Beantwoord

Geen commerciële zenders meer op TV


Heb nu al een maand geen commerciële zenders meer op mijn nieuw ontvangen STB. Elke week contact met klantenservice en zelfs een monteur op bezoek gehad die mij vertelde dat het puur een zaak is van goed autoriseren. Maar blijkbaar lukt dit niet bij T Mobile. Wat nu te doen, lijkt wel of deze klacht niet serieus wordt genomen.

icon

Beste antwoord door Lisa 10 juni 2021, 10:25

Hi @BertCobi, heel erg bedankt dat jij via deze weg jouw probleem aankaart! Ik wil jou hier heel graag bij helpen, want jij hoort volop van alle zenders te genieten. Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik zie inderdaad dat er een verzoek is ingediend voor de technische dienst. Mijn collega heeft dit gisteren gelijk in orde gemaakt en het probleem gaat dan ook zo snel mogelijk onderzocht worden. Weet dat wij altijd alle problemen heel serieus nemen, want wij willen ook niets liever dan dat alles bij jou vlekkeloos werkt. De technische dienst doet hun uiterste best om zo snel mogelijk dit probleem te onderzoeken en om hier een gepaste oplossing voor te geven. Ik hoop enorm dat dit snel wordt verholpen en ik wil graag dat jij vrolijk het weekend in gaat. Hint, houd morgen dan ook goed de deurbel in de gaten. Mocht jij nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust. Ik help jou heel graag verder! 😊

Bekijk origineel

49 reacties

Vanmorgen weer met klantenservice T-Mobile gebeld en naar de status van de klacht/storing gevraagd. Nu is er weer een melding gedaan naar de service-afdeling. Resultaat dat het weer 4 dagen gaat duren voordat het wordt opgepakt. Geen klantvriendelijk resultaat na een maand deze storing te ondervinden ☹️

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, heel erg bedankt dat jij via deze weg jouw probleem aankaart! Ik wil jou hier heel graag bij helpen, want jij hoort volop van alle zenders te genieten. Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik zie inderdaad dat er een verzoek is ingediend voor de technische dienst. Mijn collega heeft dit gisteren gelijk in orde gemaakt en het probleem gaat dan ook zo snel mogelijk onderzocht worden. Weet dat wij altijd alle problemen heel serieus nemen, want wij willen ook niets liever dan dat alles bij jou vlekkeloos werkt. De technische dienst doet hun uiterste best om zo snel mogelijk dit probleem te onderzoeken en om hier een gepaste oplossing voor te geven. Ik hoop enorm dat dit snel wordt verholpen en ik wil graag dat jij vrolijk het weekend in gaat. Hint, houd morgen dan ook goed de deurbel in de gaten. Mocht jij nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust. Ik help jou heel graag verder! 😊

Hallo Lisa, we zijn nu weer 3 dagen verder en er is geen contact opgenomen door Tmobile klantenservice over de storing. Nog steeds dus een ontevreden klant die nu al een maand (on)geduldig wacht om de storing aan de tv zenders op de Amino op te lossen ☹️☹️☹️

Beste Lisa,

hartelijk dank voor de mooie bos bloemen die wij vandaag mochten ontvangen van jou en T-Mobile. Een mooie blijk van waardering vanuit T-Mobile bij de verstoring die wij ondervinden. Groet Bert

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Ik ben blij om te horen dat de bos bloemen goed is aangekomen. Ik ben direct gaan kijken of er al meer bekend is, maar het onderzoek loopt nog steeds. Vandaar dat jullie nog geen terugkoppeling hebben gehad. Ik heb in ieder geval zojuist weer een collega aan de mouw getrokken om te achterhalen wanneer dit is opgelost, zodat ik jullie hopelijk zo snel mogelijk kan voorzien van het goede nieuws dat alles weer vlekkeloos werkt. 

Hallo Lisa, dank voor de update. Wel jammer dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor het probleem met de Amino bij mij thuis.

Hallo Lisa, al wat meer bekend over de verstoring aan de Amino die bij ons thuis staat. We zijn nu bijna 2 weken verder en in totaal bijna 2 maanden aan het wachten op de oplossing.

