Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Ik heb sinds enkele maanden ‘problemen’ met de TV-anywhere, welke ik bekijk via de laptop (Google Chrome, Firefox, Edge geprobeerd).Eerst was het beeld zeer schokkerig waardoor je niks fatsoenlijk kon kijken, maar in Firefox had ik dit probleem niet. Ondertussen is het via Chrome ook beter te bekijken gelukkig :grin:

De “Verder kijken” optie wordt blijkbaar gewist / niet opgeslagen. Gisteren een film op rtl 8 bekeken via TV anywhere maar na +/- 25 min afgehaakt i.v.m. het tijdstip. Nu dachten we vandaag dit gemakkelijk weer terug te kijken door simpel op “Verder kijken” te klikken, maar deze stond er helemaal niet in vermeld en de overige programma's ook niet?  Nu is doorspoelen niet toegestaan dus dan zou je eerst de film weer 25 min moeten laten ‘draaien’ voordat je verder kan bekijken? 

Wordt verder kijken niet ondersteund met Live tv en hoe werkt dat met terug gekeken programma's want deze worden blijkbaar ook niet opgeslagen/gewist? Dit is onder andere met programma “Ambulance UK” gebeurd ter info. 

 

Reputatie 2

Ik heb exact hetzelfde probleem cw klacht dat je niet verder kan spoelen dan 5 min. Bijzonder annoying. Bijvoorbeeld bij een praatprogramma een saai onderwerp skippen. Dit lijkt me geen technisch probleem maar bewust geprogrammeerd. Dat zat overigens niet in de oude tv-anywhere. Misschien, ik weet het niet is dit bewust gemaakt om geen reclames te kunnen doorspoelen.  Hoe ziekelijk wil je het hebben.

Jammer dat er op dit topic geen reactie komt van @T-mobile.

Reputatie 7

Hoi @Vincitore,

 

Op dit moment is er een probleem met TV en TV Anywhere. We werken hard aan een oplossing. Dit topic (hierboven) gaat om een ander issue voor andere klanten. Houd dit topic in de gaten voor updates: 

 

Doe iets aan de vertragingen van de streams!

 

Reputatie 6
Badge

Heb nu ook toegang tot de KPN app en die loopt maar 9 seconden achter tov de oude tv stream (‘Interactieve TV’). In de vernieuwde T-Mobile app is het zo’n 34 seconden (kijk nu american football op ESPN 1). Met de oude app was het ook zo'n 30 seconden dus daar is weinig anders aan maar dat die van KPN maar 9s achter loopt was wel opvallend.

Reputatie 3

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update: 17-12-2020

Recent hebben wij een grote update uitgebracht voor T-Mobile TV en TV Anywhere die vooral gericht is op gebruikscomfort. Je kan alles hierover lezen in het volgende topic: Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere.

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 

 Hoi 

Tv-Anywhere werkt uitstekend, dat je programma's in je eigen volgorde kunt zetten is een pluspunt, 

Over Web -Tv kan ik niet oordelen, de TV-box is nog niet geüpdatet 

Groet,

Fishermann 

Ik heb meerdere keren gemeld dat de problemen op mijn iPad 4 (met iOS 10) waarschijnlijk kwamen doordat de vernieuwde tva niet werkte met 32 bits apparaten, ik heb toen opmerkingen gekregen van moderatoren en andere forumleden dat dit niet zo was. 

Nu blijkt dit wel het geval dus vraag ik, krijg ik nu korting op mijn abonnement omdat ik tva niet meer kan gebruiken of krijg ik van jullie een andere iPad ?

Ik verwacht een serieus antwoord en niet allerlei lollige opmerkingen.

Reputatie 4

Met de Apple TV app: als je een andere app (bijv. Netflix) en daarna terugkeert naar T-Mobile Anywhere, dan krijg je vaak (niet altijd) aantal foutmeldingen. Ik heb ze niet allemaal op foto kunnen vangen. Wel bijgaande, met een storende taalfout:

De foutmelding klopt ook nog eens niet. Het was gewoon NPO1.

Reputatie 7

@Kkqs Helaas niet. TV Anywhere is een extra service waar je niet apart voor betaalt en daarnaast kunnen we niet alle apparaten voor altijd blijven ondersteunen. Naarmate de techniek vordert zullen er apparaten zijn die dit niet meer kunnen ondersteunen. We kijken hier zorgvuldig naar en hebben in dit geval de afweging moeten maken om 32 bits apparaten met iOS 10 niet meer te ondersteunen. Ter vergelijking: Als Apple een nieuwe iOS uitbrengt die niet meer ondersteunt wordt door oudere devices dan krijg je ook geen nieuwe telefoon van ze. :wink: Klinkt een beetje lullig en zo bedoel ik het uiteraard niet maar daar komt het wel op neer. Als alternatief kan je natuurlijk wel gewoon de browserversie gebruiken!

