Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@michiel71 en @wmuys Het onderzoek is geopend aan de kant van ons overkoepelend, technisch orgaan. We hebben de kwestie in de smiezen en kunnen hopelijk spoedig met een update komen. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 1

@michiel71@wmuys Ik heb dit probleem al in een ander topic gemeld. Het ligt aan tvOS 15. Het gekke is dat ik er alleen last van heb op de laatste Apple tv 4k, de voorgaan de versie uit 2017 heeft er geen last van.

Reputatie 7
Badge +16

@mountainbikert Het ligt inderdaad aan de tvOS zo te zien. We wachten nog op een concrete update vanuit het onderzoeksteam. zodra ik die ontvangen heb, horen jullie het direct. Bedankt voor je toevoeging!

Ik heb met een Nvidia Shield waarmee ik nu test soms geluid wat niet synchroon met het beeld loopt tot het compleet missen van geluid.

Andere dagen 0 problemen, maar zoals vandaag weer wel.

Reputatie 7

Hi @Hakker9, bedankt voor de melding, we zijn dit op het moment aan het onderzoeken en ik heb nog wat vervolgvragen zodat ik je melding door kan zetten:

Gebeurt het met “live” TV kijken, met Terug Kijken, of met On Demand?

Heb je misschien voorbeelden met tijdstippen en de zenders/uitzendingen waarop het gebeurde? Dit kan ons helpen om inzichtelijk te krijgen wat er exact mis gaat. Mocht het bij dezelfde zender/uitzending op andere momenten wel goed gaan heb je hier dan ook het tijdstip en de datum van? Dan kunnen we dit naast elkaar leggen.

1x was het met 1 van de James Bond films op RTL7 Ik durf niet te zeggen meer precies welke. Volgens mij nog met Sean Connery de laatste of de eerste met Roger moore.

De tweede keer was 2 dagen geleden en was alle zenders. Eerst out of sync en vervolgens viel het gewoon weg.

Dit was met Live TV en de spullen uit en weer aanzetten na een minuut of 2 hielp helaas ook niet. Sinds die tijd maar weer overgeschakeld op de TV kastjes. Zal nog wel een keer kijken.

Reputatie 7

Hoi @Hakker9,

Ik ben erg benieuwd of het probleem nog eens is langsgekomen. Een voorbeeld met een tijdstip en datum is dan echt belangrijk. Met deze gegevens kunnen we namelijk samen met de technische dienst kijken. Om een voorbeeld te geven: 14-10-2021, RTL Boulevard, RL4, 19:23. Dit is natuurlijk puur ter illustratie, maar op deze manier kunnen we voor je aan de slag. Ik hoor het graag! 

Reputatie 4

@mountainbikert Het ligt inderdaad aan de tvOS zo te zien. We wachten nog op een concrete update vanuit het onderzoeksteam. zodra ik die ontvangen heb, horen jullie het direct. Bedankt voor je toevoeging!

De nieuwe versie in Testflight lost dit probleem op.

Reputatie 7

Hi @wmuys, wat super om dit te lezen! Merci dat je dit terugkoppelt, want dit ga ik intern doorgeven zodat dit bekend wordt. Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, laat het dan vooral weten. 

Is er nog nieuws m.b.t. de oplossing? Vind het namelijk best lang duren voor een erg irritant probleem.

Hi, ik maak sinds kort gebruikt van de TV anywhere app op de Apple TV, voorheen maakte ik gebruik van de Ziggo go app. Wat ik graag op de Apple TV app zou terug zien, is dat je net zoals online en bij de Ziggo app, door alle  zenders kan scrollen zoals hieronder te zien is. Dat gaat nu niet, mocht het wel kunnen, dan is dit naar mijn inzicht niet duidelijk.  Tevens zou ik graag reminders willen zetten voor bepaalde programma's zodat deze automatisch overspringt naar die zender wanneer het begint. 

 

Voorbeeld Tv anywhere app online (Safari)

 

Reputatie 7
Badge +16

@sjorscremers Doel je op het issue waarbij beeld en geluid niet synchroon lopen? 

 

Hi, ik maak sinds kort gebruikt van de TV anywhere app op de Apple TV, voorheen maakte ik gebruik van de Ziggo go app. Wat ik graag op de Apple TV app zou terug zien, is dat je net zoals online en bij de Ziggo app, door alle  zenders kan scrollen zoals hieronder te zien is. Dat gaat nu niet, mocht het wel kunnen, dan is dit naar mijn inzicht niet duidelijk.  Tevens zou ik graag reminders willen zetten voor bepaalde programma's zodat deze automatisch overspringt naar die zender wanneer het begint. 

