Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Reputatie 1

Het is bijna zover dat het hele abonnement van T-Mobile de deur uit gaat vliegen. TVAnywhere app op de AppleTV4K is totaal onbruikbaar geworden. Terugkijken werkt voor geen meter. Halverwege programma kijken springt er ineens in beeld de vraag: Wil je terug naar live TV? JA / NEE. Nee drukken heeft geen enkele zin. Na een paar sec. komt de vraag iedere keer weer. Afbreken en opnieuw beginnen en maar hopen dat de vraag tijdens het terugkijken niet weer terugspringt. Verder spoelen naar waar we gebleven waren werkt niet en verder afspelen waar we gebleven waren werkt ook nog (nog nooit gezien in de nieuwe versie trouwens). Nog heeeeeeeeel even geduld maar vriendin thuis gaat iedere keer uit haar dak als de melding komt. Vooral bij de commerciele zenders waar verderspoelen uitgeschakeld staat is dan heel irritant dat ze weer helemaal van voor af aan moet beginnen kijken. Snel ff op de wifi van de buren met Ziggo en via de Ziggo App verder kijken en stabiel werkt gelukkig als workaround. Einde jaarcontract is als T-Mob z’n zaakjes op orde krijgt is in zicht.

Hoi T-mobile,

Ik wil ook graag even mijn feedback geven.

 

Problemen:

  • Streamen naar chromecast werkt de ene keer wel de andere keer niet. Wanneer het voorkomt lijkt het alleen voor een paar zenders te zijn maar het verschilt elke keer welke zenders. Samsung Galaxy A50, Android 10, Chromecast 1.49.226077, App 2.2.1.
  • Vaak werkt chromecast helemaal niet.
  • Fullscreen website. Ik heb vaak TV op de achtergrond aanstaan maar dat is nu onmogelijk vanwege de verplichte fullscreen. Ik snap de logica van deze UI beslissing echt niet.

Ergernissen algemeen:

  • de tijden kloppen niet altijd. Als het programma te vroeg begint, niet zo erg. Als het programma te vroeg stopt wordt het een beetje vervelend. Als het programma te laat begint wordt het echt vervelend want het programma ervoor mag je niet voorspoelen. Ik zie ruimte voor een oplossing waarbij je X aantal minuten kan terugspoelen het vorige programma in.

Ergernissen App:

  • Ik mis een gids met overzicht van meerdere zenders zoals in oude app
  • In de gids van een zender staat een play knop naast een programma maar deze doet niks bij live TV. Niet heel erg maar wel een beetje onlogisch.
  • Liever swipen voor zenders in de gids dan voor dagen maar misschien is dat persoonlijk.
  • de bedieningsbalk die je door het beeld heen kan bewegen maar altijd voor andere content staat. Waarom niet gewoon onderaan vastmaken?

Ergernissen website: 

  • Sessie verloopt (te) snel.
  • de “onthoudt mij” functionaliteit onthoudt de pincode niet. Misschien een idee om een ander vinkje "blijf ingelogd" toe te voegen, lost ook de sessies op.

Wensen:

  • Android TV app zou top zijn, bij voorkeur één die ook rekening houdt met de mogelijkheid echt als TV te worden gezien op tv's die dat ondersteunen. Dan hoeven we die amino niet meer te gebruiken en het scheelt weer een afstandsbediening. 

 

Edit:

Goed om bij te zeggen dat ik inmiddels het TV abonnement heb opgezegd. Ik heb maar op 1 tv de amino en kijk ook veel via de app / website. Ik twijfelde al langer over andere tv diensten zoals NLziet maar wou graag toegang houden tot het ruimere zenderaanbod van t-mobile. Beide abonnementen aanhouden vind ik te duur.

 

Deze veranderde app/website die kijken toch een stuk moeilijker maakt is voor mij nu de trigger om NLziet maar eens even te proberen. Mocht dat niet bevallen dan kom ik terug maar daarvoor moet de app/website wel bruikbaar zijn in mijn usecase (benoemde problemen hierboven opgelost).

Ik ervaar een aantal van dezelfde problemen als een hoop andere gebruikers in deze thread. TV kijken op de PC is een beetje een ramp geworden sinds de nieuwe TV Anywhere is begonnen. Gebruik Windows 10 Pro met Chrome versie 86.0.4240.75 en 1Gbps Glasvezel abonnement.

  • Random worden uitgelogd omdat de login is verlopen. Moet vervolgens maar uit zien te vogelen waar ik was gebleven in het programma als het niet live tv was. Nogal frustrerend en vaak heb ik dan de neiging om maar weer te kijken of er iets te zien valt op Twitch of Youtube.
  • Kan geen TV kijken tenzij ik op full screen kijk. Als ik naar een ander tabblad wil kan dat niet, moet nu dus constant een extra Chrome window open hebben als ik ook nog andere pagina's wil bekijken tijdens het tv kijken.
  • Soms kan ik wel vooruit spoelen, andere keren niet. Snap niet helemaal waarom. 

