Beantwoord

Foutmelding tv box unable to upgrade firmware


Na vele malen resetten kabels verwisselen blijft de melding unable to upgrade firmware nu al 2 dagen lang
Niemand neemt hier contact over op
icon

Beste antwoord door Sander 6 June 2019, 10:55

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @adriew63,

Welkom op de community. Op dit klant helpt klant forum helpen we je graag verder om te zorgen dat je weer TV kunt kijken. Ondertussen zou je via TV Anywhere kunnen kijken. In combinatie met een Chromecast, Apple TV of een geschikt device icm SMART TV zou je dit kunnen streamen. Dan kun je in ieder geval in de tussentijd gebruik maken van TV diensten.

Goed dat je al zelf stappen hebt gezet om het op te lossen. Graag denk ik met je mee om samen het probleem op te lossen.

Wat is de configuratie? Welk modem en welke tv box heb je?
Werkt het voorheen wel?
Heb je alleen de TV box gereset of ook het modem en de mediaconverter?

Hoor graag van je?
goedenmorgen tavl
nee het heeft nog niet gewerkt
modem is zyxel t 50
tv box amino 610 x
ik heb smart tv maar krijg vanaf me telefoon geen verbinding met me tv beide zitten op wifi netwerk als dat zou lukken zou inderdaad ff geholpen zijn want anyware kijken op je telefoon is best wel klein
Reputatie 7
Hoi @adriew63,

Er is bij een deel van de klanten met deze combinatie aan hardware die aanmeldproblemen ondervindt. We verwachten dat dit zeer snel verholpen wordt. In dit topic houden we je op de hoogte: TV foutmeldingen.

Voor de volledigheid plaats ik de melding ook hier:

Unable to get upgrade firmware[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Hoi

Ik hebt dat reeds getoetz, steeds selfde message" Unable to get firmware upgrade". My WiFi klopt wel.

I have done this already, still the same message. My wifi does work. Please keep us posted.
Reputatie 7
Hey @ajvdw86, speelt dit probleem nog steeds bij je? Zo ja, dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag!
Hoi. Nee dit probleem zijn opgelost dank je wel. My attempt on dutch. Problem solved thank you, I did the power off for la minute to be safe, swop lan cables and restart first the modem, then the TV box and it worked, however I do now struggle to link klantvoordeel.

Kind Regards
Andries
Goedenavond, ik heb het zelfde probleem maar heb ondertussen alles geprobeerd en toch blijft de fout terug komen. Kunnen jullie mij helpen?!?!
Ook wij hebben dit probleem en komen er niet uit.
Het lijkt dat we alles all geprobeerd hebben...

Graag hulp!

Mvg Linda
Goedenavond,

ook hier wil het niet werken. FOM, modem en STB al vele malen gereset, poorten gewisseld, andere kabels (rechtstreeks) gewisseld tussen modem en STB, maar blijf de melding krijgen. Internet werkt gewoon prima. Kan aub (zsm) de registratie in ACS worden gecontroleerd? Ik vermoed toch echt dat het daar fout gaat en zo te zien ben ik niet de enige op dit moment...

Mvgr, Jeroen

Amino Aria 610X
MAC: 00:03:e6:7a:62:e2
Klopt! Ik lees het echt heel veel en snap niet dat we deze combi zo (zonder waarschuwing) gekregen hebben. Inmiddels zijn we vanaf de middag al bezig. Hebben we de hele avond dus niets anders gedaan en werkt het nog steeds niet.
Frustrerend!
Reputatie 7
@Lvanbeek70, ik ga dit zo snel mogelijk voor je verhelpen! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum, de laatste vier cijfers van het rekeningnummer en het MAC-adres van de TV box (deze vind je op de sticker)? Dan ga ik meteen aan de slag!

@Claude_Viole Mijn collega heeft voor jou de registratie al uitgezet en je ontvangt een bericht van mijn collega's zodra het is opgelost. Na een herstart van de TV Box kan je dan overal gebruik van maken!
Helaas heb ik de probleem ook en moet 5 tot 10 dagen wachten voor een oplossing wegens drukt. Het kan zelfs langer duren terwijl we geen tv kunnen kijken.
Gelukkig is het bij ons alleen boven en werkt het beneden wel.

Maar dus boven al die tijd geen tv...
Uitgebreid gebeld met de klantenservice waarin ik alles nogmaals moest doen en aansluiten terwijl we alles zelf al hadden gedaan en geprobeerd. Na een half uur tot dezelfde conclusie zijn gekomen waarbij ik tot op heden nog steeds wacht op een telefoontje van de technische dienst van T-Mobile...
Ronduit slecht 😞
@Brian,

dat is in ieder geval goed om te horen, maar 17 dagen oplostijd (volgens de collega van de 1e-lijn) is in mijn ogen onacceptabel voor een (in mijn ogen - en ik heb een redelijk idee wat er moet gebeuren en hoe een helpdesk in elkaar zit - ) kleine handeling. Als dit zo vaak voorkomt, en een 'known problem' is, waarom krijgt de 1e lijn dan niet een instructie om het meteen op te lossen? Scheelt een hoop escalaties naar een schijnbaar drukke 2e-lijns TD.

