Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Reputatie 1

Helaas bevat de vernieuwde app nog wel wat kinderziekten.

  1. Zo kan je enkel in fullscreen kijken op PC,
  2. niet de TV-gids inzien tijdens het kijken (de overlay is verdwenen en je kan als je fullscreen kijkt geen ander window openen want dan stopt de stream)
  3. en mijn favoriete zenders (die eerst met een hartje bovenin de gids waren gezet zijn plots verdwenen.

Ik vermoed dat dit met de update van de vernieuwde app te maken heeft (die overigens 2 dagen te vroeg is aangezet) De technische dienst is al opgetrommeld, maar als iemand al een idee heeft hoe ik dit kan oplossen, dan houd ik mij aanbevolen.

Vanaf gisteren (28-9) heb ik problemen met TV anywhere online, betreft de vernieuwde website. (In de app (iPhone) staat inmiddels ook de nieuwe, die doet het perfect)

Inloggen lukt, vaak ook nog wel een beeld kijken, maar dan volgen onderstaande meldingen met daaropvolgende de uitlog en de boodschap om opnieuw in te loggen. Soms blijft de pagina laden, zonder succes.

Mijn online gaat via Lenovo laptop, Windows 10, Chrome versie 85.0.4183.121. Adblocker aan/uit maakt geen verschil, heb ook Edge geprobeerd, maar die geeft dezelfde meldingen. 

Gisteren laptop helemaal leeggehaald, systeemopruiming, browsergeschiedenis, modem refresh en opnieuw opstarten, maar ‘probleem’ blijft.  

Opvallend: na inlog geeft mijn account “Admin”

Nooit eerder problemen gehad met TV anywhere, en ik draai al even mee …

Nieuwigheid? Instelling? 

Ik hoor/zie graag, dank alvast

 

 

Reputatie 1

Volgens de mail die ik had ontvangen die de nieuwe app aankondigde zou deze op 1 oktober worden geactiveerd. Niet dus. Ik wordt al sinds gisteren gedwongen de nieuwe app te gebruiken, maar de favoriete zenders die ik vorige week heb ingesteld zijn wel verdwenen.

Reputatie 3

Hallo ik kijk tv via mijn laptop met Chrome. Nu kon ik voorheen de TV aanzetten op mijn laptop en ondertussen switchen naar mail of andere websites. Nu lukt me dat niet want ik kan het scherm niet klein maken en wanneer ik ESC doe dan gaat de TV uit. Hoe kan ik toch 2 dingen tegelijk doen?

Reputatie 3

App beschikbaar maken voor Android TV (en wellicht ook LG / Samsung televisies) zodat je geen tv kastje meer nodig hebt

Ik heb soortgelijke (gemengde) ervaringen als een hoop andere gebruikers. Een aantal problemen (met name het verlies van sessie) is vervelend maar “acceptabel” en ik verwacht dat deze binnenkort worden opgelost in opvolgende versies.

Misschien was het handig geweest om iets meer te testen voordat er wordt uitgerold ... voel me een beetje een proefkonijn …

Ik heb echter een probleem dat ronduit storend is en TV kijken zo goed als onmogelijk maakt:

  • Glasvezel thuis, 1Gbps
  • TV afspelen via topbox werkt prima (sluit internet/glas probleem uit)
  • TV afspelen op Android werkt prima (sluit beschikbaarheid/bandbreedte uit)
  • TV afspelen op de PC (Windows 10, Chrome 85)
    • geeft iedere 2 a 3 seconden een kleine maar zo vervelende hik (niet stilstaan maar overslaan) waardoor je eigenlijk niet meer kan kijken!
    • bijzonder hierbij is dat NL1-2-3 vlekkeloos afspeelt, maar andere zenders (4+)  het hikje vertonen (sluit app probleem uit?)
    • Edge: zelfde
    • Andere PC: zelfde gedrag
    • Gaat ook door na reboot alle internet apparatuur (lag niet voor de hand, maar toch maar gedaan)

Zijn er meer gebruikers die dit probleem kennen/hebben?

Ik kan meer onderzoek doen of zaken aanpassen/testen als dit nodig is/helpt om dit opgelost te krijgen.

ls,

sinds vandaag 01-10-2020 werkt de tv anywhere app niet meer op mijn ipad 4 met iOS 10.

de nieuwe app is al enige tijd beschikbaar in de AppStore maar deze kan niet geïnstalleerd worden omdat mijn ipad daarvoor niet geschikt zou zijn. Ik betaal voor deze dienst en mag dus verwachten dat dit net als de oude versie gewoon werkt.

ik wil graag snel een reactie over hoe en wanneer jullie dit gaan oplossen ?

gr 

dik

Hallo 

 

Ik heb nu het probleem met de nieuwe app dat hij niet opstart op me Android box (android 10) 

 

De oude app heeft altijd zonder problemen gewerkt. 

