Beantwoord

Firmware Update AMINO Aria in week 51: alleen zenders NPO1, 2 en 3 beschikbaar

  • 25 December 2020
  • 47 reacties
  • 1901 Bekeken


Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 3

Heb een andere HDMI kabel aangesloten op ook een andere HDMI poort van mijn TV. En warempel: alle zenders waren weer te zien.

Beeld was echter niet helemaal naar mijn zin. Heb vandaag dan ook de resolutie van de Amino Aria willen aanpassen van 1080i/25  maar tijdens het aanpassen naar de aanbevolen resolutie van 1080p/50 was het meteen BOEM: ZWART BEELD. Na reset alleen maar NPO1 t/m NPO3. Alle andere zenders gingen weer als vanouds op zwart

Heb vervolgens de HDMI kabel vervangen met een andere kwaliteits-HDMI kabel (v. 2.1). Resultaat: GEEN VERBETERING. Doorgifte alleen van NPO1 t/m NPO3. Rampzalig.

T-Mobile storingsmonteur komt komende woensdagochtend langs om dit hardnekkige ontzettend vervelende euvel te verhelpen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OlavW, kun je de box alsjeblieft nog eens resetten, maar dan zonder internetkabel → 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! 

Ik heb uiteraard ook een ticket uitstaan bij onze technische collega's dus mocht het nog niet raak zijn, dan wordt het door hen opgelost. Sorry dat het allemaal zolang duurt.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Bram058, ondanks het feit dat het er sterk op lijkt dat de verschillende issues in dit topic met elkaar te maken hebben, lijkt jouw situatie een losstaande case te zijn. Bij jou valt het probleem niet zozeer te herleiden naar het niet correct registeren van de TV Box(en), maar meer op een verbindingsprobleem.

Wat me overigens wel opvalt, is dat je aangeeft dat NPO1 tot en met 3 ook na de reset enkel zichtbaar waren, maar in onze TV tool zie ik dat de overige zenders gisteren bekeken zijn. Kan dat kloppen? Heeft het daarna weer kort gewerkt?

Reputatie 3

@Jason Eergisteren een aantal keren en gisteren heb ik eenmaal alle TV-zenders kunnen bekijken.. Ben gestopt met TV kijken. Daarna weer begonnen met TV kijken. Maar werd beperkt door alleen NPO1,2,3. Andere zenders gingen op zwart (geen verbinding).

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bram058 ,

Ik wacht graag met jou het bezoek van de monteur af. Ik ben erg benieuwd wat hier uit zal komen. Laat je het weten aan ons? Ik hoor het graag!

@Jason ik heb de box en het modem gisteren gereset zoals jij had aangegeven. Daarna werkte alles, maar dat doet de tv box altijd na een stroom reset. Meestal is het dan puur afwachten totdat hij het weer niet doet.

Helaas toen ik deze ochtend de tv box wilde aanzetten deed hij het weer niet. Nu krijg ik ook npo 123 niet meer aan de praat. Dit terwijl de tv box wel nog aan staat.

Enig idee wat we nu nog kunnen proberen?

Het begint nu wel redelijk lang te duren. Het is nu al bijna 3 weken aan de gang.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OlavW, ik wacht nog op een antwoord vanuit de technische dienst. Zodra ik meer te bieden heb dan dit bericht, stel ik je meteen op de hoogte. Sorry voor het lange wachten en de langere oplostijd!

Reputatie 3

@Jason@Boris Gisteren nog een specialist ingehuurd om zekerheidshalve mijn Systimax Gigiaspeed X100 CAT6a UTP verbindingen door te meten. Alle CAT6a kabels tussen Vigor modem en TV-box en TV doorliepen de Diagnose tests met glans. Het kostte mij Euro 30,00. Conclusie van deze specialist: het Vigor modem is de oorzaak van de problemen.

Half uur geleden is de Guideon monteur langs geweest. Hij heeft een nieuw Zyxel modem aangevraagd ter vervanging van het Vigor modem. Hij vertelde mij dat hij al meerdere Vigor modems heeft laten vervangen door een Zyxel modem vanwege onoplosbare TV-ontvangst problemen.

Opdracht is gegeven om een nieuw Zyxel naar mij op te sturen en na ontvangst dien ik dan een nieuwe afspraak te maken met Guideon om het Zyxel modem aan te sluiten.

Het probleem is dus bekend bij de Guideon monteurs en hoe het opgelost kan worden namelijk door de Vigor te vervangen met een Zyxel. Alleen de Helpdesk en Forum moderators weten dat kennelijk niet. Of we worden allemaal voor de gek gehouden door T-Mobile. Niet best allemaal.

