Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 


333 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Met de tvbox heeft T-Mobile de meeste ervaring. Is tegenwoordig een klein kastje. Ik zou dat kiezen.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen. Ik zit eraan te denken om de overstap naar tmobile thuis te maken. Tv kijken zonder decoder. Hoe ervaren jullie de beeldkwaliteit op androidtv of appletv? Of gaan jullie toch voor de kwaliteit van een decoder?

Alvast bedankt.

Goedemorgen @Meneertje van der Meertje ik maak gebruik van de app op mijn smartTV en boven heb ik een Google Chromecast met Google TV - Multimediaspeler - 4K  op een oude Samsung aangesloten.

De eerste 3 maanden had ik de boxen van TMT ik zie er weinig verschil in! Je maakt gebruik van je eigen afstandsbedieningen.

Ben dus erg tevreden over de het beeldkwaliteit.(ook Apple TV gebruikt de kwaliteit is net zo goed)


Wat ik mis via de app is de tijd onder de programma lijst als je door wil scrollen, je moet de gids erbij pakken om te zien hoe laat een programma is afgelopen. Maar ondanks dat ben ik erg tevreden Kijken zonder Boxen is een prettige bijkomstigheid en scheelt je stroom.
Veel succes met je keuze

Fijn weekend

Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.

Ik hoef niet opnieuw in te loggen, maar ik moet wel elke 5 a 10 minuten de zender opzoeken en het programma weer aanklikken op de PC in de browser (Chrome en Edge (ook chromium based) en ook Firefox) om dat de stream gewoon wegvalt en het schermgebied grijs wordt. Dit lijkt alleen te gebeuren als je “live” kijkt, niet als een programma reeds afgelopen is en je kijkt terug. Dus ik moet dan eerst wachten to het programma compleet afgelopen is , en dan kan ik het pas kijken.

Aangezien het al sinds ik T-mobile heb zo is (niet op de app op TV, alleen op de webpage in de browser op de PC !), vermoed ik dat er een foutje in de programmering van de webpagina zit wat betreft een PHP time-out of iets dergelijks, of een dhcp lease probleem in de router of iets dergelijks..

Ik was overgestapt op T-Mobile omdat ik een soortgelijk probleem had met Ziggo, die website was ook een drama, ik kijk graag TV op mijn 2e PC.

iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en of er een oplossing voor is, of wat ik zou moeten doen om te diagnosticeren waar het aan kan liggen ?

Zoals ik al zei is het niet als ik terugkijk, alleen met Live TV in de browser..

Reputatie 7

Hi @Marcurios, hartstikke bedankt dat je deze feedback deelt! Ik heb dit voor je doorgezet en laat het aan je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen. Zelf ben ik een paar dagen vrij en ben ik er woensdag weer. Hopelijk kan ik je dan meer vertellen. Ik houd je op de hoogte! 😊

Reputatie 7

Hi @Marcurios, ik wil je graag laten weten dat we een onderzoek gaan indienen voor het issue dat je hebt beschreven! Jouw issue heb ik onlangs doorgezet en ik heb teruggekregen dat je dit niet hoort te ervaren. Hier gaan we dan ook zo snel mogelijk iets aan doen. Als je op de volgende vragen terug kunt komen, dan kan ik graag verder voor je aan de slag. Heb je ook al geprobeerd om de browser(s) helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten? Ervaar je dit probleem ook bij andere websites of enkel wanneer je TV Anywhere via jouw PC kijkt? Ervaar dit daarnaast ook op andere apparaten of kijk je enkel op de PC? Ook hoor ik graag of je via de wifi kijkt of via de bekabelde verbinding. Dankjewel alvast voor de moeite. 

Laatste week heb zowel ik als mijn vrouw op onze iPhone 12 Pro en iPhone 13 Pro met de laatste versie van iOS problemen met de app. Programma’s zijn vaak niet fullscreen te bekijken, er verschijnt dan een kleine melding in beeld. Soms werkt het ook wel gewoon. Zien wij iets over het hoofd of is dit een bekend probleem?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @michelsmit, fijn dat je hier melding van maakt, ik breng graag jullie kijkplezier terug! Ik zie dat de TV Anywhere App aangeeft ‘tik om te ontgrendelen’, ik neem aan dat jullie al gecontroleerd hebben dat rotatievergrendeling uit staat? Dit is een optie die je iPhone aanbiedt zodat het scherm enkel rechtop blijft staan en niet ongewild gaat draaien. Meer informatie hierover lees je op de website van appletips: Draaien in- of uitschakelen.

Zo niet, ervaar je dit ook met andere video apps, zoals Youtube? Heb je ook een Android telefoon waarop je dit probleem ervaart?

Ik ben benieuwd en dit is vast en zeker snel voor je op te lossen! 😃

Reputatie 7
Badge +6

@michelsmit Als je op de video drukt terwijl deze afspeelt, verschijnt rechtsonder een icoontje om in full-screen te kijken.

Reageer