Beantwoord

(gedwongen) overstap tv-platform mislukt

  • 12 December 2021
  • 57 reacties
  • 704 Bekeken

Reputatie 1

Op 7december heeft TM mijn oude tv-boxen (Entone) uitgeschakeld en nieuw tv-platform geactiveerd. Althans dat wordt gezegd want sinds vroege ochtend van 7 December hebben we geen tv ontvangst meer. Dagelijks gebeld, allerlei dingen getest, modem (Draytec) is geupdate maar nog steeds niets. Advies van klantenservice was letterlijk “Oplossen door T-Mobile gaat ca 5 dagen duren. Ga naar winkel, koop een Chromecast of iets dergelijks en stream daarmee voorlopig vanaf telefoon of tablet. Daarna brengt u de Chromecast terug naar winkel en vraagt u uw geld terug. Wij kunnen niets anders voor u betekenen en het oude tv-platform weer activeren gaat niet.” 

Kan iemand TM uitleggen wat zij moeten doen en dat ze een klant moeten helpen bij een door hen veroorzaakt probleem?

De 5 dagen zijn inmiddels voorbij en (zoals verwacht): nog steeds geen werkende Amino tv-boxen en/of tv-platform. 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 December 2021, 11:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Ed2016 Dat is erg fijn! Ik zal je nog compenseren voor de periode waarin je eigenlijk recht had op de opneemfunctie, maar door onze geadviseerde migratie niet kon opnemen. Dit betreft 7 december 2021 tot aan 10 januari 2022. Hiermee is jou het volledige gebruik van T-Mobile TV ontzegd en daarom vergoed ik voor die volledige periode het tv-abonnement à € 15 + de extra dagen van 7 januari tot aan vandaag. Dat komt neer op € 16,50. Deze compensatie zal verrekend worden op een volgende factuur en hiervan stuur ik je ook nog een bevestiging per e-mail.

Reputatie 1

@Jason @Lisa heb inmiddels bevestiging voor de restitutie van niet geleverde diensten. Verwacht nu nog een bericht (wellicht langs andere wegen dan via dit community-platform) over de eerder aangekondigde gepersionaliseerde vergoeding voor de kosten die ik gemaakt heb (wcd tbv data-convertor, vele uren die met klantenservice aan telefoon en berichten op community die nodig waren om ueberhaupt iets in beweging te krijgen en de oplossing te bewerkstelligen) en als compensatie voor alle ellende. Korte bevestiging zie ik graag tegemoet. 

Reputatie 7

Hi @Ed2016, super dat je inmiddels een bericht hebt gehad over de vergoeding! Wij kunnen enkel een vergoeding in orde maken voor de kosten die binnen het abonnement vallen. Aangezien dit issue enige tijd heeft gespeeld, wil ik graag coulant zijn en wil ik je verblijden met het volgende. Ik bied je graag één maand gratis een tv-pakket naar keuze aan. Je kunt op onze website checken welk pakket jou aanspreekt en deze vervolgens aanzetten in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/zenderpakketten. Ik vergoed dan graag deze kosten en vervolgens kun jij het tv-pakket zelf weer uitzetten. Laat gerust aan me weten welk pakket jou aanspreekt! 🎈

Reputatie 1

@Lisa   Over de restitutie van door mij betaalde maar door TM niet geleverde diensten heb ik idd al contacten met iemand van TM (verwijst naar de algemene voorwaarden die spreken over wettelijke compensatie). 
Vwb de aanbod van 1 maand gratis tv-pakket: ik heb geen interessant pakket gezien en bovendien wil ik (gezien de beroerde ervaring in November 2021 met fout op fout bij verwerking wijziging van contract) niet nu nogmaals een wijziging van contract die ik vervolgens zelf uit moet zetten. 

Kortom: Om bovengenoemde redenen wijs ik het aanbod van “1 maand gratis tv-pakket” af. 

Reputatie 7
Badge +16

@Ed2016 Dat kan ik me heel goed voorstellen, zeker met het risico dat het daarna toch doorloopt. Wat ik dan wil voorstellen, is om het maandbedrag van het duurste premium pakket (€ 12,50) in één keer te vergoeden. Dit bedrag zal dan op een volgende factuur verrekend worden. Zo kun je zelf bepalen wat je met het bedrag wilt doen.

Reputatie 1

@Jason dat is idd een beter voorstel

Reputatie 7

Hi @Ed2016, heel goed dat je dit hebt aangegeven en fijn om te lezen dat je tevreden bent met dit voorstel! Dit heb ik zojuist dan ook gelijk in orde gemaakt en dat kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker hier weten. We helpen je graag!