Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

232 reacties

Reputatie 2

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Ik mis in dit lijstje het probleem van de ruim 30 seconden vertraging.

Zien jullie dit niet als probleem en hoeven we dus niet op een oplossing te rekenen van dit punt, wat voor ons wel een probleem is?

Reputatie 1

Nu weer het volgende, voetbal aan het kijken, is al 10 minuten rust maar alleen bij mij nog niet, lig gewoon 10 minuten achter. Ik meen het en heb het al een paar keer gezegd wat een troep dat T-Mobile tv. Update 2 november daarna is het erg stil en ze reageren nog niet eens op adviezen en vragen. Doe je werk en breng een fatsoenlijke update uit. 

Ik heb me opgegeven als tester maar ik kan nu geen TV meer kijken via de set top box. Ik krijg de melding “Verkeerde Poortaansluiting - internet kabel op de verkeerde poort”. Maar er is niets gewijzigd aan mijn installatie. Help!  Ik probeer te e-mailen met de medewerker waarmee ik heb gesproken maar het blijft stil. Heeft iemand een goede suggestie over de beste communicatie met de klantenservice? dank 

Reputatie 2

Mooi dat er een feedback topic is. Maar waarom staan niet alle bevindingen uit het review topic hier in?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/review-t-mobile-thuis-tv-lights-camera-action-324488

 

Het lijkt er nu op dat de 20 tot 30 seconden vertraging niet als issue gezien wordt. Hier is al door meerdere klanten melding van gemaakt. 

 

Ziet T-mobile dit niet als issue? 

Reputatie 1

Moet mij van e.e.a. van het hart! T mobile heeft in de mail waar testers gevraagd werden, aangegeven dat er goed contact en feedback mogelijkheden waren. Dat had ik me anders voorgesteld! Niemand reageert hier op het forum op regelmatige momenten, telefonisch is een drama! Ik had gedacht dat er een mailformulier oid zou gebruikt worden, waar ook wat mee gedaan werd...

 

De boxen moeten nu ineens weer dagelijks gereset worden, dat zal ongetwijfeld binnenkort opgelost zijn, maar hoe kun je zo slecht een veldtest voorbereid hebben?

Reputatie 2

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Ik begrijp dat jullie het niet als een issue zien omdat het “works as designed”, maar voor ons klanten is het zeker wel een issue. 

Dat jullie naar een oplossing zoeken is fijn om te horen, maar als dat niet op korte termijn is, dan verwacht ik dat jullie dit klanten gaat kosten. Zelf vind ik het eigenlijk al wat te lang duren en overweeg ik om met Black Friday over te stappen naar een andere partij.

Ook begrijp ik niet zo goed waarom een "oplossing" zo lang moet duren. Klanten met DSL hebben geen vertraging op het nieuwe platform. Voor zover ik begrepen heb, krijgen die andere streams. Gebruik gewoon deze streams ook op het glasvezel netwerk. 

Sinds vorige week donderdag aangesloten op T Mobile Thuis. In het weekend me meteen flink gestoord aan de vertraging in de tv lijn. Een paar seconden achterlopen is geen ramp, maar zo’n 10 tot 20 seconden op andere providers is wel echt rampzalig. Wanneer er (bij voetbal) gescoord wordt is zo geen verrassing meer, als je al meerdere appjes hebt ontvangen.

Spijt van mijn overstap..

Reputatie 3
Badge

@Brian Nog een puntje ter verbetering: bij CNN loopt het geluid voor op het beeld. Dit is zowel zo bij de Apple TV app als in Chrome op de computer. 

Sinds een paar dagen kunnen we programma's die die dag zijn uitgezonden op Nederland 3 niet meer terugkijken (nu bijvoorbeeld het Klokhuis van 18:40 vandaag). Gisteren konden we dat ook niet met datzelfde programma. Nu blijkt dat ik de uitzending van gisteren vandaag wel kan bekijken. 

Als ik een willekeurig ander programma van vandaag terug probeer te kijken op Nederland 3 krijg ik de melding: "Terug Kijken wordt niet ondersteund voor dit programma". Als ik een programma van gisteren selecteer kan het dus ineens wel bekeken worden. Als ik op Nederland 1 of 2 of de RTL zenders probeer terug te kijken, lukt dat wel, dus het lijkt een Nederland 3 te zijn.

