Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

234 reacties

Reputatie 1

Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

  • FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

  • INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

 

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

 

Heb net iemand aan de lijn gehad en zei dat ik niet het nieuwe kastje heb, raar ben pas 1 maand lid, heb nu de 610X en hij zei dat er recent een nieuw kastje is uitgebracht, nu T-Mobile al 2 weken aan de lijn en is hier nooit iets over gezegd ondanks dat ik mijn problemen blijf houden. Wat is nu waar want ik krijg het gevoel dat ze bij de klantenservice er géén ballen verstand van hebben. 

Reputatie 2

Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

  • FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

  • INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

 

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

 

Dan hopen dat het werkt, die 510 is nogal een oudje.

@Doornekamp33 thanks, zal het proberen. Het is een box zonder HDD.

@tukiii , Misschien dat de powerflip dit op kan lossen, stroom er af, netwerkkabel er uit, stroom er weer op wachten tot de box aangeeft geen netwerk en dan netwerk kabel er in, dan word de software opnieuw geladen.

En entone 68, is dit met of zonder Harde schijf?

Dat er Amino in het boot menu komt kan kloppen, Entone is overgenomen door Amino.😉

Ik heb inmiddels sinds 2 weken het nieuwe T-Mobile TV. Eindelijk heb ik geen haperend beeld meer, voor de eerste keer sinds ik bij T-Mobile ben!

Helaas heb ik een nieuw probleem. Zappen duurt heeeeeel lang. Echt veel te lang. Als ik bijvoorbeeld twee keer of vaker de CH+ knop gebruik dan heb ik tot 10 seconden zwaart beeld. Dat is niet de bedoeling neem ik aan? Zie video: https://streamable.com/npoe7g

​​​

@Brian @Jason  ik heb nog steeds last van langzaam zappen. Het is nu zelfs een paar keer gebeurd dat de box echt gecrasht is na het zappen. Ik moest dan even het stroomkabel trekken want de TV bleef zwart.

 

Ik vind het zelf niet eens zo erg - ik ben blij dat ik geen haperend beeld meer heb sinds T-Mobile TV. En ik zap door de gids, dan werkt het een stuk beter. Maar andere familieleden zappen met de CH+ knop en dan gaat het altijd mis. De roep om terug naar de vorige provider te gaan wordt steeds groter thuis...

Volgens het menu is het een Entone 68. Bij de boot up zie ik wel het Amino logo.

 

 

Reputatie 1

Wat mij opvalt is bij  het terugkijken het lijkt alsof er veel compressie wordt toegepast, met name zichtbaar bij veel beweging in beeld. Het vreemde is dat wanneer ik een programma via TV-anywhere naar mijn TV cast, de kwaliteit een stuk beter is. Klopt dat of gaat er iets fout?

Nou dat heb ik ook maar leg dat maar eens uit bij de klantenservice, sturen ze weer een monteur die niets kan doen, ze moeten gewoon het kastje zo snel mogelijk een goede update geven anders nu al spijt dat ik ben overgestapt. 

Graag zie het volgende: 

Een flinke verhoging van de bitrate van zowel live TV als opnames. Dit moet echt veel beter.

Dolby Digital geluid ook bij een opname.

Menu-interface via de Amino is niet scherp (via TV anywhere overigens wel).

Skip-back en Skip-forward optie ipv (zeer sloom, maximaal 16x) vooruit- en terugspoelen. Dit moet echt klantvriendelijker.

Time-shift en opname mogelijkheid overige zenders. Dit moet echt klantvriendelijker.

Wat mij opvalt is bij  het terugkijken het lijkt alsof er veel compressie wordt toegepast, met name zichtbaar bij veel beweging in beeld. Het vreemde is dat wanneer ik een programma via TV-anywhere naar mijn TV cast, de kwaliteit een stuk beter is. Klopt dat of gaat er iets fout?

Reputatie 2

Zit er nog een 4k abonnement in de pipeline voor T-Mobile TV? Liefst met dan ook extra bitrate voor de gewone HD zenders.

