Beantwoord

Geen geluid bij sommige TV zenders, zoals Comedy Center en Fox


  • is een Top Poster
  • 14 reacties

Hallo,

Sinds enig tijd geen geluid op genoemde zenders.
Zijn erachter gekomen na een opname van een van de zenders.
Ik zie wel enige gerelateerde topics, maar ik begrijp eruit dat de oplossing vanuit uw kant komt.
Resetten van stb en router is al gebeurt, maar zonder resultaat.

icon

Beste antwoord door Ginny 23 April 2022, 14:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Heb ik ook al maad geleden aangekaart. Issue is nog steeds niet opgelost. Workarouind: afspelen onderbreken en opnieuw starten. Gebeurt niet bij specifiek zenders. Kan bij alle zenders voorkomen. Gisteravond 4 x bij terugkijken RTL4 programma. Gek wordt je hier van. 3 mei ben ik bij andere provider. Het barst van de storingen bij T-Mobile. 1x maar nooit weer.

Reputatie 6

Hoi @EtL, zou je mij kunnen aangeven bij welke zenders je dit nog meer ervaart en of je dit alleen ervaart bij een opname of ook bij live tv kijken of Terug Kijken? Heb je specifieke programma’s waarbij dit speelt? Ervaar je dit probleem op beide TV Boxen of slechts op één?

Ik zou je willen vragen om onderstaande specifieke reset uit te voeren met beide TV Boxen, dit kan met beide boxen tegelijkertijd, het hoeft niet los per TV Box:

Wil je het modem en de TV Boxen van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Boxen halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Boxen weer in het stopcontact stoppen. De TV Boxen gaan nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabels weer in de TV Boxen.

Zou je mij willen laten weten of dit voor verbetering heeft gezorgd?

Geweldig dit antwoord, mijn complimenten. Standaard ontwikkeld stukje proza om klanten in het riet te sturen. Gelezen wordt er niet. RESETTEN helpt niet. Zoals bij heel veel van jullie klanten aangegeven speelt dit issue bij afspelen/ terugkijken. Goed gelezen nu. Bij terugkijken !!!!!!!!. Bij alle opgenomen zenders. Houd op met deze standaard reacties en neem je klant serieus....

 

 

 

Reputatie 6

Hoi @Koploper_1956, mijn reactie was niet op jouw antwoord, maar op de originele poster. Over die post heb ik nog wat vragen. Een standaard reset geeft een compleet ander resultaat dan de reset die ik in mijn reactie benoem, vandaar mijn vraag om ook volgens deze specifieke manier te resetten. Terug Kijken en opnames zijn twee zeer diverse opties en behoeven ook beiden een andere oplossing. Met doorvragen en specifieke antwoorden hoop ik tot een sneller onderzoek te komen, het spijt mij dat dat door jou niet gewaardeerd wordt.

@Ginny. Het probleem doet zich voor bij het live tv kijken. Ik zie het alleen gebeuren op de stb met harddisk (Entone 515B als ik me niet vergis). Het aantal zenders zonder geluid is echter veel meer.
Resetten zoals genoemd heeft niet geholpen helaas.
Na de lijst hieronder ben ik gestopt. Bij sommige het kanaal erbij gezet om te zien of daarin een logica te zien is, helaas.
14-Comedy Center, 15-MTV HD, 16-Fox, 18-One, 21-Een HD, 22-Canvas TV, 23-Ketnet, 24-24 Kitchen, Eurosport 1+2, CNN Network, Euronews, Fashion TV, ZEN TV, Stingray Classics, WDR, Ukraine, TV Monde, Ompoep Fryslan, TV Noord, RTV Drenthe, TV Oost, 25 Disney Channel, 29 XITE, 51 National Geograhic, 72 Animal Planet, 81 NPO Extra, 83 NPO Politiek, 91 History Channel, 101 NPO1 HD, 102 NPO2 HD.
 