 

Al meerdere keren verwijderd en opnieuw gedownload maar geen verandering. Maar kom niet voorbij het roze tmobile scherm en dan gooit hij me eruit 😒😒 zwaar irritant nieuwe app die niet werkt

 

Iemand een oplossing want de oude app werkt ook niet meer kijk nu via me Browser maar zou graag de app gebruiken. 

 

Ik kijk uit naar de oplossing

 

Thanks in advance 

Reputatie 1

Ik wacht met spanning af.. Hopelijk gaat de optie komen waarmee ik in een window tv kan kijken met Chrome ipv full screen zodat je lekker kan doorwerken :)

Reputatie 7
Badge +1

Mijn voorstel is om voor zover technisch mogelijk om voorlopig te stoppen met de uitrol van de update van het tv platform, uiteraard beslis ik dit niet alleen maar T-Mobile thuis. 

Ik zou me kunnen voorstellen dat de klanten die nog niet zijn overgezet liever een goed werkend platform hebben al is dit nog de uitlopende versie.

Reputatie 3

Dan de laatste post uit mijn topic nu hier:

 

Brian schreef:

Hi @AndredeJong3, jammer om te lezen dat het neit gelukt is in het contact met de klantenservice. Feedback over hoe iets bevalt is voor onze telefonisch klantenservice wat lastiger omdat die vooral problemen oplossen maar gelukkig hebben we daarvoor deze community, hier kan je je feedback zeker kwijt!

 

Om hier alvast op in te haken, het gebruiksgemak van de nieuwe app heeft onze aandacht en we blijven deze verbeteren.

 

Waarom is dit op voorhand niet getest? De nieuwe app heeft echt 0 gebruiksgemak en is totaal onoverzichtelijk. 

 

 

 

Echter bedoelde ik natuurlijk het nieuwe tv platform via het kastje. Al in meerdere topic aangegeven wat er allemaal mis mee is, en vele andere klanten met mij, maar dat lijkt maar niet door te dringen bij jullie, het enige antwoord wat er vanuit T-Mobile komt is; we zijn ermee bezig. Graag een duidelijk antwoord.

 

Brian schreef:

Ook de tv stream zal naar waarschijnlijkheid nog wat aangepast worden, ook dit is een doorlopend proces.

 

Zou ik tot die tijd terug gezet kunnen worden naar het oude platform wat wel fijn werkte?

 

Brian schreef:

Wat betreft je Wifi ben ik wel nieuwsgierig, het nieuwe TV paltform zou hier namelijk geen invloed op moeten hebben. Bedoel je met geen Wifi verbinding dat de TV Anywhere app geen verbinding krijgt via Wifi of krijgen je apparaten in het algemeen geen verbinding met de Wifi? In dat geval zal het een andere oorzaak hebben en dan loop ik graag wat zaken met je na!

 

Ik heb het inderdaad over de apparaten in het algemeen. De laatste tijd wel een wifi icoontje te zien op telefoon/iPad maar geen Internet. Een herstart van de modem is dan nodig. Echter als het tv kastje ook aan staat, slaat die op hol, geeft een bepaalde foutmelding die niet weg te krijgen is en heeft het kastje ook een herstart nodig (stekker eruit).  

 

 

 

Ik vind het echt schandalig wat voor slechte software we krijgen voorgeschoteld om televisie te kunnen kijken. Dit is echt zeker niet de €43,75 per maand waard.

 

 

Kan ik gelijk eraan toevoegen dat als je (snel) zapt het kastje vastloopt. Reageert nergens meer op, gaat na een tijdje wel uit maar is niet meer aan te krijgen. Weer een reset nodig in de vorm van de stekker eruit en erin. 

 

 

 

 

 

Reputatie 3

Hallo, ik was gewend TV te kijken via mijn laptop via Chrome en ondertussen ook mail te checken of andere websites te bekijken. Nu via de nieuwe TV app  kan dit niet. Ik kan het scherm niet kleiner maken waardoor ik kan switchen in de browser. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Reputatie 3

Hallo ik was gewend om TV te kijken via mijn laptop met Chrome. Nu de nieuwe app er is geeft dit problemen.Vaak wil ik als de TV aanstaat ook even mail checken of een andere website maar dat kan niet.  Ik kan het scherm niet kleiner maken waardoor ik kan switchen in de browser. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Reputatie 2

voor 20 euro per uur geef ik mij graag op als tester.
ik merk dat er een groot gebrek aan testers zijn voor dat een app live gaat.

