Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, we hebben om updates gevraagd bij het TV team. Die komen er spoedig aan! Alle nieuwe testers heb ik ook inmiddels toegang verleend tot het speciale subforum. 

Reputatie 2

Aangezien er maar geen updates komen en met voetbal het lijkt alsof ik naar een Russische stream zit te kijken, graag aandacht voor onderstaande.

Ik las op meerdere forums dat het probleem zit bij de beeldinstellingen, momenteel is dat 60Hz wat waarschijnlijk de haperingen veroorzaakt bij voornamelijk voetbalwedstrijden. Op de Apple TV nergens last van aangezien deze instellingen op 50Hz staan. Mijn vraag is of jullie op de tv box mijn instellingen handmatig kunnen aanpassen naar 50Hz, op meerdere forums las ik dat dat mogelijk is. Overigens lijkt het mij handig om deze instellingen zelf te kunnen aanpassen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb gehoord dat er een update aan komt waarmee je zelf de resolutie en Hz kunt regelen via het menu, maar in afwachting daarvan kun je dat ook al regelen via een verborgen menu op je tv-box. Dit werkt alleen als je nog de oude afstandsbediening (zonder magenta knop) hebt:

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar - GO - naast 'Resolution' en druk op OK. Je komt nu hier:

Druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Volgens mij maakt het weinig uit of je 1080p50 of 1080i kiest. Druk op OK, dan op - S U B M I T - en bevestig in de pop-up met OK. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Reputatie 2

Helaas heb ik de nieuwe afstandsbediening…. Anders zou bovenstaande echt super zijn!

 

Dus moderators, kunnen jullie mijn instellingen handmatig aanpassen?

Reputatie 6
Badge

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

 

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Die reset werkt dus echt nooit bij mij, zie wel gewoon het rode lampje twee keer knipperen na afloop. Heb er nu dus een (vd twee) waar je het volume (van de box) niet meer mee kan bedienen*. Rare is dat ik laatst per ongeluk wel dat toetsenbord in beeld had maar nu lukt het voor geen meter meer :laughing:. Usb toetsenbord wel een grappige tip, met mediatoetsen volume ook te bedienen :ok_hand: .

Maar inmiddels al ‘ontkoppeld’/ weer gekoppeld aan de stb via de andere manier https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-afstandsbediening-bestellen-en-handleiding-281237?postid=1395923#post1395923 (ipv TV nu de STB knop drukken)

Zie hier ook de EDID Preferred optie idd waaraan de 60Hz output te danken was/is neem ik aan. Input iets eerder indrukken dan Menu is wel de sleutel, lukt nu vrij gemakkelijk keer op keer.

@BeMuzo kun je ook (weer) 1080p50 kiezen als output (of 1080p60 :stuck_out_tongue_winking_eye: waarschijnlijk wanneer je voor EDID Preferred kiest).

Ben onlangs overgestapt van KPN naar T-Mobile.Televisie beeldkwaliteit in framerate in ieder geval is stuk minder bij T-Mobile, ik vermoed echter dat dit met de STBs te maken heeft. Ik heb de TV Anywhere app geinstalleerd op mijn Apple TV 4K en daar zijn de streams veel vloeiender met een veel hogere framerate. Ik weet niet waarom de STBs van KPN beter presteren, dit zou T-Mobile moeten kunnen fixen, hoop ik

Reputatie 7
Badge +16

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Reputatie 3

Niks over de onlogische indeling bij zoeken (alle uitzendtijden en datums door elkaar) en halve programma titels?

Hallo,

in de update, dank daarvoor, wordt aangegeven dat het zo snel mogelijk wordt geïmplementeerd. Met name de resolutie is hierbij, voor mij, relevant, daar voetbalwedstrijden niet normaal gekeken kunnen worden. Kunnen jullie aangeven welk termijn zo spoedig mogelijk is? Moet ik denken in dagen, weken of maanden?

Reputatie 3

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Ik mis in dit lijstje het probleem van de ruim 30 seconden vertraging.

Zien jullie dit niet als probleem en hoeven we dus niet op een oplossing te rekenen van dit punt, wat voor ons wel een probleem is?

Reputatie 7

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Reputatie 3

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Ik begrijp dat jullie het niet als een issue zien omdat het “works as designed”, maar voor ons klanten is het zeker wel een issue. 

