Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

247 reacties

Ik heb me opgegeven als tester maar ik kan nu geen TV meer kijken via de set top box. Ik krijg de melding “Verkeerde Poortaansluiting - internet kabel op de verkeerde poort”. Maar er is niets gewijzigd aan mijn installatie. Help!  Ik probeer te e-mailen met de medewerker waarmee ik heb gesproken maar het blijft stil. Heeft iemand een goede suggestie over de beste communicatie met de klantenservice? dank 

Reputatie 1

Ik ben tester van het nieuwe platform, maar kan niet in dat topic reageren. Moet nog toegevoegd worden.

Reputatie 1

Inderdaad, het zappen duurt erg lang en het geluid valt tijdens kijken in de tv gids weg. Daarnaast moet ik elke dag de tv box resetten (van de stroom afhalen) om opnieuw op te starten. Loopt dus geregeld vast. Na de reset staat het geluid op 100. Dat is telkens schrikken! Geluid standaard op 25 was beter.

Al met al, snelheid en stabiliteit is zeker geen verbetering.

Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
Als je naar de gids gaat, dan zie je het laatste kanaal en geluid niet meer (dat was juist handig, je kijkt nog even doro naar oude zender en zoekt of er iets beters is....)
Als je naar gids gaat dan is dat erg traag zeker 5 seconden
Ook de pagina overgangen in de gids zijn traag, even er doroheen bladeren lukt niet vloeiend (was bij oude ook niet, maar nu irritanter)
Wat heb ik aan favorieten als ik die telkens met zo'n vijf kliks moet opzoeken, dat zou of direct of met 1 klik beschikbaar moeten zijn

Kortom ik vindt het geen verbetering, eerder is het slechter geworden.

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Ook ik ben tester maar heb geen toegang.

Aangezien ik dus niet terecht kan op de omgeving voor testers kan ik dus ook niet zien of er al actie is toegezegd, c.q. of ik (bijv.) iets over het hoofd zie v.w.b. instellingen… Het gaat overigens om de STB-box, oftewel het “gewone” tv-kijken.

Aangezien ik voldoende achtergrond heb in testen & usability meen ik enig recht van spreken te hebben: dit product is nauwelijks rijp voor beta-testen. Ik vraag me oprecht af of er “gewone” tv-kijkers/zappers zijn geraadpleegd bij het opstellen van de specificaties… En er is vermoedelijk te hard gesprint...

Als er vanwege een update een herstart van de STB nodig is verwacht ik overigens een bericht vanuit T-Mobile. Per mail of via de box. Anders zit ik me ten onrechte te ergeren aan de functionaliteit en/of zit ik onnodig geconstateerde issues te rapporteren…

Uiteindelijk zal het (ooit) wel goed komen, maar tot die tijd vergt het nogal wat geduld van jullie testende klanten...

Ook ik kan niet op de testerspagina terecht...

Ben helaas 😡een tester maar geen toegang tot het topic hierover 

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken


 

nog steeds geen reactie vanuit T-mobile.

Ik heb inmiddels sinds 2 weken het nieuwe T-Mobile TV. Eindelijk heb ik geen haperend beeld meer, voor de eerste keer sinds ik bij T-Mobile ben!

Helaas heb ik een nieuw probleem. Zappen duurt heeeeeel lang. Echt veel te lang. Als ik bijvoorbeeld twee keer of vaker de CH+ knop gebruik dan heb ik tot 10 seconden zwaart beeld. Dat is niet de bedoeling neem ik aan? Zie video: https://streamable.com/npoe7g

​​​

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Jason kun jij @ronaldvanholten en @Adil- helpen? Was bij mij ook zo geregeld! :D

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken

Reputatie 1

Ik kan niet in “dit topic” graag toegang verlenen

Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Reputatie 2

Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 

Reputatie 1

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Brian @Jason 

Ik baal er ontzettend van dat er niet transparant word gecommuniceerd. Jullie doen hard je best en vinden dit denk ik ook verschrikkelijk om in deze situatie te zitten want het liefst helpen jullie de klanten écht. Ik vraag me oprecht af waar het mis gaat in de keten. We zijn echt ruim twee maanden verder, zoals ik ook eerder aangaf in een topic (wordt dan vervolgens gesloten zonder enig inhoudelijk antwoord). Mag er vanuit hogerhand niet geïnvesteerd worden in de TV problematiek? 


