Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Oke, hier in het zuiden is inderdaad ook WBA van KPN. Ben bang dat ik veel kwaliteit inleveren op de TV ten opzichte van Ziggo. Ik kijk gelukkig geen voetbal dus dat scheelt, maar wel formule 1 en daar zijn de appjes inderdaad een ding. Maar goed, later reageren op telefoon kan natuurlijk ook.

 

@BeMu heb je toevallig ervaring met de kwaliteit op Apple TV met de TMobile Anywere app?

Reputatie 7
Badge +1

@sjorscremers Helaas heb ik geen ervaring Apple tv met de tv Anywhere app, heel af en toe gebruik de app op de laptop of stream met een chromecast naar een kleine tv, misschien dat mede forumleden hiermee wel ervaring hebben.?

Reputatie 3

Hier leggen ze momenteel de roze glasvezelkabel van t-mobile aan in de straat. Maar die 30 sec vertraging is nog steeds niet opgelost zie ik. Als ik via kpn de chromecast aanzwengel voor een voetbalstream dan loopt deze maar 4 a 5 sec achter op het beeld via de decoder.

Welke hoge pief heeft besloten bij t-mobile dat iedereen wel met 25-30 sec. vertraging kan leven? Nieuwjaar is ineens zo ook 30 sec later 😉. Staat je buurvrouw al bij je aan de deur voordat jij hebt afgeteld via de klok van de NPO.

Ik had vroeger t-mobile en was toen super tevreden, ik zit nu bij oxxio/kpn (vdsl) en stap alleen over naar t-mobile als die vertraging weg is. Maar dit speelt al maanden, en 0 verbeteringen lees ik hier! Echt jammer.

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

is er een update wat betreft de vertraging bij live voetbalwedstrijden?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JoostVS, onze techneuten en het TV team zijn nog steeds in onderzoek naar hoe dit eventueel aan te passen is. Het probleem is moeilijk benaderbaar en daardoor ook niet op korte termijn oplosbaar. Dat betekent niet dat we er niet continu mee bezig zijn, maar meer dat het op dit moment lastig is om je een tijdsindicatie te geven.

Zodra er een update gegeven kan worden, zullen we dat meteen doen.

@Jason bedankt voor je reactie.

Hopelijk vinden jullie snel de oplossing.

Reputatie 2

16 maart hebben wij ook de update gehad voor onze 2 amino boxen en konden na het opnieuw opstarten van het modem en de tv boxen gebruik maken van het nieuwe T-mobile tv zoals ook vooraf aangegeven in de E-mail.

In de nacht van  21 op 22 maart begonnen beide amino's echter weer te updaten en de volgende morgen zag het er weer uit als voor 16 maart. Dit op beide TV-decoders

Is de update teruggedraaid?

Er is hier niets over gecommuniceerd

Reputatie 2

Al info over mijn laatste vraag van 27 dagen geleden? Tot 28 dagen geleden reageren de moderators nog en daarna radiostilte.

Kunnen jullie een update geven waarom de t-mobile tv update bij mij na een paar dagen is teruggedraaid?

 

Reputatie 4

Oke, hier in het zuiden is inderdaad ook WBA van KPN. Ben bang dat ik veel kwaliteit inleveren op de TV ten opzichte van Ziggo. Ik kijk gelukkig geen voetbal dus dat scheelt, maar wel formule 1 en daar zijn de appjes inderdaad een ding. Maar goed, later reageren op telefoon kan natuurlijk ook.

 

@BeMuheb je toevallig ervaring met de kwaliteit op Apple TV met de TMobile Anywere app?

Een beetje laat wellicht, maar ik gebruik de Apple TV app al een maand of 4. Dit werkt perfect met hoge kwaliteit, tot 1080p als ik het goed heb. Ik zit nog op het oude Interactieve TV met de IPTV ontvangers, maar via de Apple TV heb ik dus als sinds december het nieuwe T-Mobile TV.

De enige kanttekening is dat de afstandsbediening van de Apple TV app niet zo intuïtief werkt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Styroflex,

Goed dat je ons scherp houdt en sorry, ik vermoed dat jouw bericht er bij ons tussendoor is geglipt. De oorzaak waarom jouw TV Boxen zijn teruggeschakeld naar het oude platform kan ik niet duiden. Dit is een zeer zeldzaam probleem, en tot nu toe ben jij de derde sinds de lancering van het platform die ik hierover spreek.