Hier word ik niet vrolijk van.
Ook hier blijft dit probleem zich voordoen!!!
Alles al geprobeerd, maar de foutmelding blijft.
Jammer dat ook de klantenservice niet verder kan helpen, behalve een doorverwijzing naar een nieuwe afspraak met de monteur. Nieuwe afspraak met monteur is pas mogelijk vanaf 21 augustus. Ik snap dat die mensen het druk hebben, maar dit is toch wel belachelijk!
De overstap gemaakt naar T-Mobile, maar nu al spijt.
Gelukkig ben ik zelf handig genoeg, ik kan nu TV kijken. De Zyxel er tussenuit gehaald, eigen router er tussen met VLAN 640 op poortje 4 en de Amino was daarna wel in staat om een update op te halen... Lekker getest dus, die combi van Zyxel en Amino...

Nog niet geprobeerd de Zyxel terug te plaatsen, maar daar heb ik nu geen haast mee.
Wat goed! Wat is VLAN 640?
En kan dat dan zomaar... de Zyxel er tussen uit? (wij noemen het hier al Zeikcel :-))

Het is inderdaad vreemd dat T Mobile deze combi geeft.
Ondertussen hebben we ook al problemen met de PS4....
Wat een gedoe. Als het niet snel verbetert gaan we maar ergens anders naartoe
Ook ik heb hetzelfde probleem. Monteur is gister langsgeweest voor installatie. Hij gaf aan dat de fout te maken met een synchronisatiefout. Hij heeft toen de klantenservice gebeld en mijn gegevens doorgegeven en gaf aan dat het tegen de avond wel opgelost moest zijn. Helaas is dit niet het geval. Mijn wifi doet het wel maar de tv dus nog niet...Wat kan ik hieraan doen om ervoor te zorgen dat het werkt?
Gelukkig ben ik zelf handig genoeg, ik kan nu TV kijken. De Zyxel er tussenuit gehaald, eigen router er tussen met VLAN 640 op poortje 4 en de Amino was daarna wel in staat om een update op te halen... Lekker getest dus, die combi van Zyxel en Amino...

Nog niet geprobeerd de Zyxel terug te plaatsen, maar daar heb ik nu geen haast mee.


Hier hetzelfde gedaan met m'n eigen router. Router rechtstreeks op de mediaconverter aangesloten, VLAN 300 en 640 ingesteld en de Amino op de poort met VLAN 640 geconfigureerd aangesloten.

Bleef eerst hangen op synchronisatie en daarna in het rood de gewraakte foutmelding.

Werkt nu prima. Amino downloadde gelijk update en ik kon TV kijken.
Waarom het op de Zyxel niet werkt is me een raadsel, het zal toch niet zo zijn dat ze er geen VLAN 640 in hebben geconfigureerd?
Ook ik heb hetzelfde probleem. Monteur is gister langsgeweest voor installatie. Hij gaf aan dat de fout te maken met een synchronisatiefout. Hij heeft toen de klantenservice gebeld en mijn gegevens doorgegeven en gaf aan dat het tegen de avond wel opgelost moest zijn. Helaas is dit niet het geval. Mijn wifi doet het wel maar de tv dus nog niet...Wat kan ik hieraan doen om ervoor te zorgen dat het werkt?

Kreeg gisteren hetzelfde te horen toen monteur langs kwam voor installatie. Had het doorgegeven aan de klantenservice met aan mij de melding om vandaag om 14.00 uur Amino van stroom te halen en daarna de Zyxel te resetten. Dit bood helaas geen oplossing.
Denk dat het ergens in de Zyxel(configuratie) fout gaat aangezien het met mijn eigen router zonder problemen werkt.
Reputatie 7
Hey @Ekstr,

Onze technische dienst heeft ons laten weten dat alles weer zou moeten werken op jouw adres.. Mocht je nog problemen ervaren dan wil ik je vragen om de volgende handeling uit te voeren:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen!
Hey @Ekstr,

Onze technische dienst heeft ons laten weten dat alles weer zou moeten werken op jouw adres..


Thnx 🙂

Het werkt inmiddels zoals het zou moeten i.c.m de Zyxel 👍🏻
Bovenstaande stappen heb ik niet uit hoeven doorlopen, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik de Zyxel en de mediaconverter in de tussentijd al eerder gereset/een powercycle (voor een ander doeleinde) had gegeven, of omdat ik 'm eerder op m'n eigen router aangesloten had.

IIg fijn dat het nu werkt, kan ik op de hoogste kwaliteit TV kijken.

Overigens werkt het voor mij nu nog het handigst en fijnst om via de TV Anywhere app + cast functie te kijken op m'n TV via m'n Shield TV. Scheelt weer een kastje, kabels, stroomgebruik en CEC audio channel switching gekraak op m'n TV/soundbar (ligt niet aan de Amino).

Ik merk dat er een groot verschil zit tussen de beeldkwaliteit van de streams die TV Anywhere (cast) en de Amino leveren. Zit er een verschil in de bitrate en/of codec bij deze twee, en kan ik er ergens een lijstje met zenders en de daarbij horende bitrates van kijken via de Amino en TV Anywhere te vinden?
Reputatie 7
Hey @Ekstr,

Top dat je TV Box het weer doet! 😄 Alles over de bitrate van onze kanalen vind je hier. Jammer genoeg heb ik geen informatie voorhanden over de bitrate van de TV Anywhere app.

Reageer