Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

232 reacties

Reputatie 1

16 maart hebben wij ook de update gehad voor onze 2 amino boxen en konden na het opnieuw opstarten van het modem en de tv boxen gebruik maken van het nieuwe T-mobile tv zoals ook vooraf aangegeven in de E-mail.

In de nacht van  21 op 22 maart begonnen beide amino's echter weer te updaten en de volgende morgen zag het er weer uit als voor 16 maart. Dit op beide TV-decoders

Is de update teruggedraaid?

Er is hier niets over gecommuniceerd

@Jason bedankt voor je reactie.

Hopelijk vinden jullie snel de oplossing.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @JoostVS, onze techneuten en het TV team zijn nog steeds in onderzoek naar hoe dit eventueel aan te passen is. Het probleem is moeilijk benaderbaar en daardoor ook niet op korte termijn oplosbaar. Dat betekent niet dat we er niet continu mee bezig zijn, maar meer dat het op dit moment lastig is om je een tijdsindicatie te geven.

Zodra er een update gegeven kan worden, zullen we dat meteen doen.

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

is er een update wat betreft de vertraging bij live voetbalwedstrijden?

Reputatie 2

Hier leggen ze momenteel de roze glasvezelkabel van t-mobile aan in de straat. Maar die 30 sec vertraging is nog steeds niet opgelost zie ik. Als ik via kpn de chromecast aanzwengel voor een voetbalstream dan loopt deze maar 4 a 5 sec achter op het beeld via de decoder.

Welke hoge pief heeft besloten bij t-mobile dat iedereen wel met 25-30 sec. vertraging kan leven? Nieuwjaar is ineens zo ook 30 sec later 😉. Staat je buurvrouw al bij je aan de deur voordat jij hebt afgeteld via de klok van de NPO.

Ik had vroeger t-mobile en was toen super tevreden, ik zit nu bij oxxio/kpn (vdsl) en stap alleen over naar t-mobile als die vertraging weg is. Maar dit speelt al maanden, en 0 verbeteringen lees ik hier! Echt jammer.

Reputatie 6
Badge +2

@sjorscremers Helaas heb ik geen ervaring Apple tv met de tv Anywhere app, heel af en toe gebruik de app op de laptop of stream met een chromecast naar een kleine tv, misschien dat mede forumleden hiermee wel ervaring hebben.?

Oke, hier in het zuiden is inderdaad ook WBA van KPN. Ben bang dat ik veel kwaliteit inleveren op de TV ten opzichte van Ziggo. Ik kijk gelukkig geen voetbal dus dat scheelt, maar wel formule 1 en daar zijn de appjes inderdaad een ding. Maar goed, later reageren op telefoon kan natuurlijk ook.

 

@BeMu heb je toevallig ervaring met de kwaliteit op Apple TV met de TMobile Anywere app?

Reputatie 6
Badge +2

@sjorscremers  Ik zit momenteel nog op het oude T-Mobile tv zeg maar wat ze interactive tv noemen bij T-Mobile, als je overstapt krijg je automatisch het nieuwe TV. 

Zelf ben ik tevreden over de beeldkwaliteit welke ik nu heb, dat is via glasvezel en dan op WBA (KPN) ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is met Ziggo in  mijn beleving, mijn tv is een FHD Panasonic van ongeveer 5 jaar oud.

Ik woon in het oosten des lands en daar is al een flink aantal jaren geleden door Reggefiber glasvezel aangelegd, de streams kwamen de eerste jaren via Glashart media en deze waren superieur van kwaliteit, helaas door KPN de nek omgedraaid.

Apart dat het zoveel is tov KPN. Ik snap dat IPTV algemeen iets achterloopt tov DVB-C maar dat is inderdaad wel veel. Er zal wellicht een reden voor zijn. Ik overweeg zelf ook om over te stappen naar Tmobile thuis. Hoe is verder het beeldkwaliteit bij jou? Zit momenteel bij Ziggo.

