FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

  • 8 December 2021
  • 84 reacties
  • 19132 Bekeken
FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten
Reputatie 7
Badge +16

Bij T-Mobile kun je ook via Viaplay genieten van F1 en Darts. Benieuwd wat de veranderingen zijn? Lees hieronder wat je allemaal kunt verwachten!


 

Wat verandert er?  

NENT, de nieuwe eigenaar, zendt vanaf 1 maart de Formule1 races uit op hun eigen streamingsdienst Viaplay, een betaalde OTT app. Het wordt een zelfde soort dienst als Netflix en Disney+, met een apart abonnement. T-Mobile is momenteel in gesprek met NENT over het kunnen leveren van een lineaire zender. Een exacte tijdsindicatie is er nog niet, maar houd dit topic in de gaten! Zodra we meer weten, laten we dat direct weten.

 

Hoe kan ik Formule1 blijven kijken?

Je kunt op meerdere manieren Formule 1 blijven kijken: je neemt een abonnement op Viaplay, of je neemt een abonnement op F1TV, de TV app van Formule1. Check hun website voor meer informatie: F1TV.

Daarnaast is de GP van Zandvoort de komende drie jaar gratis bij de NOS te zien en NOS zendt bovendien alle samenvattingen uitgebreid uit. Vanaf 1 maart 2022 krijg je de eerste 4 maanden Viaplay van ons cadeau icm met een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis.

 

Heeft T-Mobile nog een speciale aanbieding in combinatie met Viaplay?

Zeker weten! We kunnen nu officieel melden dat de samenwerking rond is en T-Mobile een meerjarig partnership is aangegaan met Viaplay. Nu kan jij bij T-Mobile voor thuis genieten van alles dat Viaplay te bieden heeft. Viaplay is vanaf 1 maart 2022 beschikbaar in Nederland. Bij T-Mobile krijg je de eerste 4 maanden Viaplay cadeau icm een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis. Meer informatie over Viaplay en onze aanbieding vind je op onze website.

 

Ik wil graag alleen een internetabonnement voor thuis. Krijg ik dan meteen ook 4 maanden Viaplay cadeau?

Bij T-Mobile krijg je de eerste vier maanden Viaplay cadeau i.c.m. een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis. Dit kan een abonnement zijn voor alleen Internet, of in combinatie met TV en Vast Bellen. Pre-order alvast door dit formulier in te vullen, dan nemen we voor 1 maart per mail contact met je op zodat je ruim op tijd klaar zit voor de eerste Formule 1 race.

 

Ik heb al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile. Krijg ik ook 4 maanden Viaplay cadeau? 

Heb je al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile? Dan ontvang je vier maanden Viaplay cadeau als je met één jaar verlengt. Hierbij gelden dan nieuwe voorwaarden. Check de meest recente voorwaarden van onze internetabonnementen via deze link.
Wil je verlengen? Vul dit formulier dan in om alvast te pre-orderen, dan nemen we voor 1 maart per mail contact met je op zodat je ruim op tijd klaar zit voor de eerste Formule 1 race.

 

Wat kost Viaplay na de eerste 4 maanden?

De eerste 4 maanden krijg je als nieuwe klant of verlengende klant Viaplay van T-Mobile cadeau. Na deze 4 maanden betaal je tot 1 augustus 2022 € 9,99/mnd. Vanaf 1 augustus betaal je € 13,99/mnd. Ben je niet meer tevreden of past Viaplay niet meer bij je? Geen zorgen! Viaplay is maandelijks opzegbaar.

 

Hoe kan ik Viaplay kijken?

Met de Viaplay app kijk je alles, waar en wanneer je maar wilt. Kijk Viaplay thuis via de app op je smart-tv. Of stream vanuit de app op je smartphone via Chromecast of Apple TV. Daarnaast kan je Viaplay ook via je laptop, PC, tablet en smartphone kijken via de Viaplay app of de Viaplay website.

 

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijk Viaplay kijken?

Dit kan op 2 apparaten tegelijkertijd.