Dit is dus op beide tv boxen waarop we sinds iets meer dan een maand T-Mobile TV hebben. We waren juist blij met de nieuwe oplossing waardoor we makkelijker programma's terug konden kijken. Is dit een bekend probleem met Nederland 3?

Reputatie 4
Badge +2

Hallo allemaal,

Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.

Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.

Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.

Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..

Rara hoe kan dat?

Iemand enig idee? Ik hoor het graag.


Staat al elders op dit forum: geen streaming rechten.

Reputatie 2

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik naar tmobiletv.nl ga krijg ik de melding dat de verbinding niet privé is…. 

Ik kon niet verder zo en gebruik dit om opnamen in te stellen.
Het is elke keer weer iets nieuws….. 

Reputatie 6
Badge +2

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Het lukt me niet om T-Mobile TV te activeren op de box. Ik heb nog steeds interactieve TV..

Geprobeerd om de update handmatig op te halen: Ik heb een reset uitgevoerd volgens de instructie (box stroom af, utp eruit, modem stroom af en mediaconverter stroom af). Daarna eerst modem en mediaconverter on line gebracht, daarna box stroom erop en pas de internetkabel erin gedaan wanneer het systeem er om vroeg.


Werkt niet. ook een factory reset bracht niet de nieuwe software.
Hetzelfde probleem met de 2e box.

Ik heb wel een Fritz!Box 7590 ipv de zyxel. Kan het daar mee te maken hebben?

Hopelijk wordt er snel een verbetering doorgevoerd betreft dr vertraagde stream. Bij het oude platvorm had ik daar geen last van. Nu met het nieuwe platvorm merk ik dat ik 30 seconden achterloop op andere aanbieders. Is misschien voor T-Mobile geen issue of spoedgeval. Maar voor mij als klant de grootste ergernis op dit moment

Reputatie 6
Badge +2

Als men nog niet is overgezet op het nieuwe platform, zal het zelf handmatig uitvoeren van een update niets uitmaken, pas wanneer de provider je overzet zal men gebruik kunnen maken van het nieuwe platform, trouwens zou ik er niet zo happig op zijn om overgezet te worden, het nieuwe platform geeft nog best veel problemen zoals wel blijkt uit alle topics in dit forum.

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Ook ik ben tester maar heb geen toegang.

Reputatie 1

Sinds de gisteren vrijgegeven software werkt het bij ons nu vrij goed. Graag nog wel een paar verbeteringen:

- Bij gebruik van Begin Gemist start het programma vaak als het al even bezig is. Dit lijkt echter niet bij alle zenders zo te zijn. Op kanaal 11 gaat dit bijvoorbeeld fout. Op NPO 2 ging dit zojuist prima bij De Slimste Mens. Via menu Terug Kijken gaat dit eveneens niet goed. Ook daar beginnen programma's te laat, als het programma al begonnen is.

- Bij het luisteren naar radio zenders via de TV zou het fijn zijn dat het beeld een soort screensaver krijgt i.p.v. een statisch beeld met het logo van de zender. Dit tegen inbranden van het beeld op de TV.

Tot zover eerst even.

Reputatie 1

Na een herstart van mijn TV kastje (Entone) kan ik weer bladeren in de TV-gids. Wel valt het beeld en geluid van de zender weg waar je naar kijkt. Wat vervelend is, is dat sommige zenders geblokkeerd zijn en je dus steeds je pincode in moet voeren, terwijl deze bij de instellingen helemaal niet op slot staan. Waar ik verder last van heb, is dat het geluid hapert. Het lijkt wel of de verbinding met het TV kastje te traag is. Kijken naar bijvoorbeeld Beste zangers is dan niet fijn.

De monteur heeft het TV kastje destijds via twee adaptors via het lichtnet verbonden omdat hij geen kabel wilde trekken. Deze adaptors waren nog aanwezig van de vorige leverancier van mijn aansluiting.