Beeldkwaliteit is prima. Niks mis mee. Als je van voetbal (of andere sport) houdt dan zou ik T Mobile niet aanraden. Ik krijg appjes binnen van vrienden over doelpunten waar bij mij de aanval zelfs nog moet beginnen.

Apart dat het zoveel is tov KPN. Ik snap dat IPTV algemeen iets achterloopt tov DVB-C maar dat is inderdaad wel veel. Er zal wellicht een reden voor zijn. Ik overweeg zelf ook om over te stappen naar Tmobile thuis. Hoe is verder het beeldkwaliteit bij jou? Zit momenteel bij Ziggo.

Reputatie 6
Badge +2

Dat verschil in vertraging heb je zelfs als je kijkt bij het bekervoetbal dat zowel bij ESPN als Fox open net word uitgezonden wat volgens mij verplicht is volgens de mediawet.

Stel je kijkt op ESPN en je schakelt als test over naar Fox (16) dan loopt die ook altijd 20 tot 30 seconden achter op ESPN bij T-Mobile

@Thomasreer5op welke providers doel je dan? Ziggo en CanaalDigitaal of ook KPN?

Ziggo en KPN inderdaad. Op KPN gemeten loop ik 20 seconden achter bij espn en bij RTL7 zelfs nog meer. Echt ellendig.

@Thomasreer5 op welke providers doel je dan? Ziggo en CanaalDigitaal of ook KPN?

Sinds vorige week donderdag aangesloten op T Mobile Thuis. In het weekend me meteen flink gestoord aan de vertraging in de tv lijn. Een paar seconden achterlopen is geen ramp, maar zo’n 10 tot 20 seconden op andere providers is wel echt rampzalig. Wanneer er (bij voetbal) gescoord wordt is zo geen verrassing meer, als je al meerdere appjes hebt ontvangen.

Spijt van mijn overstap..

Reputatie 6
Badge +2

@stefan.1997 Ik kan zelf pas drie weken opnemen, dus ben er nog niet tegenaan gelopen, maar  dat lijkt dan een bug te zijn.

Reputatie 6
Badge +6

 

@stefan.1997 Als je naar ‘Geplande opnames’ gaat en dan op de prullenbak klikt, wordt de hele serie verwijderd.

Ja klopt alleen dan gaat hij wanneer de nieuwe gids wordt ingeladen gewoon door met opnemen. 

Reputatie 6
Badge +2

@stefan.1997 Als je naar ‘Geplande opnames’ gaat en dan op de prullenbak klikt, wordt de hele serie verwijderd.

Reputatie 6
Badge +6

Ja maar er staat niet uitgelegd hoe je een herhalende opname verwijderd er is geen optie beschikbaar in het menu die dat aangeeft. 

Reputatie 6
Badge +2

@stefan.1997 ,

Als je daar kiest voor T-Mobile TV, krijg je de mogelijkheid om verder in het menu te kijken.Daar staat ook hoe je opnames kan plannen dus waarschijnlijk kun je in dat menu ook de opnames stop zetten. Bijvoorbeeld als er de optie bij staat van bewerken. Heb zelf nog niet het nieuwe tmobile tv dus hoop je hier iets in de goede richting te sturen.:wink:

Reputatie 6
Badge +6

@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 

Daar staat geen uitleg!

Reputatie 6
Badge +2

@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoe kan ik herhalende opnames uitschakelen? Ik kan het nergens terugvinden!!

Reputatie 6
Badge +2

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

@Ryan05 ,

Dit is op basis van kijkwijzer, AL, is geschikt voor alle leeftijden, 16, is geschikt voor leeftijd tot 16 jaar enzovoorts

Reputatie 6
Badge +2

@Ryan05 Ik ben helemaal met je eens dat de huidige omschrijving niet erg duidelijk is. Nu is het zo dat de instelling de maximumleeftijd aangeeft waarvoor je geen pincode hoeft in te voeren, maar een korte uitleg erbij zou geen overbodige luxe zijn.

Reputatie 2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

 

Reageer