Zou het toch wel heel fijn vinden als ik gewoon ongestoord online TV kan kijken zonder uitgelogd te worden of worden gedwongen om een tweede browser window open te hebben.

 

Reputatie 3

Dit loopt nu al een paar weken zo met al de meldingen die de gebruikers melden, iedereen heeft de zelfde problemen zie ik, als vb. van de week via de app op een iPhone de uitzending 
Zondag met Lubach terug gekeken van 18-10, stop de stream een paar minuten voor het einde.

Maar welke klacht je ook meld en dat zijn er inmiddels heel veel er is er niet 1 die opgelost wordt, na al die weken is het nog precies het zelfde als in het begin en dat gaat me pet te boven, je verzameld de problemen en lost ze stuk voor stuk op dat is de normale gang van zaken maar er gebeurd helemaal niets.

T-Mobile wat is het probleem?

Reputatie 2

Ik heb eens keer gelezen dat de kwaliteit van de streams hetzelfde zou moeten zijn als de tvbox. Toch merk ik dat bij voetballen de beeldkwaliteit stuk minder is als bij de TVBox. Dit komt waarschijnlijk door lagere bitrates. Beeld bij voetballen; de bal wordt onscherp wat niet het geval is bij de tvbox. Dit vind ik jammer omdat ik de android anywhere app prettig in gebruik vind. Prettiger dan de tvbox. En ik kan naar mijn Shield streamen. Voor normale tv is de beeldkwaliteit/bitrate wel voldoende.

Komt hier nog verbetering in? hogere bitrates? Waarom lagere bitrates als je glasvezel internet is.

Ik heb trouwens gezien dat op de browser versie full HD beschikbaar is (hogere bitrate). Stel dit ook op de telefoon app beschikbaar. Misschien scheelt dit?

Reputatie 2

Ik heb wat zitten testen, maar casten van android foon naar Shield is een ramp. Of het cast icoontje verschijnt niet. Of hij maakt verbinding maar de connectie wordt niet tot stand gebracht. Schiet niet op. Voorlopig nog verdoemd tot de tvbox. Jammer.

ps ik zat niet in het juiste netwerk denk ik, niet in 5g wifi, kan deze post niet meer verwijderen dus vandaar de aanvlulling

Reputatie 6
Badge

Ik heb eens keer gelezen dat de kwaliteit van de streams hetzelfde zou moeten zijn als de tvbox.

 

Alleen voor de AppleTV … (en dan de bitrates van het nieuwe platform, niet de veel hogere van de oude).

Reputatie 1

Ik ben nu toch wel benieuwd met wat jullie bedoelen met hoge prioriteit... Nu 23 dagen verder en nog is er niet veel opgelost. Nog steeds meldingen tijdens het tv kijken

Hoi T-mobile,

Je verkoopt tv anywhere maar het is meer een ondemand upsell app geworden waar alles geld kost en tv kijken een weg gestopte bijzaak is.
Gewoon maar blijven vernieuwen en veranderen das goed toch? De klanten wennen wel weer. 
Nee zo zou het niet moeten gaan. Heel de app in zijn algemeen is kapot gemaakt. Ik betaal graag voor tv anywhere maar niet voor dit.

Een super frustrerend scenario:

Kijk eens een programma, wil je iets anders gaan doen, stopt het.
Een hele computer op eisen voor een videostream? Helemaal gek.
Ga je verder met kijken, mis je dus een stuk want live, maar de stream daarop stoppen?


Nog een super frustrerend scenario:

Bij het terug kijken/uitzending gemist:
Start een uitzending.
Heb je 10 minuten reclame gekeken, begint het programma.
Krijg je een email, ik zeg maar iets doms want dat is de app nu ook.
Open je de email in de browser, dus de fullscreen tv anywhere tab word niet meer fullscreen waardoor de uitzending gemist stopt met spelen. 
Start je dat programma dan opnieuw, maar begint het ook opnieuw.
Kan je weer 10 minuten reclame kijken. 
Laat staan toen me dit overkwam 15 min voor het einde van een film.
Toen had ik het ff niet meer.
Niet startend waar je je gebleven was. Je was het toch al aan het kijken?

Dit was een niet bestaand probleem in de vorige versie.
Wij zijn geen devkudde om alles op te testen. Het is super frustrerend.

Hoge prioriteit is dat er met voorrang naar word gekeken, niet dat het daardoor sneller gaat.:anguished:

Reputatie 7
Badge +1

Als ik simpelweg het geheel overzie van alle reacties over dit item maar ook die van T-Mobile tv kan ik niet anders concluderen dat men zich bij T-Mobile schromelijk heeft verkeken hoe ingewikkeld het is om een compleet andere platform uit te rollen.

