Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Reputatie 1

Sinds de laatste update heb ik steeds op de web app sessie verlopen log opnieuw in. En kan helemaal overnieuw beginnen. We zijn dus terug bij af. Kan dit opgelost worden, want het is echt heel irritant.

Reputatie 2

Het telkens inloggen via de PC TV Anywhere is weer terug. Elke 15 minuten loopt de site vast. Heel irritant. Is dit bekend en onder de aandacht?

Reputatie 7
Badge

@svanhunsel  @DanieltenB Dank voor jullie melding. We zijn het aan het onderzoeken. Hopelijk kan ik snel meer melden hierover.

Reputatie 2

Dit is best irritant/vreemd als je gewoon steeds dezelfde browser gebruikt. Een hele lijst met “PC Admin” zegt ook heel weinig.

Ik had de cookies verwijderd maar misschien heeft het ook andere oorzaken.

 

 

 

@Brian @Hans-Juriën ik vind het best bijzonder dat er maar 2 issues bovenaan dit topic staan terwijl er toch echt nog steeds een aantal zijn, die jullie zelf ook uit de reacties kunnen halen.

Ik heb nu bij Tmobile-webcare het probleem voor de derde keer aangekaart, want hier op dit forum lijkt het alsof er niets gedaan wordt met de gegeven informatie. 

Gemelde problemen zijn:

  • van kleuren verschieten in Safari (is zeker niet opgelost), ik heb hiervoor vandaag wederom een HAR bestand en een filmpje toegestuurd naar het WebCare team.
  • het telkens opnieuw inloggen in Safari, om de zoveel tijd wordt er aangegeven dat de sessie verlopen is en moeten we weer inloggen
  • Op de ATV4k loopt de app met regelmaat vast, de ene keer loopt het geluid wel door, maar is er geen beeld en de andere keer gebeurd er helemaal niets meer (zwart beeld). 
Reputatie 7

Hi all, we hebben gisteren aan het eind van de dag en aanpassing gedaan en het verlopen van de sessie zou nu niet meer voor moeten komen. Mocht dit wel het geval zijn dan horen we het graag!

@bmonninkhof Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je twitter of Facebook naam? Dan kan ik je bericht er bij zoeken. Ook ontvang ik graag meer informatie over welke versie van Safari en welke device(s) je gebruikt en wat het merk en model TV is, dan gaan we hier naar kijken.

Reputatie 4

Hi all, we hebben gisteren aan het eind van de dag en aanpassing gedaan en het verlopen van de sessie zou nu niet meer voor moeten komen. Mocht dit wel het geval zijn dan horen we het graag!

@bmonninkhof Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je twitter of Facebook naam? Dan kan ik je bericht er bij zoeken. Ook ontvang ik graag meer informatie over welke versie van Safari en welke device(s) je gebruikt en wat het merk en model TV is, dan gaan we hier naar kijken.

Ik kan het probleem met de kleuren in Safari bevestigen.

Ook krijg ik in Safari alleen een relatie lage resolutie (max 1280). Er is geen mogelijkheid om een andere resolutie te kiezen, alleen ‘auto’.

Safari versie: 14.0.3 op macOS 11.2.1 (maar ook op 11.2)

Chrome op dezelfde computer werkt zonder problemen: geen verspringende kleuren, alle resoluties incl. 1080p beschikbaar. Probleem doet zich voor op twee verschillende computers (iMac en MacBook).

Wanneer ik tv anywhere op Apple TV open gaat alles nog prima, totdat ik het geluid naar Sonos stuur met Apple TV. Alle apps ondersteunen het geluid op die manier behalve de Tv anywhere app van t mobile.

Reputatie 1

Ik heb al eerder gepost over het bedroevend verminderde gebruiksgemak van TVA nieuw ten opzichte van oud. Dit valt daar ms ook onder maar is eerder een bug denk ik: de “verder kijken” functie vergeet telkens waar ik was gestopt met een programma, zodat ik weer een half uur of soms helemaal opnieuw iets moet laten lopen voor het goede punt is bereikt. Dit gebeurt vooral op Chrome onder Win10, maar maak ik ook wel mee op de tv-box. Ik verwacht niet dat er iets aan gedaan wordt, maar alla… Nog een paar maanden en ik kan weer weg bij t-mobile 

Reputatie 6
Badge

Als ik favoriete Tv zenders toevoeg aan mijn lijst op tv worden ze in omgekeerde volgorde toegevoegd aan mijn favorieten lijst in de TV Anywhere app. Heel irritant. 

