Beantwoord

Foutmelding TV Box 133066

  • 4 November 2021
  • 40 reacties
  • 1453 Bekeken

Zomaar ineens, uit het niets, een foutmelding 133066. Modem opnieuw opgestart, TV box opnieuw opgestart… code blijft,

Modem doet het verder goed, TV kijken via de app doet het ook. En nu?

 

groeten, Marco

icon

Beste antwoord door Lisa 5 November 2021, 09:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 7

Hi @MarcoHalff, super dat je dit aangeeft! Dit kijkt uiteraard niet prettig, dus ik schiet je gelijk te hulp. Top om te lezen dat je zowel de TV Box als het modem al een herstart hebt gegeven. Ik heb meteen je verbinding onder de loep genomen en hier zie ik de TV Box niet in terug. Heb je deze rechtstreeks aangesloten op het modem? 

Graag zou ik je willen vragen om een ander LAN-poort te testen, om te kijken of het probleem dan verholpen wordt. Zou jij eens van poort willen wisselen op het modem? Het handige aan het Zyxel modem, is dat alle poorten geschikt zijn voor tv. Mocht dit niet helpen, dan wil ik je vragen om de internetkabel te vervangen. Heb jij nog een extra internetkabel in huis liggen? Zo niet, dan stuur ik er graag kosteloos één jouw kant op. 

Kun je hiermee uit de voeten? Als je mij hier een korte terugkoppeling op kan geven, dan ga ik graag verder voor je aan de slag om dit op te lossen. Ik wil namelijk dat die foutmelding zo snel mogelijk weer verdwijnt! 💪

Reputatie 2

Zelfde probleem . Foutmelding 133066 . TV uit/aan en tv-box uit/aan gezet. Wifi werkt wel goed, TV-anyware op PC werkt ook, Na een half uur opnieuw een reset van tv+tv-box uitgevoerd. Daarna werkte het weer. Problemen ondervonden op 18 jan 2022 tussen 22:00 en 22:30 . 

Was er een mogelijkheid om hier zelf wat aan te doen om weer beeld te krijgen?

Reputatie 7

Hi @bernieTM, thanks dat jij via deze weg aan de bel trekt! Top dat jij de TV Box al aan en uit hebt gezet. Ik zie dat jij twee TV Boxen in je bezit hebt. Speelde dit probleem enkel op één van de twee TV Boxen? Heel fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Ik durf niet te zeggen wat de oorzaak van dit issue is geweest. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er perfect uit. Omdat ik zie dat het modem al meer dan 32 dagen onafgebroken aan staat, zou ik je willen vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik hoop dat dit gelijk de laatste keer was dat jij deze foutmelding in beeld kreeg. Mocht jij nog eens een probleem opmerken, klop dan vooral weer aan. Dan help ik je graag verder! 😊

Reputatie 7
Badge +14

Waar komt die foutmelding vandaan @Lisa weet jij dat? 
Ik  heb nu ook!  Ook TV via de app (TV anywhere)deed het niet meer wel internet.

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien Die foutmelding lijkt wel een vaker voorkomend issue te zijn inderdaad, ik ga het navragen voor jullie; anders blijft het rond sukkelen als raapzaad!

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien Die foutmelding lijkt wel een vaker voorkomend issue te zijn inderdaad, ik ga het navragen voor jullie; anders blijft het rond sukkelen als raapzaad!

Hahahahaha Graag. Ik heb tijdens de foutmelding de stappen van @Lisa gevolgd dat hielp.

TV kijken via de app ging bij ons ook niet alles gaf deze foutmelding. Wij hadden wel internet.

Maar lastig is het wel als je iets zit te kijken.

 

Raapzaad lol nooit van gehoord 😅 

Reputatie 7
Badge +16

Haha komt helemaal in orde, woensdag weten we waarschijnlijk meer! 

Raapzaad is een bloem uit de kruisbloemenfamilie en het is een voorjaarsbloeier die echt overal uit de grond knalt rond de lenteperiode en vervuilt, ondanks haar schoonheid, vaak de weides en waterkanten. In Zuid-Holland hebben we er een eigen spreekwoord van gemaakt, sorry dat weet natuurlijk niet iedereen! 