Ook bij mij werken niet alle knoppen van de afstandsbediening meer en reageert het kastje zeer traag op de afstandsbediening. Ik was tevreden over de oude versie en niet over de nieuwe. Als het niet snel beter wordt, dan mogen jullie mij weer terugzetten naar de oude versie van T Mobile TV thuis

Reputatie 2

@apis4 Dank je! Ik vind het wel een beetje typisch omdat ik we opnames kan instellen via de gids op de tv maar niet via de gids op tmobiletv.nl.

Nou ja…. genoeg te kijken of op te nemen dus geen groot probleem.

Reputatie 6
Badge +2

@SAM_024 Dit probleem had ik eerst ook, maar lijkt sinds een paar dagen verdwenen te zijn. Is dat bij jou ook het geval?

 Ik heb twee weken geleden onderstaande feedback gegeven:

Ik doe vanaf het begin mee aan de vernieuwde TV Mobile TV. Dit blijft problemen opleveren en op dit moment ben ik er helemaal klaar mee. Het is niet normaal werkend te krijgen en dezelfde problemen blijven bestaan en lijken niet opgelost te worden:

-De app op mobiel werkt nog steeds niet zonder problemen, de verbinding loopt steeds vast

-Via Google Chrome inloggen op TV Anywhere gaat nog steeds niet probleemloos, de programma's lopen steeds vast

 -De TV-ontvanger blijft problemen geven. De TV-box loopt steeds vast, als b.v. de TV-gids gekozen wordt en daarna wil je terug naar TV dan is er geen beeld, programma's blijven om een pincode vragen, ondertiteling blijft in beeld komen enz. enz.

Nu lees ik op het forum dat een deel van de problemen veroorzaakt wordt door de DrayTek-modem. Nu heb ik ook nog deze modem. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze op korte termijn vervangen wordt? En waarom wordt dit niet pro-actief gedaan bij de klanten als je weet dat deze problemen veroorzaakt? Graag een spoedige oplossing.

 

Vanuit T-Mobile is mij gevraagd om deze feedback hier te delen. Naar aanleiding van mijn feedback heb ik onverwachts nieuwe TV-ontvangers opgestuurd gekregen. Kan dit een deel van de problemen verhelpen?

Daarnaast lees ik zoals aangegeven dat een deel van de problemen verband houden met de ouderdom van het DrayTek-modem. Nu heb ik nog steeds een dergelijk modem. Graag duidelijkheid of het noodzakelijk is om een nieuw modem te hebben, en zo ja dan zou ik deze graag ontvangen.

Reputatie 1

Sinds kort kijk ik TV via T-Mobile. Deze week heb ik op eens problemen met het opnemen in de cloud. Misschien toeval, maar in alle drie de gevallen gaat het om programma's die ik opgenomen heb op BBC2.

probleem 1: programma is opgenomen, als ik wil kijken zie ik dat de opname ruim een uur duurt. Maar ik kan het niet afspelen. Op play drukken, vooruit spoelen etc heeft geen enkel effect (opgenomen vorige week zondagavond: “Michael Palin a life in screen"). Het programma start niet.

probleem 2: 2 programma's gisteravond opgenomen op de BBC 2 (Dad's Army en QI). Bij beide opnames bevriest na een paar minuten het beeld maar loopt het geluid wel door. Vooruitspoelen, opnieuw starten etc heeft geen enkel effect. Dus ook hier is terugkijken niet mogelijk. Als ik het programma via de app af wil spelen dan stopt het programma met de melding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice (514999)”

Het is erg vervelend dat je er niet op kunt vertrouwen als je iets opneemt je het ook daadwerkelijk terug kunt kijken. 

Ik heb/gebruik de Entone-68 box. 

 

 

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Dag @Brian, kun je concreet aangeven wanneer T-Mobile hier wel een oplossing voor verwacht te hebben? Het is namelijk ronduit dramatisch slecht dat er een vertraging zit vooral bij sportwedstrijden.

Reputatie 2

Als de korting bij ziggo is afgelopen kom ik weer terug bij tmobile of ik moet weer korting krijgen, maar televisie blijft bij ziggo als ik de ervaringen zo lees hahahaha

Reputatie 2

Welke klachten worden het eerst aangepast? Wanneer kunnen we deze verwachten?

Of wordt TV-kijken bij T-Mobile nooit meer anders en is het beter het TV-abonnement te beëindigen?

Reageer