84 reacties

Qua prijs moet je gewoon bij Viaplay zelf zijn. Via de grote providers is het tot nu toe duurder.

True, prijzen voor extra zenders zijn tegenwoordig nagenoeg overal het zelfde. Daarnaast lijkt men plotsklaps te zijn vergeten hoeveel ellende enkele providers een paar jaar terug hadden omtrent de doorgifte van Fox. Prijsverschillen liegen er tussen KPN en Ziggo al eigenlijk niet echt om;

 

KPN als je als nieuwe klant kiest voor 9 maanden gratis ViaPlay:  ca. € 147,00 - 1e jaar

KPN als je bestaande klant bent en ViaPlay bestel...: €  143,00 - 1e jaar

Ziggo is inclusief eerste 4 maanden 50% korting ca. € 131,00 - 1e jaar

(let wel, even een grove berekening)

 

Via ViaPlay zelf € 99,00

Oh, nog even een leuke note. Via ViaPlay zelf bestellen kent niet alleen bovengenoemde besparing. Je hebt als je via ViaPlay zelf bestelt namelijk ook geen verplichting tot afname van televisie wat bij KPN en Ziggo (en dus ook T-Mobile straks - vermoed ik) wel het geval is. Dus eigenlijk is de besparing van rechtstreeks bestellen in feite een stuk meer.

Reputatie 7

@Gerrit078 Je mist Formule1 TV Deze kost 64,99 voor 6 streams en kan je zelf de drivercam kiezen.

@Gerrit078 Je mist Formule1 TV Deze kost 64,99 voor 6 streams en kan je zelf de drivercam kiezen.

True, ik vergeleek alleen ViaPlay omdat juist deze door beide providers worden gebruikt - wel zo eerlijk dus om het daarmee te vergelijken :wink:

Maar in principe scheelt het dus een aanzienlijk bedrag, feit blijft natuurlijk dat het leuk is om het allemaal via één factuurtje af te rekenen maar je betaalt er wel flink voor als je het zo berekend en bekijkt.

Reputatie 4

Tja, bij Delta Fiber is het ook afgerond 

Zie link https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/klant-delta-kan-formule-1-op-televisie-blijven-volgen~abf5228e/

Reputatie 1

En T-Mobile Thuis ook: https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-and-t-mobile-netherlands-enter-distribution-partnership-1984534

  • Viaplay available as add-on subscription for T-Mobile's TV and internet customers
  • Four months' free Viaplay access offered to new T-Mobile broadband subscribers
  • Streaming service to launch in the Netherlands on 1 March

Korting alleen voor nieuwe T-Mobile Thuis klanten. 

En T-Mobile Thuis ook: https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-and-t-mobile-netherlands-enter-distribution-partnership-1984534

  • Viaplay available as add-on subscription for T-Mobile's TV and internet customers
  • Four months' free Viaplay access offered to new T-Mobile broadband subscribers
  • Streaming service to launch in the Netherlands on 1 March

Korting alleen voor nieuwe T-Mobile Thuis klanten. 

En hoogst waarschijnlijk voor bestaande klanten € 7,50 korting wanneer ze de oude klantvoordeel voorwaarden hebben. Normale prijs als het goed is € 13,99 p/m.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Bij T-Mobile kun je ook via Viaplay genieten van F1 en Darts. Benieuwd wat de veranderingen zijn? Lees hieronder wat je allemaal kunt verwachten!

 

NENT, de nieuwe eigenaar, zendt vanaf 1 maart de Formule1 races uit op hun eigen streamingsdienst Viaplay, een betaalde OTT app. Er komt dus geen aparte TV zender meer in Nederland.

Het wordt een zelfde soort dienst als Netflix en Disney+, met een apart abonnement. 

Je kunt op meerdere manieren Formule 1 blijven kijken: je neemt een abonnement op Viaplay, of je neemt een abonnement op F1TV, de TV app van Formule1. Check hun website voor meer informatie: F1TV.

Daarnaast is de GP van Zandvoort de komende drie jaar gratis bij de NOS te zien en NOS zendt bovendien alle samenvattingen uitgebreid uit. Vanaf 1 maart 2022 krijg je de eerste 4 maanden Viaplay van ons cadeau icm met een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis.