Anders misschien samen tot een andere oplossing komen voor dit probleem.

hoor graag van je.

Bert

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, ik had heel graag gewild dat ik jullie al kon voorzien van goed nieuws! Ik check elke dag de status voor jullie, maar het onderzoek is nog steeds gaande. Jullie probleem is doorgezet naar een andere afdeling van netwerk specialisten. Het blijkt dus allemaal wat gecompliceerder te liggen. Lukt het jullie wel om via de TV Anywhere App de zenders die nu missen te bekijken? Ik hoop heel erg dat dit voorlopig via TV Anywhere lukt, totdat het probleem definitief is opgelost op de TV Box. Ik hoor graag of dit tijdelijk een oplossing voor jullie biedt! 

Hallo Lisa. vraag me af of het wel een netwerkprobleem is. De oude Vodafone STB werkte goed en ook met de Amino hebben we de niet commerciële zenders gewoon beeld. We hebben ook nog een Vodafone STB en die laat ook gewoon de commerciële zenders zien. We redden ons, maar betalen wel voor 2 STB kastjes.

Groet Bert

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, fijn om te horen dat jullie je tot nu toe redden! Weet dat als het probleem is verholpen, ik graag wil kijken naar een tegemoetkoming. Ik ben zelf ook benieuwd wat er uit het onderzoek komt en wat exact de oorzaak is. Voor nu een heel mooi weekend gewenst en ik kom er zo snel mogelijk bij jullie op terug!

Hallo Lisa, dank voor je reactie. Ben ook benieuwd wat de oorzaak is van de verstoring aan de Amino bij ons thuis.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, allereerst onwijs bedankt voor jullie engelengeduld! Zoals beloofd heb ik goed het onderzoek in de gaten gehouden. Ik zie in een update terug dat dit incident is verholpen en dat alle zenders weer beschikbaar zouden moeten zijn. Mocht dit (nog) niet het geval zijn, dan zou een zogenoemde powerflip moeten helpen. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou jij aan mij kunnen bevestigen of alle zenders het weer doen? Ik hoor het heel graag, want dan maak ik ook met liefde de tegemoetkoming in orde! 😊

Beste Lisa, de hele procedure als beschreven doorlopen. Resultaat nog steeds geen beeld bij de commerciële zenders. Powerflip helpt dus ook niet. Voor jouw informatie, deze hele procedure is 4 weken geleden ook met de storingsmonteurs van T-Mobile die bij mij thuis was doorlopen. Ook toen zonder resultaat. Volgens deze monteur staan mijn rechten niet goed ingesteld bij T-Mobile. 😞 zucht……

Hoop op een betere melding van jou Lisa!

Groet Bert

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, heel goed dat jij dit gelijk aangeeft! Wat ontzettend balen dat het probleem nog steeds gaande is. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst, inclusief de aanvulling die jij hierboven hebt gegeven. Zo kan het onderzoek op een andere manier worden ingestoken en zal er door een andere afdeling naar gekeken worden. Ik ga heel erg duimen dat het onderzoek ditmaal tot de definitieve oplossing leidt. Nogmaals excuses voor het ongemak! 

Beste Lisa, dank voor je bericht. Toch nog even een opmerking: dit was toch ook al bekend bij de technische dienst. Kijk maar in de loggegevens over deze verstoring. Vreemde gang van zaken en nu weer wachten op ??????

Beste Lisa, hierbij de info van de Amino tv box weergegeven bij instellingen.

FokusOn: 3.19.14

Type: ENTONE-68

klopt dit laatste wel en moet type niet Amino zijn?

Hoor graag van je.