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Dit gaat over het niet synchroon lopen van het geluid. 


Ik heb sinds kort t-mobile tv. De box is aangesloten op mijn nieuwe SAMSUNG The Frame QLED 32LS03 (2020). Dat werkt allemaal best goed. Wel ruimte voor veel verbeteringen maar dat is een andere zaak.
 

Het geluid wordt afgespeeld via een gloednieuwe Sonos Arc. Met live tv en afgeronde opnames gaat het hartstikke goed. Mooi synchroon geluid. Echt genieten.
Als ik echter een NOG NIET afgeronde opname ga kijken of ik gebruik Begin gemist dan is het geluid helaas niet meer synchroon.

Als ik de Sonos loskoppel en het geluid via de tv speakers laat lopen gaat het wel goed.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.

Groet, Adri
 

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Dag @Brian, kun je concreet aangeven wanneer T-Mobile hier wel een oplossing voor verwacht te hebben? Het is namelijk ronduit dramatisch slecht dat er een vertraging zit vooral bij sportwedstrijden.

Helaas ervaren wij veel problemen sinds de update naar de vernieuwde tv omgeving, via de Facebook klantenservice kreeg ik het verzoek dat hier te melden, dus bij deze:

- beeld blijft regelmatig vast hangen, we moeten dan de decoder resetten om dit te herstellen.

- soms wel geluid maar geen beeld, ook hiervoor reset nodig.

- teletekst opent eerst in de "see-through" modus, na nog een keer openen pas de gewone teletekst.

- het menu is traag.

 

Als het kan mag wat mij betreft de update terug gedraaid worden naar de vorige versie.

Groetjes Corianne 

Hi, 

sinds jullie de t-mobile TV app hebben vernieuwd hebben kan ik niet meer streamen van mijn iPhone 8 (met iOS 14.2) naar mijn chrome cast. Elke keer opent de app wel en kan ik vanaf mijn telefoon kijken, maar zodra ik naar mijn TV wil casten klapt de app er uit. Ik heb hem al 1000 keer verwijderd en opnieuw gedownload en ook kijk ik telkens of er al een update voor de app is, maar helaas. Geen goeie zaak mensen. Ook vind ik het een groot nadeel dat ik niet meer vanaf mijn laptop naar de tv kan casten, terwijl dat met de vorige versie van de site wel kon.

Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt!

Reputatie 2

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Om deze reden heb ik het opgezegd, mobiel onbeperkt en televisie plus internet. Dan maar ziggo voor 29,95 per maand na 6 maanden duurder (49,95) dus per saldo 40. Bij t mobile betaalde ik ook 40 maar dan had ik geen opnemen, geen next box, veel minder terug kijken, geen WiFi spots, geen Netflix integratie etc. Bijkomend voordeel is dat het dure onbeperkte mobiele abo eruit kan, scheelt 22 per maand (26-4) per saldo dus goedkoper. Maar het belangrijkste is dat ik voetbal kan kijken zonder haperingen en zonder dat het achterloopt. En ‘gratis’ alle ziggo sport zenders een jaar lang, 

Reputatie 2

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Ik zit momenteel al in de fase dat ik liever een mindere kwaliteit stream heb, dan die semi live tv die ik nu heb.

Ik overweeg nu zelfs om het hele tv gebeuren maar gewoon op te zeggen. Heb van de week een nieuwe TV gekocht waar 3 maanden Canal Digitaal gratis bij zat. Ook niet ideaal, want ook daar gebruiken ze een “app stream”, dus ook die loopt zo'n 20 tot 30 seconden achter. Maar dat scheelt dan wel 30 euro per maand. En tegen die tijd dat die 3 maanden voorbij zijn, is mijn contract ook voorbij, dus dan stap ik toch weer over naar een provider die wel echt live tv kan leveren.