BELANGRIJK: lees voor alle ins en outs de originele post in het topic:

 

Reputatie 4

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stellen via Tv Box ?

 

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

 

Terwijl alle andere providers wel mogelijk is.

 

Jullie mogen wel duidelijk zijn hierover!

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stelleb via Tv Box ?

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

ViaPlay biedt deze mogelijkheid niet aan dus kan T-Mobile het als provider ook niet op die wijze aanbieden anders zouden diverse andere providers het ook al op die wijze in hun propositie hebben opgenomen.

Daarnaast, als het via T-Mobile nu moet worden aangeboden als gewone stream, dan krijg je per definitie te maken met de kwaliteit die iedereen inmiddels gewend is en gezien de diverse reacties her en der is niet iedereen daar echt tevreden over ( vooral niet als het om sport gaat ).

Waarom zou ik dan als bestaande abonee dit doen? Viaplay is dus niet via de tv box te bekijken, maar alleen via een app? Dan kan je beter gebruik maken van de viaplay aanbiedingen die tot 28 februari loopt voor 99 euro voor een jaar of F1 Pro voor nog monder. Rechtstreeks via een app op je tv. Hoef je ook niets te verlengen bij T-Mobile ook. Word hier niet vrolijk van, F1 Pro gaat goede zaken doen denk ik. Neem wel een chromecast stick met F1 Pro. 

Waarom zou ik dan als bestaande abonee dit doen? Viaplay is dus niet via de tv box te bekijken, maar alleen via een app? Dan kan je beter gebruik maken van de viaplay aanbiedingen die tot 28 februari loopt voor 99 euro voor een jaar of F1 Pro voor nog monder. Rechtstreeks via een app op je tv. Hoef je ook niets te verlengen bij T-Mobile ook. Word hier niet vrolijk van, F1 Pro gaat goede zaken doen denk ik. Neem wel een chromecast stick met F1 Pro. 

Precies!

Daarom zei Eric al dat je het beter direct bij ViaPlay kunt doen waarop ik al inhaakte dat dit hoe dan ook goedkoper zou zijn (in het eerste jaar). Via F1TV zelf is natuurlijk stukken goedkoper als je alleen F1 wilt.

De enige reden waarom providers het aanbieden is om het voor mensen eenvoudiger te maken het iedere maand via de factuur van je provider te betalen waarbij tussentijds kan worden opgezegd.

Of te wel, gewoon een stukje extra service maar zoals gezegd… dit was al te verwachten.

Reputatie 4

Allereerst dank T-Mobile. Er is een aanbieding. Nu is het voor ons kijken naar kosten van de verschillende opties, en die vergelijken.

Ik wil alleen F1, dus als ik de optie Viaplay neem, dan mogelijk niet voor een heel jaar. 

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis. Juli kost 9,99 en augustus, september, oktober, november en december 13,99. Dat betekent afgerond EUR 80. 

F1 TV Pro is met EUR 65 goedkoper voor een jaar maar dan krijg je niet de exclusieve content aangaande Max Verstappen. 

Viaplay rechtstreeks ben ik meteen EUR 99 kwijt. Dus dit laatste valt wat mij betreft voor het eerste jaar af. 

Ik vermoed dat ik eerst Viaplay via T-Mobile ga proberen, en bevalt het me niet switch ik vanaf bijvoorbeeld augustus voor 8 euro naar F1 TV Pro. 

Voor nu lijkt de T-Mobile deal zo slecht niet, en is overstappen naar Ziggo of KPN wat mij betreft nu geen optie meer.

 

Reputatie 4

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stelleb via Tv Box ?

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

ViaPlay biedt deze mogelijkheid niet aan dus kan T-Mobile het als provider ook niet op die wijze aanbieden anders zouden diverse andere providers het ook al op die wijze in hun propositie hebben opgenomen.

Daarnaast, als het via T-Mobile nu moet worden aangeboden als gewone stream, dan krijg je per definitie te maken met de kwaliteit die iedereen inmiddels gewend is en gezien de diverse reacties her en der is niet iedereen daar echt tevreden over ( vooral niet als het om sport gaat ).