Er zijn diverse ‘grote’ problemen aanwezig die continue worden aangegeven, het verbaast me dan ook dat deze issues niet allemaal in de lijst in de openingspost staan.

Zojuist Studio Sport proberen terug te kijken: de bal die ghost, continue haperingen. Sorry dat ik het moet zeggen, maar met al deze problemen lijkt het net of ik een Chinees IPTV lijntje zit te kijken. Dit correspondeert helaas ook daadwerkelijk met de vertraging die in live televisie zit (+/ 30 seconden).

Wanneer worden wij meegenomen in wat er echt aan de hand is. Je kan mij niet vertellen dat het ruim twee maanden duurt om relatief simpele issues te verhelpen.

 

Sinds een week gebruiker van het nieuwe T-mobile TV. Helaas werkt de groene knop op de afstandsbediening niet meer als switch tussen TV en radio. Het is nu een heel gezoek in het menu steeds. Ook gaat hij bij de radio niet direct terug naar je favoriete (of laatst) beluisterde radiozender.

 

Verder is de ondertiteling ook niet meer te vinden.

 

Wij gebruiken een Entone kastje...

Reputatie 7
Badge +2

Gelukkig zit ik nog op het “oude” platform en hoop van ganser harte dat het maar zo lang mogelijk zo mag blijven, zeker gezien alle ellende de mensen verkeren die reeds zijn overgezet, schijnbaar is het voor providers wel heel moeilijk om een goed werkend platform op de markt te zetten.

Als ik zie dat het zelfs een grote provider als KPN niet lukt om een goed werkend platform te leveren geeft dat wel te denken, ook bij KPN schijnen er problemen te zijn met het nieuwe platform wel rolt KPN regelmatig updates uit maar toch geeft het te denken.

Voor T-Mobile is het heel eenvoudig om de klant te laten kiezen welk platform zij willen, het oude of nieuwe men plaats gewoon 2 bestanden op de server waarbij men nadrukkelijk vermeld dat het oude platform alleen de basis mogelijkheden heeft zoals zappen terugkijken of programma gemist opnemen kan dan niet meer, kiest men voor optie 2 dan krijgt men het nieuwe platform met alle bekende problemen.

Wat ook heel belangrijk is dat niet de provider beslist wanneer men overgaat maar de klant kiest het moment 

Reputatie 1

Het lijkt wel of T-Mobile lak heeft aan alle negatieve ervaringen met de vernieuwde TV thuis. Ze vinden het blijkbaar prima dat het slecht werkt, mensen steeds de TV Box moeten resetten. Ik merk niet dat er klachten worden opgelost. Nog steeds haperend geluid, zenders die vanzelf vergrendeld worden, een TV gids die meestal niet werkt en als ik er in kom, valt het geluid weg. Knoppen op de afstandsbediening die niet meer werken, een TV box die bijzonder traag reageert.

En maar blijven weigeren om mensen terug te zetten naar de oude instellingen omdat dat zogenaamd niet kan. Natuurlijk kan dat wel. T-mobile thuis vindt het zo te zien ook niet erg dat mensen die zich voor de test hebben aangemeld en waarbij het niet goed werkt dan maar uit pure ellende overstappen naar een andere provider. Ik was dat niet gewend bij T-mobile thuis. Meestal stond de klant voorop, maar nu niet meer. Jammer ook dat er zelden een moderator van T-mobile reageert op berichten. Dat is ook een teken dat het ze eigenlijk geen bal interesseert dat ze een niet werkend product hebben opgeleverd dat bijzonder slecht is getest.

Ik test nu al geruime tijd het “nieuwe” TV Thuis. In 1 woord: Waardeloos! Deze test mag niet een béta test zijn, dit is nog in de ontwikkelfase en zeker niet in de testfase (in het OTAP model). Echt waardeloos!

  • Programma gemist: werkt niet, zwart beeld
  • Programma pauzeren: werkt niet, zwart beeld.
  • Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
  • Vooruit en verder spoelen NPO1, NPO2 en NPO3 werken niet.
  • Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
  • Favorieten interface zeer slecht.
  • TV Box gebruikt in “standby” nog steeds 30 watt! dat is meer dan een gemiddelde TV box in NL.

Graag deze punten zsm oplossen, anders stap ik over naar een andere provider.

Hierbij mijn beoordeling op de nieuwe TV-update:​​​​​​

Overall toch wel ene beetje teleurgesteld, de ambities zijn er, met een betere UI, maar het systeem maakt dit helaas nog niet waar.