Reputatie 7
Badge +14

@Jason @Lisa  vanavond weer die foutmelding. Ik was een opgenomen programma aan het kijken. Bij het terug gaan naar reguliere uitzendingen weer die foutmelding en zwartbeeld. 
TV en Box een paar keer opnieuw opstarten en alles deed het weer!

het is dus nog steeds ‘Raapzaad’ 😅

Reputatie 7

Hi @CrisTien, merci voor het aangeven! Morgen staat de tv meeting op de planning en dan leg ik dit issue voor. Hopelijk kan ik je morgen dan ook voorzien van een heldere update/oplossing. Ik houd je op de hoogte, want dit moet zo snel mogelijk gefixt worden! 💪

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa  vanavond weer. . Exact op dezelfde manier als in vorige bericht TV box huiskamer bekabeld.
 

TV box WiFi dit probleem nog niet gezien

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik een korte update met jullie! Afgelopen vrijdag heb ik deze foutmelding voorgelegd tijdens een meeting. Mijn collega's van het TV Team zijn deze (nog) niet vaker tegengekomen, dus ik heb voor jullie alle twee een verzoek ingediend bij de technische dienst @bernieTM en @CrisTien. Ik ga dit goed in de gaten houden en hoop jullie snel van een terugkoppeling te kunnen voorzien! 😊

Reputatie 2

Hi allemaal, graag deel ik een korte update met jullie! Afgelopen vrijdag heb ik deze foutmelding voorgelegd tijdens een meeting. Mijn collega's van het TV Team zijn deze (nog) niet vaker tegengekomen, dus ik heb voor jullie alle twee een verzoek ingediend bij de technische dienst @bernieTM en @CrisTien. Ik ga dit goed in de gaten houden en hoop jullie snel van een terugkoppeling te kunnen voorzien! 😊

Update. Probleem was tot nu toe eenmalig. Het probleem heeft zich tot nu toe niet meer voorgedaan. Heb overigens de gevraagde powerflip uitgevoed. Succes met het verdere onderzoek

Reputatie 7

Hi @bernieTM, wat fijn om te lezen! Super dat je dit doorgeeft. Ik heb het onderzoek dan ook bij je gesloten, omdat dit niet meer bij je speelt. Mocht het issue zich toch nog eens voordoen, laat het ons dan vooral weten. Maak er een hele mooie dag van! 😁

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa Hier is het nog niet opgelost. Box 1 huiskamer (kabel)

Zie  vorige bericht 

‘Bij het terug gaan naar reguliere uitzendingen weer die foutmelding en zwartbeeld. 
Deze keer kunnen oplossen zonder opnieuw op te starten maar de foutmelding blijft terugkomen 

het is dus nog steeds ‘Raapzaad’’😅

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien Jeetje het wil ook niet echt vlotten met dat issue hè! 😥 Ik geef het morgen door aan Lisa zodat zij je meteen kan verder helpen met het onderzoek! 

Reputatie 7

Hi @CrisTien, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik wil je graag laten weten dat de technische dienst een nieuwe TV Box jouw kant op stuurt om dit probleem te verhelpen. De order om de TV Box naar jou op te sturen, liep vast. Dus ik heb zojuist aan de technische dienst gevraagd of de order er handmatig doorheen getrokken kan worden. Zodra dit is gebeurd, dan kan je de bestelling verder volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/ESX01469-C006. Geef je een seintje zodra de nieuwe TV Box up and running is? Dan hoop ik dat de foutmelding als sneeuw voor de zon is verdwenen! ☘

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa Echt T-Mobile  heeft een super klantenservice en moderators 

Dank je we gaan het zien en hopelijk oplossen. ❤️

Reputatie 7

Heel graag gedaan, topper @CrisTien! ❤ Ik word helemaal vrolijk van je complimnt. Houd je ons op de hoogte? 

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa De nieuwe TV box is binnen en geïnstalleerd.

De oude box ga ik morgen terugsturen.

nu afwachten op iets wat hopelijk niet meer terug komt🥳😅 Hartelijk dank.voor al de moeite in sneltreinvaart! 

