Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Ik test nu al geruime tijd het “nieuwe” TV Thuis. In 1 woord: Waardeloos! Deze test mag niet een béta test zijn, dit is nog in de ontwikkelfase en zeker niet in de testfase (in het OTAP model). Echt waardeloos!

  • Programma gemist: werkt niet, zwart beeld
  • Programma pauzeren: werkt niet, zwart beeld.
  • Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
  • Vooruit en verder spoelen NPO1, NPO2 en NPO3 werken niet.
  • Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
  • Favorieten interface zeer slecht.
  • TV Box gebruikt in “standby” nog steeds 30 watt! dat is meer dan een gemiddelde TV box in NL.

Graag deze punten zsm oplossen, anders stap ik over naar een andere provider.

Reputatie 1

Het lijkt wel of T-Mobile lak heeft aan alle negatieve ervaringen met de vernieuwde TV thuis. Ze vinden het blijkbaar prima dat het slecht werkt, mensen steeds de TV Box moeten resetten. Ik merk niet dat er klachten worden opgelost. Nog steeds haperend geluid, zenders die vanzelf vergrendeld worden, een TV gids die meestal niet werkt en als ik er in kom, valt het geluid weg. Knoppen op de afstandsbediening die niet meer werken, een TV box die bijzonder traag reageert.

En maar blijven weigeren om mensen terug te zetten naar de oude instellingen omdat dat zogenaamd niet kan. Natuurlijk kan dat wel. T-mobile thuis vindt het zo te zien ook niet erg dat mensen die zich voor de test hebben aangemeld en waarbij het niet goed werkt dan maar uit pure ellende overstappen naar een andere provider. Ik was dat niet gewend bij T-mobile thuis. Meestal stond de klant voorop, maar nu niet meer. Jammer ook dat er zelden een moderator van T-mobile reageert op berichten. Dat is ook een teken dat het ze eigenlijk geen bal interesseert dat ze een niet werkend product hebben opgeleverd dat bijzonder slecht is getest.

Reputatie 7
Badge +1

Gelukkig zit ik nog op het “oude” platform en hoop van ganser harte dat het maar zo lang mogelijk zo mag blijven, zeker gezien alle ellende de mensen verkeren die reeds zijn overgezet, schijnbaar is het voor providers wel heel moeilijk om een goed werkend platform op de markt te zetten.

Als ik zie dat het zelfs een grote provider als KPN niet lukt om een goed werkend platform te leveren geeft dat wel te denken, ook bij KPN schijnen er problemen te zijn met het nieuwe platform wel rolt KPN regelmatig updates uit maar toch geeft het te denken.

Voor T-Mobile is het heel eenvoudig om de klant te laten kiezen welk platform zij willen, het oude of nieuwe men plaats gewoon 2 bestanden op de server waarbij men nadrukkelijk vermeld dat het oude platform alleen de basis mogelijkheden heeft zoals zappen terugkijken of programma gemist opnemen kan dan niet meer, kiest men voor optie 2 dan krijgt men het nieuwe platform met alle bekende problemen.

Wat ook heel belangrijk is dat niet de provider beslist wanneer men overgaat maar de klant kiest het moment 

Reputatie 1

Sinds een week gebruiker van het nieuwe T-mobile TV. Helaas werkt de groene knop op de afstandsbediening niet meer als switch tussen TV en radio. Het is nu een heel gezoek in het menu steeds. Ook gaat hij bij de radio niet direct terug naar je favoriete (of laatst) beluisterde radiozender.

 

Verder is de ondertiteling ook niet meer te vinden.

 

Wij gebruiken een Entone kastje...

@Brian @Jason 

Ik baal er ontzettend van dat er niet transparant word gecommuniceerd. Jullie doen hard je best en vinden dit denk ik ook verschrikkelijk om in deze situatie te zitten want het liefst helpen jullie de klanten écht. Ik vraag me oprecht af waar het mis gaat in de keten. We zijn echt ruim twee maanden verder, zoals ik ook eerder aangaf in een topic (wordt dan vervolgens gesloten zonder enig inhoudelijk antwoord). Mag er vanuit hogerhand niet geïnvesteerd worden in de TV problematiek? 


Er zijn diverse ‘grote’ problemen aanwezig die continue worden aangegeven, het verbaast me dan ook dat deze issues niet allemaal in de lijst in de openingspost staan.

Zojuist Studio Sport proberen terug te kijken: de bal die ghost, continue haperingen. Sorry dat ik het moet zeggen, maar met al deze problemen lijkt het net of ik een Chinees IPTV lijntje zit te kijken. Dit correspondeert helaas ook daadwerkelijk met de vertraging die in live televisie zit (+/ 30 seconden).

