Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Klopt het trouwens dat als ik een programma kijk, die op dat moment live is, niet verder kan kijken op een later tijdstip? 
Maakt niet uit of ik “kijk vanaf begin” of er pas heen ben gegaan.. En het maakt ook niet uit of ik al een uur of een paar minuten ervan heb gekeken, hij onthoud het niet en ik moet helemaal vanaf begin weer kijken. 

Het is onderhand al weer maanden zo dat het verkeerd gaat met terugkijken op tv en online, iets wat in het begin wel heel goed ging. 
Betekend dit dat we doordat we niet ten volle meer van Tmobile Thuis gebruik kunnen maken, we korting krijgen of iets dergelijks? Want ik voel mij onderhand misleid, met een goed, handig werkend programma naar iets met meerdere defecten, terwijl de prijs hetzelfde is gebleven. 

Reputatie 7
Badge

Ik erger me aan de website variant. Specifiek dat de enige opties fullscreen (en straks minimaliseren) zijn

Ik zou graag de optie om in een window af te spelen terugkrijgen.

Sinds vanmiddag is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om tv te kijken of radio te luisteren binnen het scherm / tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.

Reputatie 2

Vrijdag, 20 november 2020/19:24

De keuze tussen het oude en de nieuwe T-MobilTV is zéér wenselijk.

Hoogachtend

jjayceeb

Reputatie 2

Eerlijk is eerlijk. Chapeau voor de ontwikkelaars, het manco van alleen fullscreen is opgelost, ben hier echt content mee. Hierbij is het grootste issue voor mij opgelost. :thumbsup_tone1:

Reputatie 4

Hoe kan ik apparaten afmelden? Als ik nu wil casten naar tv boven kan dit niet, maar tv beneden wel. Beide hebben Chromecast. 

TV anywhere werkt goed op mijn telefoon. Op mijn PC en convertible ook goed. Alleen het bladen door de content heen niet. Via een touchscreen kan ik namelijk niet door tv-gids bladeren of de programma's. Ook toetsenbord bediening is matig.

Op mijn telefoon mis ik de functie om het beeld aan mijn 21:9 scherm aan te passen. Maar dat ondersteund volgens mij alleen nog Youtube tot nu toe.

Reputatie 3

Gisterenavond was het weer mis.

Mijn vrouw keek naar de film Kidnap op RTL7.

Het laatste stukje werd weer niet uitgezonden.

Is daar nu echt niets aan te doen?

Erg slecht dit.

Reputatie 2

Ik was het na 3 maanden al vergeten dat je vroeger met de pc tv kon kijken.. vandaag na alle goede berichten maar weer eens geprobeerd.
spannend na het inloggen via chrome is dit beeld. met 3 kleine puntjes. 
spannend. kan zo beginnen……….
10 min later… moet van ver komen.. 
kijken hoe de iptv jongens het doen . 30sec later mooi beeld en kanalen die elders niet te zien zijn.
 

Reputatie 3

Zonet, 29-11, RTL8, The Good Doctor van maandag 23 november aflevering 13. WEER het einde niet te zien via TVAnywhere.

Wanneer stopt dit?

Dit is niet leuk meer.

We willen ook het einde van een programma zien.

Reputatie 3


kijken hoe de iptv jongens het doen . 30sec later mooi beeld en kanalen die elders niet te zien zijn.
Welke IPTV jongens zijn dat?

 

Reputatie 2

Hallo, blij dat full screen aan/uit kan.

Op een MacBook Air 2020 met Chrome gaan de ventilatoren voluit blazen als ik TV-anywhere gebruik. Vreemd. Gebruiken jullie Flash? Daar gebeurde dat nog wel eens mee.

In Safari komt Eurosport niet door.

succes

Reputatie 1

Blijft ergernis……………

 

Programma terugkijken op TV ?????????????

kijk al 10 minuten naar een zwart scherm met het draaiend rondje, alleen geluid maar zoals gezegd al die tijd geen beeld.

Op de laptop draait het wel……………..

Waarom reageert niemand van T mobile meer op dit forum?

 

Wanneer wordt een nieuwe Apple TV versie van de app verwacht? Ik ben blij met de nieuwe ontwikkelingen, maar de app is erg slecht bruikbaar. Teveel issues om op te noemen. Gewoon live TV kijken is al een uitdaging voor de familie. Laat staan terugspoelen (wat totaal niet werkbaar is).

Reputatie 1

Volgende probleem.

Programma start weer met alleen geluid en geen beeld, met moeite wel beeld erbij gekregen.

Tevens start de tv nu steeds met ondertiteling , daar zit ik niet op te wachten.

Reputatie 7
Badge

Hallo, blij dat full screen aan/uit kan.

Op een MacBook Air 2020 met Chrome gaan de ventilatoren voluit blazen als ik TV-anywhere gebruik. Vreemd. Gebruiken jullie Flash? Daar gebeurde dat nog wel eens mee.

In Safari komt Eurosport niet door.

succes

Flash wordt niet gebruikt. Net laten checken, maar Eurosport werkt gewoon op een MacBook met Safari. Kan je nog eens checken?

Reputatie 2

korte vraag. Ik heb continu het T-Mobile menu boven in het beeld, heel irritant. Hoe kan ik deze wegkrijgen?

Het menu onderin het beeld met de tijdbalk verdwijnt na een aantal seconden.

Reputatie 2

korte vraag. Ik heb continu het T-Mobile menu boven in het beeld, heel irritant. Hoe kan ik deze wegkrijgen?

