Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.

Reputatie 7
Badge +4
  • Beeldkwaliteit optimaliseren. Zeker bij snelle beelden een blokkenfestijn. Kan gedetailleerder/scherper
  • Dolby Digital 5.1 beschikbaar maken (via rode knop menu)
  • Optimaliseren grootteverschil iconen. Sommigen zijn extreem klen anderen exorbitant groot
  • UHD voor tenminste videostore
  • Streamingdiensten apps toevoegen
  • Instelbare resolutie
  • Radio zit verstopt onder TV menu. Rare plek. 
  • Kink toevoegen als radiokanaal
  • HD upgrades verder oppakken van zenders die wel in HD beschikbaar zijn, maar bij TMT in SD uitzenden

Helemaal mooi als de dienst zonder decoder en rechtstreeks op mijn smart tv beschikbaar komt (LG, Samsung, Android TV).

Reputatie 3

Goed idee om de oude app terug te zetten en eerst een goed werkend product uit te rollen!

 

Reputatie 1

Het lijkt wel of T-Mobile lak heeft aan alle negatieve ervaringen met de vernieuwde TV thuis. Ze vinden het blijkbaar prima dat het slecht werkt, mensen steeds de TV Box moeten resetten. Ik merk niet dat er klachten worden opgelost. Nog steeds haperend geluid, zenders die vanzelf vergrendeld worden, een TV gids die meestal niet werkt en als ik er in kom, valt het geluid weg. Knoppen op de afstandsbediening die niet meer werken, een TV box die bijzonder traag reageert.

En maar blijven weigeren om mensen terug te zetten naar de oude instellingen omdat dat zogenaamd niet kan. Natuurlijk kan dat wel. T-mobile thuis vindt het zo te zien ook niet erg dat mensen die zich voor de test hebben aangemeld en waarbij het niet goed werkt dan maar uit pure ellende overstappen naar een andere provider. Ik was dat niet gewend bij T-mobile thuis. Meestal stond de klant voorop, maar nu niet meer. Jammer ook dat er zelden een moderator van T-mobile reageert op berichten. Dat is ook een teken dat het ze eigenlijk geen bal interesseert dat ze een niet werkend product hebben opgeleverd dat bijzonder slecht is getest.

Reputatie 1

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

 

10 minuten is inmiddels 50 minuten geen beeld! Zo jammer dit, wat een ellende!

Reputatie 1

Over de nieuwe tv mobile - om kort te gaan ROMMEL EN PRUTSWERK! De oude tv anywere was dan niet je van het maar het werkte in ieder geval. Mijn Ipad kan ik in de vuilnisbak gooien, daar draait het niet meer op. Op mijn desktop met een snelle internetverbinding (100mbps) is het hokkerig, traag en lelijk, Full Hd kan de nieuwe app in de browser niet aan, dan hapert hij. Maakt niet uit welke browser Chrome, Firefox, Safari allemaal hetzelfde. Menu structuur onoverzichtelijk en erg gevoelig voor scrollen met muis, eigenlijk niet te doen met een muis, dus het ouderwetse handwerk PIJLTJES TOETSEN (IN 2020!).

Eenmaal je programma opgestart opent het in full screen, heb ik niet om gevraagd en anders instellen kun je het ook niet, heel fijn als je een klein tv scherm in de hoek niet meer mogelijk is tijdens je werk.

Steeds meldingen “server bezet” en dus maar weer klikken op ok.

Terugkijken of terug naar het begin van een programma, soms wel soms niet. Tijdbalk heeft daarbij volgens mij een eigen leven en besef van tijd, ik snap niet wat dat moet voorstellen.

Favoriete zenders allemaal verdwenen en aanzetten omslachtig. Laat staat de volgorde van de zenders, M.a.w ik ben er (bijna) klaar mee! Hoe moeilijk is het nou eigenlijk, kijk even naar de concurrentie hoe dit oplossen, zelfs online (mijn vorige provider) had een betere tv-app en dat zegt al meer dan genoeg. T-mobile: terug naar de schoolbanken en aan het werk en in functionaliteit denken en niet in te veel onzinnige functies en (leuke??) kleurtjes en iconen, die ook veel te klein zijn. Make it work and make it better!

