, al had ik gehoopt dat dit resulteerde in de oplossing. Ervaar je enkel nog het probleem van het vastlopen van Cloud Opnames en niet meer de eerdere punten die je ook benoemde? Soms kan het zo zijn dat er geen opname capaciteit meer beschikbaar is. Je kunt dit als volgt checken: 

TV Box

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Is het geheugen vol of is dit niet de boosdoener? Mocht dit niet de oorzaak zijn, dan zet ik graag een verzoek voor je uit bij onze technische dienst. Hier heb ik dan nog de volgende informatie voor nodig:

  • Om welke programma's gaat het en wanneer is deze opname gemaakt? 
  • Ervaar je ook problemen met het afspelen van opnames op andere apparaten? 
  • Wanneer heb je de opname bekeken waarbij je dit probleem ervaarde? 
  • Zie je ook een foutmelding in beeld? Zo ja, welke? 

Ik ga hier graag voor je achteraan, dus ik zie graag jouw reactie tegemoet! 💕

Reageer