Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Beatles59 Zoals u aangeeft is de kans aanwezig dat een aantal klanten zullen overstappen naar aanleiding van de vertraging, of dit opgelost wordt of kan worden is de vraag.

En daarbij komt in mijn beleving ook nog dat het voor een provider een simpele vorm van rekenen; stel even simpel gerekend provider heeft 100 klanten daarvan zijn er 20 voetballiefhebber en van die 20 zijn er 5 diehard liefhebber die echt geen seconde vertraging willen.

De rest vind het niet erg onoverkomelijk dat er enige vertraging zit in de streams maar zullen om deze reden niet meteen overstappen, de rest maakt het niet uit als er vertraging in de streams is.

In mijn simpele redenering houdt onze geliefde provider al rekening hiermee

Reputatie 1

@BEMU Het is gewoon ontzettend storend en gezien andere providers  hiermee weinig problemen hebben moet dit toch op een bepaalde manier op te lossen zijn.

Dan houdt je  zowel de sport als filmliefhebbers tevreden.

Daar hoef je toch geen half jaar over te doen om dit op te lossen.

 

Reputatie 3

Beste,

 

Op de Apple TV app is het geluid van de NPO zenders een stuk zachter dan de overige zenders. 
Hierdoor moet ik bij het schakelen steeds het geluidsniveau aanpassen. Kan dit worden opgelost svp?

 

groet. 

Reputatie 7
Badge +6

@SAM_024 Dit probleem had ik eerst ook, maar lijkt sinds een paar dagen verdwenen te zijn. Is dat bij jou ook het geval?

Reputatie 2

Na een overstap van Ziggo naar T-Mobile moest ik wel even wennen aan de Amino Box, maar ik wordt al vriendjes met ‘m. De afstandsbediening is zo mogelijk prettiger als die van de Ziggo Next box, alleen een paar verbeteringen zou ik wel zien zitten.

Spoelen. Duurt ook op 16-voudige snelheid een kleine eeuwigheid. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de cursor link-rechts knoppen een minuut-skip functie te geven. Iedere ‘klik’ op de knop een minuutje naar voren en vasthouden in een mooi ritme (halve- of 1 seconde per minuut oid). Nu hebben de knoppen dezelfde functie als ff-wind en rewind (of is er een truck?).

Spoelen van commerciele zenders. Bij Ziggo kun je tussen de reclameblokken in gewoon doorspoelen, enkel de reclameblokken ‘moet je uitzitten’. Is zoiets ook niet mogelijk bij de Amino 7x?

Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje).

Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurent niet kan).

Verder dik tevreden hoor, maar er blijft altijd wat te wensen over :smile:.

 

Bert.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lacobo, fijn dat de box en jij elkaar hebben gevonden! 😉 Verder: uitstekende feedback, dankjewel. Ik zet jouw suggesties in ons Wensen & Suggesties topic erbij.

Een mooi, zonnig weekend toegewenst! 

Reputatie 3

Ik heb ook nog een wens: betere beeldkwaliteit. Voetbal is niet om aan te zien.

Is hier inmiddels al een oplossing voor?

Als ik het topic door lees zie ik dat er meerdere keren staat vermeld dat het de hoogste prioriteit heeft, maar we zijn inmiddels ruim een jaar verder en het lijkt nog steeds niet te zijn opgelost. 

Het begint nu ook behoorlijk irritatie te wekken voor mij gezien ik voor ieder live event: Voetbalwedstrijden, Formule 1, Darten etc. mijn telefoon uit moet zetten omdat ik anders de uitslag al weet voordat het werkelijk heeft plaatsgevonden. Meepraten met vrienden op afstand in deze COVID periode zit er daardoor ook niet meer in. 

We praten hier ook niet over één tot twee seconden vertraging, maar om en nabij de 20. Ik ben hier lang erg geduldig in geweest, maar na 1 jaar nog geen voorgang is wel erg extreem. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MrGlenn, de vertraging in de stream is van 28 tot 30 seconden teruggebracht naar zo’n 15 tot 18 seconden. Dat is hoe het nu blijft en zal niet minder worden, sorry. 

Reputatie 1

Ik heb problemen met het kijken op de webrowser van Edge. Bij mij laden alle zenders niet behalve NPO1, 2, 3. Is dit probleem al eerder bekend bij jullie?

Reputatie 7
Badge +6

@Chilay Dat is vervelend! Zoiets kan meerdere oorzaken hebben. Gebruik je de laatste versie van Edge (98.0.1108.43)? Zo niet, dan kan een update het hopelijk oplossen. Als je een adblocker gebruikt, zou je die eens uit kunnen zetten? Misschien houdt die onterecht iets tegen waardoor het niet werkt. Als dat ook niet helpt, kun je edge://flags in de URL-balk typen en daarna DRM bij Zoekvlaggen. Dan zou je dit scherm moeten krijgen:

Is dit bij jou hetzelfde?