Ik kijk ook regelmatig uit belangstelling op het nu nog actieve forum van Telfort en als je ziet dat zelfs een grote jongen als KPN veel moeite heeft met haar platform geeft het toch wel te denken.

Reputatie 1

Hoge prioriteit is dat er met voorrang naar word gekeken, niet dat het daardoor sneller gaat.:anguished:

Ze zeggen met prioriteit aan gewerkt... Snelheid is idd ver te zoeken. Zeker als je al 2 weken weet waar het aan ligt.

Ze hadden nooit met veel poeha het nieuwe  tv platform moeten lanceren, maar gewoon eerst op de meestvoorkomende platformen, om af te spelen, alles uitgebreid moeten testen. Nu hebben we halfbakken Tv. De amino slaat vast als je na uitzending terugkijken wat anders wil kijken en op tv anywhere steeds meldingen..…

Dus T-Mobile chop chop...

 

Het is hoogst irritant dat sinds deze vernieuwing het geluid om de x aantal secondes een milliseconde onderbroken wordt! Alsof het streamen niet snel genoeg gaat. Overigens was het ook fijn om een klein scherm met geluid erbij te hebben als je naar de zenderlijst gaat, zodat je gewoon verder kunt kijken wat je aan het kijken was.

Reputatie 2

Het duurt wel erg lang voor er verbeteringen komen.

Eigenlijk is dit schandalig voor een professionele organisatie om zo beroerd voor de dag te komen en te verwachten dat we dit waar voor ons geld vinden.

Net geprobeeerd een film te kijken. Ik heb minstens 5 x opnieuw moeten inloggen of ontgrendelen door zeer vreemde mededelingen.

In Firefox en Chrome gaat mijn Mac laptop als een gek ventileren, in Safari helmaal niet.

Ik overweeg ernstig een andere aanbieder te zoeken, mede omdat het tv kastje vervelend traag is en bij Duitse zenders regelmatig helemaal vastloopt bij spoelen van beeld.

Geef ons gebruikers een duidelijk termijn waarin we kunnen verwachten dat we weer normaal TV kunnen kijken zoals het prima was!

Reputatie 2

Vhs vcc betamax 
allemaal hadden ze een paar dingen gemeen
je kon opnemen en terug kijken en stil zetten. en het belangrijkste
DOORspoelen bijna 40 jaar geleden was dit al mogelijk
nu niet bij TMOBILE en nog meer TV providers die aan kpn technieken hangen.
van de week een spannen de film gekeken viel de stroom uit. kan T-Mobile niets aan doen.
vervolgens terug kijken opgestart. maar als het om het laatste kwartiertje gaat wat je nog moest kijken 
moet je de film weer van voorafaan opstarten. dus een 120 min film moet je dus 1h45 minuten wachten om eindelijk de film af te kunnen kijken. 
TRIEST diep TRIEST.
Geen wonder dat netflix amazone en disney zo goed doen, daar kun je DOORSPOELEN
Klant is koning?? of  de adverteerder?
als het de adverteerder is die bepaald wat ik mag kijken! WAAROM moet ik er dan nog voor betalen.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
oja die nieuwe app sucs! we zijn al een maand verder en geen oplossing voor alle ellende van dien!

Die Brian zie je ook niets meer van. Ze laten ons hier lekker klagen en betalen voor waardeloze troep en we mogen lekker de ***** krijgen. Bedankt tmobile voor het zorgenloze gemak. Tmobile.. reageer eens!!

Reputatie 2

 

Ze hadden nooit met veel poeha het nieuwe  tv platform moeten lanceren, maar gewoon eerst op de meestvoorkomende platformen, om af te spelen, alles uitgebreid moeten testen.

Halfjaar geleden al voorgesteld dat ze moesten testen of testers in dienst moesten nemen

 

 

 

Reputatie 3

Gisteren keek mijn  vrouw de film Blind.

Weer vlak voor het einde. Beeld weg en het einde nergens te vinden.

Zet die oude app weer terug of stort het abonnementsgeld terug.

Dit is een ramp.

En dan niet kunnen doorspoelen van stukken die je al hebt gezien.

Sowieso niet kunnen doorspoelen is k..u.t.

Ik ga uitzoeken welke provider me dit niet flikt.

Wens jullie allemaal nog heel veel succes met de slechte klantenservice en de bagger app van T-MOBILE TV!

Heb vandaag al m'n abo's zowel zakelijk als privé opgezegd bij T-Mobile & T-Mobile Thuis en per direct aangemeld bij een andere provider.

