Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 1

Sinds de gisteren vrijgegeven software werkt het bij ons nu vrij goed. Graag nog wel een paar verbeteringen:

- Bij gebruik van Begin Gemist start het programma vaak als het al even bezig is. Dit lijkt echter niet bij alle zenders zo te zijn. Op kanaal 11 gaat dit bijvoorbeeld fout. Op NPO 2 ging dit zojuist prima bij De Slimste Mens. Via menu Terug Kijken gaat dit eveneens niet goed. Ook daar beginnen programma's te laat, als het programma al begonnen is.

- Bij het luisteren naar radio zenders via de TV zou het fijn zijn dat het beeld een soort screensaver krijgt i.p.v. een statisch beeld met het logo van de zender. Dit tegen inbranden van het beeld op de TV.

Tot zover eerst even.

 Ik heb twee weken geleden onderstaande feedback gegeven:

Ik doe vanaf het begin mee aan de vernieuwde TV Mobile TV. Dit blijft problemen opleveren en op dit moment ben ik er helemaal klaar mee. Het is niet normaal werkend te krijgen en dezelfde problemen blijven bestaan en lijken niet opgelost te worden:

-De app op mobiel werkt nog steeds niet zonder problemen, de verbinding loopt steeds vast

-Via Google Chrome inloggen op TV Anywhere gaat nog steeds niet probleemloos, de programma's lopen steeds vast

 -De TV-ontvanger blijft problemen geven. De TV-box loopt steeds vast, als b.v. de TV-gids gekozen wordt en daarna wil je terug naar TV dan is er geen beeld, programma's blijven om een pincode vragen, ondertiteling blijft in beeld komen enz. enz.

Nu lees ik op het forum dat een deel van de problemen veroorzaakt wordt door de DrayTek-modem. Nu heb ik ook nog deze modem. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze op korte termijn vervangen wordt? En waarom wordt dit niet pro-actief gedaan bij de klanten als je weet dat deze problemen veroorzaakt? Graag een spoedige oplossing.

 

Vanuit T-Mobile is mij gevraagd om deze feedback hier te delen. Naar aanleiding van mijn feedback heb ik onverwachts nieuwe TV-ontvangers opgestuurd gekregen. Kan dit een deel van de problemen verhelpen?

Daarnaast lees ik zoals aangegeven dat een deel van de problemen verband houden met de ouderdom van het DrayTek-modem. Nu heb ik nog steeds een dergelijk modem. Graag duidelijkheid of het noodzakelijk is om een nieuw modem te hebben, en zo ja dan zou ik deze graag ontvangen.

Reputatie 6
Badge

Wat ik nog mis:

- Bij het verwijderen van meerdere (alle) opnames pincode invoeren of een extra bevestiging. 
“Weet je zeker dat je 4 opnames wilt verwijderen?”

- In de instellingen zijn de kleinere letters slecht te lezen.

- Meegeleverde ondertiteling op DSL.

- Standby tijd instellen STB of uit zetten.

-Voor jouw pagina’s beslaan veel te veel horizontale ruimte, misschien 1 voor jou pagina verticaal scrollbaar met daarin Nu op Tv, terug kijken, prime-time, later op tv en Films voor jou?

 

 

 

 

 

 

Het lukt me niet om T-Mobile TV te activeren op de box. Ik heb nog steeds interactieve TV..

Geprobeerd om de update handmatig op te halen: Ik heb een reset uitgevoerd volgens de instructie (box stroom af, utp eruit, modem stroom af en mediaconverter stroom af). Daarna eerst modem en mediaconverter on line gebracht, daarna box stroom erop en pas de internetkabel erin gedaan wanneer het systeem er om vroeg.


Werkt niet. ook een factory reset bracht niet de nieuwe software.
Hetzelfde probleem met de 2e box.

Ik heb wel een Fritz!Box 7590 ipv de zyxel. Kan het daar mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +1

Als men nog niet is overgezet op het nieuwe platform, zal het zelf handmatig uitvoeren van een update niets uitmaken, pas wanneer de provider je overzet zal men gebruik kunnen maken van het nieuwe platform, trouwens zou ik er niet zo happig op zijn om overgezet te worden, het nieuwe platform geeft nog best veel problemen zoals wel blijkt uit alle topics in dit forum.

Reputatie 2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

Reputatie 7
Badge +6

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

Reputatie 2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Ryan05 Ik ben helemaal met je eens dat de huidige omschrijving niet erg duidelijk is. Nu is het zo dat de instelling de maximumleeftijd aangeeft waarvoor je geen pincode hoeft in te voeren, maar een korte uitleg erbij zou geen overbodige luxe zijn.