Reputatie 2

Hallo, ik was gewend TV te kijken via mijn laptop via Chrome en ondertussen ook mail te checken of andere websites te bekijken. Nu via de nieuwe TV app  kan dit niet. Ik kan het scherm niet kleiner maken waardoor ik kan switchen in de browser. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

ik ondervind het zelfde probleem in firefox onder chrome  werkt het bij mij niet eens

Reputatie 2

Zojuist wilde ik even snel journaal kijken wordt TV-anywhere gerouteerd naar een ander webadres met een nieuwe interface, Wat een draak. Waarom wordt een goed en prettig werkende interface verwisseld met dit. Na 2 minuten had ik het gezien, Journaal was al begonnen dus ik wilde naar het begin kom ik in een heel ander programma van een uur geleden of zo, handmatig ergens op 18:00 uur geklikt, Ik kijk altijd in een venster en druk op,esc, Kom ik in het hoofdmenu. De goed werkende app van Android is ook al de nek omgedraaid en de huidige app is onwerkbaar. graag terug naar de tekentafel en de oude TV-anywhere weer terug. Net mijn contract verlengt, krijg daar spontaan spijt van.

Reputatie 2

omdat dit nu toch de vergaarbak is geworden:
android tv kastje (tabled os) model geroot van af fabriek
1e moet een tv app mij daar voor waarschuwen? o ja er zijn apps die niet eens willen draaien zo als nlkijkt. wat heeft zo een programma extra wat disney amazone prime en netfilx niet heeft
ok terug naar dit topic
na de 1e update van een werkende app kwam de versie die na de splash screen het al opgaf. en ja een update voor de update was er snel er kon ingelogd worden en zowaar tv gekeken. maar ja ik als gebruiker wil het apperaat ook nog wel eens voor iets anders gebruiken. of erger nog uitzetten. wel dat is iets wat niet had moeten gebeuren. nu kun je dus wel inloggen en de tvgids raadplegen maar een tvstream starten nee daar moet je voor ingelogd zijn. altans dat is de melding dit als je vlug genoeg bent om te lezen nog ff kunt lezen..
zo als eerder vermeld ik meld me graag aan als tester voor 20 euro per uur

Reputatie 2

 

Ik vind het echt schandalig wat voor slechte software we krijgen voorgeschoteld om televisie te kunnen kijken. Dit is echt zeker niet de €43,75 per maand waard.

voor tv is het gemiddelde bedrag 20 euro inc huur 1e kastje waar dan weer 5 euro korting van afgaat. dus blijft voor tv 15 euro over de rest is internet.
nl kijkt is 7 euro  4 schermen dus voor 15 euro heb je 8 schermen  ik zit daar namelijk ook aan te denken. en laat het tv gebeuren lekker achterwegen.

 

 

 

 

Reputatie 1

Even de issues die ik momenteel zie, al beschreven in vorig topic maar ik zie ze niet genoemd hierboven:

  • Geen 5.1 geluid in AppleTV app, wel beschikbaar op de STB
  • Terugspoelen is erg gebruiksonvriendelijk op AppleTV, als je te ver terugspoelt kun je niet meer terug vooruit, behalve door helemaal opnieuw te beginnen (terug naar Live TV, en opnieuw spoelen). Dit wordt aan een rechtenkwestie gelinkt maar dat is onzin, het NIET mogen vooruitspoelen wordt enkel opgelegd door de contentaanbieders zodat je niet later inschakelt en dan door de reclame heen spoelt. Dat is hier niet aan de orde.
  • Vertraging op televisie, zowel op STB als Apple TV. Kijken van sportwedstrijden is rampzalig, 20-30 sec. verschil, waardoor je je buren al hoort juichen als er bij Ziggo is gescoord… Vanavond met Rosenborg - PSV was het weer zo, echt niet leuk.
  • Dan over de kwaliteit van de streams, die is eigenlijk wel bedroevend laag. Waarom kreeg ik bij KPN, in ieder geval als glasvezel klant, streams van 12-14Mbit, en blijft het bij TMobile steken op zo'n 6Mbit? Je ziet de compressie vooral heel erg goed bij snel bewegende beelden zoals bij voetbal. De grasmat wordt 1 wazige bedoeling, niet om aan te gluren… Kom op TMobile, alle internet abonnementen van jullie kunnen gemakkelijk 10-15Mbit streams aan, de huidige beeldkwaliteit kan echt niet meer, ik kijk ook nog eens op 65 inch TV, dus dat is echt afzien… Jullie kloppen jezelf op de borst voor een totaal kloppende gebruikerservaring, maar daar sluit dit dus echt niet bij aan. Ik heb 1Gbit glasvezel van jullie, dus die streams moeten echt beter kunnen.