  • De zappen, invoeren van een kanaal en scrollen door menu’s is dramatisch langzaam. Als je de ambitie hebt om meer in menu’s en nieuwe functies te gaan werken, moet het systeem dit wel aankunnen. De snelheid lijkt hierbij verloren te gaan.
  • Als je op de tv-gids klikt (knopje guide) wordt het geluid van de huidige uitgezet, hetzelfde geldt voor een klein scherm van de huidige zender. Dit geeft een langzaam gevoel, het tv-kijk tijdens het scrollen voelt veel prettiger.
    • Misschien ook goed om meer zenders per pagina te laten zien in de tv-gids? Dit zorgt voor meer overzicht, en minder scrollen (wat erg langzaam is) 😉.
    • Goed voor het overzicht om zender-iconen te gebruiken ipv de zendernaam?
  • Zodra je een zender gekozen hebt, is de informatie die je ziet zeer verbeterd t.o.v. de oude software alleen mist het 2 cruciale aspecten:
    • Er wordt alleen laten zien hoelang het programma nog op de zender is bijv. ‘36 minuten resterend’, terwijl je veel liever een start- en eindtijd met een voortgangsbalk ziet. Mocht je willen weten toelaat het programma is begonnen/eindigt moet je helaas weer door het langzame menu heen.
    • De titel van het programma is erg kort. Je hebt een hele televisie de ruimte, maakt hier dan ook gebruik van! Denk bijvoorbeeld aan voetbal wedstrijden met titels als: ‘Voorbeschouwing UEFA Champions League FC Barcelona - Juventus’.
  • Voor voorvertoningen/afbeelding van programma’s zijn een leuk idee, maar slaan in de huidige staat eigenlijk nergens op. Bij een voetbalwedstrijd zou het bijvoorbeeld een goed idee zijn op een afbeelding van de competitie de doen, ipv een random stadion. Dit geldt ook voor veel andere programma’s.
  • Misschien ligt het alleen aan mij, maar ik het continu het idee dat ik naar een stream aan het kijken ben, ipv lineaire televisie. Het voelt allemaal een beetje houterig.
Reputatie 1

Vandaag met klantenservice gesproken over de aanhoudende problemen met het vernieuwde TV thuis. Volgens hen kan ik niet worden teruggezet naar de oude TV instellingen. Volgens mij onzin, want het is een kwestie van een oudere softwareversie naar het TV kastje sturen. Omdat het na een reset weer werkte kan er niets worden nagekeken. Maar weer bellen bij de volgende storing. Kortom: je blijft het TV kastje resetten omdat de TV-gids na een uurtje niet meer werkt, knoppen op de afstandsbediening niet meer werken, zenders vanzelf worden vergrendeld en het geluid hapert. Het probleem wordt dus niet opgelost en als ik de community lees zijn er heel veel mensen met problemen. T-mobile thuis zou daarvan moeten leren en bij iedereen de oude instellingen terugzetten, totdat ze een fatsoenlijk werkende versie hebben van de vernieuwde TV. Blijkbaar slecht getest voor de uitrol. Op deze manier jaag je wel klanten weg. Als mijn oude instellingen niet worden teruggezet blijf ik niet resetten, maar ga ik op zoek naar een andere provider.

Reputatie 1

Na een herstart van mijn TV kastje (Entone) kan ik weer bladeren in de TV-gids. Wel valt het beeld en geluid van de zender weg waar je naar kijkt. Wat vervelend is, is dat sommige zenders geblokkeerd zijn en je dus steeds je pincode in moet voeren, terwijl deze bij de instellingen helemaal niet op slot staan. Waar ik verder last van heb, is dat het geluid hapert. Het lijkt wel of de verbinding met het TV kastje te traag is. Kijken naar bijvoorbeeld Beste zangers is dan niet fijn.

De monteur heeft het TV kastje destijds via twee adaptors via het lichtnet verbonden omdat hij geen kabel wilde trekken. Deze adaptors waren nog aanwezig van de vorige leverancier van mijn aansluiting.

Ook bij mij werken niet alle knoppen van de afstandsbediening meer en reageert het kastje zeer traag op de afstandsbediening. Ik was tevreden over de oude versie en niet over de nieuwe. Als het niet snel beter wordt, dan mogen jullie mij weer terugzetten naar de oude versie van T Mobile TV thuis

Reageer