Beantwoord

Geen enkel TV kanaal geeft dolby digital door

  • 3 October 2021
  • 5 reacties
  • 583 Bekeken

De Entone-85 TV ontvangeer kan via instellingen wel ingesteld worden op dolby digital (AC3) alleen wordt er geen dolby ontvangen op mijn LG CX OLED55CX6LA in combinatie met de Sonos ARC, SUB  en 2x one als rear surround. Als ik mijn BR speler op dezelfde HDMI aansluit wordt er wel dolby digital ontvangen op de TV en Sonos, zonder instellingen te wijzigen..

De helpdesk geeft onderstaand aan:

Beste meneer,

Zoals gister afgesproken leg ik u uit hoe u via Dolby AC3 tv kunt kijken.

  1. Open de Mini-gids door op het pijltje omhoog of omlaag de klikken (afstandbediening).
  2. Druk op de rode knop, dit opent het 'opties' menu. 
  3. Ga naar  'Audio en ondertiteling'
  4. Kies met de pijltjes toetsen de gewenste instelling. bijv Dolby 
  5. Druk op de rode knop om het menu te sluiten. De instelling wordt automatisch opgeslagen

Het punt is alleen dat ik bij stap 4 geen dolby o.i.d. kan kiezen. Ik kan alleen keuze maken uit: Audio (taal) en ondertiteling.

Heeft iemand een oplossing hoe ik wel surround vanuit de TV ontvanger op mijn TV en of Sonos krijg?

Groet
Gerrie

icon

Beste antwoord door Brian 12 October 2021, 13:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Gerriem, dankjewel voor je uitgebreide toelichting! Tof om te lezen dat je hier zelf al flink mee aan de slag bent gegaan. Ik wil je hier met alle liefde mee proberen te helpen. Zou je aan mij kunnen aangeven of jij wel de optie ‘Dolby’ krijgt als je de TV Box rechtstreeks aansluit op de TV? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik weet of ik dit voor je door kan zetten naar de technische dienst. Merci alvast! 😊

 

Hoi Lisa,

De TV box is direct via de HDMI ingang 1 aangesloten op de TV. De Sonos ARC is via de eARC HDMI aangesloten met de TV.  Ik heb nu voor de test de Sonos losgekoppeld van de TV waardoor het geluid uit de interne TV speakers komt. Ook nu kan ik op de TV box geen dolby selecteren bij optie 4 van het bovenstaande proces. Ook geeft de TV aan dat er geen dolby signaal ontvangen wordt op de HDMI ingang waarop de TV box is aangesloten. 

Reputatie 7

Hi @Gerriem, dankjewel voor deze terugkoppeling! Super dat jij het bovenstaande hebt gecheckt. Ik stel in ieder geval voor om een zogenoemde powerflip van de TV Box uit te voeren. Zou je het volgende willen doen: 

  1. Haal de stekker uit het stopcontact
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Daarnaast hoor ik voor de zekerheid ook of jij dit bij alle zenders hebt? Als je dit aan mij kan laten weten, dan dien ik een verzoek in bij de technische dienst om hier dieper in te duiken! 💪

Hoi Lisa,
Ik was even met vakantie maar nu weer terug met het issue.
Kastje enige tijd van de voeding en netwerk ontkoppeld heeft niet geholpen.
Ondertussen appleTV 4K aangeschaft en de TV-Annywere app geïnstalleerd. op gebied van beeldkwaliteit uitmuntend met dolby vision, op gebied van geluid hetzelfde probleem als met jullie kastje ( alleen stereo en geen dolby digital). Ik heb een andere topic gevonden die al een aantal jaar geleden gestart is en het probleem ook aangeeft. 

 

Reputatie 7

Hi @Gerriem  Het probleem is boven water, door een fout in de UI zijn de codecs omgewisseld en is ‘stereo’ nu Dolby en ‘AC3’ is stereo. Dit gaan we oplossen in een fix of de volgende update. Als workaround kan je de instellingen in de TV Box nu op ‘stereo’ zetten voor Dolby geluid. Ik weet alleen niet of de Sonos/de TV dit dan ook zodanig als Dolby herkent. Mocht dit niet het geval zijn dan is het even wachten op de fix (op dat moment kan je de instellingen dan ook weer terug zetten naar Dolby/AC3). Excuses voor het ongemak!