Dat jullie naar een oplossing zoeken is fijn om te horen, maar als dat niet op korte termijn is, dan verwacht ik dat jullie dit klanten gaat kosten. Zelf vind ik het eigenlijk al wat te lang duren en overweeg ik om met Black Friday over te stappen naar een andere partij.

Ook begrijp ik niet zo goed waarom een "oplossing" zo lang moet duren. Klanten met DSL hebben geen vertraging op het nieuwe platform. Voor zover ik begrepen heb, krijgen die andere streams. Gebruik gewoon deze streams ook op het glasvezel netwerk. 

Reputatie 7
Badge +1

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Reputatie 1

Sinds kort kijk ik TV via T-Mobile. Deze week heb ik op eens problemen met het opnemen in de cloud. Misschien toeval, maar in alle drie de gevallen gaat het om programma's die ik opgenomen heb op BBC2.

probleem 1: programma is opgenomen, als ik wil kijken zie ik dat de opname ruim een uur duurt. Maar ik kan het niet afspelen. Op play drukken, vooruit spoelen etc heeft geen enkel effect (opgenomen vorige week zondagavond: “Michael Palin a life in screen"). Het programma start niet.

probleem 2: 2 programma's gisteravond opgenomen op de BBC 2 (Dad's Army en QI). Bij beide opnames bevriest na een paar minuten het beeld maar loopt het geluid wel door. Vooruitspoelen, opnieuw starten etc heeft geen enkel effect. Dus ook hier is terugkijken niet mogelijk. Als ik het programma via de app af wil spelen dan stopt het programma met de melding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice (514999)”

Het is erg vervelend dat je er niet op kunt vertrouwen als je iets opneemt je het ook daadwerkelijk terug kunt kijken. 

Ik heb/gebruik de Entone-68 box. 

 

 

Reputatie 2

Paar zaken die niet werken:

  • Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart
Reputatie 2

Paar zaken die niet werken:

  • Uitzending terug kijken doet het helemaal niet, programma is wel te selecteren, maar start niet op na selectie.
  • digitale tv box moet elke ochtend aangezet worden, blijft niet op stand by staan
  • Na raadplegen gids, hoor je wel geluid, maar beeld blijft op zwart

En telkens de ondertiteling aan bij Nederlandse programma's. Heel vervelend.

Reputatie 1

De volgende issues momenteel (deels reeds bekend):

  • Kan sinds het begin geen hogere resolutie dan 720p verkrijgen. 2 monteurs langsgeweest, uiteindelijk tijdelijk opgelost door Hans-Juriën, maar dit blijft nooit langer dan een dag werken. Wacht met smart op de update, maar vind het diep triest dat dit via een openbaar forum moet worden opgelost en dat de monteurs en de klantenservice die de monteurs aansturen van niets weten
  • Vind het belachelijk dat ik €30 aansluitkosten moest betalen voor deze dienst waarvoor ik zoveel toestanden heb gehad
  • Vind het onder de maat dat de klantenservice nauwelijks bereikbaar is
  • Vind het niet acceptabel dat ik geen schriftelijke klacht kan indienen, in verband met het ontbreken van een email adres voor de klantenservice
  • Vind het erg irritant dat je als je een opgenomen programma, dat nog niet helemaal klaar is met de live uitzending, helemaal handmatig moet terugspoelen naar het begin als je het wil bekijken.
  • Toezeggingen als “spoedig” en “snel” voor updates zeggen me niets, een datum zou beter zijn.

Ben nog steeds geen blije klant hier, hoewel ik zie dat de T-Mobile mensen op dit forum hun stinkende best doen, dit wordt zeker wel gewaardeerd :thumbsup_tone1:

Reputatie 3

Ze hebben we een e-mail adres,  klantenservice@t-mobilethuis.nl. dan krijg je een automatische reactie dat ze je terug gaan bellen maar dat doen ze niet.  Zal me als T-Mobile kapot schamen maar het boeit ze helemaal niks. Beloftes doen ze, maar nakomen niet is mijn ervaring

Reputatie 3

Waar dan wel rekening mee gehouden dient te worden dat DSL streams altijd van een (veel) mindere kwaliteit zijn dan op glasvezel dat was een aantal jaren geleden een item bij KPN glasvezel klant kregen toen de mindere DSL streams., zelf zit ik gelukkig nog op het oude platform en of er veel verschil is tussen de vertraging met het nieuwe en oude platform in de vertraging kan ik niet testen.

