Beantwoord

error 514999 - terugkijken op de commerciële zenders

  • 6 September 2022
  • 36 reacties
  • 677 Bekeken

Reputatie 1

Dit is nu live een error die we krijgen als we iets terug willen kijken op een commerciële zender. NPO terugkijken lukt op dit moment wel.

 

Zowel op de media box als de Android app ! 

 

Er gaan maar slapen misschien dat het morgen vanzelf weer werkt?

Ps ik mag te typo in de titel niet corrigeren!

 

Dit is nu live een error die we krijgen als we iets terug willen kijken op een commerciële zender. NPO terugkijken lukt op dit moment wel.

 

Zowel op de media box als de Android app ! 

 

Er gaan maar slapen misschien dat het morgen vanzelf weer werkt?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 7 September 2022, 08:23

Bekijk origineel

36 reacties

 

Dit is nu live een error die we krijgen als we iets terug willen kijken op een commerciële zender. NPO terugkijken lukt op dit moment wel.

 

Zowel op de media box als de Android app ! 

 

Er gaan maar slapen misschien dat het morgen vanzelf weer werkt?

 

Er lijkt op dit moment inderdaad sprake te zijn van een storing bij een aantal zenders.
Vooral bij de commerciële zenders lijkt dit het geval te zijn.

@Gerrit078 

Dat klopt helemaal hier ook.

 

Reputatie 7
Badge +14

En hier ook😤 @Gerrit078 @Jaykay68  @peter-keetfm 

NPO 1/2/3 zenders werken wel zonder problemen.

 

Reputatie 7
Badge +14

@peter-keetfm Die sla ik altijd over. Ik was net een serie aan het kijken. 😩

@peter-keetfm Die sla ik altijd over. Ik was net een serie aan het kijken. 😩

Ach ja de NPO zenders werken de rest niet.

Trouwens via mobiel app ook niet om te streamen.

Er zal wel een storing zijn bij het tv platform.

 

 

07:24 :: RTL, SBS en Veronica zenders doen het inmiddels weer op het TV Anywhere platform.

Reputatie 7

Hi @Jaykay68, @Gerrit078, @peter-keetfm en @CrisTien, super goed dat jullie je meteen hebben gemeld in dit topic! Klopt het dat jullie inmiddels allemaal weer probleemvrij zijn? Ik ben ook gelijk gaan testen in de TV Anywhere App deze ochtend en hier zie ik net als @Gerrit078 alle commerciële zenders weer in terug. Excuses voor het ongemak van gisteren. Ik heb (nog) niet doorgekregen wat er gisteren precies speelde, dus heel fijn dat jullie dit hebben aangekaart. 

Sinds zaterdag ervaren wij dat opgenomen uitzending niet teruggekeken kan worden. Betreft een opname van een commerciële zender. In de app krijg ik de code 514999.

Reputatie 7

Hi @berer08, heel fijn dat je dit hier laat weten, zodat ik je hierbij kan helpen! Ervaar je dit in de TV Anywhere App of in de Smart TV App? Heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit heel snel fixen. 

Hallo @Lisa, ik ervaar dit probleem op beide settop boxen en de TV Anywhere App. Omdat beide situaties hetzelfde resultaat opleveren heb ik de app niet opnieuw geïnstalleerd. Alleen in de App verschijnt een duidelijke error nummer. 

Reputatie 7

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst. Om dit te kunnen doen ben ik nog wel benieuwd naar de volgende punten.

  • Gaat het om een specifieke opname? Zo ja, welke zender, programma, datum en tijd zijn daar aan gekoppeld.
  • Op welke datum heb je geprobeerd de opname te bekijken?
  • Probeer je de opname te bekijken terwijl de uitzending nog loopt?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Met deze vragen hebben we een totaal pakket om door te zetten naar onze technische diensten. Alvast heel erg bedankt!

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst. Om dit te kunnen doen ben ik nog wel benieuwd naar de volgende punten.

  • Gaat het om een specifieke opname? Zo ja, welke zender, programma, datum en tijd zijn daar aan gekoppeld.
  • Op welke datum heb je geprobeerd de opname te bekijken?
  • Probeer je de opname te bekijken terwijl de uitzending nog loopt?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Met deze vragen hebben we een totaal pakket om door te zetten naar onze technische diensten. Alvast heel erg bedankt!

Gaat om de TLC serie Joe Millionaire. Aflevering 10 van vrijdag 23 september 2022.

Afgelopen dagen hebben we meerdere keren geprobeerd deze aflevering terug te kijken. Zowel op de settop box en in de app. 

We hebben verder niets geprobeerd om e.e.a. op te lossen. Opnames van de publieke omroep zijn wel terug te kijken. 

Reputatie 7

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg. Ik heb direct onze technische dienst ingelicht. Zij zullen het probleem gaan onderzoeken en met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We staan voor je klaar! 

