Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Goedemorgen,

 

Sinds een kleine week overgestapt van KPN naar T-mobile. Ik ervaar inderdaad wisselende ervaringen als het gaat om de T-Mobile TV app op mijn Chromecast met Google TV alsmede met de TV Anywhere app op mijn mobiel. Het geluid loopt totaal niet synchroon, zowel met live tv als programma gemist. 

 

Het veranderen van de bitrate helpt niet, en ook het geforceerd stoppen en opnieuw opstarten van de app veranderd niks aan de vertraging…

 

Ik gebruik een Pixel 5 met Android 12, allebei up to date 

Versie van de T-Mobile Anywhere app: 

Versie A 2.4.3

 

Graag hoor ik of er een beta programma is en of ik daaraan kan deelnemen :)

 

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Borssie, bedankt voor het delen van jouw ervaring en sorry dat het nog niet geoptimaliseerd is naar jouw verwachtingen - daar brengen we natuurlijk graag verandering in, zolang het mogelijk is.

Vraagje: je geeft aan dat het geluid niet synchroon loopt: is dit op specifieke zenders of tijdens specifieke programma's het geval? Ook spreek je van vertraging; synchroniciteit en vertraging in de stream zijn twee verschillende items. Het eerste moet bij bepaalde zenders verholpen worden, het tweede is een basisvertraging die op korte termijn niet meer aangepast kan worden (live TV loopt zo'n twaalf tot maximaal achttien seconden achter ten opzichte van de live uitzending).

Als jij kunt specificeren waar het probleem ligt, dan pak ik het graag zo snel mogelijk voor je op!

Goedemiddag @Borssie, bedankt voor het delen van jouw ervaring en sorry dat het nog niet geoptimaliseerd is naar jouw verwachtingen - daar brengen we natuurlijk graag verandering in, zolang het mogelijk is.

Vraagje: je geeft aan dat het geluid niet synchroon loopt: is dit op specifieke zenders of tijdens specifieke programma's het geval? Ook spreek je van vertraging; synchroniciteit en vertraging in de stream zijn twee verschillende items. Het eerste moet bij bepaalde zenders verholpen worden, het tweede is een basisvertraging die op korte termijn niet meer aangepast kan worden (live TV loopt zo'n twaalf tot maximaal achttien seconden achter ten opzichte van de live uitzending).

Als jij kunt specificeren waar het probleem ligt, dan pak ik het graag zo snel mogelijk voor je op!

Hi Jason!

 

Bedankt voor je reactie. Het gaat in dit geval om synchroniciteit, dus dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ik zie op dit community al meerdere mensen die hetzelfde ervaren. Ik heb sowieso alles geupdate, opnieuw geïnstalleerd en heb mijn geluidinstellingen nagekeken, deze staan allemaal op standaard (niet dolby) dus daar ligt het niet aan. Ook is mijn internet snelheid goed (1gigabit/s) en is mijn Chromecast met Google TV bedraad aangesloten.

 

Ik hoor graag van je, en of ik deel kan nemen aan een beta programma :) 

 

Grt Jeroen

Reputatie 7

Hi @Gladstone, heel goed dat je dat hier hebt aangegeven! Ik wilde dit verder doorzetten, maar ik zie dat mijn collega van de klantenservice mij net voor is geweest. Ik hoop dan ook dat hier binnen enkele dagen een update op binnenkomt die mijn colllega met je kan delen. Houd je ons hier op de hoogte, zodra alles weer goed werkt? Fingers crossed! 😊

Hi @Borssie, top dat je deze heldere aanvulling hebt gegeven! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Kan je enkel nog wat voorbeelden noemen van programma's en zenders waar dit bij voorkomt en of dit echt een structureel probleem is of af en toe voorkomt? Dan voeg ik dat ook aan het onderzoek toe. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd graag een oogje in het zeil en laat het aan je weten, zodra ik iets met je kan delen! 💪