Reputatie 7
Badge +7

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

@Ryan05 ,

Dit is op basis van kijkwijzer, AL, is geschikt voor alle leeftijden, 16, is geschikt voor leeftijd tot 16 jaar enzovoorts

Reputatie 6
Badge

Hoe kan ik herhalende opnames uitschakelen? Ik kan het nergens terugvinden!!

Reputatie 7
Badge +7

@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 

Reputatie 6
Badge

@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 

Daar staat geen uitleg!

Reputatie 7
Badge +7

@stefan.1997 ,

Als je daar kiest voor T-Mobile TV, krijg je de mogelijkheid om verder in het menu te kijken.Daar staat ook hoe je opnames kan plannen dus waarschijnlijk kun je in dat menu ook de opnames stop zetten. Bijvoorbeeld als er de optie bij staat van bewerken. Heb zelf nog niet het nieuwe tmobile tv dus hoop je hier iets in de goede richting te sturen.:wink:

Reputatie 6
Badge

Ja maar er staat niet uitgelegd hoe je een herhalende opname verwijderd er is geen optie beschikbaar in het menu die dat aangeeft. 

Reputatie 7
Badge +6

@stefan.1997 Als je naar ‘Geplande opnames’ gaat en dan op de prullenbak klikt, wordt de hele serie verwijderd.

Reputatie 6
Badge

 

@stefan.1997 Als je naar ‘Geplande opnames’ gaat en dan op de prullenbak klikt, wordt de hele serie verwijderd.

Ja klopt alleen dan gaat hij wanneer de nieuwe gids wordt ingeladen gewoon door met opnemen. 

Reputatie 7
Badge +6

@stefan.1997 Ik kan zelf pas drie weken opnemen, dus ben er nog niet tegenaan gelopen, maar  dat lijkt dan een bug te zijn.

Sinds vorige week donderdag aangesloten op T Mobile Thuis. In het weekend me meteen flink gestoord aan de vertraging in de tv lijn. Een paar seconden achterlopen is geen ramp, maar zo’n 10 tot 20 seconden op andere providers is wel echt rampzalig. Wanneer er (bij voetbal) gescoord wordt is zo geen verrassing meer, als je al meerdere appjes hebt ontvangen.

Spijt van mijn overstap..

@Thomasreer5 op welke providers doel je dan? Ziggo en CanaalDigitaal of ook KPN?

@Thomasreer5op welke providers doel je dan? Ziggo en CanaalDigitaal of ook KPN?

Ziggo en KPN inderdaad. Op KPN gemeten loop ik 20 seconden achter bij espn en bij RTL7 zelfs nog meer. Echt ellendig.

Reputatie 7
Badge +1

Dat verschil in vertraging heb je zelfs als je kijkt bij het bekervoetbal dat zowel bij ESPN als Fox open net word uitgezonden wat volgens mij verplicht is volgens de mediawet.

Stel je kijkt op ESPN en je schakelt als test over naar Fox (16) dan loopt die ook altijd 20 tot 30 seconden achter op ESPN bij T-Mobile

Apart dat het zoveel is tov KPN. Ik snap dat IPTV algemeen iets achterloopt tov DVB-C maar dat is inderdaad wel veel. Er zal wellicht een reden voor zijn. Ik overweeg zelf ook om over te stappen naar Tmobile thuis. Hoe is verder het beeldkwaliteit bij jou? Zit momenteel bij Ziggo.

Apart dat het zoveel is tov KPN. Ik snap dat IPTV algemeen iets achterloopt tov DVB-C maar dat is inderdaad wel veel. Er zal wellicht een reden voor zijn. Ik overweeg zelf ook om over te stappen naar Tmobile thuis. Hoe is verder het beeldkwaliteit bij jou? Zit momenteel bij Ziggo.

Beeldkwaliteit is prima. Niks mis mee. Als je van voetbal (of andere sport) houdt dan zou ik T Mobile niet aanraden. Ik krijg appjes binnen van vrienden over doelpunten waar bij mij de aanval zelfs nog moet beginnen.

Reputatie 7
Badge +1

@sjorscremers  Ik zit momenteel nog op het oude T-Mobile tv zeg maar wat ze interactive tv noemen bij T-Mobile, als je overstapt krijg je automatisch het nieuwe TV. 

Zelf ben ik tevreden over de beeldkwaliteit welke ik nu heb, dat is via glasvezel en dan op WBA (KPN) ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is met Ziggo in  mijn beleving, mijn tv is een FHD Panasonic van ongeveer 5 jaar oud.

Ik woon in het oosten des lands en daar is al een flink aantal jaren geleden door Reggefiber glasvezel aangelegd, de streams kwamen de eerste jaren via Glashart media en deze waren superieur van kwaliteit, helaas door KPN de nek omgedraaid.

Reageer