Reputatie 1

@Chilay Dat is vervelend! Zoiets kan meerdere oorzaken hebben. Gebruik je de laatste versie van Edge (98.0.1108.43)? Zo niet, dan kan een update het hopelijk oplossen. Als je een adblocker gebruikt, zou je die eens uit kunnen zetten? Misschien houdt die onterecht iets tegen waardoor het niet werkt. Als dat ook niet helpt, kun je edge://flags in de URL-balk typen en daarna DRM bij Zoekvlaggen. Dan zou je dit scherm moeten krijgen:

Is dit bij jou hetzelfde?

@TMTV Ah, helaas heeft het niet gewerkt. Mijn Edge browser geeft versie 99.0 aan. De rest klopt volgens het plaatje. En ook adblockers uitgezet. Echt geen idee hoe dat kan, want heb ook me hele windows 11 opnieuw geinstalleerd. Alles behalve NPO 1, 2, 3 werken niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chilay 

Werkt alles ook niet naar behoren als je het via een andere browser probeerde of via een andere apparaat?

Reputatie 1

Hallo @Chilay 

Werkt alles ook niet naar behoren als je het via een andere browser probeerde of via een andere apparaat?

@Waqqas Het is wel gelukt met Google Chrome. Dank u wel ! Toch wil ik wel graag gewoon kunnen gebruiken op Edge. Enig idee? Op een ander laptop werkt het wel gewoon op Edge.

Reputatie 1

Hallo @Chilay 

Werkt alles ook niet naar behoren als je het via een andere browser probeerde of via een andere apparaat?

@Waqqas Het is wel gelukt met Google Chrome. Dank u wel ! Toch wil ik wel graag gewoon kunnen gebruiken op Edge. Enig idee? Op een ander laptop werkt het wel gewoon op Edge.

Ik heb het zelfde zelfs op de Mac: Edge werken de commerciele (vaak) niet en in Safari browser werkt het wel.

Reputatie 7

Hi @Chilay en @Alain13, merci dat jullie dit aankaarten! Ik wil hier graag verder voor jullie induiken. Kunnen jullie aangeven of dit zich voordoet via de wifi of via de bekabelde verbinding? Ook hoor ik alvast graag de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruiken jullie?
  • Welke browserversie gebruik jij @Alain13?
  • Welke schermresolutie hebben jullie ingesteld?

Als jullie hier op terug kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Dankjewel alvast, ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen! 💪

Reputatie 1

Hi @Chilay en @Alain13, merci dat jullie dit aankaarten! Ik wil hier graag verder voor jullie induiken. Kunnen jullie aangeven of dit zich voordoet via de wifi of via de bekabelde verbinding? Ook hoor ik alvast graag de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruiken jullie?
  • Welke browserversie gebruik jij @Alain13?
  • Welke schermresolutie hebben jullie ingesteld?

Als jullie hier op terug kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Dankjewel alvast, ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen! 💪

  • MacOS Monterey 12.2.1
  • Edge Version 98.0.1108.62
  • 4480 x 2520
Reputatie 1

Hi @Chilay en @Alain13, merci dat jullie dit aankaarten! Ik wil hier graag verder voor jullie induiken. Kunnen jullie aangeven of dit zich voordoet via de wifi of via de bekabelde verbinding? Ook hoor ik alvast graag de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruiken jullie?
  • Welke browserversie gebruik jij @Alain13?
  • Welke schermresolutie hebben jullie ingesteld?

Als jullie hier op terug kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Dankjewel alvast, ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen! 💪

  • Microsoft Windows 10 Education
  • Edge Version 99.0.1150.36 (Official build) (64-bit) 
  • Resolution 1920 x 1080
Reputatie 7

Hi @Alain13 helemaal top! Ik heb gelijk een verzoek ingediend en houd dit goed in de gaten de komende dagen. Zodra er een update uitrolt, dan deel ik die direct. Hopelijk kan ik jullie allebei snel verblijden met de oplossing! 😁

Hi @Chilay, perfect! Voor jou wilde ik ook meteen aan de slag, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dankjewel! 

Reputatie 7

Hi @Alain13, ik heb het bovenstaande onderzoek voor je in de gaten gehouden! Graag deel ik de volgende uitkomst met je. Mijn collega is gaan testen en geeft aan dat je het beste Safari of Chrome kunt gebruiken voor TV Anywhere en Microsoft Edge achterwege dient te laten. Aan onze kant werkt het wel, dus waarschijnlijk werkt het niet helemaal goed samen met jouw Mac. Als jij hier nog vragen over hebt, stel ze dan gerust! 🎈

Reputatie 1

Hoi @Lisa, ik heb inderdaad sindsdien alleen maar TVA op Safari gebruikt en dat werkt perfect. Dank voor je terug koppeling! 

Reputatie 7

Helemaal super @Alain13! Merci voor het doorgeven en heel graag gedaan. 

Reputatie 1

Door een procedure fout werd mijn abonnement stop gezet. Na wat te hebben gebeld werd mijn abonnement weer aan gezet. Vanaf dat moment had ik een slecht blokkering beeld. Vervolgens kwam ik op het idee om de T-mobile app op de Apple TV maar even te verwijderen en opnieuw te installeren. Wonderwel was daarna het euvel verdwenen, het is toch bijzonder dat zoiets kan gebeuren.
Mocht iemand hier ook tegenaan lopen het kan zeker geen kwaad om het te proberen.

Reageer