FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

  • 8 December 2021
  • 84 reacties
  • 19132 Bekeken
FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten
Reputatie 7
Badge +16

Bij T-Mobile kun je ook via Viaplay genieten van F1 en Darts. Benieuwd wat de veranderingen zijn? Lees hieronder wat je allemaal kunt verwachten!


 

Wat verandert er?  

NENT, de nieuwe eigenaar, zendt vanaf 1 maart de Formule1 races uit op hun eigen streamingsdienst Viaplay, een betaalde OTT app. Het wordt een zelfde soort dienst als Netflix en Disney+, met een apart abonnement. T-Mobile is momenteel in gesprek met NENT over het kunnen leveren van een lineaire zender. Een exacte tijdsindicatie is er nog niet, maar houd dit topic in de gaten! Zodra we meer weten, laten we dat direct weten.

 

Hoe kan ik Formule1 blijven kijken?

Je kunt op meerdere manieren Formule 1 blijven kijken: je neemt een abonnement op Viaplay, of je neemt een abonnement op F1TV, de TV app van Formule1. Check hun website voor meer informatie: F1TV.

Daarnaast is de GP van Zandvoort de komende drie jaar gratis bij de NOS te zien en NOS zendt bovendien alle samenvattingen uitgebreid uit. Vanaf 1 maart 2022 krijg je de eerste 4 maanden Viaplay van ons cadeau icm met een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis.

 

Heeft T-Mobile nog een speciale aanbieding in combinatie met Viaplay?

Zeker weten! We kunnen nu officieel melden dat de samenwerking rond is en T-Mobile een meerjarig partnership is aangegaan met Viaplay. Nu kan jij bij T-Mobile voor thuis genieten van alles dat Viaplay te bieden heeft. Viaplay is vanaf 1 maart 2022 beschikbaar in Nederland. Bij T-Mobile krijg je de eerste 4 maanden Viaplay cadeau icm een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis. Meer informatie over Viaplay en onze aanbieding vind je op onze website.

 

Ik wil graag alleen een internetabonnement voor thuis. Krijg ik dan meteen ook 4 maanden Viaplay cadeau?

Bij T-Mobile krijg je de eerste vier maanden Viaplay cadeau i.c.m. een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis. Dit kan een abonnement zijn voor alleen Internet, of in combinatie met TV en Vast Bellen. Pre-order alvast door dit formulier in te vullen, dan nemen we voor 1 maart per mail contact met je op zodat je ruim op tijd klaar zit voor de eerste Formule 1 race.

 

Ik heb al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile. Krijg ik ook 4 maanden Viaplay cadeau? 

Heb je al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile? Dan ontvang je vier maanden Viaplay cadeau als je met één jaar verlengt. Hierbij gelden dan nieuwe voorwaarden. Check de meest recente voorwaarden van onze internetabonnementen via deze link.
Wil je verlengen? Vul dit formulier dan in om alvast te pre-orderen, dan nemen we voor 1 maart per mail contact met je op zodat je ruim op tijd klaar zit voor de eerste Formule 1 race.

 

Wat kost Viaplay na de eerste 4 maanden?

De eerste 4 maanden krijg je als nieuwe klant of verlengende klant Viaplay van T-Mobile cadeau. Na deze 4 maanden betaal je tot 1 augustus 2022 € 9,99/mnd. Vanaf 1 augustus betaal je € 13,99/mnd. Ben je niet meer tevreden of past Viaplay niet meer bij je? Geen zorgen! Viaplay is maandelijks opzegbaar.

 

Hoe kan ik Viaplay kijken?

Met de Viaplay app kijk je alles, waar en wanneer je maar wilt. Kijk Viaplay thuis via de app op je smart-tv. Of stream vanuit de app op je smartphone via Chromecast of Apple TV. Daarnaast kan je Viaplay ook via je laptop, PC, tablet en smartphone kijken via de Viaplay app of de Viaplay website.

 

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijk Viaplay kijken?

Dit kan op 2 apparaten tegelijkertijd.


84 reacties

Dat kan allemaal wel, maar half Nederland is nu met acties van Viaplay bezig. Elke provider, zoals T-Mobile ook, wil zijn klanten dit kunnen bieden. En dan tegen een beter tarief dan dat viaplay dat zelf doet. Met een bestaand contract van T-mobile vis je dus achter het net en dus vraag je er ook om, dat mensen straks weer overstappen. Je kunt er nog zo veel woorden aan wijden, maar je laat teveel abonnementhouders nu met te hoge kosten zitten.

 

Dat kan allemaal wel, maar half Nederland is nu met acties van Viaplay bezig. Elke provider, zoals T-Mobile ook, wil zijn klanten dit kunnen bieden.

 

Kwestie van vraag en aanbod of te verwachten vraag en aanbod.

