Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

232 reacties

Reputatie 1

Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

Hallo! 

Wij hebben nu al zo'n anderhalve week het probleem dat alleen NPO 1,2 en 3 zichtbaar zijn voor ons. Hierover hebben wij gebeld met de klantenservices, waar we erg lang in de wacht hebben gestaan en dus ook onverwachte belkosten gemaakt. Ik ging er namelijk van uit dat als je klant bent bij T-Mobile Thuis en Mobiel(Unlimited), dat je wel gratis naar de klantenservice kan bellen.

Nu zag ik dat je moest reageren onder dit topic om het probleem om te lossen dus vandaar mijn bericht.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Reputatie 2

Welke klachten worden het eerst aangepast? Wanneer kunnen we deze verwachten?

Of wordt TV-kijken bij T-Mobile nooit meer anders en is het beter het TV-abonnement te beëindigen?

Reputatie 1

Update nog altijd niet verwerkt in de box. Was een week geleden aangekondigd, maar onze 2 boxen hebben nog altijd softwareversie 6950.

 

Boxen lopen geregeld vast en blijven niet op standby staan, dus DAGELIJKS aanzetten

Vaak ondertiteling die we handmatig moeten uitzetten (dove ondertiteling)

Uitzending gemist werkt vaak niet, blijft hangen of start geheel niet op. 

Nieuwe platform is een draak!!!

Reputatie 2

@apis4 Dank je! Ik vind het wel een beetje typisch omdat ik we opnames kan instellen via de gids op de tv maar niet via de gids op tmobiletv.nl.

Nou ja…. genoeg te kijken of op te nemen dus geen groot probleem.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo allemaal,

Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.

Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.

Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.

Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..

Rara hoe kan dat?

Iemand enig idee? Ik hoor het graag.


Staat al elders op dit forum: geen streaming rechten.

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Ik heb 2 Belgische zenders ingesteld als favoriet. Eén en Canvas.

Als ik zap zie ik ze keurig voorbij komen op kanaal 21 en 22.

Ze staan als ik de gids gebruik op de tv ook netjes in de lijst als favoriet.

Kijk ik echter in de gids op tmoblietv.nl komen ze totaal niet voor. Niet als favoriet en ook niet in de lijst met alle zenders…..

Rara hoe kan dat?

Iemand enig idee? Ik hoor het graag.

Het zou fijn zijn als de tv box HDMI-CEC zou ondersteunen.

Reputatie 1

Eindelijk een goede update, resolutie kan je aanpassen, meteen op 50hz gezet en ja hoor voetbal is weer fatsoenlijk kijken, lang geduurd en vele telefoontjes maar het loont. 

Reputatie 6
Badge +2

@AdriO In dit topic staat dat de komende dagen een update wordt uitgerold waarmee je o.a. de resolutie zelf kunt aanpassen. Wat betreft het andere probleem: T-Mobile leest mee en zal hier reageren, maar ze hebben het druk.

Reputatie 2

@TMTV Een verklaring zou kunnen zijn dat het bekijken van een afgeronde opname alleen afspelen is.
Dit terwijl bij het kijken na pauzeren of met begin gemist (maar ook het kijken van een niet afgeronde opname) gelijktijdig opnemen en afspelen is. Het is natuurlijk cloud dus het lijkt er inderdaad op dat het iets bin T-Mobile zelf is.

Wie, waar en hoe zou ik T-Mobile kunnen benaderen op een manier dat ik ook reactie krijg?

Ben tot nu toe niet onder de indruk van de klantenservice…… 

@TMTV of een ander die kan helpen ;)

 

Weet iemand hier een antwoord op?

Thanks!

 

 

Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...

 

Reputatie 6
Badge +2

@AdriO Live tv komt op DSL van andere streams dan interactieve tv, zoals terugkijken, begin gemist, enz. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Vreemd is wel dat afgeronde opnames, die ook van die andere streams komen, het wel goed doen. Hoe dan ook, het probleem zit niet bij jou, anders zou live tv ook niet synchroon lopen. Een oplossing heb ik helaas niet voor je, maar misschien helpt het T-Mobile bij het zoeken naar de oorzaak.

Reputatie 2

@TMTV Ik heb de Amino Aria model 7x en maak gebruik van cloud opnames.

 

Reputatie 6
Badge +2

@AdriO Welke tv-box heb je en maak je gebruik van cloudopnames of op de harde schijf?

Reputatie 2

@tmtv ah… bedankt…. heb daar gekeken maar zag nog niets…. 

Wacht het rustig af.

Iets zinnigs te zeggen over mijn eerdere vraag m.b.t. het niet synchroon zijn van het geluid bij ‘niet afgeronde opnames’, ‘afspelen na pauze’ en ‘kijken met begin gemist’?
Live tv en afgeronde opnames gaan prima dus het is geen lipsync issue….. 

Hoop weer iets te horen.
Dank alvast.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@AdriO De instelling zou onder Menu > Account > Instellingen > TV-box moeten staan, maar dit soort updates worden meestal gefaseerd uitgerold, dus het kan zijn dat je nog niet aan de beurt bent.

Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...

Reputatie 2

Hallo 

Heb gekeken waar ik die resolutie kan zien maar kan het niet vinden. Iemand bereid om dit even op te helderen? Heb hier een 100mb verbinding (nog geen glasvezel beschikbaar) weet niet of dat anders is…

Hoop op je reactie….

Dank alvast

Reputatie 3

Thx voor de tip, ga ik vanavond even proberen. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

1080P/60 moet je inderdaad niet hebben. Zowel 1080i als 1080P/50 werken voor mij goed.

Hier nog steeds niet de mogelijkheid om de resolutie aan te passen, ook niet na een herstart. Ik kijk nog steeds maximaal 720p, wat een aanfluiting. 

Reputatie 3

Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

Wij hebben tv maar opgezegd (gelukkig kan dat kosteloos) en alleen internet behouden + abonnement op NLZIET in combinatie met de nieuwe Chromecast. Werkt in ieder geval stukken beter dan die ellende die T-mobile heeft en alles terug te kijken zonder reclame.

Reputatie 2

Dat is toch netjes van KPN. Luisteren naar de klanten en de update terugdraaien zodat mensen ongestoord kunnen kijken. T-Mobile doet alsof de blind en doof zijn en gaan lekker door met... Ja met wat eigenlijk? Klanten negeren en niks verbeteren. Blij dat ik begin volgend jaar van deze club af ben

Reageer