@Gerrit078 Ziggo is het al gelukt  en Kpn is er mee bezig zie link https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/

 

 

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis.

Heb je ook al gekeken naar de korting die je krijgt doormiddel van klantvoordeel? Als je nu namelijk € 25,00 betaalt voor 1Gbit, dan ga je met verlenging € 40,00 betalen. Die 4 maanden gratis geldt n.l. alleen bij verlenging.

 

@Gerrit078 Ziggo is het al gelukt  en Kpn is er mee bezig zie link https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/

Lees het zojuist inderdaad, hoewel… dit gaat om de app integreren en niet het beschikbaar stellen via één of meerdere kanalen.

Vraag is alleen, wie gaat waar en wanneer de grens trekken? Als T-Mobile F1TV of ViaPlay moet toevoegen, waarom dan niet direct Netflix, Videoland, Disney+, Prime en voor audio Spotify? Dan is tenslotte wel het hek van de dam en wilt iedereen wel van alles toegevoegd hebben :wink:

Reputatie 4

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis.

Heb je ook al gekeken naar de korting die je krijgt doormiddel van klantvoordeel? Als je nu namelijk € 25,00 betaalt voor 1Gbit, dan ga je met verlenging € 40,00 betalen. Die 4 maanden gratis geldt n.l. alleen bij verlenging.

Wel een puntje, ja

Overigens ook een mooie vraag aan @Jason, hoe zit het met de eerste 4 maanden voor bestaande klanten (niet verlengende) ? Kunnen deze de eerste 4 maanden niet kijken, betalen ze dan € 9,99 of € 13,99 ? :joy:

Wel een puntje, ja

Kijkende naar mijn eigen boeltje, lever ik er als het goed is € 7,50 zenderpakket voordeel voor in en ga ik € 40,00 per maand betalen voor 1Gbit tegenover € 25,00 (+ inflatiecorrectie) nu. Dat verschil maakt het dan wel heel erg duur.

Reputatie 4

Overigens ook een mooie vraag aan @Jason, hoe zit het met de eerste 4 maanden voor bestaande klanten (niet verlengende) ? Kunnen deze de eerste 4 maanden niet kijken, betalen ze dan € 9,99 of € 13,99 ? :joy:

Wel een puntje, ja

Kijkende naar mijn eigen boeltje, lever ik er als het goed is € 7,50 zenderpakket voordeel voor in en ga ik € 40,00 per maand betalen voor 1Gbit tegenover € 25,00 (+ inflatiecorrectie) nu. Dat verschil maakt het dan wel heel erg duur.

Eens, ik verlies iets minder voordeel, maar toch significant genoeg voor een herbezinning. Ik vermoed dat het F1 TV Pro gaat worden. Mocht ik ooit het idee hebben dat ik iets mis dan kan ik altijd nog besluiten naar Via Play te gaaan

Reputatie 7
Badge +16

@Gerrit078 Goede vraag, zoals ik het begrijp uit de informatieverstrekking betaal je tot 1 augustus € 9,99 en daarna € 13,99 per maand. Overigens betekent het niet dat je als niet verlengde klant geen aanbod kunt krijgen, Viaplay zal later ook beschikbaar worden gesteld als zenderpakket - of lees ik je vraag verkeerd? 🙈

@Gerrit078 Goede vraag, zoals ik het begrijp uit de informatieverstrekking betaal je tot 1 augustus € 9,99 en daarna € 13,99 per maand.

 

Helder… dan zit ik er inderdaad met de eerdere berekeningen niet heel ver naast :wink:

 

Overigens betekent het niet dat je als niet verlengde klant geen aanbod kunt krijgen,

 

Klopt

 

 

Viaplay zal later ook beschikbaar worden gesteld als zenderpakket - of lees ik je vraag verkeerd? 🙈

Zou voor sommige mensen een stuk interessanter zijn, gewoon kijken via een bepaald zendernummer. 