 

En dan tegen een beter tarief dan dat viaplay dat zelf doet.

 

Beide kan je eigenlijk niet vergelijken. ViaPlay biedt alleen een jaarabonnement aan en T-Mobile biedt alleen een maandelijks opzegbare variant aan. En daar bevind zich dan ook direct het verschil in prijs.

T-Mobile is duurder op jaarbasis maar biedt als voordeel dat je tussentijds kunt opzeggen. Daarin maakt het niet uit of je nieuwe klant bent of bestaande klant. Als bestaande klant betaal je tenslotte maar € 39,96 meer t.o.v. nieuwe klanten. Nieuwe klanten die achter het net vissen omdat die en meer voor hun abonnement betalen en klantvoordeel negatiever voor hen uitpakt (wat ik dus al duidelijker probeerde te maken).

 

Met een bestaand contract van T-mobile vis je dus achter het net en dus vraag je er ook om, dat mensen straks weer overstappen.

 

Enige waarmee je achter het net vist is € 19,98 minder betalen. Maar daarentegen betaal JIJ € 60,00 minder op je internetverbinding. Zo heeft iedereen weer te maken met bepaalde voordelen en nadelen.

 

Je kunt er nog zo veel woorden aan wijden, maar je laat teveel abonnementhouders nu met te hoge kosten zitten.

€ 39,96 te hoge kosten??

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-toch-lineair-kpn-zet-max-op-kanaal-225/

Net gelezen op Totaaltv,   gaat T-Mobile ook voor de klanten welke Via Play afnemen het op de box plaatsen?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-toch-lineair-kpn-zet-max-op-kanaal-225/

Net gelezen op Totaaltv,   gaat T-Mobile ook voor de klanten welke Via Play afnemen het op de box plaatsen?

Dat zou ik ook graag weten voor ik een beslissing neem. Zowel Ziggo als KPN gaan Viaplay als lineair kanaal aanbieden. Dus hopelijk gaat T-mobile dit ook doen.
Ik wacht dus nog even af.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bensi, @BeMu en iedereen die zich bovenstaande afvraagt: hier zijn we mee bezig en we zijn in gesprek met Viaplay om dit te onderzoeken. We komen erop terug zodra er meer bekend is.

Mooi als het als kanaal komt want LG televisies kunnen nog geen F1 of VIaplay app aan dus dat wordt dan met de laptop en HDMI knutselen

 

Wat ik me nog afvraag: krijg ik met T-Mobile Klantvoordeel ook op dit kanaal 7,50 per maand korting?

Reputatie 7

Hi @Bruutil, hele goede vraag van je! Ik wil je graag laten weten dat ik deze vraag uit heb staan. Zodra ik hier een reactie op heb ontvangen, dan laat ik je die weten. 

Reputatie 4

Volgens mij is die Viaplay aanbieding alleen voor klanten die een nieuw thuis-abonnement nemen. En daar zit (denk ik) dan geen 7,50 euro klantvoordeel meer op.

” Viaplay is vanaf 1 maart 2022 beschikbaar in Nederland. Bij T-Mobile krijg je de eerste 4 maanden Viaplay cadeau icm een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis.“

Reputatie 6

@Dennis25 de aanbieding waarbij je vier maanden gratis Viaplay ontvangt, is inderdaad alleen voor nieuwe klanten en bestaande klanten die hun abonnement met een jaar verlengen. Hoe de zender beschikbaar wordt voor bestaande klanten, zal binnenkort meer informatie over verschijnen.

Reputatie 2

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen. Dat verzacht de pijn als het abonnement €13,95 gaat kosten. Het toevoegen van Engels voetbal door Viaplay op 1 augustus en van €9,95 naar €13,95 gaat heeft voor mij geen toegevoegde waarde zijn om meer te willen betalen. En op het extra pakket Ziggo Sport kan de €7,50 wel worden ingezet. Dus zou je verwachten dat dit ook op het extra pakket Viaplay het geval zal zijn. Ik hoop dat je snel antwoord zal krijgen.

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen.

 

Als je jouw internet verlengd met één jaar dan verlies je jouw huidige klantvoordeel. Dat houdt in dat je nog maar € 5,00 korting krijgt als je jouw internetabonnement combineert met welk mobiel abonnement ook, en de € 7,50 korting op extra (premium) zenderpakketten verliest.

Zie ook deze pagina het kopje “Klantvoordeel - altijd € 5/mnt korting

Overigens ga je naast het verliezen van de huidige klantvoordeel, voordelen ook meer betalen voor internet. Op die manier kan je dus al meer dan € 10,00 per maand aan voordelen verliezen.

 

Reputatie 4

Ik heb me aangemeld bij Viaplay zelf, €99,- voor 12 maanden, komt neer op iets meer dan €8,- per maand. 
Op die manier behoud ik m’n huidige internet voor thuis, voor 25 euro/mnd.