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg. Ik heb direct onze technische dienst ingelicht. Zij zullen het probleem gaan onderzoeken en met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We staan voor je klaar! 

Is er al een update?

Reputatie 7

Hi @berer08, ik ben gelijk voor je gaan kijken! Ik zie dat de technische dienst het onderzoek voor nu on hold heeft staan en meerdere voorbeelden wilt zien. Ben je in de gelegenheid om ons van extra voorbeelden te voorzien? Heb je ditzelfde probleem de afgelopen dagen ook bij andere opgenomen programma’s ook ervaren? Dan krijg ik die voorbeelden inclusief datum en tijdstip heel graag van je door. We willen dit namelijk zo snel mogelijk voor je fixen, merci!

Hi @berer08, ik ben gelijk voor je gaan kijken! Ik zie dat de technische dienst het onderzoek voor nu on hold heeft staan en meerdere voorbeelden wilt zien. Ben je in de gelegenheid om ons van extra voorbeelden te voorzien? Heb je ditzelfde probleem de afgelopen dagen ook bij andere opgenomen programma’s ook ervaren? Dan krijg ik die voorbeelden inclusief datum en tijdstip heel graag van je door. We willen dit namelijk zo snel mogelijk voor je fixen, merci!

Goedenavond, het betreft  2 opnames van 1 serie. Uitzendingen van commerciële zenders die wij  afgelopen week hebben opgenomen werken wel. 

Het zal een incident zijn. U mag de case sluiten. Dank voor het meekijken.

 

Reputatie 7

Hi @berer08, helemaal super om te lezen! Dankjewel voor het aangeven. Mocht je toch nog eens problemen ervaren, weet dan dat je altijd aan mijn mouw mag trekken. Veel kijk-plezier! 😊

Hoi @Lisa, @berer08 hier hetzelfde probleem sinds deze week. Is er al iets meer bekend over?

Het gaat bij mij om de serie La Brea, aflevering 7 en 8. Opgenomen op dinsdag 18 oktober. 

Ik zou er erg van balen als het niet meer terug te kijken is. 

Reputatie 7

Hi @mjabongers, hartstikke goed dat je in dit topic aan de bel trekt! Wil je eens checken of je nog voldoende opname capaciteit hebt? Dit check je als volgt:

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als dit niet het geval is, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Ik wil dit namelijk heel snel voor je fixen! 💪

Hoi @Lisa, ik heb nog zeker 115 uur beschikbaar. 

Ik dacht overigens dat het alleen om de La Brea afleveringen ging van 18 oktober, maar de 2 afleveringen van 25 oktober kan ik ook niet afspelen.

Reputatie 7

Hi @mjabongers, merci voor de aanvulling! Als je enkel nog op de volgende vragen terug kunt komen, dan weet ik voldoende en kan het onderzoek gestart worden:

  • Ervaar je dit issue ook met het afspelen op andere apparaten? 
  • Op welk tijdstip had je de twee afleveringen op 18 oktober opgenomen? 
  • Op welk tijdstip en op welke datum bekeek je de opnames? Was dit ook op 18 oktober? Zo ja, kun je de tijd hiervan inschatten en doorgeven? 
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Op welk moment komt de foutmelding precies in beeld? 
  • Kijk je de opnames terug op het moment dat deze nog live bezig zijn of dat niet? 

Dankjewel weer topper! 🍀

Hi @Lisa,

Als ik het op mijn tv probeer af te spelen, blijft er een rondje draaien. Dit duurt eindeloos en er komt geen foutcode in beeld. Als ik hem via mijn mobiel wil afspelen, krijg ik deze foutcode al na een paar seconden te zien. 

De opnames zijn opgenomen van 20:30 tot 22:30 en ik heb ze pas 1,5 week later geprobeerd terug te kijken. Ik kijk ze nooit terug tijdens het opnemen, eigenlijk altijd pas een aantal dagen later.

Ik heb zelfs nog niks geprobeerd qua resetten, wat ik bij andere mensen ook tegenkwam. Omdat ik wisselende reacties lees over of alle opnames dan kwijt zijn. Het gaat om cloud opnemen. 

 

Reputatie 7

Hi @mjabongers, dankjewel voor deze duidelijke uitleg - helemaal helder zo! 💪 Zojuist heb ik dan ook het verzoek ingediend voor onze technische dienst en je hebt hier net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd het onderzoek aankomende week goed in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Hopelijk kan ik snel de oplossing hiervoor met je delen. 

Hier ook exact hetzelfde probleem met la brea terugkijken.  De afleveringen 7 t/m 10 van 18 en 25 oktober geven op tv een eindeloos cirkeltje,  op de app krijg je foutcode 514999. Terug proberen te kijken op 3-11 , 20:30 uur. Overigens lukte het terugkijken van afleveringen 5&6 van 11 oktober prima. 

Reageer