 

Voorbeeld Tv anywhere app online (Safari)

 

@VOne Dat zou een mooie verbetering/aanpassing zijn, thanks voor je feedback! Ik voeg deze wens toe aan het Wensen & Suggesties topic: 

 

@Jason ik doel op het issue van niet kunnen scrollen door de zenderlijst sinds apple tvos 15

@Jason ik merk nu dat het weer werkt :) 

wellicht afgelopen week de update geweest?

Reputatie 7
Badge +16

@sjorscremers Fijn dat het allemaal weer werkt! De nieuwe update is inderdaad recent uitgerold, blij te horen dat dit het gewenste effect meegebracht heeft. Thanks voor de herstelmelding! 😊

afspelen mislukt. probeer opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (314022)

 

krijg ik op mijn iphone 12; app meedere keren gedeinstalleerd en geinstalleerd, maar bied geen oplossing

afspelen mislukt. probeer opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (314022)

 

krijg ik op mijn iphone 12; app meedere keren gedeinstalleerd en geinstalleerd, maar bied geen oplossing

Dit is bij live kijken en bij terug kijken

Reputatie 7

Hi @hans peeters, heel goed dat je dit hier aangeeft! Goed om te weten dat jij de App ook al opnieuw hebt geïnstalleerd. Als jij op de volgende vragen terug kunt komen, dan ga ik graag weer verder voor je aan de slag:

  • Krijg jij deze melding terwijl jij op de wifi zit of op jouw mobiele netwerk?
  • Als jij op de wifi zit, dan wil ik graag dubbelchecken of dit de wif van T-Mobile Thuis is?
  • Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Kun je controleren of het wel werkt als jij dit uitzet? Dit doe je als volgt:
  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen! 💪

Dank voor je bericht Lisa. Op de wifi. Dezelfde wifi die ervoor zorgt dat het op mijn laptop wel werkt.

Het tandwieltje krijg ik helaas niet eens, dus kan ook niets instellen.

Via mobiele verbinding krijg ik dezelfde foutmelding

 

Hi @hans peeters, heel goed dat je dit hier aangeeft! Goed om te weten dat jij de App ook al opnieuw hebt geïnstalleerd. Als jij op de volgende vragen terug kunt komen, dan ga ik graag weer verder voor je aan de slag:

  • Krijg jij deze melding terwijl jij op de wifi zit of op jouw mobiele netwerk?
  • Als jij op de wifi zit, dan wil ik graag dubbelchecken of dit de wif van T-Mobile Thuis is?
  • Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Kun je controleren of het wel werkt als jij dit uitzet? Dit doe je als volgt:
  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen! 💪

Hi @Lisa ,

Ik heb hetzelfde probleem als @hans peeters beschrijft: foutcode 314022 op iPhone Xs met iOS 15. App meermaals opnieuw geïnstalleerd, zit op wifi via T-mobile netwerk 100 mbps (ook via 4G zelfde probleem). Krijg soms heel even een stream als ik mijn iPhone opnieuw heb opgestart, maar kan dan niet terugspoelen zonder dat de stream weer wegvalt en 314022 weer verschijnt.

Reputatie 7

Hi @hans peeters, goed om te weten! Graag zou ik dan ook een verzoek voor je willen indienen bij de technische dienst. Kan je terugkomen op de volgende punten? Dan kan ik voor je aan de slag:

  • Van welk merk is het apparaat waar je de App op gebruikt (bijvoorbeeld de iPhone X of Samsung Galaxy S7)?
  • Welke IOS of Android versie gebruik je? 

Ik hoor het graag van je, alvast bedankt! 😊

Hi @Gladstone, top dat jij hier ook voor aanklopt en ook gelijk dezelfde stappen hebt uitgevoerd! Heel fijn dat je ook alvast de iOs versie en het merk apparaat hebt gedeeld, want zo heb ik gelijk een verzoek voor je kunnen indienen bij onze technische dienst. Ik ga dit nauwlettend voor je in de gaten houden en hoop dat ik jou en @hans peeters snel van de oplossing kan voorzien. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond! 🎈

Iphone 12

IoS15.1.1

Reputatie 7

Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁

Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁

Hi @Lisa, ik zit inmiddels op iOS 15.2 en na de update kon ik succesvol een live tv-stream openen, maar een programma terugkijken weer niet. Nu geeft ook de live tv weer code 314022, ook na het wederom herinstalleren van de app. Helaas.

Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁

Hi @Lisa, ik zit inmiddels op iOS 15.2 en na de update kon ik succesvol een live tv-stream openen, maar een programma terugkijken weer niet. Nu geeft ook de live tv weer code 314022, ook na het wederom herinstalleren van de app. Helaas.

Bij mij werkt live kijken inderdaad. Terugkijken gebruik ik niet.

Reageer