Beantwoord

Geen beeld, wel geluid bij veel zenders in TV anywhere app op nieuwe android tablet

  • 1 October 2022
  • 9 reacties
  • 358 Bekeken

Twee dagen geleden nieuwe Lenovo Tab M10 Plus 3rd Gen 128GB gekocht (Android 12). Resolutie: 2000 x 1200.  Meteen de TV anywhere app gedownload en alles werkte. Onder andere RTL, SBS en ESPN waren te bekijken. 's Avonds had ik echter alleen maar geluid en geen beeld meer bij deze zenders en moest ik steeds de tv-pincode invoeren. Momenteel kan ik Ned 1, 2 en 3 wel kijken (en nog een paar andere zenders), maar de eerder genoemde zenders dus niet. Ook hoef ik nu niet steeds die code in te voeren.

Ik heb de app al een aantal keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Via mijn Iphone kan ik wel alle zenders kijken, dus de verbinding in huis is goed. Maar dat schiet niet op met zo'n klein scherm. Daarom heb ik speciaal deze tablet gekocht om straks tijdens de vakantie tv te kunnen kijken.

Via de browser op m'n tablet kan ik wel gewoon alle zenders kijken, dus ik denk dat het probleem in de app zit. Of heb ik dat fout?

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen en ervaren meer mensen dit probleem met de app?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door TMTV 4 October 2022, 00:01

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hardlopertje 

Maak je geen gebruik van een VPN en wat je ook kan proberen is de beeldkwaliteit op auto zetten door 1 keer op het scherm te drukken en druk vervolgens op de tandwiel, scrol naar onder en controleer of beeldkwaliteit op auto staat.

Hallo @Hardlopertje 

Maak je geen gebruik van een VPN en wat je ook kan proberen is de beeldkwaliteit op auto zetten door 1 keer op het scherm te drukken en druk vervolgens op de tandwiel, scrol naar onder en controleer of beeldkwaliteit op auto staat.

@Waqqas 

Op de tablet staat bij Netwerk en internet: ‘VPN geen’. En beeldkwaliteit staat standaard al op auto in de app.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Hardlopertje,

Kun je eens proberen om de app af te sluiten en dan opnieuw op te starten terwijl je de tablet horizontaal houdt? Als dat niet werkt, sluit de app dan weer af en start hem weer, maar nu met de tablet verticaal. Volgens berichten hier maakt de positie van de tablet soms uit voor de werking van de app. Raar maar waar.

@TMTV 

Thnkx. Alle opties geprobeerd, maar zonder resultaat. 

Via de browser kan ik wél alle zenders bekijken, dus ik ga de app maar niet meer gebruiken. Misschien dat alles na een volgende update weer gewoon werkt.....

Reputatie 7
Badge +6

@Hardlopertje Er waren wat problemen met de app in combinatie met Android 12, maar ik weet niet of die inmiddels opgelost zouden moeten zijn. Vaak geldt wel dat je óf de app óf de browser kunt gebruiken, maar niet allebei. Misschien kan een moderator aangeven of het inderdaad om een fout gaat of dat het zo bedoeld is.

Reputatie 7

Hi @Hardlopertje, hartstikke fijn dat je hier zo helder het euvel beschrijft! Ik help je hier heel graag bij, want ik wil dat je zo snel mogelijk weer op jouw gloednieuwe tablet van alle zenders kunt genieten. Heel fijn dat @Waqqas en @TMTV jou ook al zo goed hebben geprobeerd te helpen. Ik heb meteen gecheckt bij onze tv-specialisten of dit een (bekende) bug is en ik ben nog in afwachting van een reactie. Om ervoor te zorgen dat hier zo rap mogelijk een oplossing voor komt, wil ik kijken of ik alvast een verzoek in kan dienen bij onze technische dienst. Kun je bij mij aangeven of je via de wifi kijkt of via het mobiele netwerk? Omdat je aangeeft dat het op de iPhone wel werkt, vermoed ik dat het aan de Lenovo tablet zelf ligt en dat je het beste hiervoor contact op kunt nemen met de fabrikant. Maar ik wil eerst de reactie van min collega's afwachten, dus je hoort snel van me! 🤞

Reputatie 7

Hi @Hardlopertje, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst dit euvel wilt onderzoeken - ze herkennen het namelijk niet meteen als een bekende bug! Kun je nog op mijn bovenstaande vraag terugkomen? Ook hoor ik graag welke TV Anywhere versie jij op de tablet hebt staan. Merci! 

Goed nieuws.

Gister een systeemupdate gehad voor de tablet en na installatie doet de app het nu goed. Bij alle zenders nu ook beeld bij het geluid. 

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7

Hi @Hardlopertje, wat fijn om te lezen - top dat je dit aangeeft! Mocht je nog eens vragen hebben, trek dan vooral weer aan de bel. Voor nu alvast een heel fijn weekend! 

Reageer