Het menu onderin het beeld met de tijdbalk verdwijnt na een aantal seconden.


opgelost, ik kijk via de browser op de PC die ik naar de tv sleep, en daar op F11 drukte voor full screen, dan krijg ik inderdaad het menu continue in beeld. klik ik niet op F11 maar op het knopje full screen of dubbel klik op het scherm dan krijg ik geen menu. 🙂 en wel full screen.

Reputatie 2

hardware tmobile tv terug kijken dit word steeds minder programmas kun je alleen nog opnieuw starten maar niet meer terug kijken.
verder is er voor de brouwsers weer een nieuw userpest fuctie geprogrameerd 
als je nu switcht tussen apparaten moet je elke keer weer een apparaat vrijgeven. wie verzint zo iets
geef simpel een melding als er 4 streams tegelijkertijd bekeken word!!!!!!!!!!!!!!!!! niet dat er ooit 4 devices ooit gebruikt zijn
userpesten een 10t
chrome buitenspel zetten een 10
tv kijken op computer een 2 
elke keer je inloggegevens moeten invullen: een 10
gebruiksvriendelijk een 2
Ga toch eerst eens TESTEN voor dat je iets vrijgeeft !!!!!
 

Reputatie 1
  • Sinds ruim een week moeten we steeds pincode invoeren als we naar NPO 1 willen kijken.
  • Switchen naar radio is een GROTE omweg, gaat dan ook niet direct naar je favoriete zender/zender die je het laatst gebruikte.
  •  
  • Menu voor terugkijken is HELEMAAL niet overzichtelijk/gemakkelijk. Veel gedoe. 

Alles bij elkaar echt geen vooruitgang!

 

Reputatie 2

korte vraag. Ik heb continu het T-Mobile menu boven in het beeld, heel irritant. Hoe kan ik deze wegkrijgen?

Het menu onderin het beeld met de tijdbalk verdwijnt na een aantal seconden.


opgelost, ik kijk via de browser op de PC die ik naar de tv sleep, en daar op F11 drukte voor full screen, dan krijg ik inderdaad het menu continue in beeld. klik ik niet op F11 maar op het knopje full screen of dubbel klik op het scherm dan krijg ik geen menu. 🙂 en wel full screen.

Leve de programeurs van Tmobile  zelfs de standaard windows fucties weten ze omzeep te helpen!
nog meer shortcodes weg programeren. zodat we weer rsi mogen ontwikkelen!

Tijdens het tv kijken via TV-anywhere op de laptop met Windows 10 valt het mij op dat de audio en video niet synchroon meer loopt na verloop van tijd. Verschil in Chrome of Edge browser maakt geen verschil. Ligt dit aan de computer of aan de TV-anywhere?

@Brian Het wordt echt hoog tijd dat je de lijst gaat updaten. Het heeft zo weinig nut voor ons als gebruikers van T-mobile thuis om te reageren. Ik heb spijt dat we net een combi abonnement hebben afgesloten met een mobiele telefoon. T-mobile thuis gebruiken op een laptop is echt slecht, maar de aanpassingen van de website https://t-mobiletv.nl is echt dramatisch. Waarom kunnen we nu nog steeds, sinds eind september niet fatsoenlijk bladeren door een TV-gids en zijn de kleurshiftproblemen nog steeds niet opgelost. En deze (al eerder genoemde) problemen staan niet als probleem genoemd. 

 

Ik zie net dat er een balk aan de onderzijde van de TV-gids is toegevoegd, daarmee kan er geschoven worden in de tijd. Heel fijn dat dat nu wel kan.

Reputatie 1

Het ontbreken van enige terugkoppeling is inderdaad ronduit schokkend en schandalig. Hoe veelbelovend het was 3 maanden geleden… TMobile komt haar beloftes weer niet na. Ik heb ondertussen ook spijt van mijn move van KPN naar TM, hoewel ik het nog steeds fijn vindt dat alles voor mij wat TV betreft nu samen komt in 1 Apple TV kastje.

Maar het TV kijken is een constante struggle, mijn vrouw klaagt steen en been over eenvoudige zaken als terug en vooruit spoelen, terugkijken van programma's en de algemene functionaliteit. Ik weet niet eens hoe de vorige versie van TVA was, ik ben pas 3 maanden klant, maar dit zoals het nu is, is gewoon in en in slecht.

Als dit niet snel verbeterd, kan ik niet anders dan de hele boel wederom te verhuizen… @Brian, kom nu eens EINDELIJK met terugkoppeling over verbeteringen in de Apple TV app. Zit er maar 1 developer parttime op ofzo? :neutral_face:

Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.

 

Hoezo is dit opgelost, de problemen in Safari 14.0.1 is zeker niet opgelost. De kleur verspringt nog steeds van groen naar rood en weer naar een groen toon. En nee dit ligt niet aan de iMac, of MacBook zelf en ik heb nergens last van bij YouTube of andere video’s. @Brian 

Reputatie 4

Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.

 

Hoezo is dit opgelost, de problemen in Safari 14.0.1 is zeker niet opgelost. De kleur verspringt nog steeds van groen naar rood en weer naar een groen toon. En nee dit ligt niet aan de iMac, of MacBook zelf en ik heb nergens last van bij YouTube of andere video’s. @Brian 

Dit kan ik bevestigen. Ook krijg je in Safari een lage resolutie voorgeschoteld en is er geen andere resolutie te kiezen (alleen ‘auto’). Dit is met de update niet gewijzigd. 

In Chrome op macOS geen problemen.

Reageer