Beantwoord

Er gaat steeds meer mis met de TV box


Reputatie 1

We zijn overgestapt vanuit ziggo en hebben inmiddels enorme spijt. Naast dat (in mijn beleving) de TV box flink wat functionaliteiten mist (zoals zien welke opname je al hebt bekeken) geeft de TV box van T-mobile steeds meer grote problemen:

  • Geluid loopt regelmatig niet synchroon met het beeld. Alle tips van het forum hierover al geprobeerd (o.a. powerflip en overschakelen van stereo naar dolby en vice versa) Soms helpt het, maar het probleem blijft DAGELIJKS terugkomen
  • Terugkijken van een opname resulteert in een vastgelopen beeld en TV box. Programma staat stil, en reageert op geen enkele knop van de afstandsbediening. Het enige wat werkt is de stekker er uit trekken.
  • Het geluid valt regelmatig weg tijdens het kijken naar een opname. Wat helpt is de tv box uitzetten en de opname opnieuw aanzetten. Quick Fix, maar bloedirritant als je dit iedere keer opnieuw moet doen.

Zou een nieuwe box helpen, of is het een cloud probleem?

We hebben een LG televisie dus kunnen helaas nog niet gebruik maken van de app.

icon

Beste antwoord door Lisa 24 June 2022, 16:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7

Hi @H3rmien, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor het ongemak. Super goed dat je dit hier aangeeft, want ik help je hier met alle liefde bij. Hieronder kom ik dan ook terug op al jouw punten:

  • Allereerst kan ik je al laten weten dat ‘zien welke opname je al hebt bekeken’, onlangs al is doorgezet als feedback. Dit wordt dan ook meegenomen als een verbetering. Dit kan nog wel even duren, maar een fijn idee dat dit eraan gaat komen. 
  • Ik ben heel blij dat ik je kan melden dat er vannacht een fix is uitgevoerd die het probleem van het beeld en geluid dat niet synchroon loopt, heeft verholpen. Kan je aangeven of jij hier ook een verbetering in merkt sinds vandaag?
  • Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je opnames vastlopen tijdens het terugkijken. Zou je eens een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Als dit niet helpt, dan wil ik graag een kijkje nemen achter de schermen. Zojuist wilde ik al in jouw verbinding duiken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan neem ik graag een kijkje. 
  • Ik vind het heel rot dat het geluid daarnaast regelmatig wegvalt tijdens het kijken naar een opname. Het is natuurlijk niet wenselijk om telkens de TV Box uit te zetten en de opname opnieuw aanzetten, dus ik wil dat dit structureel wordt verholpen. Maken jullie ook gebruik van externe audio-apparatuur? 

Ik hoor het graag van je, want ik wil echt dat jij zo snel mogelijk probleemvrij bent! 

Reputatie 1

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Helaas is, ook na de beschreven powerflip (zoals gezegd hebben we dit al eens geprobeerd) de issue met het vastlopen nog niet verholpen. Ik stuur je een prive bericht.

Reputatie 7

Hi @H3rmien, heel graag gedaan en super dat je gelijk de gegevens hebt doorgezet! Merci dat je de powerflip nog eens hebt uitgevoerd, al had ik gehoopt dat dit resulteerde in de oplossing. Ervaar je enkel nog het probleem van het vastlopen van Cloud Opnames en niet meer de eerdere punten die je ook benoemde? Soms kan het zo zijn dat er geen opname capaciteit meer beschikbaar is. Je kunt dit als volgt checken: 

TV Box

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Is het geheugen vol of is dit niet de boosdoener? Mocht dit niet de oorzaak zijn, dan zet ik graag een verzoek voor je uit bij onze technische dienst. Hier heb ik dan nog de volgende informatie voor nodig:

  • Om welke programma's gaat het en wanneer is deze opname gemaakt? 
  • Ervaar je ook problemen met het afspelen van opnames op andere apparaten? 
  • Wanneer heb je de opname bekeken waarbij je dit probleem ervaarde? 
  • Zie je ook een foutmelding in beeld? Zo ja, welke? 

Ik ga hier graag voor je achteraan, dus ik zie graag jouw reactie tegemoet! 💕

Reputatie 1

Dank voor het nagaan. De box heeft van het weekend een grote update gedraaid. Sindsdien hebben we geen last gehad van niet synchroon lopend geluid en het wegvallen van geluid. Al hebben we met het mooie weer niet heel veel TV gekeken.

Vastlopen doet de box helaas nog wel. Dat was o.a. gisteravond bij het terugkijken van Kopen zonder Kijken (we liepen een half uur achter de live uitzending aan). 

Daarvoor liepen de opnames (meerdere) van Lang Leve de Liefde vast. Deze hebben we verwijderd dus kan helaas niet zeggen welke dat precies waren.