Ik zit momenteel al in de fase dat ik liever een mindere kwaliteit stream heb, dan die semi live tv die ik nu heb.

Ik overweeg nu zelfs om het hele tv gebeuren maar gewoon op te zeggen. Heb van de week een nieuwe TV gekocht waar 3 maanden Canal Digitaal gratis bij zat. Ook niet ideaal, want ook daar gebruiken ze een “app stream”, dus ook die loopt zo'n 20 tot 30 seconden achter. Maar dat scheelt dan wel 30 euro per maand. En tegen die tijd dat die 3 maanden voorbij zijn, is mijn contract ook voorbij, dus dan stap ik toch weer over naar een provider die wel echt live tv kan leveren.

Reputatie 3

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Om deze reden heb ik het opgezegd, mobiel onbeperkt en televisie plus internet. Dan maar ziggo voor 29,95 per maand na 6 maanden duurder (49,95) dus per saldo 40. Bij t mobile betaalde ik ook 40 maar dan had ik geen opnemen, geen next box, veel minder terug kijken, geen WiFi spots, geen Netflix integratie etc. Bijkomend voordeel is dat het dure onbeperkte mobiele abo eruit kan, scheelt 22 per maand (26-4) per saldo dus goedkoper. Maar het belangrijkste is dat ik voetbal kan kijken zonder haperingen en zonder dat het achterloopt. En ‘gratis’ alle ziggo sport zenders een jaar lang, 

Hi, 

sinds jullie de t-mobile TV app hebben vernieuwd hebben kan ik niet meer streamen van mijn iPhone 8 (met iOS 14.2) naar mijn chrome cast. Elke keer opent de app wel en kan ik vanaf mijn telefoon kijken, maar zodra ik naar mijn TV wil casten klapt de app er uit. Ik heb hem al 1000 keer verwijderd en opnieuw gedownload en ook kijk ik telkens of er al een update voor de app is, maar helaas. Geen goeie zaak mensen. Ook vind ik het een groot nadeel dat ik niet meer vanaf mijn laptop naar de tv kan casten, terwijl dat met de vorige versie van de site wel kon.

Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt!

Helaas ervaren wij veel problemen sinds de update naar de vernieuwde tv omgeving, via de Facebook klantenservice kreeg ik het verzoek dat hier te melden, dus bij deze:

- beeld blijft regelmatig vast hangen, we moeten dan de decoder resetten om dit te herstellen.

- soms wel geluid maar geen beeld, ook hiervoor reset nodig.

- teletekst opent eerst in de "see-through" modus, na nog een keer openen pas de gewone teletekst.

- het menu is traag.

 

Als het kan mag wat mij betreft de update terug gedraaid worden naar de vorige versie.

Groetjes Corianne 

Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Dag @Brian, kun je concreet aangeven wanneer T-Mobile hier wel een oplossing voor verwacht te hebben? Het is namelijk ronduit dramatisch slecht dat er een vertraging zit vooral bij sportwedstrijden.

Reputatie 3

Hallo allemaal,

Dit gaat over het niet synchroon lopen van het geluid. 


Ik heb sinds kort t-mobile tv. De box is aangesloten op mijn nieuwe SAMSUNG The Frame QLED 32LS03 (2020). Dat werkt allemaal best goed. Wel ruimte voor veel verbeteringen maar dat is een andere zaak.
 

Het geluid wordt afgespeeld via een gloednieuwe Sonos Arc. Met live tv en afgeronde opnames gaat het hartstikke goed. Mooi synchroon geluid. Echt genieten.
Als ik echter een NOG NIET afgeronde opname ga kijken of ik gebruik Begin gemist dan is het geluid helaas niet meer synchroon.

Als ik de Sonos loskoppel en het geluid via de tv speakers laat lopen gaat het wel goed.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.

Groet, Adri
 

Reputatie 3

Zit er nog een 4k abonnement in de pipeline voor T-Mobile TV? Liefst met dan ook extra bitrate voor de gewone HD zenders.

Reageer