Reputatie 2

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen.

 

Als je jouw internet verlengd met één jaar dan verlies je jouw huidige klantvoordeel. Dat houdt in dat je nog maar € 5,00 korting krijgt als je jouw internetabonnement combineert met welk mobiel abonnement ook, en de € 7,50 korting op extra (premium) zenderpakketten verliest.

Zie ook deze pagina het kopje “Klantvoordeel - altijd € 5/mnt korting

Overigens ga je naast het verliezen van de huidige klantvoordeel, voordelen ook meer betalen voor internet. Op die manier kan je dus al meer dan € 10,00 per maand aan voordelen verliezen.

 

Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen. Dat verzacht de pijn als het abonnement €13,95 gaat kosten. Het toevoegen van Engels voetbal door Viaplay op 1 augustus en van €9,95 naar €13,95 gaat heeft voor mij geen toegevoegde waarde zijn om meer te willen betalen. En op het extra pakket Ziggo Sport kan de €7,50 wel worden ingezet. Dus zou je verwachten dat dit ook op het extra pakket Viaplay het geval zal zijn. Ik hoop dat je snel antwoord zal krijgen.

Hoi @Vomeij, het is nog niet bekend of het Viaplay TV-pakket dat later in het jaar aangeboden wordt, bestelbaar is met de TV-voucher die je ontvangt met een vorige versie van Klantvoordeel. In principe zou je zeggen dat het mogelijk moet zijn, aangezien dat voor elk TV-pakket geldt (zowel standaard als Premium). Het wordt nagevraagd bij de contactpersonen! Wellicht een flauw antwoord, maar officieel weten we nog niet hoe het er exact uit gaat zien, dus ik wil nog voorzichtig zijn met de analyse hierop. 

Reputatie 2

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen. Dat verzacht de pijn als het abonnement €13,95 gaat kosten. Het toevoegen van Engels voetbal door Viaplay op 1 augustus en van €9,95 naar €13,95 gaat heeft voor mij geen toegevoegde waarde zijn om meer te willen betalen. En op het extra pakket Ziggo Sport kan de €7,50 wel worden ingezet. Dus zou je verwachten dat dit ook op het extra pakket Viaplay het geval zal zijn. Ik hoop dat je snel antwoord zal krijgen.

Hoi @Vomeij, het is nog niet bekend of het Viaplay TV-pakket dat later in het jaar aangeboden wordt, bestelbaar is met de TV-voucher die je ontvangt met een vorige versie van Klantvoordeel. In principe zou je zeggen dat het mogelijk moet zijn, aangezien dat voor elk TV-pakket geldt (zowel standaard als Premium). Wellicht een flauw antwoord, maar officieel weten we nog niet hoe het er exact uit gaat zien, dus ik wil nog voorzichtig zijn met de analyse hierop. 

Hi Jason, Thanks we wachten het af en hopen dat het mogelijk gaat worden.

Reputatie 7
Badge +16

@Vomeij Geen probleem, graag gedaan. Ik houd het nauwgezet in de gaten en we zullen jullie updaten zodra dit mogelijk is!

Reputatie 4

@Dennis25 de aanbieding waarbij je vier maanden gratis Viaplay ontvangt, is inderdaad alleen voor nieuwe klanten en bestaande klanten die hun abonnement met een jaar verlengen. Hoe de zender beschikbaar wordt voor bestaande klanten, zal binnenkort meer informatie over verschijnen.

@Ginny Het is toch al bekend hoe Viaplay  beschikbaar komt voor bestaande klanten ? Die’ mogen’ hun bestaande contract openbreken naar de huidige variant, dus hogere prijs voor internet, lager klantvoordeel. 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt gewoon bij Viaplay direct een jaarabonnement voor €99 euro afsluiten. Dan kun je jouw T-Mobile abonnement laten wat het is.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-kondigt-komst-viaplay-xtra-aan-bij-interactieve-tv/

Lees vooral de laatste alinea,  voor mij maakt het niet uit daar ik toch geen abonnement neem op Via Play, bovendien word dat Via Play naar mijn overtuiging een fiasco.