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

Reputatie 2

Hmmm mij aangemeld om te testen 

Maar het werkt eigenlijk totaal niet…

Beeld kwaliteit ook slecht. 

Kan ik er alsjeblieft mee stoppen..... 😢

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

Inmiddels kan ik weer TV-kijken echter bij lange na niet hoe het was.

De app werkt over het algemeen supertraag of je moet 4x op een knop drukken voor deze reageert. Het menu vind ik nu ook onoverzichtelijk. 

Voor wat betreft terugkijken is het zoek/filter menu vervangen door een lijst met alle ‘oude’ programma's, dus veel zoeken/scrollen.

Daarnaast de volgende punten:

  • In de ‘oude’ versie was het terugkijken van programma's zonder reclame. Nu zitten er weer reclames in.
  • Bij terugkijken kan ik alleen kijken. Niet pauzeren, niet spoelen of andere acties.
  • Begin gemist werkt totaal niet. 
  • De helft van de knoppen op de afstandsbediening lijken hun functie verloren te hebben. (Play/Pauze, Forward, Rewind, Begin Gemist)

Kan ik ergens nog wisselen naar de oude versie? Die werkte vele malen beter. Vind het bijzonder slecht dat dit product wordt uitgerold onder de betalende gebruikers. Het lijkt wel of dit niet fatsoenlijk getest is voor uitrol. 

 

Reputatie 2

Ik zou graag een android tv app willen zien zoals Ziggo die nu heeft. Nu kan ik alleen met telefoon streamen naar mijn Nvidia Shield. Uit concurrentie oogpunt zou t-mobile ook de android tv app moeten willen.

Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
Als je naar de gids gaat, dan zie je het laatste kanaal en geluid niet meer (dat was juist handig, je kijkt nog even doro naar oude zender en zoekt of er iets beters is....)
Als je naar gids gaat dan is dat erg traag zeker 5 seconden
Ook de pagina overgangen in de gids zijn traag, even er doroheen bladeren lukt niet vloeiend (was bij oude ook niet, maar nu irritanter)
Wat heb ik aan favorieten als ik die telkens met zo'n vijf kliks moet opzoeken, dat zou of direct of met 1 klik beschikbaar moeten zijn

Kortom ik vindt het geen verbetering, eerder is het slechter geworden.

Reputatie 2

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

ik deel jouw mening, totaal onbruikbaar, Ik ben op de PC teruggevallen naar NPOstart.nl, Ik vond TV-Anywhere redelijk werken. Ik zie dit als een tendens. Windows Desktop en Android worden i.m.h.o ook steeds minder. Functionaliteit wordt er uitgesloopt en onnodige halfwerkende gadgets erin gestopt. Ik vraag me af of deze opmerkingen gelezen worden, betwijfel het, anders zouden ze oude TV-Anywhere wel hier aangeslingerd hebben.

Ik heb één advies voor T-mobile.

Zet de oude TV-anywhere weer terug en ontwikkel hiernaast iets nieuws, Wanneer het nieuwe minstens gelijkwaardig werkt naar de mening van de klanten de oude TV-anywhere afbouwen. Want nu hebben we in feite niks :-)

 

 

Reputatie 3

Echt heel bizar dat er niet meer door T-Mobile medewerkers gereageerd wordt. Telefonisch kunnen ze niks. Op e-mails reageren ze niet en op het forum ook niet meer. Onbegrijpelijk, en best raar voor een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie?!

 

We betalen een hoop geld per maand en verwachten voor dat geld goede kwaliteit. Helaas is T-Mobile daar dus mee gestopt. Kwaliteit 0.

Reputatie 1

Wanneer kunnen we de update verwachten? Een maand geleden aangekodigd maar zie nog niets.