Ik zou deze punten graag ergens terugzien, zodat wij als klanten ook zien dat er iets mee gebeurd.

Reputatie 7
Badge +1

Hier in de Achterhoek werd in de beginne in diverse dorpen en steden door Reggefiber glasvezel aangelegd, waarop diverse providers hun diensten aanboden, uit mijn geheugen waren dat o.a. Lijbrandt helden van nu, XMS e.a. Glashart Media verzorgde de tv streams, deze waren van een zeer hoge kwaliteit zelfs beter dan wat KPN e.a. nu aanbieden via glas.

Daarnaast was het grote voordeel dat je via DVB-C weliswaar met wat minder zenders ook tv kon kijken met coax als de tv een DVB-C tuner had, zeg maar slaap of kinderkamer.

Helaas is dat door KPN allemaal de nek omgedraaid:sob:

Reputatie 1

Hier in de Achterhoek werd in de beginne in diverse dorpen en steden door Reggefiber glasvezel aangelegd, waarop diverse providers hun diensten aanboden, uit mijn geheugen waren dat o.a. Lijbrandt helden van nu, XMS e.a. Glashart Media verzorgde de tv streams, deze waren van een zeer hoge kwaliteit zelfs beter dan wat KPN e.a. nu aanbieden via glas.

Daarnaast was het grote voordeel dat je via DVB-C weliswaar met wat minder zenders ook tv kon kijken met coax als de tv een DVB-C tuner had, zeg maar slaap of kinderkamer.

Helaas is dat door KPN allemaal de nek omgedraaid:sob:

Klopt ja, goede oude tijd… Maargoed, als TMobile een unieke positie wil innemen, en dat doen ze op zich al gedeeltelijk door een App aan te bieden die dezelfde kwaliteit geeft als de STB, dan gaan ze voor kwaliteit en schroeven ze de compressie terug en de bandbreedte omhoog!

Kan me niet voorstellen dat ze de streams in deze belabberde kwaliteit inkopen, dus dat moet beter kunnen. En ze kunnen het zo maken dat afhankelijk van je netwerk/internet snelheid je de juiste stream kwaliteit krijgt. Dat zit NB al in de software ingebakken, aangezien je de stream kwaliteit kan selecteren.

@Brian doe hier aub iets mee, bedankt!

Reputatie 1

Specifiek Apple TV 4K (enige wat we gebruiken).

De bijgewerkte app (v1.2.2) is echt een achteruitgang als het gaat om gebruikservaring. Ik gebruik de app zelf niet maar mijn vriendin. Na wat “klachten” die ik van haar heb vernomen heb ik de grote update zelf maar eens gecheckt.

  • Het geheel voelt erg horterig en stoterig aan bij navigeren tussen menu’s en instellingen. De vloeiende ervaring die we gewend zijn van Apple TV zelf, en in mindere mate bij de vorige versie van T-Mobile TV voor de Apple TV, is totaal afwezig in deze nieuwe app (v1.2.2). De regels vanuit Apple voor een optimale en vooral soepele gebruikservaring zijn in zijn geheel afwezig (is onze ervaring).
  • Swipen tussen diverse onderdelen is erg onrustig en er veranderd teveel wanneer er net iets te snel geswiped wordt binnen de app. Er bestaat zo gezegd geen einde bij te ver swipen en kan eindeloos. Erg storend.
  • Het helpt totaal niet, iets gerelateerd aan het bovenstaande, dat de app open blijft staan wanneer (herhaaldelijk) de Menu-knop van de Apple TV Remote gebruikt wordt om (proberen) terug te gaan naar de Apple TV startscherm. Dit is vanzelfsprekend het geval bij zowel de fysieke afstandsbediening alsook bij de Remote-app op iPhone’s/iPad’s (wat we veel gebruiken). De Menu-knop lang ingedrukt houden is nu vereist om de T-Mobile TV app te verlaten. Te gek voor woorden, ik heb dit nog nooit meegemaakt bij Apple’s eigen en third-party apps. Design-richtlijnen lijken hier te worden genegeerd door de ontwikkelaar(s) van deze app. Vreemd dat Apple deze app goed heeft gekeurd. Het werkt in elk geval zéér onprettig.
  • De GUI is een achteruitgang als het gaat om bijvoorbeeld de “tegels” onder het menu “Account”. Te opgeblazen allemaal, het lijkt wel het jaar 2000. De rust en het minimalisme met een modern vleugje (met veel donkere en transparante tinten) wat de vorige app bood was wat dat betreft zoveel beter...