Hoe komen vaste klanten aan een abonnement komt dat ook in het paket van aan en uit zetten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ageene, zoals hierboven besproken is, zal het daadwerkelijke zenderpakket dat voor elke klant beschikbaar kan worden gesteld, later in het jaar komen - wanneer precies weten we nog niet, maar het komt eraan. Tegen die tijd kan elke klant met TV in het abonnement kiezen voor dit zenderpakket; zie het net als met andere premium plus pakketten zoals ESPN en Ziggo Sport! 😊

UPDATE: Bij T-Mobile kun je ook via Viaplay genieten van F1 en Darts. Benieuwd wat de veranderingen zijn? Lees hieronder wat je allemaal kunt verwachten!

 

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

 

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

Waarom zou je opnieuw moeten verlengen? Verlengen is geen verplichting en daarvoor kom je nu nog niet in aanmerking. Sowieso is verlengen bij een provider vaak (niet altijd) ongunstig. Bij T-Mobile is het gezien de proposities van de afgelopen paar jaar, zeker interessanter om stilzwijgend door te laten lopen.

Het geen T-Mobile misloopt als ze mij 3 maanden gratis Viaplay zouden geven tegen de huidige voorwaarden en tarieven die ik nu betaal en dus zonder te hoeven verlengen, bedraagt bruto € 210,00 voor T-Mobile. Je praat dus niet over 3 tientjes per klant maar ook alle kortingen die bestaande klanten genieten. Dat is met één klant peanuts, alleen ben ik niet de enige klant die op oude klantvoordeel, T-Mobile Thuis voorwaarden is blijven hangen. Dat ik daarmee niet in aanmerking kom voor nieuwe voordelen, kortingen etc. Dat alleen al is een verlies van een paar ton, logisch dus dat ze zeggen… voort wat hoort wat en dat doen in principe alle providers dan dus ook.

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

Waarom zou je opnieuw moeten verlengen? Verlengen is geen verplichting en daarvoor kom je nu nog niet in aanmerking. Sowieso is verlengen bij een provider vaak (niet altijd) ongunstig.

Het geen T-Mobile misloopt als ze mij 3 maanden gratis Viaplay zouden geven tegen de huidige voorwaarden en tarieven die ik nu betaal en dus zonder te hoeven verlengen, bedraagt bruto € 210,00 voor T-Mobile. Je praat dus niet over 3 tientjes per klant maar ook alle kortingen die bestaande klanten genieten. Dat is met één klant peanuts, alleen ben ik niet de enige klant die op oude klantvoordeel, T-Mobile Thuis voorwaarden is blijven hangen. Dat ik daarmee niet in aanmerking kom voor nieuwe voordelen, kortingen etc. Dat alleen al is een verlies van een paar ton, logisch dus dat ze zeggen… voort wat hoort wat en dat doen in principe alle providers dan dus ook.

Snap niet waar je op doelt; ik geef aan dat als je recent bent overgestapt, dat je dan mag verwachten dat je met dit soort acties mee kunt doen en niet dat je meteen achter het net vist. Of dat je nu al je abonnement zou moeten verlengen. Dus, ik blijf erbij, als het jaar om is, dan zijn we weer weg.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Eric666, ik snap je gevoel en sentiment in deze zeker wel en ben het deels eens met je constatering dat je achter het net vist. Houd er echter wel rekening mee dat providers vaak nieuwe acties opzetten met de voorwaarden die op dat moment gelden. Hetzelfde geldt voor veel acties bij nieuwe abonnementen, dat lijkt dan wellicht ook niet helemaal eerlijk naar de bestaande klanten toe, echter heeft in principe elke bestaande klant bij aanvang zo'n “nieuwe” actie gehad. Wat natuurlijk wel jammer is, is dat je dan zo'n actie moet missen. Dat was destijds bijvoorbeeld met de Ring Deurbel actie rondom Black Friday ook het geval: erg jammer wanneer je net buiten de actieperiode een nieuwe aanvraag hebt gedaan, maar we dienen ons wel aan de voorwaarden te houden, anders wordt de grens bij de voorwaarden wel erg vervaagd. 

Reageer