Hi @Gladstone, heel goed dat je dat hier hebt aangegeven! Ik wilde dit verder doorzetten, maar ik zie dat mijn collega van de klantenservice mij net voor is geweest. Ik hoop dan ook dat hier binnen enkele dagen een update op binnenkomt die mijn colllega met je kan delen. Houd je ons hier op de hoogte, zodra alles weer goed werkt? Fingers crossed! 😊

Hi @Borssie, top dat je deze heldere aanvulling hebt gegeven! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Kan je enkel nog wat voorbeelden noemen van programma's en zenders waar dit bij voorkomt en of dit echt een structureel probleem is of af en toe voorkomt? Dan voeg ik dat ook aan het onderzoek toe. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd graag een oogje in het zeil en laat het aan je weten, zodra ik iets met je kan delen! 💪

 

@Lisa Dank je wel! Ja het komt voor bij, voor zover ik heb kunnen checken, alle zenders, en wel af en toe, dus niet altijd. Lastig te zeggen wanneer wel/niet.... Hopelijk kunnen jullie hier iets mee! 

 

Ik wacht het even af…

 

Reputatie 7

Hi @Borssie, heel graag gedaan! Ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en deel graag de uitkomst met je. De technische dienst heeft dit uitvoerig getest en alles werkt aan onze kant zoals het zou moeten en het loopt synchroon. Klopt dat jij de afgelopen dagen ook weer probleemloos hebt kunnen genieten? Mijn collega van de technische dienst laat weten dat het mogelijk een hardware issue is bij je als blijkt dat je hier nog steeds last van hebt. Kan je aangeven of de issues inderdaad voorbij zijn?

Super tof dat je graag deel wilt nemen aan de testgroep! Ik heb jouw verzoek doorgezet naar mijn collega. Zou jij alvast jouw e-mailadres naar mij willen doorzetten in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan kan ik dat direct doorzetten! 😊

Hi @Gladstone, ik wil je graag ook het volgende laten weten! Mogelijk heb je al een terugkoppeling gekregen van mijn collega die het verzoek heeft ingeschoten bij de technische dienst, maar zojuist heb ik ook de status hiervan gecheckt. Ik zie dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling om hierbij te helpen. Het kan dan ook wat langer duren voordat hier wat uitrolt, maar ik hoop dat zij tot een geschikte oplossing zullen komen! 

De app werkt heel slecht op m'n android mobiel. Die is een paar maanden oud dus voldoet qua OS aan de vereisten. Ik heb 17mb snelheid via wifi, van T-Mobile. M'n bereik is uitstekend. Maar de app hapert meerdere keren per seconde, op iedere zender. Zowel qua beeld als geluid. Ik heb geen vpn, de app al opnieuw geïnstalleerd, alle andere stappen ook doorlopen. Wat kan ik nog doen?

Reputatie 7

Hi @Esdamion, heel goed dat je dit laat weten! Wat balen dat de App niet goed werkt op jouw telefoon. Graag wil ik checken of je de onderstaande stappen ook al hebt uitgevoerd. Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Ik wil dan ook controleren of het wel goed werkt wanneer jij dit uitzet:

  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' selecteren en de App opnieuw op te starten. Kun je hiermee uit de voeten? Daarnaast hoor ik graag of je misschien ook kunt testen of het op een andere telefoon op hetzelfde wifi-netwerk en mobiele netwerk wel goed werkt? Mocht je dit niet kunnen testen of het antwoord op deze vragen is 'nee', dan wil ik graag de volgende informatie bij je opvragen:

  • Welke Android telefoon heb je? (Bijvoorbeeld Samsung Galaxy S7)
  • Welke Android versie heb je?

Ik wil dit graag voor je oplossen, thanks alvast! ✨

Hoi Lisa, dank voor je reactie. Ik heb een Oppo A74 5G met Android 11. De haperingen gebeuren bij iedere beeldkwaliteit en op iedere zender die ik heb geprobeerd. Het lijkt alleen op wifi te gebeuren, ik had het nog niet eerder geprobeerd via het mobiele netwerk dus dat wist ik nog niet. Ik heb helaas geen andere telefoon om het op te kunnen testen.