Werkt niet 🙈

overgestapt van Ziggo naar tmobile, nu je niet meer afhankelijk bent van het kastje. Wel eerst de klantenservice gebeld of dit echt werkt. Natuurlijk werkt dit en je kan gewoon tv kijken via de app werd mij gezegd. 
 

na gedoe met het internet (ook overgesloten) kon ik de tv app installeren. Ik krijg alleen een tmobile app in een andere taal (zie foto) 


klantenservice gebeld(ik ben niet handig met dit soort dingen misschien doe ik iets fout): vervelend meneer de monteur had dit in orde moeten maken. Ik stuur een monteur lang. 
 

week later: de monteur geeft aan dat dit helemaal niet kan via de app 

 

klantenservice gebeld: we bieden het wel aan meneer maar ondersteunen het niet. Uitgelegd dat ik hier weinig mee kan. Of het werkt wel of het werkt niet. 
 

opnieuw klantenservice gebeld om daar maar op te zeggen; u kunt niet opzeggen u bent 2 dagen te laat. Dit omdat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd om van alles te proberen en een week moest wachten op een monteur. Dit is gewoon terug te zien in de gesprekverslagen die de servicedeskmedewerker bijhoudt. Daarnaast heb ik het überhaupt nog niet kunnen proberen. Sorry meneer de app is eigenlijk bedoelt voor de iPad en mobiel, niet perse voor de tv. Het ligt aan aan uw tv dus daar kunnen we niks aan doen. Ik heb een recent nieuw gekochte smart tv waar alle andere apps gewoon op werken. Daarnaast heb ik uitgebreid navraag gedaan voordat ik het abonnement heb afgesloten en heeft niemand me hier überhaupt iets over gezegd. Ik keek ziggo ook gewoon via de app op de tv. Een kabel leggen is geen optie gezien de afstand en de kabel dan vanuit de hal dwars door de woonkamer moet. Helaas meneer dat is uw eigen keus. 
 

Daar moet je het dan mee doen, hoe triest en onrechtvaardig het ook is. Ik zing het noodgedwongen een jaar uit maar oké is het niet! 
 

een teleurgestelde klant 

Reputatie 5
Badge

Wanneer komt er nu een app voor Android TV?

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet de bedoeling om te crossposten @HereIsTom. 🙂 Op voorhand wordt daar normaal gesproken weinig over gedeeld. Afwachten blijft het devies. Al zou het natuurlijk wel tijd worden.

@Wic Dat is zeker zuur. Een dedicated TV app is er inderdaad niet voor SmartTV's. Enkel voor AppleTV of door te casten van een smartphone via een Chrome cast of mirror cast te kijken. Laatste optie is om via de browser van jouw toestel te kijken, maar dit heeft ook zeker nadelen ten aanzien van een soepele bediening. Dit reageert doorgaans iets trager al zul je daar qua streams weinig van merken. Misschien helpt dit je nog enigszins?

Dat er dan door T-Mobile niet verder meegedacht lijkt te worden is bijzonder jammer. Zeker als je zoveel moeite doet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wic, sorry voor deze mindere ervaring en dat je op het verkeerde idee gebracht bent!

Ik denk oprecht dat er sprake is geweest van miscommunicatie, al dan niet onbedoeld natuurlijk. Mijn collega's hebben een monteur aangestuurd om problemen met TV/de TV Box te herstellen. Aan de notities van collega's te zien, werd aan hen gevraagd of er via de TV Anywhere app gestreamd kan worden en het flauwe antwoord is: ja dat kan zeker. Dat het om een dedicated Android TV app ging, was hen, in ieder geval deels, onbekend. 

Dat gezegd hebbende, denk ik graag mee en daarom bied ik je het volgende aan: als jij een Chromecast aanschaft à € 39,00 wil ik daar de helft van vergoeden, tot een maximum van € 22,50 - afhankelijk uiteraard van waar je deze eventueel bestelt. 

Is dat een mooie tegemoetkoming? 😊

Reputatie 5
Badge

 @Jason   Is het niet handiger als T-Mobile gewoon een Android TV app maakt, is maar een kleine aanpassing van Android naar Android TV?

En tegenwoordig komen er steeds meer TV’s van o.a. Philips en Sony met Android TV.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HereIsTom, dat zou zeker weten handig(er) zijn. Daarom staat het ook op de wensenlijst! Of en wanneer dit zal worden uitgewerkt, kan ik je echter niet vertellen omdat men er nog niet mee bezig is. 

Zoals @TAVL aangeeft, wil ik je graag verzoeken om niet te crossposten, thanks! 😄

Reputatie 5
Badge

@Jason Ik hou dit topic maar aan omdat het over TV Anywhere gaat.

Maar erg jammer dat T-Mobile nog steeds niet bezig is met een Android TV app.