Wanneer worden wij meegenomen in wat er echt aan de hand is. Je kan mij niet vertellen dat het ruim twee maanden duurt om relatief simpele issues te verhelpen.

 

Reputatie 1

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

Reputatie 4

Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Reputatie 1

Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 

Reputatie 1

Ik kan niet in “dit topic” graag toegang verlenen

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Jason kun jij @ronaldvanholten en @Adil- helpen? Was bij mij ook zo geregeld! :D

Reputatie 2

Ik heb inmiddels sinds 2 weken het nieuwe T-Mobile TV. Eindelijk heb ik geen haperend beeld meer, voor de eerste keer sinds ik bij T-Mobile ben!

Helaas heb ik een nieuw probleem. Zappen duurt heeeeeel lang. Echt veel te lang. Als ik bijvoorbeeld twee keer of vaker de CH+ knop gebruik dan heb ik tot 10 seconden zwaart beeld. Dat is niet de bedoeling neem ik aan? Zie video: https://streamable.com/npoe7g

​​​

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken


 

nog steeds geen reactie vanuit T-mobile.

Ben helaas 😡een tester maar geen toegang tot het topic hierover 

Ook ik kan niet op de testerspagina terecht...

Aangezien ik dus niet terecht kan op de omgeving voor testers kan ik dus ook niet zien of er al actie is toegezegd, c.q. of ik (bijv.) iets over het hoofd zie v.w.b. instellingen… Het gaat overigens om de STB-box, oftewel het “gewone” tv-kijken.

Aangezien ik voldoende achtergrond heb in testen & usability meen ik enig recht van spreken te hebben: dit product is nauwelijks rijp voor beta-testen. Ik vraag me oprecht af of er “gewone” tv-kijkers/zappers zijn geraadpleegd bij het opstellen van de specificaties… En er is vermoedelijk te hard gesprint...

Als er vanwege een update een herstart van de STB nodig is verwacht ik overigens een bericht vanuit T-Mobile. Per mail of via de box. Anders zit ik me ten onrechte te ergeren aan de functionaliteit en/of zit ik onnodig geconstateerde issues te rapporteren…

Uiteindelijk zal het (ooit) wel goed komen, maar tot die tijd vergt het nogal wat geduld van jullie testende klanten...

Reputatie 2

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Ook ik ben tester maar heb geen toegang.

Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
Als je naar de gids gaat, dan zie je het laatste kanaal en geluid niet meer (dat was juist handig, je kijkt nog even doro naar oude zender en zoekt of er iets beters is....)
Als je naar gids gaat dan is dat erg traag zeker 5 seconden
Ook de pagina overgangen in de gids zijn traag, even er doroheen bladeren lukt niet vloeiend (was bij oude ook niet, maar nu irritanter)
Wat heb ik aan favorieten als ik die telkens met zo'n vijf kliks moet opzoeken, dat zou of direct of met 1 klik beschikbaar moeten zijn

Kortom ik vindt het geen verbetering, eerder is het slechter geworden.

Reputatie 2

Inderdaad, het zappen duurt erg lang en het geluid valt tijdens kijken in de tv gids weg. Daarnaast moet ik elke dag de tv box resetten (van de stroom afhalen) om opnieuw op te starten. Loopt dus geregeld vast. Na de reset staat het geluid op 100. Dat is telkens schrikken! Geluid standaard op 25 was beter.

Al met al, snelheid en stabiliteit is zeker geen verbetering.

Reputatie 2

Ik ben tester van het nieuwe platform, maar kan niet in dat topic reageren. Moet nog toegevoegd worden.

Ik heb me opgegeven als tester maar ik kan nu geen TV meer kijken via de set top box. Ik krijg de melding “Verkeerde Poortaansluiting - internet kabel op de verkeerde poort”. Maar er is niets gewijzigd aan mijn installatie. Help!  Ik probeer te e-mailen met de medewerker waarmee ik heb gesproken maar het blijft stil. Heeft iemand een goede suggestie over de beste communicatie met de klantenservice? dank 

Reputatie 2

Ik zou graag een android tv app willen zien zoals Ziggo die nu heeft. Nu kan ik alleen met telefoon streamen naar mijn Nvidia Shield. Uit concurrentie oogpunt zou t-mobile ook de android tv app moeten willen.

Reputatie 1

Komt er nog een update of wat? Er zijn heel wat klanten die geen TV hebben door jullie test. Ongelofelijk dat wij al 3 dagen niets van jullie hebben gehoord. 

Reputatie 2

In de nieuwe T mobile configuratie, moet ik elke dag de tv box handmatig aanzetten en krijg dan ook standaard ondertiteling bij het tv kijken. Houdt de setup dus niet vast. Verder na een aantal dagen ook nog geen toegang tot de testerspagina… Jullie nemen dit werl erg serieus, NOT!

Reageer