Reputatie 7

Hi @Esdamion,

Om zo het plaatje compleet te krijgen, ervaar je de problemen ook met andere streamingsdiensten wanneer je verbonden bent met de wifi? Denk aan bijvoorbeeld een YouTube of een Netflix via de telefoon? 

Nee alle andere dingen werken prima.

Hi @Gladstone, ik wil je graag ook het volgende laten weten! Mogelijk heb je al een terugkoppeling gekregen van mijn collega die het verzoek heeft ingeschoten bij de technische dienst, maar zojuist heb ik ook de status hiervan gecheckt. Ik zie dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling om hierbij te helpen. Het kan dan ook wat langer duren voordat hier wat uitrolt, maar ik hoop dat zij tot een geschikte oplossing zullen komen! 

Hey Lisa, ik wil alvast doorgeven dat ook de nieuwe versie van de T-Mobile TV Anywhere app (versie 2.4.5) nog steeds code 314022 geeft, ook na een nieuwe herinstallatie.

 

Reputatie 7

Hi @Esdamion, heel fijn dat je alle gegevens hebt doorgezet en de stappen hebt gecheckt! Ik dien graag een verzoek voor je in bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Met jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan zet ik dit graag uit, zodat dit zo snel mogelijk gefixt kan worden. Ook wil ik nog vragen of je enkele zenders/programma's kan noemen waarbij dit issue zich voordoet. Je geeft al aan dat dit bij iedere zender voorkomt, maar met wat voorbeelden kan de technische dienst direct aan de slag! 😊

Hi @Gladstone, heel goed dat je dit meteen aankaart! Ik zie ook dat de technische dienst bij jouw onderzoek om voorbeelden van zenders/programma's vraagt. Kan je hiervan enkele voorbeelden noemen? Dan speel ik dit graag door naar de technische dienst! 💪

Hi @Gladstone, heel goed dat je dit meteen aankaart! Ik zie ook dat de technische dienst bij jouw onderzoek om voorbeelden van zenders/programma's vraagt. Kan je hiervan enkele voorbeelden noemen? Dan speel ik dit graag door naar de technische dienst! 💪

Elke zender, elk programma, zowel live als terugkijken; allemaal 314022.

Reputatie 7

Hi @Gladstone, check! Merci voor dit razendsnelle antwoord, ik heb het gelijk toegevoegd. En blijf vanaf nu dit onderzoek weer in de gaten houden!

Goedemiddag,

Sinds enkele weken heb ik het probleem dat mijn TV Anywhere app niks meer laad. Bij elke kanaal krijg ik de melding 314022. Heb een iPhone 11 op iOS 15.3. Heb de laatste versie van de app. Heb de cache gewist, app opnieuw geïnstalleerd, allemaal geen succes. Mijn vriendin met iPhone 12 en iOS 15.2.1 en bij haar werkt alles goed. Het heeft wel ooit gewerkt, maar nu dus niet meer, vermoed dat het te maken heeft met iOS 15.3? Op Wifi met Tmobile thuis en op mijn mobiele netwerk van Tele2 krijg ik niks. 

Reputatie 7

Hi @Gladstone, ik wil je heel graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Er blijken namelijk meerdere klanten ditzelfde probleem te ervaren, dus mijn collega's doen hun uiterste best om hier een structurele oplossing voor te vinden. Hopelijk kan ik je snel inhoudelijk meer vertellen!

Hi @Esdamion, ook jouw onderzoek heb ik goed in de gaten gehouden! Mijn collega van de technische dienst heeft gevraagd of jij een screenshot kan aanleveren van de Android App DRM Info op de telefoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo&hl=nl&gl=US. Kan jij hiermee uit de voeten? Thanks alvast!