Inmiddels geef je in dit topic aan dat jouw TV Boxen weer naar het nieuwe platform zijn geüpdatet: Wegvallende verbinding. Wat fijn om te horen, en ik wens je nog veel kijkplezier toe! :)

Reputatie 2

Hoi @Cal 

de TV boxen zijn voor zover ik weet nog steeds op het oude platform. Gisteravond iig nog wel.

Zoals boven gezegd zijn ze toen precies volgende de aankondigingsmail overgezet naar nieuwe platform. Enkele dagen later weer terug naar oud en dat was tot gisteravond 23h00 zo (ben nu op het werk dus kan niet checken).

Als jullie afgelopen nacht geen updates hebben geforceerd draai ik nog steeds op het oude platform.

Reputatie 2

Een update.

 

Ik ben zojuist thuis gekomen en heb direct gechecked.

Beide tv encoders draaien nu weer op het nieuwe platform. Hebben jullie een update geforceerd?

Ik hoor het graag nog even!

 

Iig bedankt!

Gr,

 

Dennis

Reputatie 7

Hi @Styroflex, dankjewel voor de update! Super om te horen dat jouw TV Boxen nu draaien op het nieuwe platform. Ik heb gelijk jouw profiel gecheckt en ik zie dat alles aan onze kant helemaal goed staat. Er is inderdaad een update vanaf onze kant doorgevoerd, zodat jij nu defintief bent overgezet. Ik hoop dat jij optimaal van het nieuwe TV platform gaat genieten! 😊

Reputatie 2

Hmmm interessant onderwerp ik heb al meerdere keren gevraagd om een update om ook naar 1080p te kunnen,maar tot op heden is mijn box nog niet voorzien van de nieuwste versie. WieOWie kan voor mij de update afdwingen? @Lisa kan jij dit voor mij regelen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de vertraging bijnazo kots beu ben dat ik ga overstappen naar een andere provider. Dit probleem speelt al zowat een jaar en er is nog steeds niets aan gedaan. Ik betaal iedere maand dik geld voor sport te kijken, ziggo sport en espn, en zit gewoon vertraagd voetbal te kijken. Krijg al apps over goals terwijl ze bij mij nog moeten vallen.. erg jammer. Voor mij een rede om over te stappen als dit niet heel snel opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @wilcokooistra, het TV signaal op zowel ons oude als ons nieuwe TV platform wordt uitgezonden in 1080i. Hierdoor geeft een overzetting naar het nieuwe platform geen andere resolutie. Daartegen zet ik je met alle liefde versneld over naar het nieuwe TV platform als je dat nog steeds als een mooie optie ziet. :relaxed:

Hi @Joostdeenen, hoewel ons nieuwe platform een hoop voordelen heeft, ben ik het zeker met je eens dat dit een mindere kant is van het nieuwe platform. Sorry dat het al zo lang duurt, de oplossing hiervan vraagt simpelweg veel mankracht en een grote opwaardering van het netwerk. Ik kan je verzekeren dat dit hoog op ons ‘to-do’ lijstje staat en wij druk bezig zijn om hier verandering in te brengen!

Reputatie 2

Hey @wilcokooistra, het TV signaal op zowel ons oude als ons nieuwe TV platform wordt uitgezonden in 1080i. Hierdoor geeft een overzetting naar het nieuwe platform geen andere resolutie. Daartegen zet ik je met alle liefde versneld over naar het nieuwe TV platform als je dat nog steeds als een mooie optie ziet. :relaxed:

Hi @Joostdeenen, hoewel ons nieuwe platform een hoop voordelen heeft, ben ik het zeker met je eens dat dit een mindere kant is van het nieuwe platform. Sorry dat het al zo lang duurt, de oplossing hiervan vraagt simpelweg veel mankracht en een grote opwaardering van het netwerk. Ik kan je verzekeren dat dit hoog op ons ‘to-do’ lijstje staat en wij druk bezig zijn om hier verandering in te brengen!

@Cal Zet maar over hoor! Ben erg benieuwd.