Groet Bert

Beste Lisa, kun je een status geven van de verstoring aan de Amino TV Box bij ons thuis. Is nu alweer wat dagen geleden dat we contact hebben gehad via deze chat.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Yes, alles wordt zeker bijgehouden in de loggegevens. Dit is echt een specifieke reset die heel vaak de meeste problemen oplost, dus vandaar dat wij dezelfde stappen bij langs lopen om ervoor te zorgen dat wij niks over het hoofd zien. Ik heb weer gevraagd of er al een update beschikaar is voor jullie, dus ik hoop dat ik snel meer inzicht kan geven in deze situatie. Er wordt momenteel door meerdere ogen naar jullie probleem gekeken en ik hoop dat ik jullie een indicatie mee kan geven van hoe lang dit uiterlijk nog gaat duren. Het liefst breng ik jullie ook vandaag nog het nieuws dat deze kwestie is opgelost. 

Merci voor de gegevens! Het gaat bij jullie inderdaad om de Amino Aria TV Boxen, dus hier zou geen Entone bij moeten staan. Ik heb even nagevraagd bij een collega of hier wellicht een verklaring voor is. Zodra ik dat hoor, dan koppel ik dat terug!

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, bij deze een korte update! Zoals ik aangaf heb ik even bij een collega jullie vraag nagevraagd en jullie hoeven je geen zorgen te maken. Deze Entone 68 duidt waarschijnlijk een versienummer aan, dus het is niet erg dat hierniet Amino staat. 

Klopt, Amino en Entone is 1 bedrijf, kastje is dus Amino, software is Entone.

Lisa, dank voor de terugkoppeling. Hoop dat er wel snel een oplossing komt want we zijn inmiddels 2 maanden verder. Ik denk en verwacht niet dat T-Mobile zijn klanten zolang laat wachten bij een storing aan hun betaalde dienstverlening.

Lisa, inmiddels hebben we er nog een storing bij. Op de Entone TV Box kunnen we niet een uitzending goed terugkijken. De uitzending blijft dan op willekeurige plekken hangen. Er volgt dan rechts bovenin het beeld de melding dat er zich een ertoe heeft voorgedaan en dat we het opnieuw moeten proberen.

We kunnen dit niet testen op de Amino TV Box omdat deze geen beeld geeft.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @BertCobi, heel graag gedaan! Ik heb vandaag ook weer de status gecheckt en ik heb goed nieuws: ik zie dat er een nieuwe update uit het onderzoek is gerold. De TV Box leek onjuist geregistreerd te staan en hier is vandaag een aanpassing in gedaan. Kunnen jullie aangeven bij mij of jullie alle zenders nu weer kunnen bekijken? Ik hoop het enorm! 

Wat balen om te horen dat het ene probleem is opgelost en dat er nu een ander om het hoekje is komen kijken. Ik ga hier gelijk weer bij helpen, want ook dit hoort optimaal te werken. Ik zou dan toch heel graag willen meegeven of het helpt om weer even de TV Box voor 10 seconden van de stroom te halen. Zouden jullie kunnen laten weten bij welke zenders/afleveringen jullie dit probleem hebben? Ik hoor het graag, want ook dit wil ik zo snel mogelijk voor jullie oplossen.

Beste Lisa, helaas moet ik je teleurstellen (zelf ook teleurgesteld) want ook met deze oplossing heb ik nog steeds geen beeld bij de commerciële zenders. Blijft dus hetzelfde.

was ook teleurgesteld en enigszins boos dat ik vandaag bericht kreeg van de klantenservice van T-Mobile dat ik een boete van € 90,00 moet betalen omdat ik de apparatuur niet op tijd retour zou hebben gedaan 😞. Wat natuurlijk niet het geval is en deze allang is afgeleverd bij T-Mobile op Schiphol.

Hoelang gaat dit nog duren ?????

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @BertCobi ,

Ik zie dat er inmiddels contact is gelegd met onze collega’s van de telefonische klantenservice om het probleem van de boete aan te kaarten. Zij hebben het proces in gang gezet om dit voor je te regelen.

Wat betreft het probleem met de commerciële zenders ga ik graag voor je na of een reprovisie in dit geval gaat werken. Het abonnement wordt dan opnieuw verstuurd naar het modem en mede ook de TV Box. Ik vermoed dat dit weer leven geeft aan de zenders. Kan ik deze voor je uitvoeren? Ik hoor het graag.

Reageer