@wmuys Dank voor de melding, deze ga ik doorspelen!

Reputatie 4

Nog een feature request voor de Apple TV app:

Als gewoon TV kijkt en dan op het touch gedeelte klikt, kom ik in het scherm opties met daarbij de optie “Uit favorieten verwijderen” geselecteerd. Klik je dan (al dan niet onbedoeld) nog een keer, dan is de zender uit de favorieten verwijderd. Dit is bij ons al vaak gebeurd.

Je kunt de zender dan met hetzelfde gemak weer toevoegen, maar dan staat ie bovenaan in de lijst van favorieten en moet ik dat via de app op de telefoon weer aanpassen.

Concreet verzoek: kan een andere optie als default geselecteerd zijn als je klikt. Bijvoorbeeld ondertiteling?

<edit> of als alternatief: kun je lijst van favorieten “vergrendelen”?

Reputatie 6
Badge

Is er al meer nieuws over picture in picture op iOS?

Reputatie 2

Sinds 20 januari problemen met site https://t-mobiletv.nl/ 

Krijg van mijn browser foutmelding:

               Your connection is not private

               Attackers might be trying to steal your information from t-mobiletv.nl (for example

               passwords, messages, or credit cards). Learn more

              NET::ERR_CERT_REVOKED

 

tot 20 januari heeft alles goed gewerkt. Heb de problemen op meerdere pc’s en zowel op Chrome als de Opera browser.

Geen problemen met andere websites.

Is er iets met het server SSL certificaat? 

Misschien kan er in de volgende update ook worden meegenomen dat de verwijder knop te laag staat en dus half achter de “home button” van de iPhone verdwijnt. Hierdoor is de knop lastig in te drukken. 

sinds 20-01-2021

al gemaild en ticket aangemaakt. echter kan nu dus al paar dagen geen tv kijken via de computer/webbrowser, fysieke kastje niet in gebruik, kijk af-en-toe alleen via computer via bedraad CAT6 UTP bekabeling.

krijg telkens de melding ERR::CERT REVOKED en dat de verbinding niet privé zou zijn.

het maakt niet uit welke webbrowser ik gebruik, edge, chrome, epic, firefox de fout blijft hetzelfde.

om uit te sluiten heb ik uiteraard al het nodige huiswerk verricht.

* alles gereset, stroom eraf etc zowel van converter (donker antraciet kastje) als ook van de router, die witte zyxcel T50.

* windows opnieuw schoon geïnstalleerd, ja pak het meteen goed aan

* 2e computer geprobeerd die gaf een andere fout helaas geen foto daarvan maar de fout was:

er zijn teveel apparaten die met tv van t-mobile verbinding hebben limiet is bereikt, met daaronder een lijst van zeker 15 apparaten allemaal met de naam admin.

helaas geen mogelijkheid om alles te verwijderen, kon alleen 1 verbinding "vervangen" voor de computer waar ik op dat moment mee wilde gaan kijken.

 

meteen andere vraag, ben nu toch bezig.

als ik tv uit mijn abo gooi kan ik dan nog wel/geen gebruik blijven maken van tv via browser dus anywhere (maar niet de app dus)

Reputatie 6
Badge +3

 

meteen andere vraag, ben nu toch bezig.

als ik tv uit mijn abo gooi kan ik dan nog wel/geen gebruik blijven maken van tv via browser dus anywhere (maar niet de app dus)

Nee, als je tv opzegt kan je geen Tv meer kijken via Web, App en STB. 

 

meteen andere vraag, ben nu toch bezig.

als ik tv uit mijn abo gooi kan ik dan nog wel/geen gebruik blijven maken van tv via browser dus anywhere (maar niet de app dus)

Nee, als je tv opzegt kan je geen Tv meer kijken via Web, App en STB. 

bedankt voor het antwoord. ok dan wacht ik nog de geplande update af die dit weekeinde doorgevoerd zal worden of daarmee dan de problemen wellicht opgelost zijn.

zo niet, dan ga ik alsnog tv opzeggen. dat animo kastje heb ik niet in gebruik, werkt ook niet goed, stoort ook, en kan geluid niet naar mijn speakers doorzetten.

wil af en toe nieuws kunnen kijken en soms boulevard en dat was het dan wel zo'n beetje wat ik op "tv” kijk. dan is € 15,- voor af en toe kijken en het dan op die momenten niet werken gewoon weg gegooid geld.

de rest is wel goed. gigabit internet glasvezel is hier bloedverziekend snel, maarja alles bedraad en met CAT6 wil wel.