 

Hallo

Ook wij ervaren helaas problemen met het streamen naar televisies (ingebouwde chromecast op Philips tv’s). Zowel een zender live streamen als cloud opname hebben hetzelfde, namelijk: de verbinding doet het even goed +/- 15sec waarna vervolgens om de 10sec het laad icoontje in beeld komt, het beeld stopt voor 1/2sec en dan weer verder gaat etc. 

Problemen zijn er niet met streamen van Videoland, Netflix of ESPN. We gebruiken de optie zelf niet veel, maar lopen er wel af en toe tegenaan. Vangen het nu deels op met Videoland en NPO app, hierin kan je live naar zenders kijken. 
 

Hopelijk hebben jullie wat meer info nu!

 

Groeten 

Reputatie 2

heb sinds deze week ook TV van T-Mobile, ben best tevreden over het geheel, ik vraag me wel af of er al een verwachting is wanneer er naar de beeldkwaliteit wordt gekeken. er zijn duidelijk artefacts zichtbaar, en dat ligt niet aan de beeldinstellingen. 

Reputatie 7

Hi @Fiekert123, dankjewel voor de toelichting en fijn om te horen dat jij over het algemeen tevreden bent! Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en ik zie jouw TV Box hier niet in terug. Maak jij toevallig gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld powerline adapters? Zo ja, dan zou ik graag aan jou willen vragen of jij jouw TV Box rechtstreeks zou willen aansluiten op het modem. 

Ik denk dat ik dé oplossing voor jou heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😊

Reputatie 2

Hi @Fiekert123, dankjewel voor de toelichting en fijn om te horen dat jij over het algemeen tevreden bent! Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en ik zie jouw TV Box hier niet in terug. Maak jij toevallig gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld powerline adapters? Zo ja, dan zou ik graag aan jou willen vragen of jij jouw TV Box rechtstreeks zou willen aansluiten op het modem. 

Ik denk dat ik dé oplossing voor jou heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😊

Hi Lisa,

ik heb geen verdere apparaten tussen de router en de STB. ik maak gebruik van een Asus RT-AX82U, die zat bandbreedte heeft om mee te werken (940/940)  Ik heb de Zyxel router ook een tijdje aangesloten gehad, maar het valt me op dat met name tijdens sportwedstrijden het wel erg in kwaliteit kan afnemen. Dus helaas heeft je suggestie van een reset niet een direct effect gehad. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fiekert123, bedankt voor je terugkoppeling! Wanneer je een eigen modem/router gebruikt, kunnen wij de aangesloten apparatuur niet uitlezen. Mag ik je vragen om nog eens de Zyxel aan te sluiten zo en het dan aan te geven in dit topic wanneer dit gelukt is, dan controleer ik aan onze kant hoe de stream eruitziet op de TV Box en wat de juiste oplossing is!

Hallo, 

 

Ik vroeg mij af of jullie wat aan de info hebben gehad welke ik twee weken geleden heb geplaatst hier? De Chromecast issue speelt nog steeds helaas en soms missen we de optie wel. 
 

Geen haast, ik hoor het graag 🙂.  

Reputatie 2

Ik zou graag de volgende zaken verbeterd/toegevoegd zien worden:

 

  • Minder vertraging in de live uitzendingen
  • Ontwikkeling van Android TV app
  • Ondersteuning voor terugkijken en opnemen van de Belgische zenders
  • Aanpassen van de doorspoelmogelijkheden, nu kan je alleen de snelheid versnellen, een handige optie bij Ziggo was dat de doorspoelknop versnelde en het pijltje naar rechts telkens 30 seconden vooruitsprong, op die manier kan je bij opnames snel een aantal minuten vooruispringen

Ik zou graag de volgende zaken verbeterd/toegevoegd zien worden:

 

  • Minder vertraging in de live uitzendingen
  • Ontwikkeling van Android TV app
  • Ondersteuning voor terugkijken en opnemen van de Belgische zenders
  • Aanpassen van de doorspoelmogelijkheden, nu kan je alleen de snelheid versnellen, een handige optie bij Ziggo was dat de doorspoelknop versnelde en het pijltje naar rechts telkens 30 seconden vooruitsprong, op die manier kan je bij opnames snel een aantal minuten vooruispringen

@Sebastiaan1982 Ik ben er dus sinds kort achter dat je bij het doorspoelen het volgende kan doen. Als je een opname bekijkt, kan je bijvoorbeeld 12 indrukken op je afstandsbediening. De opname gaat dan naar de 12e minuut. Overigens zouden ze gewoon de maximum doorspoel snelheid van 16x gewoon moeten verhogen naar 32x en 64x. 

Reageer