Reputatie 2

Inderdaad, het zappen duurt erg lang en het geluid valt tijdens kijken in de tv gids weg. Daarnaast moet ik elke dag de tv box resetten (van de stroom afhalen) om opnieuw op te starten. Loopt dus geregeld vast. Na de reset staat het geluid op 100. Dat is telkens schrikken! Geluid standaard op 25 was beter.

Al met al, snelheid en stabiliteit is zeker geen verbetering.

Reputatie 1

Sinds 22-9 aangesloten (glas) en eerste 6 maanden tv voor niks proberen. Nou voorlopig zie ik ons de 6 maanden niet eens vol maken… al zou ik geld toe krijgen :wink:

De UI is onoverzichtelijk en onlogisch.

  • Iets invoeren op het zoekscherm via de afstandsbediening: het alfabet van links naar rechts door scrollen voor elke letter… serieus???
  • in de tv-gids snel naar de bbc door een kanaalnummer in te toetsen, nee joh, gewoon eindeloos naar beneden klikken op de AB 

Maar het vervelendste zijn de beeld-vastlopers tijdens het kijken. Dat lijkt vooral te gebeuren bij gebruik van ‘begin gemist’. Maar ook na even pauzeren van live-tv (waarna het dus niet meer live is)

Sorry t-mobile, maar dit is mij (straks na 6 maanden) echt geen 15 euro/maand waard. 

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

 

 

 

 

 

Hierbij mijn beoordeling op de nieuwe TV-update:​​​​​​

Overall toch wel ene beetje teleurgesteld, de ambities zijn er, met een betere UI, maar het systeem maakt dit helaas nog niet waar.

  • De zappen, invoeren van een kanaal en scrollen door menu’s is dramatisch langzaam. Als je de ambitie hebt om meer in menu’s en nieuwe functies te gaan werken, moet het systeem dit wel aankunnen. De snelheid lijkt hierbij verloren te gaan.
  • Als je op de tv-gids klikt (knopje guide) wordt het geluid van de huidige uitgezet, hetzelfde geldt voor een klein scherm van de huidige zender. Dit geeft een langzaam gevoel, het tv-kijk tijdens het scrollen voelt veel prettiger.
    • Misschien ook goed om meer zenders per pagina te laten zien in de tv-gids? Dit zorgt voor meer overzicht, en minder scrollen (wat erg langzaam is) 😉.
    • Goed voor het overzicht om zender-iconen te gebruiken ipv de zendernaam?
  • Zodra je een zender gekozen hebt, is de informatie die je ziet zeer verbeterd t.o.v. de oude software alleen mist het 2 cruciale aspecten:
    • Er wordt alleen laten zien hoelang het programma nog op de zender is bijv. ‘36 minuten resterend’, terwijl je veel liever een start- en eindtijd met een voortgangsbalk ziet. Mocht je willen weten toelaat het programma is begonnen/eindigt moet je helaas weer door het langzame menu heen.
    • De titel van het programma is erg kort. Je hebt een hele televisie de ruimte, maakt hier dan ook gebruik van! Denk bijvoorbeeld aan voetbal wedstrijden met titels als: ‘Voorbeschouwing UEFA Champions League FC Barcelona - Juventus’.
  • Voor voorvertoningen/afbeelding van programma’s zijn een leuk idee, maar slaan in de huidige staat eigenlijk nergens op. Bij een voetbalwedstrijd zou het bijvoorbeeld een goed idee zijn op een afbeelding van de competitie de doen, ipv een random stadion. Dit geldt ook voor veel andere programma’s.
  • Misschien ligt het alleen aan mij, maar ik het continu het idee dat ik naar een stream aan het kijken ben, ipv lineaire televisie. Het voelt allemaal een beetje houterig.

@Brian @Jason 

Ik baal er ontzettend van dat er niet transparant word gecommuniceerd. Jullie doen hard je best en vinden dit denk ik ook verschrikkelijk om in deze situatie te zitten want het liefst helpen jullie de klanten écht. Ik vraag me oprecht af waar het mis gaat in de keten. We zijn echt ruim twee maanden verder, zoals ik ook eerder aangaf in een topic (wordt dan vervolgens gesloten zonder enig inhoudelijk antwoord). Mag er vanuit hogerhand niet geïnvesteerd worden in de TV problematiek? 