 

thnx

@Brian 

ik heb gekozen voor tmobile-thuis omdat tv anywhere daar een onderdeel van was, zonder dat was het maar de vraag geweest of ik het abonnement had afgesloten. 
 

ik heb vorig jaar mijn iPhone 5c vervangen (geen nieuwe gekregen van de provider) de updates van iOS 11 en hoger werden niet geïnstalleerd omdat die betrekking hadden op onderdelen die niet in mijn iPhone zaten of omdat die betrekking hadden op 64 bits software.

mijn iPhone heeft tot het laatst goed gepresteerd, sms, internet, e-mail, Whatsapp, filmpjes en niet te vergeten bellen, jouw vergelijking gaat dus mank.

ps ik heb inmiddels een nieuwe iPad en tv anywhere werkt nu probleemloos.

Reputatie 2

Sinds 20 januari problemen met site https://t-mobiletv.nl/ 

Krijg van mijn browser foutmelding:

               Your connection is not private

               Attackers might be trying to steal your information from t-mobiletv.nl (for example

               passwords, messages, or credit cards). Learn more

              NET::ERR_CERT_REVOKED

 

tot 20 januari heeft alles goed gewerkt. Heb de problemen op meerdere pc’s en zowel op Chrome als de Opera browser.

Geen problemen met andere websites.

Is er iets met het server SSL certificaat? 

Vandaag gecheckd, en het NET::ERR_CERT_REVOKED probleem is voor mij opgelost. Dank hiervoor. Had graag een melding gehad dat eea opgelost is. Nu kom ik er ‘per toeval’ achter. 

Reputatie 5
Badge

Erg teleurstellend dat T-Mobile nog steeds geen app heeft voor Android Smart TV’s!

Alle apps kunnen op mijn Sony Android TV, behalve T-Mobile TV.

 

"quote”

wil af en toe nieuws kunnen kijken en soms boulevard en dat was het dan wel zo'n beetje wat ik op "tv” kijk. dan is € 15,- voor af en toe kijken en het dan op die momenten niet werken gewoon weg gegooid geld.

 

Inmiddels heb ik het TV abonnement opgezegd, apparatuur teruggestuurd, ontvangstbevestiging daarvan gekregen en dat kon ik heel gemakkelijk zelf online regelen.

Nieuws en weer als ook boulevard, wat ik dan af en toe kijk, kan ik gewoon op de RTL site zelf terugkijken, weliswaar wat later dan de live uitzending, maar dat is niet erg.

Prima oplossing zo voor mij, voor de rest geen interesse in al die TV (zooi) uitzendingen.

En ik bespaar een dikke € 20,- (abo + kastje) op mijn abonnement nu, geweldig.

 

Nu dus Gigabit glasvezel internet voor € 28,- icm vast bellen, en unlimited 5G voor mobiel waardoor ik toch klantvoordeel houd.

Bedankt T-Mobile, perfect zo.

 

Oh en van die DNS storingen heb ik geen last meer, heb in de router zelf de DNS servers gewijzigd, zodat alles wat via internet verloopt deze nieuwe (niet t-mobile thuis) DNS adressen toegewezen krijgt.

Ik gebruik nu de DNS server adressen van cloudflare, werkt perfect ook icm met een VPN.

primary DNS: 1.1.1.1

secondary DNS: 1.0.0.1

Ik ben tevreden nu

Hey all,

 

Ik zit nu al een tijdje alle fora te volgen die er te vinden zijn, maar krijg nog niet echt de indruk dat er al aan een voor Android TV geschikte versie gewerkt wordt. Is er al enig zicht op wanneer dit gaat gebeuren? Ook de nieuwe versie A2.3.0 werkt niet, deze wordt in de Play Store niet gevonden en als je deze sideload dan krijg je de splash screen (in portrait 🤔) en stopt er vervolgens mee (NVidia Shield 2019)

 

Gr, San

 

Ps, als er eventueel beta- of testversies zijn hou ik me aanbevolen om te testen...

Ik ben een grote fan van de T-Mobile TV Anywhere app. Nu ben ik sinds kort in het bezit van de nieuwe Chromecast met Google TV. Komt TV Anywhere hier ook beschikbaar op als app?

Reputatie 4

Apps toevoegen als een zender.

Bijvoorbeeld Netflix kanaal 299.

Android Tv App laat zich lang wachten, hoe lang gaat dit nog duren?

Reputatie 7

@sankonig @Meedenkertje26 We hebben zeker de intentie om Tv anywhere ook beschikbaar te maken voor Android TV maar wanneer het zover is, is op dit moment nog onbekend. Zodra we daar meer over kunnen zeggen horen jullie het uiteraard! :slight_smile:  Ondersteuning voor Netflix zit op dit moment niet in de planning, Netflix is op genoeg andere manieren beschikbaar (Smart TV etc).

@lsmeets TV Anywhere heeft Chromecast ondersteuning dus je kan deze hier zeker op gebruiken! :nerd:

Reageer