Reputatie 2

Ze hebben we een e-mail adres,  klantenservice@t-mobilethuis.nl. dan krijg je een automatische reactie dat ze je terug gaan bellen maar dat doen ze niet.  Zal me als T-Mobile kapot schamen maar het boeit ze helemaal niks. Beloftes doen ze, maar nakomen niet is mijn ervaring

De volgende issues momenteel (deels reeds bekend):

  • Kan sinds het begin geen hogere resolutie dan 720p verkrijgen. 2 monteurs langsgeweest, uiteindelijk tijdelijk opgelost door Hans-Juriën, maar dit blijft nooit langer dan een dag werken. Wacht met smart op de update, maar vind het diep triest dat dit via een openbaar forum moet worden opgelost en dat de monteurs en de klantenservice die de monteurs aansturen van niets weten
  • Vind het belachelijk dat ik €30 aansluitkosten moest betalen voor deze dienst waarvoor ik zoveel toestanden heb gehad
  • Vind het onder de maat dat de klantenservice nauwelijks bereikbaar is
  • Vind het niet acceptabel dat ik geen schriftelijke klacht kan indienen, in verband met het ontbreken van een email adres voor de klantenservice
  • Vind het erg irritant dat je als je een opgenomen programma, dat nog niet helemaal klaar is met de live uitzending, helemaal handmatig moet terugspoelen naar het begin als je het wil bekijken.
  • Toezeggingen als “spoedig” en “snel” voor updates zeggen me niets, een datum zou beter zijn.

Ben nog steeds geen blije klant hier, hoewel ik zie dat de T-Mobile mensen op dit forum hun stinkende best doen, dit wordt zeker wel gewaardeerd :thumbsup_tone1:

Reputatie 1

Paar zaken die niet werken:

  • Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart

En telkens de ondertiteling aan bij Nederlandse programma's. Heel vervelend.

Reputatie 1

Paar zaken die niet werken:

  • Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart
Reputatie 1

Sinds kort kijk ik TV via T-Mobile. Deze week heb ik op eens problemen met het opnemen in de cloud. Misschien toeval, maar in alle drie de gevallen gaat het om programma's die ik opgenomen heb op BBC2.

probleem 1: programma is opgenomen, als ik wil kijken zie ik dat de opname ruim een uur duurt. Maar ik kan het niet afspelen. Op play drukken, vooruit spoelen etc heeft geen enkel effect (opgenomen vorige week zondagavond: “Michael Palin a life in screen"). Het programma start niet.

probleem 2: 2 programma's gisteravond opgenomen op de BBC 2 (Dad's Army en QI). Bij beide opnames bevriest na een paar minuten het beeld maar loopt het geluid wel door. Vooruitspoelen, opnieuw starten etc heeft geen enkel effect. Dus ook hier is terugkijken niet mogelijk. Als ik het programma via de app af wil spelen dan stopt het programma met de melding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice (514999)”

Het is erg vervelend dat je er niet op kunt vertrouwen als je iets opneemt je het ook daadwerkelijk terug kunt kijken. 

Ik heb/gebruik de Entone-68 box. 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Reputatie 2

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Ik begrijp dat jullie het niet als een issue zien omdat het “works as designed”, maar voor ons klanten is het zeker wel een issue. 

Dat jullie naar een oplossing zoeken is fijn om te horen, maar als dat niet op korte termijn is, dan verwacht ik dat jullie dit klanten gaat kosten. Zelf vind ik het eigenlijk al wat te lang duren en overweeg ik om met Black Friday over te stappen naar een andere partij.

Ook begrijp ik niet zo goed waarom een "oplossing" zo lang moet duren. Klanten met DSL hebben geen vertraging op het nieuwe platform. Voor zover ik begrepen heb, krijgen die andere streams. Gebruik gewoon deze streams ook op het glasvezel netwerk. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Reputatie 2

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Ik mis in dit lijstje het probleem van de ruim 30 seconden vertraging.

Zien jullie dit niet als probleem en hoeven we dus niet op een oplossing te rekenen van dit punt, wat voor ons wel een probleem is?

Reageer