@Jason@Boris Gisteren nog een specialist ingehuurd om zekerheidshalve mijn Systimax Gigiaspeed X100 CAT6a UTP verbindingen door te meten. Alle CAT6a kabels tussen Vigor modem en TV-box en TV doorliepen de Diagnose tests met glans. Het kostte mij Euro 30,00. Conclusie van deze specialist: het Vigor modem is de oorzaak van de problemen.

Half uur geleden is de Guideon monteur langs geweest. Hij heeft een nieuw Zyxel modem aangevraagd ter vervanging van het Vigor modem. Hij vertelde mij dat hij al meerdere Vigor modems heeft laten vervangen door een Zyxel modem vanwege onoplosbare TV-ontvangst problemen.

Opdracht is gegeven om een nieuw Zyxel naar mij op te sturen en na ontvangst dien ik dan een nieuwe afspraak te maken met Guideon om het Zyxel modem aan te sluiten.

Het probleem is dus bekend bij de Guideon monteurs en hoe het opgelost kan worden namelijk door de Vigor te vervangen met een Zyxel. Alleen de Helpdesk en Forum moderators weten dat kennelijk niet. Of we worden allemaal voor de gek gehouden door T-Mobile. Niet best allemaal.

Nu weet je waarom T-Mobile Nederland ook te koop staat.

Deze problemen heeft alles te maken met de update die in december 2020 is gedaan.

Je kan klagen wat je wilt maar je krijgt hier geen antwoord op.

Wens je veel succes

Reputatie 3

Ik put ook nog moed uit een ander bericht in een ander draadje waarin de vervanging van het Draytek modem door een Zyxel modem de oplossing van het probleem was:

COPY / PASTE

Hoi@Sander ,

 

Gelukkig hoef ik niet nog een keer al die standaard checks door die ik al talloze keren heb moeten doen. Vrij zinloos ook als de verbinding wel met de oude tv boxen werkt, maar niet met de nieuwe.

 Gisteren is er eindelijk een monteur geweest die mijn zeer oude Draytek vervangen heeft door een Zyxel. En zie daar......alles werkt weer. Dat modem heeft 6 jaar lopen pruttelen en was kennelijk niet meer in staat alle vernieuwingen bij te houden. Misschien handig om bij het aanreiken van oplossingen bij het probleem van een zwart scherm ook hier aan te denken

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Bram058, bedankt voor je toelichting en het advies vanuit de monteur(s). Ik zie dat hier inderdaad, en terecht, naar geluisterd is en het modem omgeruild zal worden in jouw geval. Je ontvangt binnen nu en drie dagen een Track & Trace code waarmee je het pakket te allen tijden in de gaten kunt blijven houden. Zo weet je precies wanneer het modem en de Media Converter arriveren. Tip: download de PostNL app, dan kun je er eventueel voor kiezen - mocht dit wenselijk zijn - om het pakket direct bij een ophaalpunt af te laten leveren.

De afspraak met Guidion kun je maken zodra het pakket binnen is. 

In sommige gevallen helpt een modemswap naar Zyxel en daarvoor zal zeker actie ondernomen worden. Dit dient wel eerst kortgesloten te worden met de monteur in kwestie. Daarom wordt dit niet bij voorbaat al uitgevoerd. Ik begrijp dat dit haaks hangt op de bevindingen van de monteur, maar dat is zoals het onderzoek verricht wordt.

@Gijs50 Ondanks de meldingen in de media staat T-Mobile NL niet te koop en is er geen enkele sprake van een eventuele overname. Dit zijn slechts geruchten die al langer circuleren, maar daar is niets van waar. 

@Jason Ik zit zelf in de belegging wereld en deze is informatie is juist en niet gebaseerd op geruchten. Jij zit zeker niet zo hoog in de organisatie dat jij over deze informatie beschikt. Overigens komt deze beslissing bij het moederbedrijf Deutsche Telekom. T-Mobile Nederland is een te kleine speler op de Nederlandse markt en kan niet op tegen Ziggo-Vodafone en KPN. Dit is ook niet de eerste keer dat de Duitsers de Nederlandse tak te koop heeft gezet. Het vervelende is dat de 2 grootste partijen T-Mobile Nederland niet over kunnen nemen vanwege de concurrentie beding. Er zijn zelfs al interesses van buitenlandse partijen. Maar we zullen zien wat er gebeurt dit jaar. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Gijs50, dat heb je bij het juiste eind: ik zit zeker niet zo hoog in de organisatie en dat wil ik ook helemaal niet pretenderen! 😉

Het is vooralsnog sec gebaseerd op geruchten, mooier dan dat kan ik het niet maken. Knap dat jij over ‘insider-informatie’ beschikt, dan weet jij meer dan wij op dit moment! Waar in de beleggingswereld werk je? 