Er zijn diverse ‘grote’ problemen aanwezig die continue worden aangegeven, het verbaast me dan ook dat deze issues niet allemaal in de lijst in de openingspost staan.

Zojuist Studio Sport proberen terug te kijken: de bal die ghost, continue haperingen. Sorry dat ik het moet zeggen, maar met al deze problemen lijkt het net of ik een Chinees IPTV lijntje zit te kijken. Dit correspondeert helaas ook daadwerkelijk met de vertraging die in live televisie zit (+/ 30 seconden).

Wanneer worden wij meegenomen in wat er echt aan de hand is. Je kan mij niet vertellen dat het ruim twee maanden duurt om relatief simpele issues te verhelpen.

 

Hierbij mijn ervaringen tot nu:

  • Mooie layout. Sluit mooi aan bij de app
  • Overzichtelijk menu
  • Een nadeel is dat het geluid uit gaat als je naar de tv gids gaat
  • Ik kan de gekleurde knoppen niet gebruiken, dus ik mis denk ik functies
  • Kun je de TV gids ook dusdanig instellen, dat alleen je favorieten zichtbaar zijn?
  • Functies reageren erg traag, waardoor je soms denkt dat het signaal niet is aangekomen.
Reputatie 7
Badge +16

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Reputatie 3

Hier leggen ze momenteel de roze glasvezelkabel van t-mobile aan in de straat. Maar die 30 sec vertraging is nog steeds niet opgelost zie ik. Als ik via kpn de chromecast aanzwengel voor een voetbalstream dan loopt deze maar 4 a 5 sec achter op het beeld via de decoder.

Welke hoge pief heeft besloten bij t-mobile dat iedereen wel met 25-30 sec. vertraging kan leven? Nieuwjaar is ineens zo ook 30 sec later 😉. Staat je buurvrouw al bij je aan de deur voordat jij hebt afgeteld via de klok van de NPO.

Ik had vroeger t-mobile en was toen super tevreden, ik zit nu bij oxxio/kpn (vdsl) en stap alleen over naar t-mobile als die vertraging weg is. Maar dit speelt al maanden, en 0 verbeteringen lees ik hier! Echt jammer.

Reputatie 1

Komt er nog een update of wat? Er zijn heel wat klanten die geen TV hebben door jullie test. Ongelofelijk dat wij al 3 dagen niets van jullie hebben gehoord. 

Reputatie 2

In de nieuwe T mobile configuratie, moet ik elke dag de tv box handmatig aanzetten en krijg dan ook standaard ondertiteling bij het tv kijken. Houdt de setup dus niet vast. Verder na een aantal dagen ook nog geen toegang tot de testerspagina… Jullie nemen dit werl erg serieus, NOT!

Reputatie 3

Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

  • FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

  • INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

 

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

 

Reputatie 2

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'


Zucht, wat een bagger, het frustrerendste is dat TV-anywhere gewoon goed werkte, Waarom ga je iets slopen dat goed werkt en vervangen door iets dat niet werkt. Ik kan hier met mijn pet niet bij. Waar ik ook niet bij kan is dat in dit topic alleen wordt geklaagd (terecht) maar geen enkele repliek van T-mobile zelf.

Ben toch even verder gaan kijken ondanks de onoverkomelijke tekortkoming dat het beeld niet in een venster gedraaid kan worden. Het beeld stottert enorm (op een Intel i7-5500U CPU!!!!!!!!!!), terugschakelen naar low een freese 1 keer per minuut. Terwijl ik TV anywhere gebruikte op een 12 (twaalf) jaar oude laptop zonder haperingen.

ALSTUBLIEFT, geef ons de oude TV-ANYWHERE terug, leuk geprobeerd, terug naar de tekentafel, dit is onbruik en werkbaar.

Reageer