Kost wel een maand dubbel thuis internet & Tv ( ja ze durven je bij T-Mobile na alle wanprestaties ook nog aan een maand opzegtermijn te houden) maar dat heb ik er graag voor over. 

 

 

Reputatie 2

Ik he problemen met casten van mijn Redmi Note 8T naar Nvidia Shield (chromecast). Bij Ziggo sport totaal kan ik de gemist uitzendingen niet streamen.

Ik krijg een foutmelding er is iets mis gegaan. Zie screenshot:

 

Reputatie 2

Als ik eerst bijvoorbeeld op npo gemist inschakel en daarna ziggosport gemist dan werkt het wel. Erg vreemd.

Reputatie 6
Badge

Halfjaar geleden al voorgesteld dat ze moesten testen of testers in dienst moesten nemen

Er zijn een hele hoop klanten uitgenodigd om tester te spelen en voor TV Anywhere kon je zelf nog aanmelden om het uit te proberen vantevoren (iirc tot 200 mensen). Nou speelt dat zich allemaal af op een besloten deel van het forum maar je vraagt je je toch af hoe al deze issues toen niet naar voren zijn gekomen :thinking::thinking:

 

Er is zoveel al gezegd, maar ik zal toch ook nog een poging doen.

Ik gebruik de tv anywhere App op zo'n appel tablet. De oude app werkte daar heel fijn op: bij het terugkijken van een programma was er vaak nog een stukje van het vorige programma te zien, zodat je niets hoefde te missen.

Nu kom je ergens midden in het programma terecht en tegen het einde heb ik nu al meerdere keren een foutmelding gekregen, dus het einde van een film op YouTube moeten kijken.. in ieder geval één van deze films is al eerder benoemd hier.

Wat ook erg irritant is, is dat het programma helemaal zwart wordt en stil staar wanneer je de helderheid en het geluid van je apparaat wil aanpassen (als je dat ios menu van rechtsboven naar beneden haalt). Hoe weet ik nu hoe hard/zacht ik hem moet zetten en welke helderheid ik prettig vind? Juist! Dat weet ik niet, want mijn programma is gestopt met afspelen en ik heb een zwart scherm.

 

Dit zijn nu een paar van mijn grootste ergernissen in de app tov de vorige versie. Wat ik nog erger vind is dat deze app nu kennelijk ook beschikbaar wordt gemaakt op het tv kastje, terwijl hij dus nog helemaal niet voldoende werkt op de mobiele devices. Waarom niet eerst zorgen dat het daar goed werkt, voordat je met het volgende platform verder gaat?

Ik heb me voor het tv kastje aangemeld als tester, maar nog op geen enkele manier feedback over kan geven omdat ik geen toegang heb tot het topic. Ik heb via verschillende kanalen aangegeven geen tester meer te willen zijn omdat ik mijn feedback niet kwijt kan, maar ik heb op nog geen enkele manier iets vernomen:(

Reputatie 1

Nog steeds waardeloos:

Met Windows 10 en Chrome haperingen op de NPO's.
Iedere 2 seconde een hapering van 2 seconden op de overige zenders ( niet te kijken dus)

Google Chrome is up-to-date
Versie 86.0.4240.111 (Officiële build) (64-bits)

 

Met Edge krijg ik regelmatig bij geen enkele commerciële iets gestart

Microsoft Edge is bijgewerkt.
Versie 86.0.622.58 (Officiële build) (64-bits)

Inderdaad blijft het angstvallig stil vanuit T-Mobile thuis…………………..hoe lang moet dat nog duren

Reputatie 7
Badge +16

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

In de Webversie van TVAAlleen fullscreen mogelijk. Hier wordt de functionaliteit van aangepast zodat het scherm ook geminimaliseerd kan worden. Dit is naar verwachting binnen een aantal weken gereed. Als workaround kun je wel gewoon met alt-tab van scherm wisselen, de uitzending blijft dan gewoon doorspelen en je kan dan gewoon andere dingen doen zoals je mail bekijken etc. maar duidelijk dat dit niet ideaal is en dit passen we daarom aan. 

Het verlopen van de sessies/opnieuw in moeten loggen – Hier wordt nog steeds aan gewerkt en heeft prioriteit maar blijkt een hardnekkig issue. Nog geen oplosdatum bekend, zodra er meer duidelijk is laten we dit uiteraard weten!

Programma gids - Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.

App crasht op ChromeOS – Hier blijft het gebruik via de browser van kracht.

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de Mini-gids wordt binnenkort ook opgelost..

 Programma Gemist stopt voortijdig – Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. Mocht dit niet het geval zijn dan horen we het graag!
Workaround: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.

Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Hier wordt aan gewerkt, nog geen oplosdatum bekend.

Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet – Is bekend, wordt aan gewerkt.

Reageer