Hi @ginochirino, heel goed dat je dit laat weten! Dit is momenteel in onderzoek bij onze IT-afdeling. Graag zorg ik dat jouw gegevens hier ook aan toegevoegd worden. Ik kan aan de hand van jouw e-mailadres geen abonnement vinden. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan zet ik dit graag door. Alle updates hierover blijf ik in dit topic met jullie delen! 

Hi @Gladstone, ik wil je heel graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Er blijken namelijk meerdere klanten ditzelfde probleem te ervaren, dus mijn collega's doen hun uiterste best om hier een structurele oplossing voor te vinden. Hopelijk kan ik je snel inhoudelijk meer vertellen!

Hi @Esdamion, ook jouw onderzoek heb ik goed in de gaten gehouden! Mijn collega van de technische dienst heeft gevraagd of jij een screenshot kan aanleveren van de Android App DRM Info op de telefoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo&hl=nl&gl=US. Kan jij hiermee uit de voeten? Thanks alvast!

Hi @ginochirino, heel goed dat je dit laat weten! Dit is momenteel in onderzoek bij onze IT-afdeling. Graag zorg ik dat jouw gegevens hier ook aan toegevoegd worden. Ik kan aan de hand van jouw e-mailadres geen abonnement vinden. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan zet ik dit graag door. Alle updates hierover blijf ik in dit topic met jullie delen! 

Privé bericht is verstuurd, abonnement loopt op mijn vriendin’s account, dit heb ik privé doorgegeven.

Reputatie 7

Hi @ginochirino, helemaal super! Ik heb jouw gegevens aan het onderzoek toegevoegd. Ik houd jullie hier op de hoogte. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 😊

Reputatie 7
Badge +14

Ik baal er van dat als ik een serie opneem ook alle herhalingen worden opgenomen. Vooral TLC en Fox blijven herhalen Handmatig invoeren is te veel gedoe

Ik moet nu steeds nalopen wat oud is en weg moet dit in verband met de 200 uren opnemen. 
Ben ik de enigste die hier last van heeft? Verder heb ik ook nog steeds een foutmelding bij het terug gaan van opnames naar reguliere uitzendingen 

Reputatie 7

Hi @CrisTien, ik wil heel graag dat je helemaal tevreden bent! Echter wanneer je zelf een serie opneemt, dan zal de opname altijd alle afleveringen bevatten inclusief herhalingen. Als ik dit voor je kon veranderen, dan deed ik dat met liefde. Sorry! 

Wat betreft de foutmelding, hiervoor is gelukkig een nieuwe TV Box naar jou onderweg. Als je nog andere punten hebt, stip ze vooral aan. Dan kijk ik graag met je mee naar een passende oplossing! ❤️

Hoi Lisa, hierbij de screenshots.

 

Groet!

Reputatie 7

Hi @Esdamion, je bent een topper! Heel erg bedankt voor de moeite. Ik heb dit direct doorgespeeld naar de technische colllega's en hoop je hier snel meer over te kunnen vertellen!

Reputatie 7

Hi @ginochirino, graag wil ik je op de hoogte brengen van de volgende update! Mijn collega's van de technische dienst hebben het onderzoek gesloten, want zij zien zelf niet de foutmelding terug. Klopt het dat jij inmiddels van dit probleem af bent of staat dit haaks op jouw ervaring? Ik hoor het graag, zodat ik zeker weer dat het is opgelost! 😊

Hi @Gladstone, ik houd nog steeds het onderzoek nauwlettend in de gaten! Momenteel kan ik nog geen concrete update met je delen, maar mijn collega's zijn hier druk mee bezig. Ik hoop dat ik hier snel meer over kan delen! ☘️

Hi @Esdamion, mijn collega's van de technische dienst willen heel graag weten of dit issue zich ook op andere apparaten voordoet! Kan je dit aangeven? Dan koppel ik dat weer door, zodat zij verder kunnen zoeken naar de structurele oplossing! 😊

Reputatie 7

Hi @ginochirino, super dat jij via een privébericht hebt laten weten dat alles weer goed bij jou werkt! Dankjewel voor de fijne update. Maak er een mooie avond van! 

Reageer