Men is er simpelweg van uit gegaan dat alle klanten van Ziggo die gratis via kanaal 14 naar de Formule 1 keken ook een abonnement zouden nemen op Via Play

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Puur uit interesse: waarom verwacht je dat het een fiasco wordt? Viaplay biedt best veel opties aan en dat voor een niet al te hoge maandprijs - lager dan dat FOX (later ESPN) en Ziggo Sport het aanvankelijk aanboden en hier heb je ook nog een ruime keuze aan series en films. Makkelijk kletsen hoor vanuit een sportfanaat als ik haha, maar ik denk eigenlijk dat ze het best goed aangepakt hebben en er massa’s mensen een abonnement zullen nemen. Er is veel vraag naar en sinds de waanzinnige apotheose van het F1-seizoen in december, willen alleen maar meer mensen straks inschakelen in maart - de dart- en voetbalfans daargelaten, want ook zij hebben zat om naar uit te kijken! 😄

Reputatie 7
Badge +1

@Jason In beginsel zal je best gelijk hebben, maar vergeet niet dat Via Play er volgens mijn persoonlijke mening te veel vanuit is gegaan dat het overgrote deel van de Ziggo klanten die bij Ziggo het op 14 keken een abonnement zouden nemen, en dat zelfde geldt voor de betalende klanten bij andere providers.

Zelf denk ik dat lang niet al die klanten een abonnement bij Via Play hebben afgenomen, en daarbij lijkt het allemaal rooskleuriger dan het word voorgesteld omdat men teveel kijkt naar de korte termijn waarbij vaak korting word gegeven, men moet daar door heen kijken en kijken wat het kost na die periode.

En kan men na het einde van het seizoen net als bij Ziggo stop zetten en zeg maar bij de start van het seizoen net als bij Ziggo weer op nieuw aanmelden? En als laatste series en films kunnen me helaas niet bekoren, doen me vaak denken aan die bakken die vroeger bij de Makro stonden vol met B films enz.

Reputatie 6
Badge

@BeMu Puur uit interesse: waarom verwacht je dat het een fiasco wordt? Viaplay biedt best veel opties aan en dat voor een niet al te hoge maandprijs - lager dan dat FOX (later ESPN) en Ziggo Sport het aanvankelijk aanboden en hier heb je ook nog een ruime keuze aan series en films. Makkelijk kletsen hoor vanuit een sportfanaat als ik haha, maar ik denk eigenlijk dat ze het best goed aangepakt hebben en er massa’s mensen een abonnement zullen nemen. Er is veel vraag naar en sinds de waanzinnige apotheose van het F1-seizoen in december, willen alleen maar meer mensen straks inschakelen in maart - de dart- en voetbalfans daargelaten, want ook zij hebben zat om naar uit te kijken! 😄

We zijn wel in Nederland hoor, zolang het gratis is is er idd veel animo voor :smile:. Nou boeit F1 voor mij allang niet genoeg meer om er voor te betalen, zelfs gratis heb ik afgelopen seizoen nauwelijks gekeken, en geldt hetzelfde voor de Premier League. Darts beschouw ik al niet eens als een sport dus dat is er weer een die je kan schrappen.

Doe mij maar lekker ESPN Player, goedkoper en veel beter (passender) aanbod :sunglasses:

Wel krijg je zo te lezen bij Viaplay ook het volgende in de koppelverkoop inbegrepen https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-include-starzplay-netherlands-1993436

'Grootste’ issue is dat het via een app wordt aangeboden ipv lineaire kanalen met normaal gesproken betere beeldkwaliteit maar die vlieger gaat bij T-Mobile natuurlijk toch al niet meer op ...

Reputatie 6

@BeMu, en zo heeft iedereen weer zijn of haar voorkeur, gelukkig kun je zelf de keuze maken of je een abonnement wilt afsluiten of niet. Viaplay is maandelijks opzegbaar, te lezen op onze speciale pagina over Viaplay

@apis4 voor ieder wat wils natuurlijk! 😁 Op ESPN is ook méér dan voldoende leuks te volgen!

Reputatie 6
Badge

@GinnyDan heb ik het wel over deze :wink:https://www.espnplayer.com/home (nou kijk ik altijd naar de jaarprijs maar nu ik die maandprijs zie is dat ook niet zo goedkoop €11,99 vs €6,67 als je een jaar abo neemt).

Overigens snap in de programering van Viaplay best wel aangezien er buiten de liveuitzendingen traditioneel niks boeiends plaatsvindt op de gemiddelde sportzender.

In Zweden heb je echter wel de mogelijkheid om het sportgedeelte in een los pakket te krijgen, kost alleen wel zo'n €31 (en het films en serie gedeelte is ook los beschikbaar maar kost ook al €12).

Nou zal het aanbod best wat groter zijn maar dat  krijg je in Nederland nooit voor zulke prijzen gesleten.

Op een ander forum loopt al sinds de eerste geruchten een Viaplay topic en hoe je het voor de laagste prijs kan krijgen is een van de meest besproken onderwerpen (tot aan het een maand uitzetten omdat je het in die periode gratis via de NOS en Canvas kan zien :grin: ). Darts liefhebbers zijn het tot nu toe ook gewend altijd gratis te krijgen, benieuwd hoeveel daarvan het gehele jaar door een betaald abo nemen ...

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-breidt-uit-met-8000-afleveringen-realityseries-hayu/

 

Reageer