@Koploper_1956 Ik weet dat helpdesks soms laks omgaan met klanten, maar dat heb ik bij TMobile nog niet ervaren. Ook weet ik dat een probleem verschillende oorzaken kan hebben en dat kan alleen worden getackeld door bepaalde zaken uit te sluiten. En ja soms zijn meerdere oplossingen mogelijk, al moet men dan kijken welke de beste is voor de meeste klanten met soort gelijk probleem.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @EtL,

Fijn dat je een uitgebreide lijst aan ons door kan spelen!

Het klinkt erg alsof het niet goed gaat met specifiek de TV Box met harddiskrecorder. Hoewel wij daar vervanging voor hebben stuur ik je eigenlijk liever het andere model TV Box op mét een overzetting naar ons nieuwe TV platform: T-Mobile TV. Het nieuwe platform heeft al veel meer functies en wij werken er hard aan om het platform verder te verbeteren. Eén van de nieuwe functies is Cloud Opnemen waardoor je voor dezelfde prijs als dat je nu betaald op beide TV Boxen van je opnames kan genieten. Ook zijn de opnames uitwisselbaar tussen de TV Boxen. 

Mocht je dit een mooie oplossing vinden, dan stuur ik graag een TV Box naar je op en zet ik kort daarna de overzetting in gang. 🙂

Hallo Cal,

Bedankt voor je antwoord.

Hoelang gaat de overgang naar het nieuwe platform duren? Ik las laatst een bericht waar 2 weken werd genoemd.
Ik begrijp dat de uitrol naar het nieuwe platform nog niet zo lang geleden is gestart. Is dit voldoende om de overgang vlekkeloos te laten verlopen? Ook hierover las ik items in de community. Wanneer er nog teveel issues zijn, dan wacht ik liever, want dan gaat iemand in mijn nek hijgen die het ziet als van kastje naar de muur gestuurd worden. Misschien goed om te vermelden dat ik hier een 4k tv heb.
Laat me dus eerst je antwoord hierop afwachten, alvorens een besluit te nemen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @EtL,

Het klopt inderdaad dat de overzetting twee weken duurt, maar het andere model TV Box zou je al voor het eind van de week binnen hebben. Het enige is dat je niet gelijk kan opnemen, namelijk pas na de overzetting die maximaal twee weken duurt. 

Wij hebben het nieuwe platform inmiddels alweer bijna twee jaar geleden gelanceerd, namelijk in de herfst van 2020. Het klopt helemaal dat het in het begin niet zonder slag of stoot is gegaan, maar inmiddels hebben wij al heel veel ervaring opgedaan en gesleuteld aan het platform. De gebruikerservaringen hebben hierbij enorm geholpen en hierdoor hebben wij alle bugs die er in 2020 in zaten volledig uit kunnen halen. Natuurlijk zijn er altijd klanten die naar het oude platform verlangen, maar ik ben ervan overtuigd dat het gros van de klanten erg blij zijn met de nieuwe lay-out en de vele extra opties die het platform biedt.

Wellicht nog een andere mooie optie om te overwegen: het klinkt alsof je een mooie TV thuis hebt staan en hier bieden we ook een Smart TV App op: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! Deze app is, in combinatie met het TV abonnement wat je al hebt, gratis te gebruiken waardoor je de kosten van de TV Box weg kan strepen. Met het nieuwe platform kan je hierbij ook gebruiken van Cloud Opnemen.

Geef het gerust aan als je liever de oude TV Box met harddiskrecorder wil blijven gebruiken, een ander model ontvangt met binnenkort het nieuwe platform met onder andere Cloud Opnemen op beide TV Boxen, of je misschien wel verder wil met de Smart TV App. Ik ben benieuwd naar je keuze. 🙂

Hi @Cal zet de overzetting naar het nieuwe platform maar in gang. Graag met andere TV boxen om naar de cloud op te nemen.
 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @EtL,

Komt voor de bakker! Door Koningsdag vermoed ik dat het pakket enige vertraging op zal lopen, maar je zal voor het eind van de week zeker gebruik kunnen maken van de andere TV Box. Over de overzetting naar het nieuwe platform ontvang je volgende week meer informatie van ons per email.

Alvast veel kijkplezier gewenst. 😄