 

Ik wilde graag positiever zijn, maar we zijn erg kritisch bij het gebruik van bepaalde apps, al helemaal op Apple TV. Als het gaat om de beeldkwaliteit en de met de nieuwe app beschikbare hoeveelheid zenders, zeg ik dat dit enorm ten koste is gegaan van de gebruikservaring (geen ervaring met de decoder overigens). Al met al zijn wij erg ontevreden en gebruiken de app simpelweg niet meer. De decoder hebben we nooit gebruikt (enkel Apple TV), dus dan maar geen T-Mobile TV voor het moment. Houtje-touwtje via AirPlay streamen van de iOS-app naar Apple TV is momenteel wat mijn vriendin als “workaround” gebruikt.

 

N.a.v. het bovenstaande bijbelse verhaal hopen we dat hier serieus naar gekeken wordt. Zeker omdat de Apple TV voor ons al vanaf dag 1 mainstream is en decoders nooit aan de orde zijn geweest. Dat T-Mobile zelf nu in de marketing aangeeft dat de Apple TV een volwaardige vervanger is voor de standaard T-Mobile decoders moet er wel voor zorgen dat er een echte Apple TV-waardige app bestaat, en dat hadden we in grote lijnen absoluut we met de vorige versie… Momenteel gaat de huidige app in onze ogen compleet mank als men Apple TV en de vloeiende gebruikservaring met bijbehorende GUI gewend is.

 

Thanks!

Reputatie 6
Badge

Klopt ja, goede oude tijd… Maargoed, als TMobile een unieke positie wil innemen, en dat doen ze op zich al gedeeltelijk door een App aan te bieden die dezelfde kwaliteit geeft als de STB, dan gaan ze voor kwaliteit en schroeven ze de compressie terug en de bandbreedte omhoog!

Kan me niet voorstellen dat ze de streams in deze belabberde kwaliteit inkopen, dus dat moet beter kunnen. En ze kunnen het zo maken dat afhankelijk van je netwerk/internet snelheid je de juiste stream kwaliteit krijgt. Dat zit NB al in de software ingebakken, aangezien je de stream kwaliteit kan selecteren.

Dit geldt enkel voor de AppleTV app (en zoals bekend is het idd eerder een geval van de beeldkwaliteit van de boxen verlagen tot app niveau dan die van app opkrikken tot box niveau. Ik ben gelukkig nog niet omgezet en kan nog steeds kijken naar de streams tot 16Mbps; via de box uiteraard)

Reputatie 1

Klopt ja, goede oude tijd… Maargoed, als TMobile een unieke positie wil innemen, en dat doen ze op zich al gedeeltelijk door een App aan te bieden die dezelfde kwaliteit geeft als de STB, dan gaan ze voor kwaliteit en schroeven ze de compressie terug en de bandbreedte omhoog!

Kan me niet voorstellen dat ze de streams in deze belabberde kwaliteit inkopen, dus dat moet beter kunnen. En ze kunnen het zo maken dat afhankelijk van je netwerk/internet snelheid je de juiste stream kwaliteit krijgt. Dat zit NB al in de software ingebakken, aangezien je de stream kwaliteit kan selecteren.

Dit geldt enkel voor de AppleTV app (en zoals bekend is het idd eerder een geval van de beeldkwaliteit van de boxen verlagen tot app niveau dan die van app opkrikken tot box niveau. Ik ben gelukkig nog niet omgezet en kan nog steeds kijken naar de streams tot 16Mbps; via de box uiteraard)

Op zich biedt dit hoop, ik was niet op de hoogte van het feit dat het voorheen beter was. Als dat werkelijk zo was snap ik totaal niet dat TMobile hun kwaliteit zo drastisch omlaag gehaald heeft… Welllicht willen ze eerst het nieuwe platform volledig uitrollen, en dan bandbreedte verhogen, geen idee. 

Ook hier weer, @Brian, graag jouw commentaar.

 

Reputatie 2

 

Helaas is dat door KPN allemaal de nek omgedraaid:sob:

niets is KPN te gek zeker als er concurentie is.
de techniek van meneer bel zo lang mogelijk in werking houden. glasvezel bedrijven uitkopen om nog steeds rendement van de 2 draadjes te hebben.
nu tesla als ISP wil gaan werken dmv sattelieten. zou ik het niet eens vreemd vinden dat KPN nederland overdekt maakt.

Reageer