Reputatie 7

Hi @CrisTien, yay heel fijn om te lezen! Je bent een topper, dankjewel Ik hoor graag van je of met deze TV Box inderdaad de eerdere issues weg zijn. Dus houd ons vooral op de hoogte hier. Heel graag gedaan! Ik kom vandaag in het onderstaande topic nog terug op jouw verzoek van Cloud Opnemen:

Ik spreek je daar dan ook graag verder! ✨

Hallo,

 

Ik heb deze foutmelding (code 133066) ook steeds vaker. Vanavond al 5 keer opnieuw opgestart, kabel verwisselt en poort gewijzigd, maar niets helpt. Na 1 of 2 keer naar een andere zender schakelen en bam! daar is het weer mis.

Graag een goede en blijvende oplossing gewenst!

 

groeten,

Gé Post

Reputatie 7

Hi @Geus-T2019, super dat jij dit topic hebt gevonden! Ik help jou hier graag bij, zodat deze melding zo snel mogelijk permanent gaat verdwijnen. Ontzettend fijn om te lezen welke acties jij zelf al hebt geprobeerd. Zou jij eens een factory reset van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kan je aangeven of dit het probleem heeft verholpen? Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen en dien ik een verzoek in bij onze techniche dienst. Ik wil dit samen met jou fixen! 💪

Hoi Lisa, dankjewel voor je reactie.
Ik denk niet dat het aan de hardware ligt, maar een software probleem is. Als ik de internetverbinding los neem en weer terugplaats heb ik weer beeld. Het loopt volgens mij vast als er een (kleine) onderbreking in de verbinding is. De software moet elke onderbreking in principe kunnen opvangen, of het nu een bedrade of draadloze verbinding is. Misschien kan daar iets aan gedaan worden. 
 

Groetjes,

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Geus-T2019, om eventjes alles uit te sluiten, heb ik een lijnmeting gedaan en er valt me een aantal dingen direct op: 

  1. Er zijn wat kleine foutjes in de verbinding geslopen; deze zijn herstelbaar middels een reprovisie + herstart van het modem
  2. Het modem en de WAN (hoe lang de diensten online zijn) staan al 58 dagen onafgebroken aan; zou je deze alsjeblieft kunnen herstarten middels een stroomonderbreking van 20 seconden - stekker eruit en erin?
  3. Er was één aangesloten apparaat (een MyCloudEx2Ultra) dat voor een IP-lease error zorgde. Deze heb ik inmiddels eruit gehaald na de reprovisie.

Laat me weten hoe de verbinding zich gedraagt nadat je het modem opnieuw opgestart hebt, alsjeblieft.

P.s. een herstart via de power-knop is niet genoeg. De stroom dient echt onderbroken te worden door de stroomtoevoer uit het stopcontact te halen.

Goedemiddag @Geus-T2019, om eventjes alles uit te sluiten, heb ik een lijnmeting gedaan en er valt me een aantal dingen direct op: 

  1. Er zijn wat kleine foutjes in de verbinding geslopen; deze zijn herstelbaar middels een reprovisie + herstart van het modem
  2. Het modem en de WAN (hoe lang de diensten online zijn) staan al 58 dagen onafgebroken aan; zou je deze alsjeblieft kunnen herstarten middels een stroomonderbreking van 20 seconden - stekker eruit en erin?
  3. Er was één aangesloten apparaat (een MyCloudEx2Ultra) dat voor een IP-lease error zorgde. Deze heb ik inmiddels eruit gehaald na de reprovisie.

Laat me weten hoe de verbinding zich gedraagt nadat je het modem opnieuw opgestart hebt, alsjeblieft.

P.s. een herstart via de power-knop is niet genoeg. De stroom dient echt onderbroken te worden door de stroomtoevoer uit het stopcontact te halen.

Hi Jason,

Ik heb de modem opnieuw opgestart en sindsdien (nu 5 dagen) dit probleem niet meer gezien.

Mocht het zich weer voordoen dan laat ik het je weten. Anders bedankt voor je hulp!

Groeten, Gé Post