Beantwoord

Favorieten plots gewijzigd en andere zaken deze week

  • 29 November 2021
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Sinds vorige week dinsdag (23-11) ondervinden wij diverse problemen. Meest in het oogspringende was dat onze favorieten lijst was aangepast, zonder dat wij dat zelf hadden gedaan. Een compleet andere lijst, met zenders waar wij nooit naar kijken. We wonen in Zwolle, maar hadden Omroep Brabant er bijv. plots tussenstaan.

Verder zijn al onze opnamen en ingestelde opnames verdwenen. Gebeld met t-mobile, maar nog geen reactie op deze vraag terug gehad.

Afgelopen vrijdag overgezet naar nieuwe glasvezel netwerk. De monteur zou tussen 16-18u komen, maar 'sochtends lag het internet er al uit. Weer gebeld, foutje, hier heeft u unlimited bundel. Later belletje om de mediaconverter uit te zetten wegens storing op het netwerk (?). Monteur heeft alles, leek, netjes aangesloten. Internet en tv weer okay, maar 'savonds internet en tv weer stuk.

Weer gebeld, monteur moest volgens helpdesker weer langskomen, hij kwam er niet uit. Monteur staat gepland voor a.s. donderdag.

In de loop van zaterdag herstelde het internet/tv zichzelf (?) weer langzaam en uiteindelijk werkte dit weer. Wel erg traag tussen zenders zappen, maar dat werd nagelang 't weekend vorderde ook weer beter. Wel regelmatig dat een zender geblokkeerd werd (pin nodig) ondanks dat de leeftijd op 18 staat op ons profiel.

In ieder geval weer de favorieten gevuld en gesorteerd zoals wij het graag hebben, dus alles leek in orde.

Vandaag v.u. huis gewerkt, zoals de afgelopen bijna 2 jaar. Internet werkt wel, maar ik moet via een VPN bij diverse klanten op server werkzaamheden verrichten, wat met horten en stoten ging. Maar weer via de unlimited hotspot gewerkt. (ook maar even over gebeld, moest maar wachten op de monteur. Misschien stofje op de glasvezel oid)

Vanavond plots weer die ‘vreemde’ zenders  in de favorieten lijst en sommige uit de lijst ‘gevallen’. Weer gebeld. Box gereset. Opnieuw aangemeld, nog steeds vreemde zenders in de favorieten. Scheen een storing op sommige kanalen/pakketten te zijn. Advies, gooi favorieten leeg en vul deze opnieuw. Indien weer zelfde probleem, zou er verder onderzoek nodig zijn…..

Iemand ook zo'n ervaring met een mogelijke oplossing?

icon

Beste antwoord door CorBesseling 2 December 2021, 14:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Hoi @Jason 

De afgelopen 2 dagen heeft alles redelijk tot normaal gefunctioneerd. 
Het laatst aangemaakt favorieten lijstje is nog steeds zoals ik die had gemaakt.

Vanochtend was Guidion nog even langsgeweest, die n.a.v. vorige week was ingepland. De vorige monteur had de glasvezelkabel, die tussen KPN en de nieuwe mediaconverter zit, érg strak opgerold. Deze had ik al losser opgebonden. Volgens die van vandaag mocht het nog wel losser. Dat heeft hij gedaan.

Hopelijk blijft alles nu weer als vanouds werken :)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @CorBesseling, van harte welkom op de Community!

Het klinkt alsof de TV Box een aardige knal heeft gehad, technisch gezien óf dat er per ongeluk een verkeerde registratie op jouw TV-profiel is gezet - dat laatste heb ik in al mijn jaren nog nooit zien gebeuren dus dat zou wel echt de laatste oorzaak zijn waar ik aan denk, maar we moeten het zeker niet uitsluiten natuurlijk. Goed dat je het aangeeft!

Ik zie dat je inmiddels contact gehad hebt met onze Klantenservice, is het sindsdien hersteld en niet meer voorgekomen?

De problemen die we gehad hebben met zenderpakketten en missende zenders zou volledig opgelost moeten zijn sinds 30 november. Het kan zijn dat jij hierdoor tegen deze rariteiten aanliep, kun je bevestigen dat het nu niet meer voorkomt?

Indien er actie vanuit ons gewenst/nodig is, haal ik alles uit de kast om je zo goed mogelijk te helpen, laat het me alsjeblieft weten.

Reputatie 7

Wat ontzettend fijn om te lezen @CorBesseling! Ik hoop dat deze kleine aanpassing ervoor heeft gezorgd dat jij definitief van de eerder genoemde problemen af bent. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker weten. Ik help je heel graag! 😁