Beantwoord

Extra tv aansluiten

  • 29 September 2017
  • 11 reacties
  • 7208 Bekeken

Beste,

Binnenkort wil ik eindelijk mijn tweede tv aansluiten in de slaapkamer op de 2e verdieping. De glasvezelaansluiting komt in de meterkast op de begane grond binnen en ik heb 2 UTP kabels onder de grond door laten trekken en die komen binnen op de eerste verdieping. Tot op heden heb ik alleen tv gekeken op de eerste verdieping (maisonette woning) en dit ging prima. 1 UTP kabel in de ontvanger en de 2e UTP kabel zit in de Fritzz box die door de (toen nog Vodafone thuis) monteur is aangesloten, aangezien het WIFI bereik niet fantastisch was. Tot op heden werkt de (interactieve) tv en de wifi prima. Nu heb ik kort geleden een UTP kabel getrokken van de 1e naar de 2e verdieping en een Switch geplaatst, aangezien beide UTP kabels uit de meterkast reeds bezet zijn. Op de tv die voorheen goed werkte heb ik nu met de tussenkomst van Switch continu een error melding en een zwart of bevriezend beeld. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb ik wellicht een andere (door T-mobile te kunnen leveren) switch nodig of moet ik wellicht de 2 bestaande UTP kabels in een andere poort van de modem aansluiten? Op de hulp pagina van T-mobile hebben ze het over een switch bij een 3e of 4e tv en dit gaat om een 2e tv, vandaar dat ik twijfel. Ik hoor graag of iemand mijn kan adviseren hoe nu te handelen. Alvast bedankt. mvg Marc
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 29 September 2017, 17:50

Bekijk origineel

11 reacties

Poort 1 en 2 voor data internet
Poort 3 en 4 voor tv data
Je hebt geen switch nodig als je 2 tv,s aan gaat sluiten
Bedankt voor je bericht! Ik ga morgen even verder stoeien.
Beste Richard,

Bij nader inzien toch nog een vraag. Ik heb nu vanuit de meterkast onder de grond 2 UTP kabels lopen. De een zit in de Fritzz box en de andere in mijn TV box in de woonkamer(1e verdieping). Betekend het nu dat ik nog een extra kabel moet trekken vanuit het modem naar boven(2e verdieping)? Dit is "vrijwel" onmogelijk nu.. Daarom wilde ik dit met tussenkomst van een switch doen. Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd. Ik hoor het heel graag en alvast bedankt. mvg Marc
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Marc,

Je hoeft geen extra kabel naar het modem te trekken. Als je de utp kabel die op poort 3 of 4 van je modem zit aangesloten kan je deze via een switch laten lopen, en daarop de 2e tv kabel aansluiten. Gewoon een standaard 10/100 mb switch van bv Sitecom of TP link. De utp kabel voor de wifi moet je ongemoeid laten, dat is een ander signaal vanuit het modem.

Mvg. Marcel
Succes met het aansluiten van je 2e tv Marc
Marcel bedankt voor je aanvulling .

Hee Marc,

 

Vraag me af of het uiteindelijk gelukt is. 

Heb dezelfde vraag en heb de uitleg en antwoorden al 10 keer gelezen. 

Ik begrijp ze, maar het klopt niet.

Hoe dan ook moet er 'n draad vanuit de router bij tv 1 in mijn woonkamer door de muur naar de 2e ontvanger bij tv 2 in mijn slaapkamer.

Daar hebben wij een splitter geplaatst, die kabel loopt van extra ontvanger naar gang.

 

En de 1e tv kabel in router naar gang hebben we onveranderd gelaten.

 

Wat hebben we nou precies verkeerd gedaan of vergeten.

Deze persoon heeft het vaker gedaan, maar begrijpt het ook niet. 

Oh, maw. 

Ik 1weet niet hoe ik een kabel vanuit de router bij tv 1 in mijn woonkamer door de muur naar de 2e ontvanger bij tv 2 in mijn slaapkamer moet trekken en of dat überhaupt kan.

Om die vervolgens in ingang 4 vd Router te krijgen.

 

Groetjes Wendy 

Zo. Splitter zit op Draytek in de meterkast op de gang. 

De 2e kabel naar de 2e ontvanger zat in 3, deed niks. Zit nu in 4 en doet nog steeds niks. 

Dacht dat ik nu eindelijk het probleem snapte en opgelost had, maar nou weet ik 't echt niet meer. 

Maakt wat ik ook doe, geen verbinding met de server. Help. Weet 't niet meer. 

 

Groetjes Wendy 

Reputatie 7

Hoi @Wendolala ,

Goed dat je het bij ons navraagt en kijk met alle plezier met je mee hoe we dit voor je kunnen oplossen. Zou je me mee kunnen nemen in hoe nu precies de aansluiting van de tv boxen eruit ziet. Vooralsnog is het niet helemaal duidelijk, maar kan het zijn dat door het uittekenen het makkelijker wordt. Een voorbeeld:

modem → splitter → TV Box 1

modem → splitter → receiver → TV Box 2

Ook een foto zegt meer dan duizend woorden. Ben je in de mogelijkheid het op deze manier aan te geven? Dan wordt het een stuk duidelijker en kunnen we je helpen. Ik hoor het graag! 

 

Dag Boris, 

 

Bedankt voor je bericht. 

Heb na chatten en bellen met Tmobile gelukkig het probleem op kunnen lossen. 

Het probleem lag enkel aan de splitter, de rest was perfect aangesloten.

Dankje. 

 

Groetjes Wendy 

Reageer