  • Het zal niet aan de opname capaciteit liggen. We gooien regelmatig opnames weg om voldoende ruimte op de schijf te houden.
  • We spelen (bijna) nooit af op andere apparaten dan de LG televisie, dus geen idee of daar hetzelfde probleem zich voordoet.
  • Er is nooit een foutmelding in beeld. Beeld bevriest en niets reageert meer. 

 

Reputatie 7

Hi @H3rmien, super om te lezen dat het synchronisatie issue en het wegvallende geluid bij jullie is verdwenen! Heel erg bedankt voor deze snelle aanvulling. Nu gaan we ook iets doen aan het vastlopen van de opnames. Zou je nog een extra voorbeeld kunnen doorzetten van een programma dat op dat moment niet ook nog live op tv bezig is? Het blijkt namelijk dat dit een bug is, die in een volgende update opgelost gaat worden. 

Als het vastlopen ook gebeurt bij Cloud Opnames die al lang zijn afgelopen, dan is er een ander probleem aan de hand. Hier zie ik dan graag nog wat extra voorbeelden van, zodat de technische dienst hier in kan duiken. 

Reputatie 1

Ik hoop dat de twee andere issues echt verdwenen zijn. Zoals ik zei hebben we sinds de update weinig TV gekeken.

Het vastlopen van Lang leve de liefde gebeurt bij oudere opname die een aantal weken daarvoor zijn opgenomen. Het is dus niet enkel een issue bij opnames van programma's die op dat moment ook uitgezonden worden.

Reputatie 7

Hi @H3rmien, check! Helemaal helder. Ik heb zojuist alsnog het verzoek ingediend voor de opnames van Lang Leve de Liefde. Groot gelijk dat jullie niet zoveel tv hebben gekeken met dit heerlijke weer. Mocht je binnenkort nog een ander concreet voorbeeld tegenkomen, zet die dan vooral door. Dan zorg ik dat ook die onderzocht gaat worden. Zodra er iets uit het onderzoek rolt, dan laat ik het je weten. Houd er rekening mee dat dit enkele dagen kan duren. Ik houd je op de hoogte! 💪

Reputatie 1

Nieuwe problemen: de opname van 50/50 stottert. In eerste instantie lijkt het letterlijk of de presentator stottert maar het is echt een opname probleem. Binnen 10 minuten wel 10 'stotters' te horen.

Daarnaast kan je na het terugschakelen naar de box, vanaf Netflix bijvoorbeeld, de cijferknoppen op de afstandsbediening niet gebruiken. Oplossing is eerst met de pijltjes naar boven of beneden een zender op of neer zetten. Daarna werkt alles weer.

Reputatie 7

Hi @H3rmien, jeetje dit is geen fijne aanvulling! Heel goed dat je dit meteen doorzet, want zo heb ik dit aan het lopende onderzoek kunnen toevoegen. Ik hoop dat ik je deze week van een concrete terugkoppeling kan voorzien. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 1

Vanmorgen helaas weer asynchroon geluid bij het kijken vanaf het begin van het RTL nieuws 

Reputatie 7

Hi @H3rmien, gelukkig kan ik aangeven dat de final fix deze vrijdag plaatsvindt voor dit euvel! Vorige week verdween het probleem door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat je na deze week voor eens en altijd van dit probleem af bent! 

Reputatie 1

Ik hoop echt dat die final fix gaat helpen want het wordt steeds erger. Gisteren liep de opname van hey Perfecte plaatje niet synchroon en kon niet vooruitgespoeld worden in de opname zonder steeds opnieuw op te starten (en nee, we liepen niet gelijk met live, we liepen een flinke tijd achter de live uitzending aan).

En vanmorgen loopt hey geluid bij hetive bekijken van het RTL nieuws niet synchroon. Pas na 3 keer opnieuw opstarten loopt het normaal.  

Als de fix vrijdag niet helpt ga ik echt kijken naar een andere aanbieder. Dit is echt niet te doen.

Goedemorgen,

ik heb hetzelfde probleem waar het geluid van RTL4 niet synchroon te krijgen is. Alle andere zenders hebben dat probleem niet. Powerflip en de audio settings van de box aanpassen hebben geen enkel effect.

Reputatie 7

Hi @H3rmien, heel goed dat je het aangeeft! Gelukkig kan ik jou en @MrMartijn02 laten weten dat mijn collega's verwachten dat iedereen na het weekend van dit probleem met de synchronisatie af is. Ik gaf aan dat de fix vandaag werd doorgevoerd, maar deze wordt morgen geïmplementeerd. Ik hoor dan ook heel graag of jullie na het weekend kunnen aangeven of jullie merken dat dit is verholpen. Zouden jullie dat willen doen? 

Ook kom ik graag terug op het onderzoek omtrent de opnames @H3rmien! Mijn collega's vragen of je hier meer voorbeelden van door kan zetten. Heb je deze week opnames bekeken die vastliepen? Zo ja, dan hoor ik graag welke programma's dit waren en op welke zenders je dit keek. Als je dit dan kan aanvullen met het datum en tijdstip van het kijken, dan is alle informatie compleet.