 

Reputatie 4

Wit brood, bruin brood, hij belegt van alles…. Doet mij een beetje denken aan de lagere school ‘ ja maar mijn vader is lekker brandweerman..

Te koop of niet, een paar klachten over een niet werkende decoder zal daar heus niet aan bijdragen. 
Echt sneu om dat soort info te gebruiken om je punt te maken op een forum, als het al waar is. Overname van Tele2 net afgerond dus kom maar op met die overname.

Het staat overigens gewoon op nu.nl etc dus echt hoog in een organisatie hoef je er niet voor te zitten om op de hoogte te zijn van wat er speelt (ongeacht of het waar is of niet) 

Reputatie 7
Badge +8

Hi, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Eindelijk informatie en een oplossing. Ben reuze benieuwd.

Reputatie 3

@Brian Geweldig bericht! MAAR…...heb zojuist de handmatige update uitgevoerd zoals voorgeschreven maar de firmware is nog steeds dezelfde gebleven: 14.8.86.0.3_build6

Kun en wil je de build van de nieuwe frimware verstrekken? Dan kunnen we checken of de firmware update daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.Enne.. dan kunnen we evalueren of alle of de meeste problemen zijn veholpen met de nieuwste firmware!

 

@Bram058 zie link in bericht van Brian. Daarin staat dat je bij de instellingen > Software > Versie kan kijken. Daar zou nu 7255 moeten staan op het eind. Dat is de laatste versie.

Reputatie 3

@OlavWVolgens mij is dat ONJUIST. Bij de Instellingen komt ook het begrip ‘FIRMWARE” voor. En die is in week 51 van het vorig jaar geupdate naar 14.8.86.0.3_build6. En juist DEZE FIRMWARE update heeft voor zoveel problemen gezorgd.

Nou kan ik het mis hebben, hoor. Want je hebt gelijk @Brian heeft het over een software update. En je hebt gelijk dat die staat op versie op 7255 staat.

Maar ik moet me wel heel erg vergissen dat het om de Software versie gaat in plaats van een Firmware update. Alleen @Brian kan helderheid geven in deze duisternis.

Het is in ieder geval prettig te vernemen om welke NIEUW versie # of welke NIEUWE Firmware # het gaat.

@OlavWDank voor je reactie! Corrigeer mij als ik het bij het verkeerde eind heb. En zo ja, welk nr had dan de vorige software versie?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bram058 @OlavW Goede vraag, normaal gesproken hebben we het inderdaad over firmware maar in dit geval werd er specifiek gesproken over software. Ik heb geïnformeerd bij onze developers en ik zal het topic updaten zodra ik reactie heb. Dank voor het onder de aandacht brengen!

Edit: Overigens is de update gisteren eind van de middag pas live gegaan dus als je de TV hebt gereset voor 17:00 uur dan zou ik het zeker nog even een keer proberen als het niet gelukt is met het binnenhalen van de update.

Reputatie 7
Badge +8

@Bram058 @OlavW Het gaat hier echt inderdaad om de nieuwe software versie, de firmware versie blijft dus ongewijzigd! Ik heb dit nu ook vermeld in het update topic.

Reputatie 3

@Boris , @Brian , @Jason . Alles draait weer zoals bedoeld. Nadat:

  1. bleek dat LAN poort 2 van de draytek defect was
  2. de Draytek vervangen werd door Zyxel T50 modem
  3. een software update van de TV-Box werd doorgevoerd.
  4. en dat na installatie van de Zyxel T50 nog een extra reset van het modem noodzakelijk was

Ook een tip van T-Mobile medewerker @Hans-Juriën omtrent de audio-volume verschillen heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik geen redenen meer tot klachten heb.

Moet er wel aan toevoegen dat al die misère bij elkaar 6 weken heeft geduurd incl Kerstdagen 2020 en Jaarwisseling 2020/2021 na de Firmware Update van de TV Box in week 51, 2020. Het was werkelijk afzien geblazen. Hoop dat ik in de toekomst gevrijwaard blijf van zulke toestanden.

 

Reageer