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat ga ik voor je regelen @wilcokooistra! Houd er graag rekening mee dat de overzetting maximaal 2 weken kan duren. Daartegen vermoed ik dat je aan het eind van de aanstaande week over bent gezet. Verdere communicatie vanuit ons over de overzetting volgt nog via email. Alvast heel veel kijkplezier gewenst!

Reputatie 1

8 maanden geleden ben ik een topic begonnen over de vertraging na de overstap op nieuwe TMTV, ondertussen zijn we niks opgeschoten. Ik doe journalistiek sport werk waarbij de vertraging extreem vervelend is. Kunnen we nog iets verwachten of zal het helaas een overstap worden?

Reputatie 7
Badge +1

Reken er voorlopig maar niet op, trouwens enige vorm van vertraging zal men altijd houden welke provider je ook heb, de enige mogelijkheid om een actie live te zien is zelf in het stadion of zaal te zitten.

De enige manier om een vertraging tot een minimum te beperken is de beelden rechtstreeks vanaf de camera doorsturen naar de apparatuur van de consument, dus zonder enige vorm van tussenkomst van de provider zoals nu door T-Mobile gebeurt.

Reputatie 1

Reken er voorlopig maar niet op, trouwens enige vorm van vertraging zal men altijd houden welke provider je ook heb, de enige mogelijkheid om een actie live te zien is zelf in het stadion of zaal te zitten.

De enige manier om een vertraging tot een minimum te beperken is de beelden rechtstreeks vanaf de camera doorsturen naar de apparatuur van de consument, dus zonder enige vorm van tussenkomst van de provider zoals nu door T-Mobile gebeurt.

De oude software was +-40 seconden sneller. TOV KPN en Ziggo loopt men gewoon ver achter, dit is een feit. 

Reputatie 7
Badge +1

Dit is denk ik moeilijk te peilen dan zou men 2 tv's naast elkaar moeten zetten met een op het oude platform zoals ik nu heb (interactive tv) en de andere op het nieuwe platform waar (heel) veel klachten over zijn wat betreft vertraging.

Maar zelfs in het zelfde platform zit vertraging voorbeeld: KNVB beker verplicht op open kanaal Fox (16) en ook op ESPN 1   dan zie je bij kanaal 16 ook een vertraging van 15 tot ongeveer 20 seconden t.o.v. ESPN 1

Reputatie 1

Bij Infront Sports heb ik toegang tot een rtmp feed van events waar ze host broadcaster zijn. Hiermee is de delay makkelijk te peilen. Op zowel NPO, VRT en Eurosport is er een veel langere vertraging op gekomen sinds de nieuwe software. 

hoi,

simpele vraag: als ik zoek naar een onderwerp of titel, krijg ik vaak meerdere resultaten. Zou het niet handig zijn deze op datum/tijdstip volgorde te zetten. Nu krijg je de herhaling of samenvatting eerder te zien dan bijv. het daadwerkelijke, actuele programma. Zie foto voor voorbeeld. 

 

daarnaast heb ik mijn twijfels bij de voorgestelde programma’s. Ik kijk hoofdzakelijk Ziggo Sport (verder weinig reguliere TV) en krijg telkens de meest uiteenlopende programma’s als aanbevolen, terwijl er bijv. Formule 1 of Indycar live op is… 

Reputatie 1

Hallo T-mobile,

 

Ik weet dat ik de zoveelste ben die een klacht indient omtrent de stream vertraging van 20-28 sec.

Tijdens sportwedstrijden juicht en weet de gehele buurt al wat er gebeurt is terwijl bij mij de actie nog moet plaats vinden, bv gisteren juicht de gehele buurt bij een doelpunt van het Ned elftal en bij mij zijn ze nog bezig om bij het doel te komen.

Vorige week schoot Hamilton rechtdoor bij de herstart en juichde de gehele buurt en bij mij stond hij nog stil aan de start, zeer irritant..vooral met dit mooie weer terwijl iedereen buiten zit te kijken.

Dit euvel duurt nu al zeker een half jaar en ik weet zeker dat er binnenkort velen over gaan stappen naar een andere provider waarbij de uitzendingen gewoon gaan zoals ze behoren te gaan.

Ik hoop dat er binnen afzienbare tijd hier iets aan gedaan wordt, want anders wordt het overstappen wel heel aantrekkelijk

Reageer